Jammer genoeg staat farcry 6 er niet meer bij zie ik.geraroz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:17:
https://www.alternate.de/html/product/HR7A50
Voor als je hem niet kan vinden op de site
Nog 5 stuks in voorraad. Ze zijn daar dus ook bijna uitverkocht.geraroz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:17:
https://www.alternate.de/html/product/HR7A50
Voor als je hem niet kan vinden op de site
jawel toch ? inkl. AMD Equipped to win Bundle (einlösbar bis 30.01.21)-GutscheinMaXeRs schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:20:
[...]
Jammer genoeg staat farcry 6 er niet meer bij zie ik.
Dat is bijzonder. Net, een minuut geleden nog wel.MaXeRs schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:20:
[...]
Jammer genoeg staat farcry 6 er niet meer bij zie ik.
Y'24
bedankt voor je medeleven.kenvannen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:20:
[...]
Da's pijnlijk... Nog eventjes wachten op Megekko dan, volgende week en je staat op #2. Zou wel erg sterk zijn moest 'mooi aantal' eentje zijn...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wel, ze zijn zowat de enige webshop die je er niet oplegt qua prijs haha.michownz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:22:
[...]
Nog 5 stuks in voorraad. Ze zijn daar dus ook bijna uitverkocht.
... Horen dingen de je retourneert niet ongebruikt te zijn? Of ga je hem gewoon online verkopen haha?AtlAntA schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:22:
[...]
bedankt voor je medeleven.Maar is niet nodig hoor. Ik zie net dat mijn (veel te dure) 5950x bij MaxICT vandaan vandaag wel aankomt. Ik zal deze eerst even in gebruik nemen tot mijn goedkopere Megekko variant met game komt en dan zal deze voor de factuurprijs op v&a.
Toen ik de cpu bestelde een tijdje geleden bij alternate.de stond deze samen met de cpu nog op de productpagina én nu niet vandaar mijn reactie.RvV schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:22:
[...]
Dat is bijzonder. Net, een minuut geleden nog wel.
Dat is een goede vraag inderdaad maar volgens mij mag je in Nederland gewoon binnen 30 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Sommige 'verbruiksgoederen' zullen inderdaad ongebruikt en ongeopend moeten zijn maar hoe dat met deze CPU zit weet ik eigenlijk niet. Persoonlijk heb ik weinig zin in gesteggel met maxict dus mijn voorkeur gaat uit naar v&a en dan gewoon de factuur en dergelijke overdragen.Maelos61 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:23:
[...]
... Horen dingen de je retourneert niet ongebruikt te zijn? Of ga je hem gewoon online verkopen haha?
Dat is echt CoolBlue service onwaardig, ik zou zeker terugbellen en doorvragen.SamOneElse1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:20:
[...]
Dat zei ik ook, maar blijkbaar houd de klantenservice op tot het in het geautomatiseerde systeem zit.
-DmD-
Het pakket is ondertussen in een sorteercentrum in België. Wat moet ik dan vragen aan CB? Hun kunnen daar nu toch weinig mee doen?Diavire schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:05:
[...]
Dat is echt CoolBlue service onwaardig, ik zou zeker terugbellen en doorvragen.
:strip_exif()/f/image/GxUHcgXkPR20fzbgUFjHi5a0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 'm! Alleen ben ik wel super geschrokken van hoe ze het verpakt hebben. Geen luchtkussens of iets van beschermingsmateriaal!
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Bedankt voor de info Eek! Zeer gewaardeerd, helaas derzeit sind alle Artikel reserviert pindakaas.Eek! schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:14:
[...]
Als de 5800x tray nog steeds "auf lager" (op voorraad) is, kan je hem gewoon in je winkelmand stoppen en afrekenen. Als je daarbij "andere landen" selecteerde (NL staat er niet bij) dan kan je niet afrekenen en krijg je ongeveer een werkdag later een offerte waarop je moet reageren en aan moet geven hoe je wilt gaan betalen.
Die van mij is dinsdagavond besteld op die manier en komt maandagmorgen binnen volgens UPS.
Denk niet dat luchtkussens veel toevoegen in praktijk. Het is vaak meer voor het idee. Ik zie het meestal juist andersom. "Waarom hebben ze zo achterlijk veel plastic in de doos gestopt voor iets wat toch niet schok gevoelig is".GTX404 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:18:
[Afbeelding]
Ik heb 'm! Alleen ben ik wel super geschrokken van hoe ze het verpakt hebben. Geen luchtkussens of iets van beschermingsmateriaal!
Y'24
Haha nou ik denk dat als je alle kanten met iets beschermt dat vallen/stoten kan opvangen, dan voegt het wel wat toe natuurlijkRvV schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:28:
[...]
Denk niet dat luchtkussens veel toevoegen in praktijk. Het is vaak meer voor het idee. Ik zie het meestal juist andersom. "Waarom hebben ze zo achterlijk veel plastic in de doos gestopt voor iets wat toch niet schok gevoelig is".
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Lol ja lijkt mij ook. Buiten dat om is het standaard doosje van de CPu best slecht en zit de CPU gewoon in een plastic hoesje tegen de buitenkant van het doosje aangedrukt. Dat betekent dat een harde tik best schade kan toe brengen. Dus dit had gewoon beter ingepakt moeten worden. En ik denk dat een CPU ook wel schokgevoelig is trouwens hoor.GTX404 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:32:
[...]
