Inderdaad, hopelijk zijn er volgende week 5900 op voorraad. Ik twijfel nog wel of ik niet een 5800 neem in plaats van 5900. Combineer zelf met MSI B550M Mortar.Byron010 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:00:
Opvallend hoe lang de 5800 beschikbaar blijft bij coolblue
19-11 Gisteren besteld bij Alternate.de -> AMD Ryzen 7 5800X TRAY
20-11 Vandaag offerte gehad (rond lunch) en nu net betaald
Nu wachten op de levering, ben benieuwd.
20-11 Vandaag offerte gehad (rond lunch) en nu net betaald
Nu wachten op de levering, ben benieuwd.
Nothing more to say...
Ik wacht dan op de tweedekansjes op Coolblue wanneer de 5900x beschikbaar is
Fijn dat die CB link gepost werd hier. Ook een 5800x besteld, hopelijk morgen binnen. Toch handig dat volgen van deze thread
5800x is uitverkocht bij coolblue BE!
En ook de 5800 is uitverkocht op CB.
Hier ook zojuist maar de 5800x besteld bij CB. Ik blijf in de wacht staan bij Megekko voor de 5900x.
Dan ga ik nu de rest van de spullen bestellen voor de nieuwe pc. Dan kan ik over 1 of 2 weken alsnog kijken of er beweging zit in de 5900x wachtrij om te bepalen of ik de 5800x ga gebruiken of hem netjes met seal terug stuur..
Dan ga ik nu de rest van de spullen bestellen voor de nieuwe pc. Dan kan ik over 1 of 2 weken alsnog kijken of er beweging zit in de 5900x wachtrij om te bepalen of ik de 5800x ga gebruiken of hem netjes met seal terug stuur..
Y'24
Ik hou mijn andere bestellingen nog maar even actief. Het is niet dat ik CB niet vertrouw maar je weet het maar nooit he.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik ook, totdat ik het binnen hebAtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:20:
Ik hou mijn andere bestellingen nog maar even actief. Het is niet dat ik CB niet vertrouw maar je weet het maar nooit he.
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Pfff ff week cool blue in de gaten net wanneer ik een uurtje in de gym zit ms ik het.. Niet eens een email gekregen... Kutkutkut
The first casualty in war is always the truth...
Dat had ik met Paradigit op de maandag na launch, 1 uurtje weggeweestJumpiefox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:20:
Pfff ff week cool blue in de gaten net wanneer ik een uurtje in de gym zit ms ik het.. Niet eens een email gekregen... Kutkutkut
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Bij mij was het op launchdag ook 2 uur weg geweest en het was al te laat... Oh wel, een leerrijke ervaring: launch days zijn dagen waar iedere seconde telt...GTX404 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:21:
[...]
Dat had ik met Paradigit op de maandag na launch, 1 uurtje weggeweest
Ik kreeg een error melding op de 5950x pagina op CB van distill. Nog voordat ik erop geklikt had zag ik in dit topic een nieuw bericht van @GTX404 dat ie er 1 besteld had. Ik heb zsm mijn winkelwagen gevuld (lukte pas na 5x ofzo) en de betaling afgerond. Toen ik nog geen 2 minuten later weer keek was ie alweer verdwenen.Jumpiefox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:20:
Wie gaat er dan ook weg achter z'n computerGTX404 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:21:
[...]
Dat had ik met Paradigit op de maandag na launch, 1 uurtje weggeweest

Na mijn frustratie in de wachtrij bij Azerty en Megekko toch afgelopen maandag de dure versie van de 5900x besteld op Max Ict. Hoewel het echt voor een veel te hoog bedrag wordt gevraagd wil ik hem toch hebben in mijn build die wacht op een processor.
Met max 3 werkdagen levertijd ging ik ervoor. Ik heb er de afgelopen dagen een aantal keer gebeld naar MaxICT (vriendelijke geholpen overigens). Vanmorgen kreeg ik de verzendbevestiging! Whooopie! Happy days!
Met max 3 werkdagen levertijd ging ik ervoor. Ik heb er de afgelopen dagen een aantal keer gebeld naar MaxICT (vriendelijke geholpen overigens). Vanmorgen kreeg ik de verzendbevestiging! Whooopie! Happy days!
of je doet hem weg t.z.t. aan mede - zoekersjwtje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:11:
Ik heb ook de 5800x besteld, morgen ochtend ophalen in de winkel. Heb nog een bestelling voor de 5900x staan bij megekko op plaats 85. Deze laat ik voorlopig staan, twijfel nog steeds
maar dat mag nnu even niet volgens deze topic rules...
Snap dat je twijfelt...
even wachten dan maar nog
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Heb CB net gebeld, bestelling staat er goed in en ik zou hem gewoon opgestuurd moeten krijgen
Welke heb je gekocht?Beefcakie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:28:
Na mijn frustratie in de wachtrij bij Azerty en Megekko toch afgelopen maandag de dure versie besteld op Max Ict. Hoewel het echt voor een veel te hoog bedrag wordt gevraagd wil ik hem toch hebben in mijn build die wacht op een processor.
Je kunt nooit te veel cores hebbenSosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:
Wat is jullie reden om voor de 5800x te gaan i.t.t. de 5600x ?
