Het lijkt er op dat Alternate.nl gewoon heel goed verwachtingsmanagement heeft gedaan.. "levering in 2021" stond er van begin af aan. Er is ook 0 beweging geweest in de wachtrij sinds de bestelling, dus helemaal in de lijn der verwachting..
WHAT THE FUCK. Krijg net een mail van amazon.nl dat mijn accoutn geschorst is voor vreemde activiteiten en al mijn orders gecancelt zijn?!?!?! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Iemand je wachtwoord geraden en shit uitgevoerd?Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:14:
WHAT THE FUCK. Krijg net een mail van amazon.nl dat mijn accoutn geschorst is voor vreemde activiteiten en al mijn orders gecancelt zijn?!?!?! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
-DmD-
Er zijn wel release day wel leveringen geweest van die 2 cpus in ieder geval, van de 5900 en 5950 is nooit voorraad geweest.Alex099 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:03:
[...]
Ik wacht anders nog steeds op plek 43 voor mijn 5800 bij Alternate.. Naja, lesje geduld oefenen, al hoop ik wel dat het op tijd binnenkomt voor de cashback op mijn mobo (en anders wordt het even bellen)...
[...]
Haha veel plezier ervan. Levertijd zal wel ff duren zag ik, maar misschien ben je nog sneller dan de rest hier
Heel logisch want dan kan het alleen maar meevallen en hebben ze nooit onware beloftes gemaakt.gidogeek schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:07:
Het lijkt er op dat Alternate.nl gewoon heel goed verwachtingsmanagement heeft gedaan.. "levering in 2021" stond er van begin af aan. Er is ook 0 beweging geweest in de wachtrij sinds de bestelling, dus helemaal in de lijn der verwachting..
Tuurlijk zou ieder het graag weten ik zelf heb dat ook, maar kan best begrijpen dat sommige winkels die info niet willen geven. Ik heb ook 5 weken op mijn RTX3080 moeten wachten sinds release date, en mijn i7 2600k is wel aan vervanging toe. Maar wachten is het enige wat ik kan doen de winkels zijn ook maar afhankelijk wanneer ze iets krijgen. AMD is de enige die een planning heeft wanneer iets geleverd word maar ook die zeggen niks.Diavire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:06:
[...]
Ik heb liever de wetenschap dan niet, dan kan ik nu bv voor een tweedehands CPU gaan voor de tussentijd en dan rustig wachten, maar dat heeft geen zin als ik bv op nummer 30 sta, omdat het dan geen weken meer gaat duren. (Heb alle componenten behalve CPU liggen, dus ik kan nu niet eens testen of alles wel werkt)
Keerzijde van mogelijk wel klanten behouden nu is dat ik mijn 6800XT in ieder geval niet bij hun ga bestellen als ze zo communiceren, die aanschaf gaat nu naar Megekko / Alternate / welke andere shop dan ook.
Conclusie is we zullen gewoon geduld moeten hebben.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik zou even bellen met de klantenservice, dat is wel heul erg balen... 🙁Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:14:
Toevallig enkele orrders geplaatst met niet direct betalen en daarna gecanceled? Dan krijg je dat inderdaad.Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:14:
OT: 262 uit 742 voor de 5900X, alleen het tweede getal gaat op dit moment omhoog.
oeps sorryOnze website wordt heel veel geraadpleegd via dit IP adres
en dat zorgt voor een overbelasting.
Hebben we dit IP adres ten onrechte geblokkeerd,
laat het dan weten door even te bellen met 010-5191666 of stuur een mail naar klantenservice@informatique.nl.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wat? Wat voor bullshit is dat?!?! Echt om zuur van te worden... Oh wel, geen amazon.nl voor mij.kaas-schaaf schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:22:
[...]
Toevallig enkele orrders geplaatst met niet direct betalen en daarna gecanceled? Dan krijg je dat inderdaad.
OT: 262 uit 742 voor de 5900X, alleen het tweede getal gaat op dit moment omhoog.
Ik op 4 november en ik sta op plek 13......karimmm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:07:
[...]
Ik heb gister de 5900X besteld, sta op plek 15!