Haha nou ik denk dat als je alle kanten met iets beschermt dat vallen/stoten kan opvangen, dan voegt het wel wat toe natuurlijk
Bij het bestellen krijg ik direct leverbaar naar voren, Maar of je het moet geloven?Superlimonade schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:43:
[...]
Die voorraad staat er al sinds gisteravond.
Als je gaat bestellen staat er bij de levertijd 2-4 weken. Ik zou er niet op rekenen.
/f/image/9IvmHf4EnTzhaWZdWuM5QOXM.png?f=fotoalbum_large)
Ik krijg vandaag trouwens de 5800x van Coolblue die ik gister besteld heb. Twijfel soms nog wel om toch voor de 5900x te gaan, sta nog 140ste in de wachtrij bij Megekko.
In hoeverre is de 5900x beter dan 5800x in games?
Edit: Max-ict heeft hem er nu ook weer afgehaald,

[ Voor 6% gewijzigd door robindj op 21-11-2020 12:23 ]
Wat voor schade moet ik op letten behalve pins die gaan buigen? 😂AtlAntA schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:37:
[...]
Lol ja lijkt mij ook. Buiten dat om is het standaard doosje van de CPu best slecht en zit de CPU gewoon in een plastic hoesje tegen de buitenkant van het doosje aangedrukt. Dat betekent dat een harde tik best schade kan toe brengen. Dus dit had gewoon beter ingepakt moeten worden. En ik denk dat een CPU ook wel schokgevoelig is trouwens hoor.
Een CPU kan wel tegen een stootje, zolang je maar niet verkeerd monteert op het moederbord, maar dat hoef ik jou vast niet te vertellenGTX404 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:43:
[...]
Wat voor schade moet ik op letten behalve pins die gaan buigen? 😂
Ik ben absoluut geen expert natuurlijk maar het zou me niks verbazen dat er inwendig ook iets stuk kan gaan mits het maar een een klap krijgt die hard genoeg is. Ik kan op het Internet niks vinden wat mijn claim staaft trouwens.GTX404 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:43:
[...]
Wat voor schade moet ik op letten behalve pins die gaan buigen? 😂
Toch blijft het slordig dat zo'n duur artikel niet beter is ingepakt.
Daar zoek je vaak best voor in wat benchmarks. het verschil tussen de 5800x en 5900x is quasi altijd minder dan enkele % though, dus momenteel maakt het niet veel uit denk ik. De 5800x wordt gewoon vaak als iets minder good value gezien en de 5900x is vooral als je naast gamen ook wat meer doet. Videobewerking, streamen, etc... oftewel als je gewoon 'het beste' buiten de 5950x die totaal overkill is wiltrobindj schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:42:
[...]
Bij het bestellen krijg ik direct leverbaar naar voren, Maar of je het moet geloven?
[Afbeelding]
Ik krijg vandaag trouwens de 5800x van Coolblue die ik gister besteld heb. Twijfel soms nog wel om toch voor de 5900x te gaan, sta nog 140ste in de wachtrij bij Megekko.
5800x is uitverkocht bij alternate.de: https://www.alternate.de/html/product/HR7A50
Gewoon plastic is hartstikke statisch.AtlAntA schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:37:
[...]
Lol ja lijkt mij ook. Buiten dat om is het standaard doosje van de CPu best slecht en zit de CPU gewoon in een plastic hoesje tegen de buitenkant van het doosje aangedrukt. Dat betekent dat een harde tik best schade kan toe brengen. Dus dit had gewoon beter ingepakt moeten worden. En ik denk dat een CPU ook wel schokgevoelig is trouwens hoor.
Het moet wel ESD verpakt worden en ESD polsbandje gebruiken als je het gaat installeren.
Mijn 5800x van Coolblue is zojuist eveneens zonder beschermend materiaal bezorgd. Wellicht voegt dergelijk materiaal weinig toe, maar het lijkt me niet meer dan normaal om een dermate duur product extra te beschermen. Al is het maar omdat, mocht de CPU defect zijn, deze door de schaarste ook niet zomaar door Coolblue te vervangen is.GTX404 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:18:
[Afbeelding]
Grote doos voor zo'n kleine CPU verpakking, zou vooral melden dat het geen beschermend materiaal had en dat de doos vrij kon bewegen. Kan vast wel wat hebben, maar netjes is het niet.
Ondertussen van Alternate.de de code ook gehad, nu wachten op maandag, dan wordt volgens UPS het pakket geleverd
Ondertussen van Alternate.de de code ook gehad, nu wachten op maandag, dan wordt volgens UPS het pakket geleverd
Nothing more to say...
Damn helaas.. sorry voor het geven van goede hoop.
De eerste keer dat ik dit bij coolblue zie gebeuren
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Wat is de wachtrij van de 5600x bij Megekko momenteel? En is er in het algemeen al wat geleverd? Heb net de jacht naar een 3080 afgerond en ben me nu in de nieuwe Zen aan het verdiepen.
Lang... de wachtrij is lang... 500+ mensen denk ik.Rudge schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:37:
Wat is de wachtrij van de 5600x bij Megekko momenteel? En is er in het algemeen al wat geleverd? Heb net de jacht naar een 3080 afgerond en ben me nu in de nieuwe Zen aan het verdiepen.