Beschikbaarheid?Sosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Beschikbaarheid, en ga geen processen ernaast draaien, puur om te gamen. 5600x zou voldoende zijn, maar ja die was niet op voorraad.Sosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:
Voor mijn gevoel is de 5800x de slechtste deal van de drie, maar als dit betekent dat andere mensen de rij van de 5600x en 5900x verlaten ben ik alleen maar blij
.
Omdat meer altijd beter isSosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:
De wachtrij van alternate is sinds 1 week ook niet meer voorruit gegaan. Hopelijk wordt er komende week wat geleverd
Ja als ik de knoop zou doorhakken om zoveel uit te geven zou ik ook wel meteen voor de 5900x gaan, wat is die 100 extra dan nog...Kijkeenolifant schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:35:
Voor mijn gevoel is de 5800x de slechtste deal van de drie, maar als dit betekent dat andere mensen de rij van de 5600x en 5900x verlaten ben ik alleen maar blij.
[ Voor 18% gewijzigd door Shaddix op 20-11-2020 15:39 ]
De 5800x wordt vaak als 'bad value' aangeduid en daar is enigszisn een punt voor te maken. Persoonlijk ga ik voor de 5900x omdat ik de 5600x iets te weinig vond. Ik ben van plan om 4-5 jaar niet te upgraden en denk niet dat de 5600x lang genoeg 'top' zal blijven om een intelligente kortetermijn investering te zijn. Je moet niet vergeten: dit zijn de laatste AM4 socket CPU's als ik me niet vergis. Dat wil zeggen dat als je naar een volgende CPU wilt upgraden na enkele jaren ,dat je ook hoogstwaarschijnlijk je moederbord zal moeten upgraden er nog bij. Liever dan de 'good value' 5900x hebben, mijn moederbord kunnen houden en nog jaren 'genoeg' hebben aan de CPU dan gewoon voor de korte termijn te gaan.Sosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:
Voor het meergeld heb je sowieso een ander moederbord toch?Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:39:
[...]
De 5800x wordt vaak als 'bad value' aangeduid en daar is enigszisn een punt voor te maken. Persoonlijk ga ik voor de 5900x omdat ik de 5600x iets te weinig vond. Ik ben van plan om 4-5 jaar niet te upgraden en denk niet dat de 5600x lang genoeg 'top' zal blijven om een intelligente kortetermijn investering te zijn. Je moet niet vergeten: dit zijn de laatste AM4 socket CPU's als ik me niet vergis. Dat wil zeggen dat als je naar een volgende CPU wilt upgraden na enkele jaren ,dat je ook hoogstwaarschijnlijk je moederbord zal moeten upgraden er nog bij. Liever dan de 'good value' 5900x hebben, mijn moederbord kunnen houden en nog jaren 'genoeg' hebben aan de CPU dan gewoon voor de korte termijn te gaan.
Ja maar daar zal je geen zen3 processor in kunnen steken omdat AMD dan een ander socket zal gebruiken.Sosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:40:
[...]
Voor het meergeld heb je sowieso een ander moederbord toch?
Als ik je vraag goed heb begrepen tenminste.
Goedkoop = DuurkoopSosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:40:
[...]
Je kan nu 300 euro voor de 5600x betalen, 150 voor een mid-range moederbord en dan binnen 2-3 jaar 'moeten' upgraden voor dezelfde kosten (of gezien de prijstrend, lichtjes hogere kosten) of je kan nu 550 euro voor de 5900x betalen en 150-200 euro voor een mid-range tot high mid-range moederbord. Ik denk dat de prijs ongeveer op hetzelfde zal komen, persoonlijk heb ik gewoonweg liever grote, quasi volledige upgrades om de 6 jaar dan kleinere upgrades om de 3 ofzo... Natuurlijk meot dat niet. Als je geen graphics and performance whore bent zoals ik, dan kan je waarschijnlijk wel jaren doorleven met je 5600x en mobo, maar daartoe ben ik niet in staat haha.Sosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:40:
[...]
Edit: + ik heb 2 monitors en multitask enorm graag. Geen idee of de 5600x het leuk zou vinden om new-gen games op max settings te spelen en dan nog mijn 10 chrome tabs open houden en wat andere background apps haha.
Edit 2: Ik dacht ook dat nieuwe consoles 8 cores hadden, dus leek de 'consensus' online te zijn dat games de trend naar optimalisatie voor 8 cores zouden kunnen volgen. Leek dan beter om de 'better value' 5900x te kopen haha... uiteindelijk denken veel mensen zo na, wat ervoor zorgt dat de 5900x de moeilijkste CPU is om in handen te krijgen. Mocht ik geen 5900x te pakken gekregen hebben (hoop ik toch), dan zou ik waarschijnlijk voor de 5800x gegaan zijn bij Coolblue... Bad value is beter dan niets...