Homo sapiens non urinat in ventum
Megekko status - zoals nu
Artikel: | Processor AMD Ryzen 9 5900X |
Jouw positie: | 541 van de 742 |
[ Voor 5% gewijzigd door mindwarper op 13-11-2020 10:29 ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
MLID zegt van 2 bronnen te hebben dat er miljoenen CPU's naar de consument komen nog dit kwartaal. Ietwat een open deur maar goed nieuws is goed nieuws 
YouTube: Nvidia’s NEW Ampere Cards in 2021 | AMD RX 6900XT & 6800XT Musings
Dat sowiesoCyrus The Virus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:17:
Conclusie is we zullen gewoon geduld moeten hebben.
-DmD-
Wel heel naar, maar als dat het was wel logisch, tis een winkel, geen kermisattractieMaelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:24:
[...]
Wat? Wat voor bullshit is dat?!?! Echt om zuur van te worden... Oh wel, geen amazon.nl voor mij.
-DmD-
Mensen die meer willen uitgeven aan de 5800x: https://www.kdcomputerservice.be/zoek/5800x 617€...
Miljoenen in drie maanden, tja, das wel opendeurderig inderdaadAtlAntA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:33:
MLID zegt van 2 bronnen te hebben dat er miljoenen CPU's naar de consument komen nog dit kwartaal. Ietwat een open deur maar goed nieuws is goed nieuws
-DmD-
Ik denk niet dat 1 order in delaatste 2 weken (en het enige dat iik ooit geannuleerd heb op amazon.nl) een kermisattractie is... Oh wel, je leert wat bij iedere dag I guess. Nu gewoon hopen dat het verhaal van miljoenen CPU's geen leugens zijn.Diavire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:37:
[...]
Wel heel naar, maar als dat het was wel logisch, tis een winkel, geen kermisattractie
Dan zou ik zeker even navragen wat de dealio is, klinkt als niet klopperij.Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:41:
[...]
Ik denk niet dat 1 order in delaatste 2 weken (en het enige dat iik ooit geannuleerd heb op amazon.nl) een kermisattractie is... Oh wel, je leert wat bij iedere dag I guess. Nu gewoon hopen dat het verhaal van miljoenen CPU's geen leugens zijn.
-DmD-
Pff zat nog te overwegen m'n 5800x order (positie 90) te veranderen naar een 5900x, want ik dacht dat 8 cores in 1 CCX beter zou zijn dan 2 CCX-en met 6 cores, maar de reviews laten dat niet echt zien. Maar om op plek 742+ te gaan staan, heb ik geen zin in.mindwarper schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:28:
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X Jouw positie: 541 van de 742
Wellicht kun je bestellen bij SiComputers? Ik heb gister de 5900X besteld en zodoende sta ik op plaats 15.Quantor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:42:
[...]
Pff zat nog te overwegen m'n 5800x order (positie 90) te veranderen naar een 5900x, want ik dacht dat 8 cores in 1 CCX beter zou zijn dan 2 CCX-en met 6 cores, maar de reviews laten dat niet echt zien. Maar om op plek 742+ te gaan staan, heb ik geen zin in.
Eh, maakt uiteindelijk toch niets meer uit. Het ding dat ik wou had 1 voorraad en die is nu op, dus whatever. En ze vragen voor rekeningsuittreksels bij te voegen van mijn crediitkaart, maar die versnipper ik gewoonweg direct haha. Oh wel, gewoon hopen op de andere paarden waar ik op gewed hebDiavire schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:41:
[...]
Dan zou ik zeker even navragen wat de dealio is, klinkt als niet klopperij.
Alright, succesMaelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:
[...]
Eh, maakt uiteindelijk toch niets meer uit. Het ding dat ik wou had 1 voorraad en die is nu op, dus whatever. En ze vragen voor rekeningsuittreksels bij te voegen van mijn crediitkaart, maar die versnipper ik gewoonweg direct haha. Oh wel, gewoon hopen op de andere paarden waar ik op gewed heb.
-DmD-
Ik ben nummer 742 in de lijst van Megekko voor de 5900x. Zal wel even duren voordat ie geleverd wordt, kan ik mooi afwachten totdat de rest van mijn lijstje beschikbaar komt (FD Meshify 2, nieuwe generatie x570/b550 boards, etc...)
[ Voor 3% gewijzigd door Orangeman op 13-11-2020 10:54 ]
ik snap wel dat de rij daar niet zo lang is, ze vragen namelijk 70,- euro meer dan megekkokarimmm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:
[...]