Je mag een product inspecteren, zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen. Het is bij hardware extra onhandig, want letterlijk iedereen hier zou zeuren als hij of zij een doos zou ontvangen waarvan de standaard seal al is gebroken. Sowieso zou ik voor een cpu die je retour wilt sturen een pad gebruiken en geen paste, maar zelfs dat kan al te veel zijn om waardevermindering te verrekenen bij een retour. Volgens mij zou je bij een fysieke hardware winkel ook niet de cpu uit z'n doosje halen om deze van alle kanten te gaan bekijkenAtlAntA schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:26:
[...]
Dat is een goede vraag inderdaad maar volgens mij mag je in Nederland gewoon binnen 30 dagen retourneren zonder opgaaf van reden. Sommige 'verbruiksgoederen' zullen inderdaad ongebruikt en ongeopend moeten zijn maar hoe dat met deze CPU zit weet ik eigenlijk niet. Persoonlijk heb ik weinig zin in gesteggel met maxict dus mijn voorkeur gaat uit naar v&a en dan gewoon de factuur en dergelijke overdragen.
https://www.thuiswinkel.o...voorwaarden-retour-sturen
Die wachtrij bij alternate 5600x zit ook totaal geen schot in. Sta al dik een week op nummer 50. Gamen per 1 december gaat er denk ik niet in zitten.... Zijn er überhaupt mensen die de 5600x via alternate.nl na de aanvankelijke levering al hebben gekregen ?
Er zijn enkele berichten geweest van mensen met een 5600x denk ik.Stijn2kk6 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:56:
Die wachtrij bij alternate 5600x zit ook totaal geen schot in. Sta al dik een week op nummer 50. Gamen per 1 december gaat er denk ik niet in zitten.... Zijn er überhaupt mensen die de 5600x via alternate.nl na de aanvankelijke levering al hebben gekregen ?
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600XRudge schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:37:
Jouw positie: 202 van de 444
Ja dat stukje van waardevermindering zag ik ook al staan in de algemene voorwaarden. Bedankt voor je info!Paprika schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:54:
[...]
Je mag een product inspecteren, zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen. Het is bij hardware extra onhandig, want letterlijk iedereen hier zou zeuren als hij of zij een doos zou ontvangen waarvan de standaard seal al is gebroken. Sowieso zou ik voor een cpu die je retour wilt sturen een pad gebruiken en geen paste, maar zelfs dat kan al te veel zijn om waardevermindering te verrekenen bij een retour. Volgens mij zou je bij een fysieke hardware winkel ook niet de cpu uit z'n doosje halen om deze van alle kanten te gaan bekijken.
https://www.thuiswinkel.o...voorwaarden-retour-sturen
Mijn 5800x is ook binnen (via coolblue gisteren besteld)
Hoe kom je aan je positie in de wachtrij bij megekko?michownz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:59:
[...]
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 202 van de 444
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080Emmix schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:05:
[...]
Hoe kom je aan je positie in de wachtrij bij megekko?
Duurt doorgaans een dagje voordat je kan checken.
[ Voor 8% gewijzigd door kenvannen op 21-11-2020 12:06 ]
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080Emmix schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:05:
[...]
Hoe kom je aan je positie in de wachtrij bij megekko?
Onderaan de pagina.
Ik sta op plek 800+ bij Megekko voor de 5900. Heb heel systeem besteld wat nu niet geleverd wordt tot die beschikbaar is. Heeft het zin om daar in de rij te wachten?
Lijkt me dat de kansen groter zijn op een compleet systeem door te gokken op Coolblue voor de 5900?
Lijkt me dat de kansen groter zijn op een compleet systeem door te gokken op Coolblue voor de 5900?
Hoogstwaarschijnlijk wel ja. Coolblue heeft volgende week of de week erna normaal een levering 5900x's. Vorige week was het nog de week van de 23e zeiden ze, maar nu is dat al naar 'begin december' veranderd voor zover ik weet.wunki schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:11:
Ik sta op plek 800+ bij Megekko voor de 5900. Heb heel systeem besteld wat nu niet geleverd wordt tot die beschikbaar is. Heeft het zin om daar in de rij te wachten?
Als ik alle moeite zie zou ik toch overwegen om het totale systeem iets duurder te maken door voor een tijdje een andere CPU te bestellen, en die later weer te verkopen als de 5900 binnen is.
Dan heb je nu al plezier van je nieuwe PC, en op het totaal valt de meerprijs wel mee.
Opmerking, dit is precies wat ik gedaan heb en het zo ook voor mezelf goed praat
Dan heb je nu al plezier van je nieuwe PC, en op het totaal valt de meerprijs wel mee.
Opmerking, dit is precies wat ik gedaan heb en het zo ook voor mezelf goed praat
Inderdaad, ga het erop wagen. Heb Megekko mailtje gestuurd om de processor uit de order te halen. Bedankt voor het mee denken!
Nu Coolblue blijven refreshen
Dat pakket gaat terug naar hun toe uiteindelijk, nouja, best snel mag je vanuit gaan, en zodra hij terug bij hun is moet er gewoon een nieuw etiket op met je juiste adres en herzonden worden.SamOneElse1 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:11:
[...]