[ Voor 30% gewijzigd door Maelos61 op 20-11-2020 15:50 ]
Ook maandag besteld! Maar komt 1-12-2020

Megekko:
AMD Ryzen processoren: Wat is geleverd en wat wordt verwacht
Wij verwachten begin volgende week (Week 48) een mooi aantal:
• AMD Ryzen 9 5950x
• AMD Ryzen 9 5950x
Die hadden we nog niet... Een mooi aantal. Wat is dat nou weer?AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:03:
Megekko:
• AMD Ryzen 9 5950x

Ik heb je tekst gewoon 5x gelezen, als in, ik zie helemaal geen aantallen lol.AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:03:
Megekko:
• AMD Ryzen 9 5950x

nutteloze update dus
[ Voor 3% gewijzigd door Phyt_ op 20-11-2020 16:05 ]
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Hahahah jezus, en dan heb ik net ook bij coolblue besteld! HilarischAtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:03:
Megekko:
• AMD Ryzen 9 5950x
Wellicht zet ik er 1 op V&A
Om annuleringen te voorkomen zullen ze het exacte aantal wel niet melden en om dezelfde reden zullen ze ook wel zeggen "een mooi aantal."Sakirth schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:04:
[...]
Die hadden we nog niet... Een mooi aantal. Wat is dat nou weer?
https://www.megekko.nl/info/RTX-3080Phyt_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:05:
[...]
Ik heb je tekst gewoon 5x gelezen, als in, ik zie helemaal geen aantallen lol.
nutteloze update dus
Nee, ik was onder de veronderstelling dat ze drie benamingen hanteerde en daar intern aantallen aan gekoppeld hebben die ze inderdaad niet door communiceren. Maar dit is een vierde die ik nog nooit gezien heb.AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:06:
[...]
Om annuleringen te voorkomen zullen ze het exacte aantal wel niet melden en om dezelfde reden zullen ze ook wel zeggen "een mooi aantal."
Bij mij puur om de beschikbaarheid. Was er een 5600x op coolblue verschenen dan had ik die gekocht want dat was ook namelijk degene die ik wou. Het zal mij dan wel wat meer kosten en het is ook de hoogste €/core van alle zen3 cpu's maar kijk op die paar extra euro's per core zal het nu wel niet steken. Ben al aan dommere dingen geld verlorenSosua schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:31:

Mijn grootste zorg was dat ik nog tot 2021 zou moeten gewacht hebben voor de 5600x en daar had ik nu echt geen zin in.
haha ja ik heb een hele tijd in het rtx topic meegelezen en nu je het zegt dacht ik dat ook ja.Sakirth schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:07:
[...]
Nee, ik was onder de veronderstelling dat ze drie benamingen hanteerde en daar intern aantallen aan gekoppeld hebben die ze inderdaad niet door communiceren. Maar dit is een vierde die ik nog nooit gezien heb.
Met een mooi winstjeGTX404 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:05:
[...]
Hahahah jezus, en dan heb ik net ook bij coolblue besteld! Hilarisch
/f/image/3IFTdjC2bQlR8sHhToBu3yHa.png?f=fotoalbum_large)
Azerty Upgradekit met 5600x (besteld op 11-11) zojuist binnengekregen. Vanavond ff computer bouwen.
Deze kit bestond voor mij uit:
- AMD Ryzen 5 5600X
- Gigabyte B550M S2H
- DeepCool Gammax 400S
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Zou zelf wel voor andere onderdelen gegaan zijn, maar kan hier voorlopig wel mee vooruit.
Of het de laatste zijn is nog niet bekend, zo gaan er geruchten over "warhol" een Ryzen 5000 refresh voor 2021.Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:39:
[...]
De 5800x wordt vaak als 'bad value' aangeduid en daar is enigszisn een punt voor te maken. Persoonlijk ga ik voor de 5900x omdat ik de 5600x iets te weinig vond. Ik ben van plan om 4-5 jaar niet te upgraden en denk niet dat de 5600x lang genoeg 'top' zal blijven om een intelligente kortetermijn investering te zijn. Je moet niet vergeten: dit zijn de laatste AM4 socket CPU's als ik me niet vergis. Dat wil zeggen dat als je naar een volgende CPU wilt upgraden na enkele jaren ,dat je ook hoogstwaarschijnlijk je moederbord zal moeten upgraden er nog bij. Liever dan de 'good value' 5900x hebben, mijn moederbord kunnen houden en nog jaren 'genoeg' hebben aan de CPU dan gewoon voor de korte termijn te gaan.
https://hardforum.com/dat...90346_EkRhT8IXkAEuDoa.png
Data zijn mogelijk niet geheel accuraat in het plaatje, het is immers een user generated roadmap, maar wel met alle gelekte codenamen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 20-11-2020 16:13 ]
Zo, die cpu zit wel heel onveilig verpakt. Ik zou er toch nog wat extra bubbel folie hebben rondgedaan hoor!hylke45 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:09:
[Afbeelding]
Azerty Upgradekit met 5600x (besteld op 11-11) zojuist binnengekregen. Vanavond ff computer bouwen.
Deze kit bestond voor mij uit:Als je pricewatch aanhoudt en voor de 5600x 320 euro aanhoudt (waarvoor die verkocht wordt bij Azerty), dan betaal je 25 euro bovenop de losse onderdelen. Maar scheelt voornamelijk veel wachten.
- AMD Ryzen 5 5600X
- Gigabyte B550M S2H
- DeepCool Gammax 400S
Zou zelf wel voor andere onderdelen gegaan zijn, maar kan hier voorlopig wel mee vooruit.
Wat heb je besteld bij coolblue?GTX404 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:05:
[...]
Hahahah jezus, en dan heb ik net ook bij coolblue besteld! Hilarisch
Heb je de boxed versie van Azerty gekregen of tray ?hylke45 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:09:
[Afbeelding]
Deze kit bestond voor mij uit:Als je pricewatch aanhoudt en voor de 5600x 320 euro aanhoudt (waarvoor die verkocht wordt bij Azerty), dan betaal je 25 euro bovenop de losse onderdelen. Maar scheelt voornamelijk veel wachten.
- AMD Ryzen 5 5600X
- Gigabyte B550M S2H
- DeepCool Gammax 400S
Die 25 euro is niet heel erg verkeerd, daar zit toch ook nog de cpu mount service bij en het flashen van de bios e.d? Kan je denk ik weinig van zeggen.hylke45 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:09:
[Afbeelding]
- AMD Ryzen 5 5600X
- Gigabyte B550M S2H
- DeepCool Gammax 400S
Het enige wat ik jammer vind is dat ze niet meer opties hebben, zo zijn de moederborden in die kitjes niet de borden die ik zou kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 20-11-2020 16:21 ]
Voor degenen die via alternate.de hebben besteld. Na hoe lang werkte jullie UPS track en trace code? Ik heb wel een code ontvangen, maar kan er nog niks mee.
Ik wacht ook op de activatie, vermoed dat dit later vandaag of morgen zal zijn.Nickvl15 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:19:
Voor degenen die via alternate.de hebben besteld. Na hoe lang werkte jullie UPS track en trace code? Ik heb wel een code ontvangen, maar kan er nog niks mee.
yes, ook wachtende op t&t activatie.
Megekko en CDROMLand zijn hetzelfde.AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:06:
[...]
Om annuleringen te voorkomen zullen ze het exacte aantal wel niet melden en om dezelfde reden zullen ze ook wel zeggen "een mooi aantal."
Misschien dat ze de buit moeten verdelen?
Jammer die update van de 5950 bij Megekko.
Vooral jammer omdat dat bevestigt dat er over de andere CPU's dus echt geen druppel nieuws te melden is. En ik daarmee niet verwacht dat er binnen 10 dagen een pakketje verzonden is.
Vooral jammer omdat dat bevestigt dat er over de andere CPU's dus echt geen druppel nieuws te melden is. En ik daarmee niet verwacht dat er binnen 10 dagen een pakketje verzonden is.
Kan best zijn dat ze maandag een update plaatsen dat ze zakken vol 5900x en dergelijke verwachten. Je weet het niet.jopie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:22:
Uit ervaring met Megekko betreffende de RTX 30xx videokaarten, is dat geen bevestiging dat er helemaal niks te melden is.jopie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:22:
We hebben het bij de videokaarten ook vaak genoeg gezien dat er opeens aan het begin van de week meer nieuws komt, zelfs over dezelfde week. Dus gewoon die pagina in de gaten houden en hopen.
Een 5950X zoals vermeld
Nu even wachten op verzendbevestiging.. Sta 9e bij Megekko dus zal daar ook wel bij zitten
trouwens; welke mobo zouden jullie nemen voor een 5950X + overklokken cpu en mem? Zit tussen de X570 Master, X570 Dark Hero en B550 (msi) Unify-X, alleen is dat laatste nog lang niet uit / te bestellen. Dark Hero kan ik volgende week hebben.
[ Voor 48% gewijzigd door GTX404 op 20-11-2020 16:28 ]
Ik sta zelf 15e, dus ik heb goede hoop dat er een deze kant op komt.GTX404 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:26:
[...]
Een 5950X zoals vermeld
Nu even wachten op verzendbevestiging.. Sta 9e bij Megekko dus zal daar ook wel bij zitten
trouwens; welke mobo zouden jullie nemen voor een 5950X + overklokken cpu en mem? Zit tussen de X570 Master, X570 Dark Hero en B550 (msi) Unify-X, alleen is dat laatste nog lang niet uit / te bestellen. Dark Hero kan ik volgende week hebben.
Ik ga voor de Asus ROG Crosshair VIII Hero, puur omdat alle reviewers hem gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Haruhi op 20-11-2020 16:31 ]
Zat nog 5 meter van die zakjes lucht omheen (sealed air), hele kamer ligt onderhand vol met verpakkingsmateriaalmichownz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:16:
[...]
Zo, die cpu zit wel heel onveilig verpakt. Ik zou er toch nog wat extra bubbel folie hebben rondgedaan hoor!
Net ook een 5800x tray besteld en betaald bij alternate.de gaat dalijk op de post met UPS
Blijkbaar gewoon nog verkrijgbaar in Duitsland voor 489€
Blijkbaar gewoon nog verkrijgbaar in Duitsland voor 489€
Gigabyte Aorus Ultra vanwege de hoeveelheid USB poortenGTX404 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:26:
[...]
Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz
Neem aan dat het tray is, aangezien ik wel doos van moederbord, ram en cpu-koeler had, maar geen doosje voor de CPU, en ook niet de stock CPU koeler die normaal bij een 5600x zit (wraith cooler afaik).Hippowave schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:17:
[...]
Heb je de boxed versie van Azerty gekregen of tray ?
Ik zit al vanaf 09:23 naar mijn niet werkende T&T UPS code te kijken.. gelukkig ben ik niet de enigeNickvl15 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:19:
I join the clubEek! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:35:
[...]
Ik zit al vanaf 09:23 naar mijn niet werkende T&T UPS code te kijken.. gelukkig ben ik niet de enige
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Zo dat ging snel bij de Duitse Alternate. Gisterenavond offerte aangevraagd en vanmiddag mail gekregen, op geantwoord en vervolgens betaald met Paypal.
Nu heb ik een UPS code. Hopelijk dinsdag of woensdag binnen...
Nu heb ik een UPS code. Hopelijk dinsdag of woensdag binnen...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Coolblue geeft aan de 5900X begin december te verwachten, maar dat het natuurlijk altijd kan veranderen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nog even in de herhaling nu het lijkt dat deze ook verzonde nworden.
de 5800x tray alternate.de
https://www.alternate.de/html/product/HR7A50
de 5800x tray alternate.de
https://www.alternate.de/html/product/HR7A50
Heb je daar net voor gebeld ofzo? Had onlangs contact met hen vorige week en het zou normaal de week van de 23e zijn zeiden ze toen.RobinNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:45:
Coolblue geeft aan de 5900X begin december te verwachten, maar dat het natuurlijk altijd kan veranderen.
Ik heb het zojuist gevraagd via Twitter.Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:46:
[...]
Heb je daar net voor gebeld ofzo? Had onlangs contact met hun vorige week en het zou normaal de week van de 23e zijn zeiden ze toen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zeiden ze dat vorige week ook niet over de 5950x en de 5800x? En zie daar een hele zwik mensen die kon bestellen vanmiddag eerder.Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:46:
[...]
Heb je daar net voor gebeld ofzo? Had onlangs contact met hun vorige week en het zou normaal de week van de 23e zijn zeiden ze toen.
Geen idee, ik heb nooit gevraagd over de 5800x of 5950x eerlijk gezegd.AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:47:
[...]
Zeiden ze dat vorige week ook niet over de 5950x en de 5800x? En zie daar een hele zwik mensen die kon bestellen vanmiddag eerder.
De webshop van AMD voor de 5900x is inmiddels ook down?
https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881500/nl
Goh, voor maar dubbel de prijs en een aankomst binnen een maand ongeveer? Duidelijk een goede deal...Jan Smit schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
Amazon maakt je happy met een 5900x
[Afbeelding]
Tray versies bij Azerty? Die is binnenkort zijn AMD verkoop licentie wel kwijt want dat staan ze dus echt niet toe dat die aan consumenten verkocht worden. Als ze het nu nog gemonteerd hadden kun je zeggen dat het een systeem is, maar dit is gewoon losse verkoop. En dan een beetje mooi weer maken met hun 6800 statement... 
Ik had woensdag erg geluk tijdens de faal bestelling van de 6800(XT). Opeens waren er namelijk ook Ryzen 5000 CPU te koop en zo dus de 5900x kunnen bestellen.
Kreeg ik gisteren uit het niets een e-mail van AMD support (hartverzakking) met daarin de Far Cry 6 code. En dat terwijl AMD / Digital River geen reseller is die in hun lijst staat voor die promotie. Erg netjes van AMD.
Voorlopig nog op plaats 757 (van 810) bij Megekko voor de 5900x. Ik bewaar het voor mijn mede-Tweakers, maar denk dat zo'n hoog nummer ook een beetje zinloos is. Kijk nog wel of in annuleer zodra mijn 5900x ook daadwerklijk binnen is (want eerst zien, dan geloven
).
Weet iemand trouwens hoe groot die rij is voor de 5950x?

Ik had woensdag erg geluk tijdens de faal bestelling van de 6800(XT). Opeens waren er namelijk ook Ryzen 5000 CPU te koop en zo dus de 5900x kunnen bestellen.
Kreeg ik gisteren uit het niets een e-mail van AMD support (hartverzakking) met daarin de Far Cry 6 code. En dat terwijl AMD / Digital River geen reseller is die in hun lijst staat voor die promotie. Erg netjes van AMD.
Voorlopig nog op plaats 757 (van 810) bij Megekko voor de 5900x. Ik bewaar het voor mijn mede-Tweakers, maar denk dat zo'n hoog nummer ook een beetje zinloos is. Kijk nog wel of in annuleer zodra mijn 5900x ook daadwerklijk binnen is (want eerst zien, dan geloven
Erg cryptisch inderdaad. Wel een beetje de Megekko stijl, dat dan weer wel. Ik gok toch dat ze een flink aantal van de mensen in de wachtrij blij gaan maken, anders zeggen ze dit niet natuurlijk.AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:03:
Megekko:
• AMD Ryzen 9 5950x
Toch goed dat ie verzekerd verzonden wordtJan Smit schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
Ik denk dat die ergens rond de 150 zit.Postman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:52:
Tray versies bij Azerty? Die is binnenkort zijn AMD verkoop licentie wel kwijt want dat staan ze dus echt niet toe dat die aan consumenten verkocht worden. Als ze het nu nog gemonteerd hadden kun je zeggen dat het een systeem is, maar dit is gewoon losse verkoop. En dan een beetje mooi weer maken met hun 6800 statement...