Het pakket is ondertussen in een sorteercentrum in België. Wat moet ik dan vragen aan CB? Hun kunnen daar nu toch weinig mee doen?
Ik werk voor een winkel met webshop en wanneer hier iets verkeerd gelabeld is voor wat voor reden dan ook, en dus niet uitgeleverd kan worden, krijgen wij een mailtje van onze pakketdienst en vragen ze wat we willen doen, nieuw adres, nogmaals proberen, terugsturen, whatever.
Dat een CoolBlue dit niet kan doen is belachelijk.
-DmD-
Zonet dit prachtige stukje technologie binnengekregen. Alvast bedankt aan alle Tweakers die hier net zo enthousiast als ik over waren om één van deze krachtpatsers binnen te halen. Momenteel nog wachten op het moederbord, dus toch nog eventjes geduld hebben.
:strip_exif()/f/image/fgcTKq4Zp4l7l9RnsicfyoDL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door michownz op 21-11-2020 12:32 . Reden: Tweakers* ]
Tweakers*. Dumpert heeft ook een groen logo, maar ze zijn toch afwijkendmichownz schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:31:
Zonet dit prachtige stukje technologie binnengekregen. Alvast bedankt aan alle reaguurders die hier net zo enthousiast als ik over waren om één van deze krachtpatsers binnen te halen. Momenteel nog wachten op het moederbord, dus toch nog eventjes geduld hebben.
[Afbeelding]
Nogmaals Coolblue gesproken over mijn 5800x die naar België is gestuurd en weer retour gaat. Ze kunnen er niks aan doen.
Telefoniste kon wel verzekeren dat 24 november het product weer leverbaar is. Maar ze kon geen specifiek aantal noemen.
Telefoniste kon wel verzekeren dat 24 november het product weer leverbaar is. Maar ze kon geen specifiek aantal noemen.
Ik zie de 5900x nog staan, en inderdaad nu staat er direct leverbaar als je in je winkelwagentje kijkt. Vanochtend stond daar nog 2 - 4 weken. Blijft apart...robindj schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:42:
[...]
Bij het bestellen krijg ik direct leverbaar naar voren, Maar of je het moet geloven?
[Afbeelding]
Edit: Max-ict heeft hem er nu ook weer afgehaald,. Lekker bezig dan.
Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2
Ik had vorige keer ook een mail gestuurd om een product uit me order te verwijderen, maar toen vertelden ze dat ze met een automatisch systeem werken en dat je heel je order dan moet cancelenwunki schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:23:
Inderdaad, ga het erop wagen. Heb Megekko mailtje gestuurd om de processor uit de order te halen. Bedankt voor het mee denken!
Uhm, dat is voor zover ik weet verkeerd? Er staat zelf bij hun FAQ dat ze delen van je order kunnen annuleren... Bij mij is mijn order ook deels geannuleerd en heb ik enkel de 5900x waarvoor ik in de wachtrij sta gehouden.Furrwin schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:48:
[...]
Ik had vorige keer ook een mail gestuurd om een product uit me order te verwijderen, maar toen vertelden ze dat ze met een automatisch systeem werken en dat je heel je order dan moet cancelenben benieuwd wat ze tegen jouw zullen zeggen
ja ikzelf lees dat soort dingen amper en stuur gewoon een mail met de vraag :Maelos61 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:50:
[...]
Uhm, dat is voor zover ik weet verkeerd? Er staat zelf bij hun FQA dat ze delen van je order kunnen annuleren... Bij mij is mijn order ook deels geannuleerd en heb ik enkel de 5900x waarvoor ik in de wachtrij sta gehouden.
Nu staat ie er bij max-ict weer op. Net was ie weer weg. Schept niet veel vertrouwen, en dat nog tegen een behoorlijke meerprijs. Had iets vergelijkbaars met SIcomputers stond er ook direct leverbaar binnen 2-3 werkdagen, maar die order heb ik geannuleerd want ik werd achteraan in de wachtrij gegooid ondanks een meerprijs en de 2-3 dagen waren voorbijcyberhank schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:37:
[...]
Ik zie de 5900x nog staan, en inderdaad nu staat er direct leverbaar als je in je winkelwagentje kijkt. Vanochtend stond daar nog 2 - 4 weken. Blijft apart...
Ik zou Coolblue maar even in de gaten houden, die doen niet aan wachtrijen, mocht je nog wachtende zijn op een processor natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door robindj op 21-11-2020 12:56 ]
Ik had hetzelfde. Ik had in alle haast per ongeluk verkeerde ram besteld i.c.m. de Ryzen cpu. Gevraagd of ze deze even konden wisselen voor de juiste met dezelfde prijs, maar nee ik moet maar een nieuwe bestelling doen en het verkeerde ram later terug sturen..........Furrwin schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:48:
[...]
Ik had vorige keer ook een mail gestuurd om een product uit me order te verwijderen, maar toen vertelden ze dat ze met een automatisch systeem werken en dat je heel je order dan moet cancelenben benieuwd wat ze tegen jouw zullen zeggen
Iets met automatiseren en niet efficiënter denk ik.
Ondertussen heb ik dus wel de 2e bestelling ontvangen, maar ik ben ik nog steeds aan het wachten op m'n 5800x. Ook mijn 200 euro krijg ik nog niet retour..