Voorlopig nog op plaats 757 (van 810) bij Megekko voor de 5900x. Ik bewaar het voor mijn mede-Tweakers, maar denk dat zo'n hoog nummer ook een beetje zinloos is. Kijk nog wel of in annuleer zodra mijn 5900x ook daadwerklijk binnen is (want eerst zien, dan geloven).
[...]
Erg cryptisch inderdaad. Wel een beetje de Megekko stijl, dat dan weer wel. Ik gok toch dat ze een flink aantal van de mensen in de wachtrij blij gaan maken, anders zeggen ze dit niet natuurlijk.
Werkt bij mij gewoon nog.aspect schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
Edit: nu ook niet meer nee.
Edit2: werkt nu weer wel.
[ Voor 9% gewijzigd door MaikVeritas op 20-11-2020 17:03 ]
Werkt maar out of stock
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Artikelnr: 294821Postman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:52:
[...]
Erg cryptisch inderdaad. Wel een beetje de Megekko stijl, dat dan weer wel. Ik gok toch dat ze een flink aantal van de mensen in de wachtrij blij gaan maken, anders zeggen ze dit niet natuurlijk.
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 2 van de 161
edit: Inmiddels de verzendbevestiging van MaxICT ook binnen

[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 20-11-2020 16:58 ]
Wel, Maxict heeft net mijn 5800x verzonden... De 5800x die ik dinsdag gevraagd had te annuleren... En waarvoor ik al via paypal een terugbetaling heb gehad? Ugh, dit wordt een leuke rommel om op te klaren...
Lekker zo'n gratis cputje!!Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:58:
Wel, Maxict heeft net mijn 5800x verzonden... De 5800x die ik dinsdag gevraagd had te annuleren... En waarvoor ik al via paypal een terugbetaling heb gehad? Ugh, dit wordt een leuke rommel om op te klaren...
ja die had ik al eerder vanmiddag gezien - maar dat ga ik niet doen dus voor die prijsJan Smit schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
[Afbeelding]
en het is niet amazon, maar de verkoper binnen amazon...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Als je op de direct-buy pagina niets ziet is de voorraad dus nul. En ik zou persoonlijk geen SKU links gebruiken, maar gewoon de overview pagina via https://www.amd.com/en/direct-buy/nl.aspect schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:50:
Er is trouwens een vervelende redirect bug op die site. Je kunt wel iets in je mandje stoppen, maar vervolgens niet je mandje openen voor afrekenen.
Hoe dan wel iets bestellen:
- Ga naar https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
- Klik op place order (of hoe het ook heet) van je product
- Ga naar de hoofdpagina (amd.com/en) en open daar je mandje
- Betaal liefst met CC, Paypal schijnt vertraging te hebben die kan zorgen dat je alsnog misgrijpt.
- Er zijn 3 stappen en de bevestiging knop is oranje en zit (voor mij onlogisch) boven de Google Recaptcha en confirmation vinkjes aan de rechterzijde van het derde scherm.
- Bij een eventuele 503 error, ga niet terug en refresh de pagina. Een browser back reset het hele proces, je order zit aan de back-end nog in het systeem (dit leerde ik helaas door mislopen van de 6800 op woensdag, de 5900x lukte iets later wel op die manier).
Eerder: lekker, zo'n CPu die je al via paypal hebt laten terugbetalen en die ze desondanks toch doorgestuurd hebben en waarvoor Paypal nu toch het geld weer voor zal terugnemen? Geen idee hoe dat werkt met paypal, maar het zal allessinds problematischer zijn dan gewoonweg mijn order annuleren als ik het vraag... Maar neeee, Maxict moest zo nodig in plaats van gewoon te annuleren een mail sturen om de reden te vragen en dan niet meer antwoorden... Dat ding kost ook 589 euro, dus als ik een 5800x wou zou ik gwn Alternate.be of Coolblue daarnet gekozen hebben haha.
Kan iemand in Europa dit ook niet maken?
YouTube: Find it Buy it: AMD Radeon 6800/ 6800XT Ryzen 5600X/5800X/5900X/5950...
YouTube: Find it Buy it: AMD Radeon 6800/ 6800XT Ryzen 5600X/5800X/5900X/5950...
Ik zou even afwachten wat Paypal doet met factureren van je rekening. Krijg je de CPU toch bezorgd en geen rekening na een week of 2? Mooi verkopen via V&A zou ik zeggen, dat ze bij Max-ICT zo dom zijn...Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:00:
[...]
Eerder: lekker, zo'n CPu die je al via paypal hebt laten terugbetalen en die ze desondanks toch doorgestuurd hebben en waarvoor Paypal nu toch het geld weer voor zal terugnemen? Geen idee hoe dat werkt met paypal, maar het zal allessinds problematischer zijn dan gewoonweg mijn order annuleren als ik het vraag... Maar neeee, Maxict moest zo nodig in plaats van gewoon te annuleren een mail sturen om de reden te vragen en dan niet meer antwoorden... Dat ding kost ook 589 euro, dus als ik een 5800x wou zou ik gwn Alternate.be of Coolblue daarnet gekozen hebben haha.
En tegenwoordig tekenen ze bij PostNL voor jouw zending, dus wat dat betreft is het al helemaal een rommel om iets te claimen als verzender (en nee ze vragen niet om een nummer ofzo bij mij, krijg het gewoon voor de deur op de mat geplaatst).
[ Voor 12% gewijzigd door Postman op 20-11-2020 17:04 ]
Zou weigeren aan de deur het niet oplossen?Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:00:
[...]
Geen idee wat ze doen... Heb gewoon een mail gekregen op mijn annuleringsrequest om de reden voor de annulering te vragen. Nadat ik duidelijk gemaakt had dat het aan hun service lag, dacht ik: opgelost, maar nee... Gewoon nooit meer antwoord op gehad en nu krijg ik een verzendingsbevestiging... oh wel, had al een mail gestuurd naar ze om te vragen wat te doen, dus gewoon houden lijkt geen optie. De terugbetaling via paypal is ook nog in processing aangezien ik had gezegd dat ik de terugbetaling aanvroeg 'omdat ik het item niet gekregen had'... Wat nu wel het geval is... Hoe moeilij kkan het zijn om gewoonweg een order te annuleren... Ze hebben letterlijk een order geannuleerd dat iik WEL wou houden en nu houden ze een order dat ik wil annuleren... Ik heb mijn les geleerd: geen Maxict meer voor mij...AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:02:
[...]
Zou weigeren aan de deur het niet oplossen?
Wordt het gewoon teruggezonden bij weigeren aan de deur?... Anders zal ik het zelf maar moeten retoruneren... Eerlijk gezegd maakt het mij enkel uiut wat met mijn geld gaat gebeuren lol.
[ Voor 8% gewijzigd door Maelos61 op 20-11-2020 17:07 ]
jeetje wat een drukte inderdaad. Ik krijg mijn 5950x van hen binnen morgen en ik geloof dat het makkelijker is dat ik die voor inkoopprijs op V&A zet dan dat ik hem retour ga sturen.Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:06:
[...]
Geen idee wat ze doen... Heb gewoon een mail gekregen op mijn annuleringsrequest om de reden voor de annulering te vragen. Nadat ik duidelijk gemaakt had dat het aan hun service lag, dacht ik: opgelost, maar nee... Gewoon nooit meer antwoord op gehad en nu krijg ik een verzendingsbevestiging... oh wel, had al een mail gestuurd naar ze om te vragen wat te doen, dus gewoon houden lijkt geen optie. De terugbetaling via paypal is ook nog in processing aangezien ik had gezegd dat ik de terugbetaling aanvroeg 'omdat ik het item niet gekregen had'... Wat nu wel het geval is... Hoe moeilij kkan het zijn om gewoonweg een order te annuleren... Ze hebben letterlijk een order geannuleerd dat iik WEL wou houden en nu houden ze een order dat ik wil annuleren... Ik heb mijn les geleerd: geen Maxict meer voor mij...
Wordt het gewoon teruggezonden bij weigeren aan de deur?... Anders zal ik het zelf maar moeten retoruneren... Eerlijk gezegd maakt het mij enkel uiut wat met mijn geld gaat gebeuren lol.
oh wel, zal wel zien wat er gebeurt... Hoop gewoon dat de bestelling waarvan ik wel wil dat hij doorgaat (upgradekit met 5900x uit Duitsland) ook deze avond verzonden wordt... Zou echt een slechte grap zijn als ik de 5800x die ik niet wil, wel krijg en de 5900x die ik wil, niet krijg haha.AtlAntA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:08:
[...]
jeetje wat een drukte inderdaad. Ik krijg mijn 5950x van hen binnen morgen en ik geloof dat het makkelijker is dat ik die voor inkoopprijs op V&A zet dan dat ik hem retour ga sturen.
bedoel je die ene kit met msi x570 bord en 5900x ?Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:10:
[...]
oh wel, zal wel zien wat er gebeurt... Hoop gewoon dat de bestelling waarvan ik wel wil dat hij doorgaat (upgradekit met 5900x uit Duitsland) ook deze avond verzonden wordt... Zou echt een slechte grap zijn als ik de 5800x die ik niet wil, wel krijg en de 5900x die ik wil, niet krijg haha.
Het was met een B550 Tomahawk, een decent CPU cooler en wat 3000 MHz 16Gb RAM. Heb de cooler en RAM niet nodig eerlijk gezegd, maar de B550 Tomahawk is meer dan goed genoeg om te houden en wachten op een 5900x via andere kanalen is nogal onzeker...AydinAO schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:12:
[...]
bedoel je die ene kit met msi x570 bord en 5900x ?
aa duidelijk ik zag ook eentje met een x570 van msi maar 100euro meerMaelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:14:
[...]