[ Voor 10% gewijzigd door jancoow op 21-11-2020 13:52 ]
Lijkt me sterk dat bij een geautomatiseerd bestel systeem en er geen handmatige aanpassingen gedaan kunnen worden in een order... mijn gevoel zegt gewoon slechte Customer service.jancoow schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:51:
[...]
Ik had hetzelfde. Ik had in alle haast per ongeluk verkeerde ram besteld i.c.m. de Ryzen cpu. Gevraagd of ze deze even konden wisselen voor de juiste met dezelfde prijs, maar nee ik moet maar een nieuwe bestelling doen en het verkeerde ram later terug sturen..........
Iets met automatiseren en niet efficiënter denk ik.
Ondertussen heb ik dus wel de 2e bestelling ontvangen, maar ik ben ik nog steeds aan het wachten op m'n 5800x. Ook mijn 200 euro krijg ik nog niet retour..
Voor wie er toevallig ook bij Tones in de wachtrij staat: Vanochtend even gemaild met Tones, sta 56e voor een 5600x(kan inmiddels al wat opgeschoven zijn). Kreeg dit terug "Wij verwachten spoedig een levering van AMD, en als alles goed gaat lijkt het er naar uit dat ook uw processor daar bij zal zitten".
Sta hier al een week op plek 16 bij alternate.nl voor een 5600x. Er zit niks anders op dan wachten en hopen op leveringen. Gelukkig wel een RX6800 weten te scoren bij amd.com. Misschien dat ik nog stiekem CB in de gaten houd. Aan de andere kant vind ik het allemaal wel prima. Krijg vanzelf wel een verzendbevestigingStijn2kk6 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:56:
[ Voor 7% gewijzigd door pabloadhd op 21-11-2020 14:11 ]
Ik sta ook op plek 16 bij alternate voor een 5600x...pabloadhd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:10:
[...]
Sta hier al een week op plek 16 bij alternate.nl voor een 5600x. Er zit niks anders op dan wachten en hopen op leveringen. Gelukkig wel een RX6800 weten te scoren bij amd.com. Misschien dat ik nog stiekem CB in de gaten houd. Aan de andere kant vind ik het allemaal wel prima. Krijg vanzelf wel een verzendbevestiging

Heb het gecontroleerd want beide op zelfde plek leek me sterk. Ben 1 plekje lager (hoger?Kijkeenolifant schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:41:
[...]
Ik sta ook op plek 16 bij alternate voor een 5600x...
Gelukkig! Dat geeft wat meer vertrouwen in de wachtrijpabloadhd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:52:
[...]
Heb het gecontroleerd want beide op zelfde plek leek me sterk. Ben 1 plekje lager (hoger?) op 15. Dus het gaat niet hard in iedergeval.
Bij mij zonk de moed ook al in mn schoenen. Maar was mijn fout. Now the waiting game continues.Kijkeenolifant schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:54:
[...]
Gelukkig! Dat geeft wat meer vertrouwen in de wachtrij.
Hoe groot is de wachtrij bij Alternate/Tones?
Sta sinds launch in de wachtrij bij Azerty maar schiet niet op. Heeft het zin om een 2e bestelling bij een van deze 2 winkels te plaatsen?
Sta sinds launch in de wachtrij bij Azerty maar schiet niet op. Heeft het zin om een 2e bestelling bij een van deze 2 winkels te plaatsen?
Alternate laat alleen maar plek in de rij zien maar gaan totale lengte vd wachtrij. Geen idee hoe het bij Tones zitViserius schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:56:
Hoe groot is de wachtrij bij Alternate/Tones?
Dank voor de uitleg! Zou je misschien willen delen wanneer je de bestelling geplaatst had? Zelfde voor @dhramazing? Geeft me een indicatie of dit mensen zijn vanaf launch day of dat het bij Alternate en Tones een beetje vlot doorlooptpabloadhd schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:00:
[...]
Alternate laat alleen maar plek in de rij zien maar gaan totale lengte vd wachtrij. Geen idee hoe het bij Tones zit
Ik heb op maandag 9 november mijn bestelling geplaatstViserius schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:27:
[...]
Dank voor de uitleg! Zou je misschien willen delen wanneer je de bestelling geplaatst had? Zelfde voor @dhramazing? Geeft me een indicatie of dit mensen zijn vanaf launch day of dat het bij Alternate en Tones een beetje vlot doorloopt
Ik heb bij tones een 5800x op bestelling, sta pos 6. Als er iemand interesse heeft, stuur me dan een pm. Als hij er is zal ik je dan verwittigen.
Hij komt toe in de winkel van mechelen.
Ik vraag er geen meerprijs voor 😁
Hij komt toe in de winkel van mechelen.
Ik vraag er geen meerprijs voor 😁
Inmiddels weer een weekje verstreken, helaas geen 5900x levering bij megekko geweest deze week lijkt het. Sta momenteel op plekje 137/823. Vorig weekend meen ik 140. In ieder geval maar weinig opgeschoten, ik vermoed enkele annuleringen.
Ben benieuwd wanneer er weer echt een levering binnenkomt. Tot nu toe hebben ze voor volgende week enkel melding van 5950x levering staan.
Ben benieuwd wanneer er weer echt een levering binnenkomt. Tot nu toe hebben ze voor volgende week enkel melding van 5950x levering staan.
Prima CPU, niet zeuren en gewoon gebruiken. Anders verkoop hem maar aan mij.tynergy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:36:
[Afbeelding]
PostNL just dropped this in. Not the one I want but still bought it.. Break the seal and use it until I got 5900x or 5600x and return it afterwards ? Or put it up for sale ? otherwise im stuck with my 8 year old pc
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Ochtend na de launch besteld (bij alternate) nu inmiddels op plek 15. Mocht je zeker willen weten hoe groot de wachtrij is kan je of gewoon bestellenViserius schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:27:
[...]
Dank voor de uitleg! Zou je misschien willen delen wanneer je de bestelling geplaatst had? Zelfde voor @dhramazing? Geeft me een indicatie of dit mensen zijn vanaf launch day of dat het bij Alternate en Tones een beetje vlot doorloopt
Dat dacht ik dus ook, wat een onzin. Maar ze wouden wel meteen de verzendkosten vergoeden (verrekenen met de eerst volgende credit)... Dus ik snap de logica er totaal niet van.Leroy1909 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:56:
[...]
Lijkt me sterk dat bij een geautomatiseerd bestel systeem en er geen handmatige aanpassingen gedaan kunnen worden in een order... mijn gevoel zegt gewoon slechte Customer service.
What a nice processor and I am still waiting for thattynergy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:36:
[Afbeelding]
PostNL just dropped this in. Not the one I want but still bought it.. Break the seal and use it until I got 5900x or 5600x and return it afterwards ? Or put it up for sale ? otherwise im stuck with my 8 year old pc
I am in 6th place for the Ryzen 7 5800X
How long have you been waiting for Ryzen7 5800X? How is your experience with the Ryzen 7 5800X?
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 21-11-2020 16:09 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dat ziet er mooi uit. Ik sta momenteel 6e plaats voor de Ryzen7 5800X, hoe lang heb jij er moeten wachten? Ik ben erg benieuwd naar de prestaties
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Gisteren besteld door hier te zien op forum. Coolblue had er een 45min op stock.Van der Berg schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:11:
[...]
Dat ziet er mooi uit. Ik sta momenteel 6e plaats voor de Ryzen7 5800X, hoe lang heb jij er moeten wachten? Ik ben erg benieuwd naar de prestaties
Ik sta op plaats 6 bij tones in mechelen. Als je hem wilt laat ik je iets weten als hij toekomt. Stuur me dan een pm. Is nog niet betaald en vraag er geen geld voor 😉
Ik zou de CPU niet installeren als je deze nog wilt retour sturen. Sorry, maar om nu 'misbruik' te maken van je retour recht door eerst een maand lang de cpu te gebruiken (en eigenlijk onverkoopbaar te maken want die koelpasta alleen krijg je na een maand nooit meer perfect schoon, los van eventuele andere risico's omdat je niet ESD veilig installatie verricht, etc.) vind ik onzinnig in deze tijden van tekorten.tynergy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:36:
[Afbeelding]
Dus 2 opties:
- Je gebruikt de 5600x en gaat die vervolgens als tweedehands verkopen, geen idee wat de gek er voor geeft maar reken op een verlies
- Stuur de 5600x retour en schaf een 3100 aan. Voor 100 euro kun je dan toch je systeem gebruiken, en die raak je over een maand nog wel kwijt voor 75 euro als tweedehands met garantie. 25 euro verlies, mja je moet iets en minder verlies dan de 5600x gok ik zo.
Ik stond gisteren op plaats 757 voor de 5900x bij Megekko (vandaag 756 van 823). Bij Alternate stond ik woensdag op plaats 181, daar zat totaal geen schot in dus heb die maar geannuleerd (ook nadat ik zag dat ze wel hun eigen complete systemen met 5900x direct leverbaar hadden voor 2899).
In dit subforum zijn tot nu toe voor de hele 5000 serie wel de totalen voorbij gekomen sinds vrijdag, dus mocht je iets willen weten over de andere dan even terug bladeren.
Wat ik tot op heden heb gelezen is dat er begin december weer voorraad van de 5900x komt (wereldwijd). Heb je dus een lage plaats dan zou ik die zeker vasthouden (of je moet het geld echt nodig hebben). Mocht je uiteindelijk twee of meer geleverd krijgen dan is er altijd nog retour sturen of iemand blij maken via V&A (of je gaat full scalper, mij een zorg als je geweten dat aan kan).
Verder blijf de AMD.com site in de gaten houden. Op woensdag (tijdens de 6800 launch) was er ook voorraad van alle Ryzen 5000 CPU. Die ging niet heel snel omdat iedereen op 6800 gefocused was (nou ja wat is snel, sommige stonden er toch zeker 10 minuten op). Dit lijkt elke keer om 9am EST (15u NL) te zijn.
Op donderdag en woensdag was er trouwens ook voorraad van de Ryzen 3000 serie om 23u NL tijd.
Megekko is tot op heden de enige winkel die in NL goede communicatie verzorgd wat betreft voorraad en hoe veel mensen in de wachtrij staan (je ziet immers xxx van xxx). Helaas lijkt Alternate vanwege hun Duitse moederbedrijf meer te ontvangen vanuit AMD dan Megekko, maar ik vertrouw die prijzen en wachtrijen niet meer bij Scalpernate.