Het was met een B550 Tomahawk, een decent CPU cooler en wat 3000 MHz 16Gb RAM. Heb de cooler en RAM niet nodig eerlijk gezegd, maar de B550 Tomahawk is meer dan goed genoeg om te houden en wachten op een 5900x via andere kanalen is nogal onzeker...

Tja, hadden het volgens mij al wel over MaxICT gehad geloof ikMaelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:00:
[...]
Buiten dat hoef je niet eens een reden op te geven, dus raar dat ze het vragen.
-DmD-
Ik sta 86 van de 161Postman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:52:
Voorlopig nog op plaats 757 (van 810) bij Megekko voor de 5900x. Ik bewaar het voor mijn mede-Tweakers, maar denk dat zo'n hoog nummer ook een beetje zinloos is. Kijk nog wel of in annuleer zodra mijn 5900x ook daadwerklijk binnen is (want eerst zien, dan geloven).
[...]
Wat een bende zeg...Maelos61 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:06:
[...]
Geen idee wat ze doen... Heb gewoon een mail gekregen op mijn annuleringsrequest om de reden voor de annulering te vragen. Nadat ik duidelijk gemaakt had dat het aan hun service lag, dacht ik: opgelost, maar nee... Gewoon nooit meer antwoord op gehad en nu krijg ik een verzendingsbevestiging... oh wel, had al een mail gestuurd naar ze om te vragen wat te doen, dus gewoon houden lijkt geen optie. De terugbetaling via paypal is ook nog in processing aangezien ik had gezegd dat ik de terugbetaling aanvroeg 'omdat ik het item niet gekregen had'... Wat nu wel het geval is... Hoe moeilij kkan het zijn om gewoonweg een order te annuleren... Ze hebben letterlijk een order geannuleerd dat iik WEL wou houden en nu houden ze een order dat ik wil annuleren... Ik heb mijn les geleerd: geen Maxict meer voor mij...
Doe aub geen weigeren aan de deur. Dat pakket komt dan op een grote hoop retouren te liggen, ze gaan er niet netjes mee om en zeker nu kan het wel eens weken duren voor die ook daadwerkelijk retour is.
Plus dat ze tegenwoordig al afgescand hebben voor ze bij je aanbellen, of ze gooien het bij de buren af terwijl je gewoon thuis bent (want waarom aanbellen op 20 adressen als je de halve straat op 1 punt kwijt kunt). Geef ze trouwens geen ongelijk die bezorgers want is het echt een gekkenhuis.
Beste lijkt mij pakket ontvangen en dan zelf, liefst aangetekend (tenminste nog 500 euro verzekerd), retour sturen, nadat je een RMA nummer van Max-ICT hebt ontvangen. Zonder RMA zou ik nooit iets retour doen want dan loop je risico dat je kunt fluiten naar je CPU en je centen.
Wil je die moeite niet want je bent wel klaar met die winkel? Zet het op V&A, wat ze daar al aanbieden voor prijzen bij 'vraag' is soms nog meer dan wat die scalper winkels vragen.
Is dat nieuw? Ik werk nu al enkele jaren niet meer bij een partij die ook HW sales deed, maar destijds was het vrij normaal dat tray cpu's ook gewoon verkocht werden aan eindklanten die een systeem bouwden in combinatie met moederborded e.d. Daar werd ook door Intel of AMD nooit moeilijk over gedaan.Postman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:52:
Eh, met de mooie premium die Maxict vraagt voor hun 5800x's en de nieuwe toevloed van 5800x's uit Duitsland zie ik me hem moeilijk kwijtgeraken haha. Liever gewoonweg retourneren. Het is vooral de tussenkomst van paypal (waar ik wel zelf voor gezorgd heb, denkend dat het geannuleerd was) die het moelijk maakt... Oh wel, ik hoop gewoon tegen 6 - 7 uur een mail van die Duitse winkel te krijgen om te confirmeren dat mijn upgradekit verzonden is. Zal nog via mailbox doorverzonden moeten worden, maar dan heb ik de 5900x die ik altijd al gewild heb misschien volgende week haha.Postman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:30:
[...]
Wat een bende zeg...
Doe aub geen weigeren aan de deur. Dat pakket komt dan op een grote hoop retouren te liggen, ze gaan er niet netjes mee om en zeker nu kan het wel eens weken duren voor die ook daadwerkelijk retour is.
Plus dat ze tegenwoordig al afgescand hebben voor ze bij je aanbellen, of ze gooien het bij de buren af terwijl je gewoon thuis bent (want waarom aanbellen op 20 adressen als je de halve straat op 1 punt kwijt kunt). Geef ze trouwens geen ongelijk die bezorgers want is het echt een gekkenhuis.
Beste lijkt mij pakket ontvangen en dan zelf, liefst aangetekend (tenminste nog 500 euro verzekerd), retour sturen, nadat je een RMA nummer van Max-ICT hebt ontvangen. Zonder RMA zou ik nooit iets retour doen want dan loop je risico dat je kunt fluiten naar je CPU en je centen.
Wil je die moeite niet want je bent wel klaar met die winkel? Zet het op V&A, wat ze daar al aanbieden voor prijzen bij 'vraag' is soms nog meer dan wat die scalper winkels vragen.
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.