In dit subforum zijn tot nu toe voor de hele 5000 serie wel de totalen voorbij gekomen sinds vrijdag, dus mocht je iets willen weten over de andere dan even terug bladeren.
Wat ik tot op heden heb gelezen is dat er begin december weer voorraad van de 5900x komt (wereldwijd). Heb je dus een lage plaats dan zou ik die zeker vasthouden (of je moet het geld echt nodig hebben). Mocht je uiteindelijk twee of meer geleverd krijgen dan is er altijd nog retour sturen of iemand blij maken via V&A (of je gaat full scalper, mij een zorg als je geweten dat aan kan).
Verder blijf de AMD.com site in de gaten houden. Op woensdag (tijdens de 6800 launch) was er ook voorraad van alle Ryzen 5000 CPU. Die ging niet heel snel omdat iedereen op 6800 gefocused was (nou ja wat is snel, sommige stonden er toch zeker 10 minuten op). Dit lijkt elke keer om 9am EST (15u NL) te zijn.
Op donderdag en woensdag was er trouwens ook voorraad van de Ryzen 3000 serie om 23u NL tijd.
Megekko is tot op heden de enige winkel die in NL goede communicatie verzorgd wat betreft voorraad en hoe veel mensen in de wachtrij staan (je ziet immers xxx van xxx). Helaas lijkt Alternate vanwege hun Duitse moederbedrijf meer te ontvangen vanuit AMD dan Megekko, maar ik vertrouw die prijzen en wachtrijen niet meer bij Scalpernate.
[ Voor 8% gewijzigd door Postman op 21-11-2020 17:01 ]
Hoe kan het dat coolblue opeens voorraad heeft voor 5800x maar megekko nog niks geleverd heeft na de eerste batch?
Het was CB's eerste batch, dus relatief pas laat.jancoow schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:49:
Hoe kan het dat coolblue opeens voorraad heeft voor 5800x maar megekko nog niks geleverd heeft na de eerste batch?
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Dat gaat snel! Ik wacht hier nog steeds vandaag al 14 dagen! Hopelijk krijg ik hem ook snel.. Mooi generatie de AMD Ryzen 5000! Ik sta al sinds maandag op plek 6 voor de Ryzen 7 5800XLeroy1909 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:39:
Heb ‘m ook binnen
[Afbeelding]
Overigens gewoon in een doos gedaan door CB zonder loze ruimte op te vullen...
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 21-11-2020 18:09 ]
Wat als ik nu bij Alternate een compleet systeem bestel (zonde aanpassingen) de 5900X er uit haal en dan het systeem terug stuur met WKOA. Met de melding dat ik de retail prijs voor de 5900x vergoed?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Zo werkt het niet haha.Wim-Bart schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:32:
Wat als ik nu bij Alternate een compleet systeem bestel (zonde aanpassingen) de 5900X er uit haal en dan het systeem terug stuur met WKOA. Met de melding dat ik de retail prijs voor de 5900x vergoed?
Dat is hetzelfde als een wasmachine kopen, de trommel eruit halen en hem zonder de trommel terug naar de winkel sturen. Dan kom je ook niet weg met "hier heb je €500 voor de trommel".Wim-Bart schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:32:
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Iemand die een idee heeft over de wachtrijen voor Ryzen 5950X bij bijvoorbeeld megekko of alternate?
Yep, Megekko wachtrij staat op 165. Ze zeggen mooie levering te krijgen. Ik weet dat Scan UK er 232 krijgt aankomende week.Jern_97 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:15:
Iemand die een idee heeft over de wachtrijen voor Ryzen 5950X bij bijvoorbeeld megekko of alternate?
Wellicht zullen ze er 100+ krijgen. Ik heb de mijne al bij CoolBlue en sta 9e. Wil op zich ook wel die FC6 voucher die Megekko er wel bij doet. Wellicht zet ik hem op V&A.
Oh en Alternate sta ik 37e qua bestelling, 64e qua cpu levering. Komt omdat je 2 mag bestellen. Zij zeggen ook een levering te krijgen rond dinsdag en ik zou daar bij zitten. Wilde die wel annuleren eigenlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door GTX404 op 21-11-2020 19:22 ]
De Far Cry codes zijn allang op. Niet meer te claimen. Dat was een op=op ding en ik kon mijn code eergisteren niet meer claimen.GTX404 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:21:
[...]
Wellicht zullen ze er 100+ krijgen. Ik heb de mijne al bij CoolBlue en sta 9e. Wil op zich ook wel die FC6 voucher die Megekko er wel bij doet. Wellicht zet ik hem op V&A.
Edit: zie verderop. Het lijkt er toch op dat je de code alsnog kunt claimen na het contact opnemen met AMD support
[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 21-11-2020 19:41 ]
UNOX: The worst operating system
Op bij megekko?Korvaag schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:22:
[...]
De Far Cry codes zijn allang op. Niet meer te claimen. Dat was een op=op ding en ik kon mijn code eergisteren niet meer claimen.
Maar hij staat in mn bestelling als 'op voorraad' en gewoon in mijn besteloverzicht zit het erbij hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door GTX404 op 21-11-2020 19:24 ]
Huh, maar wat als ze hiermee adverteerde op launch en je toen een bestelling hebt gedaan? krijg je de game er dan niet meer bij?Korvaag schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:22:
[...]
De Far Cry codes zijn allang op. Niet meer te claimen. Dat was een op=op ding en ik kon mijn code eergisteren niet meer claimen.
A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.
Zou wel gewoon moeten.sjanssen15 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:25:
[...]
Huh, maar wat als ze hiermee adverteerde op launch en je toen een bestelling hebt gedaan? krijg je de game er dan niet meer bij?
Staat in mijn bestelling als een losse item die ik besteld heb. Zou anders gewoon bedrog zijn natuurlijk.
En wanneer je nu bestelt krijg je nog steeds een code erbij voor de 5950X iig.
[ Voor 9% gewijzigd door GTX404 op 21-11-2020 19:29 ]
Er staat bij dat het op=op is. Je krijgt een code die je moet claimen via AMD rewards/Product Verification Tool. Als je dat doet krijg ik de error dat er geen beschikbare games meer zijn en dat je een verzoek kunt indienen om het het beschikbare aantal te laten verhogensjanssen15 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:25:
[...]
Huh, maar wat als ze hiermee adverteerde op launch en je toen een bestelling hebt gedaan? krijg je de game er dan niet meer bij?
Is zo her en der op internet ook te vinden dat mensen contact hebben gezocht met AMD en het antwoord is: op.
Ga er dus niet van uit dat je de game er bij krijgt.
Edit: zie verderop. Het lijkt er toch op dat je de code alsnog kunt claimen na het contact opnemen met AMD support
[ Voor 7% gewijzigd door Korvaag op 21-11-2020 19:41 ]
Ah mijn excuses, dus op bij AMD. Dus die codes die je krijgt worden tijdens de promotieperiode gewoon invalide?Korvaag schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:30:
[...]
Er staat bij dat het op=op is. Je krijgt een code die je moet claimen via AMD rewards/Product Verification Tool. Als je dat doet krijg ik de error dat er geen beschikbare games meer zijn en dat je een verzoek kunt indienen om het het beschikbare aantal te laten verhogen
Is zo her en der op internet ook te vinden dat mensen contact hebben gezocht met AMD en het antwoord is: op.
Ga er dus niet van uit dat je de game er bij krijgt.
Nou dat is lekker dan. Sowieso vreemd bij een digitale key bij een product waarvan je precies weet hoeveel je er nu verkocht hebt en in backorder tijdens de actie.
A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.
Hoe kan een op=op actie nou weer gelden nadat je een bestelling hebt gedaan (een koopovereenkomst). Dat is een wasmachine bestellen met wasmiddel, vervolgens 2 weken later de wasmachine binnen krijgen en er geen wasmiddel bij krijgen want het was op.
Overigens zie ik bij mij helemaal geen op=op staan bij de order.
Overigens zie ik bij mij helemaal geen op=op staan bij de order.
Je moet gewoon contact opnemen en dan verhogen ze de limiet op je account lees ik netKorvaag schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:36:
Op de Megekko site staat het er gewoon bij:
[...]
Validatie geeft nu dit (even m'n mailadres en code zelf weggehaald):
[Afbeelding]
EN je moet een 5800x, 5900x of 5950x in je huidige systeem hebben!
Heeft niets met 'op' te maken blijkbaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kDAxT4gjyW93WUcJpYEt9JkB.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door GTX404 op 21-11-2020 19:37 ]
@GTX404
Interessant. Er zijn ook verhalen te vinden dat dat dus niet werkt... maargoed. Gewoon proberen dus
Ga ik ook nog even doen dan.
Interessant. Er zijn ook verhalen te vinden dat dat dus niet werkt... maargoed. Gewoon proberen dus
Ga ik ook nog even doen dan.
Het zou wel apart zijn. Dan zou je enkel FarCry 6 kunnen krijgen door op tijd te zijn op launch dag en dat je geen code zou krijgen als je je processor na de eerste 2 minuten hebt besteld bij bepaalde webshops.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
@GTX404 - als je serieus overweegt om je 5950X op V&A te zetten voor FarCry code - Ik heb dan wel mogelijk interesse...
Maar voor nu blijf ik proberen voor een 5900X te gaan - wacht nog even Coolblue af inderdaad en blijf in de rij staan bij Megekko... Plek 515...
Maar voor nu blijf ik proberen voor een 5900X te gaan - wacht nog even Coolblue af inderdaad en blijf in de rij staan bij Megekko... Plek 515...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
maxict - 5900X - 27 stuks op voorraad bij leverancier (direct leverbaar). Wel even € 669,74 aftikken en afwachten gezien de reputatie.
[ Voor 7% gewijzigd door withead op 21-11-2020 19:58 ]
MaxICT is nog meer last resort dan noem eens andere winkel: zeg bijvoorbeeld alternatewithead schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:56:
maxict - 5900X - 27 stuks op voorraad bij leverancier. Wel even € 669,74 aftikken en afwachten gezien de reputatie.
Althans zo is het voor mij...
Dan zou ik wanhoop nabij zijn als ik bij MaxICT zou gaan bestellen haha
[ Voor 9% gewijzigd door mindwarper op 21-11-2020 19:59 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.