Wellicht kun je bestellen bij SiComputers? Ik heb gister de 5900X besteld en zodoende sta ik op plaats 15.
2800k | GTX 680 | Random DDR3 | Corsair H100
Ben ik blij dat ik iets verder vooraan sta.mindwarper schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:28:
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X Jouw positie: 541 van de 742
Als Megekko elke week slechts 30 krijgt hoop ik tussen Sinterklaas en Kerst mijn exemplaar te ontvangen, maar met jouw positie op 541 is het maar te hopen dat je hem voor Pasen hebt.
Hier sta ik nu in elk geval...
Artikelnr: 294822
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 132 van de 742
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Ugh, I'm an idiot. Omdat ik in de rij stond bij Tones.be voor een 5900x ernaast, had mijn (heel gelimiteerde) creditkaart gewoonweg niet genoeg geld meer om de package deal te kopen op amazon.nl... Oh wel, amazon.nl heeft heel snel gereageerd en het is nu opgelost. Ik ben mijn vorige bestellingen (waarvoor ik wel plaats had in de limiet van mijn kaart dus) wel behouden. Dus mocht iemand opeens bang zijn door mijn posts over Amazon.nl: don't worry, just human stupidity haha.
Status van mijn bestelling bij Megekko:
Jouw positie: 81 van de 742
Sinds de levering van 11-11 blijkbaar 2 plaatsen omlaag gegaan? Annuleringen terwijl je in de top 80 staat?
Sinds de levering van 11-11 blijkbaar 2 plaatsen omlaag gegaan? Annuleringen terwijl je in de top 80 staat?
Iemand al een 5900X geleverd gekregen via Informatique?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Update van scan.co.uk
13/11/20 - We expect only 40 units of 5800x to arrive today, which is significantly less than we had anticipated. Unfortunately, we have been informed that the other shipments due have not made it into the distributors due to logistics issues. This has affected all UK shipments and was one of the reasons that we didnt share ETAs this week based on the unconfirmed numbers we were given. We are working closely with AMD to try to confirm when we can expect the next shipments to arrive. Once we have more reliable information to share we will do that via our updates and the ETA emails.
Dat is zeker waar, al is er bij mij in de wachtrij zo'n 10 plekken beweging geweest. Ik mag daarom ook niet klagen (zelfs als het in december 2021 geleverd wordt, is technisch gezien nog "levering in 2021"gidogeek schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:07:

Ik ben ook best benieuwd hoe de productie loopt van de cpus, naast de levering (e.e.a. heeft natuurijk wel met elkaar te maken)
Tof dat ze zo transparant zijn daar bij Scan. Ik snap sowieso niet dat je als webshop (bijv. Azerty) dit niet zou delen met je klanten. Het schuift ook de schuld richting AMD/distributeurs dus het is gewoon win-win.
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Nog niet nee, wat jammer is aangezien er zo weinig orders zijn haha. 1 megekko-size levering zou genoeg zijn.winwiz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:11:
Iemand al een 5900X geleverd gekregen via Informatique?
Net even een mailtje naar SiComputers verstuurd over de beschikbaarheid daar van de 5900x.(28 okt. besteld) :
Dus helaas word het daar waarschijnlijk nog even wachtenBeste ,
Helaas is er nog niet veel bekend over dit product en ook wij zitten met ons handen in het haar momenteel.
We zijn erg druk juiste informatie te kunnen vinden en dat valt allesbehalve mee met deze producten.
Het is echt een totale oorlog momenteel 😊.
Zodra wij meer weten, weet jij het ook en hou onze site even verder in de gaten.
Met vriendelijke groet,
Toch wel een oprechte e-mail. Krijg bijna medelijden.Bonkerini schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:28:
Net even een mailtje naar SiComputers verstuurd over de beschikbaarheid daar van de 5900x.(28 okt. besteld) :
[...]
Dus helaas word het daar waarschijnlijk nog even wachten
Alternate.be 1 plaats gezakt naar 40. Annulatie of zo wrs
Zo'n oprechte mail als dit kan je tenminste wat mee.Bonkerini schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:28:
[...]
-DmD-
Waarom wanneer ik dat lees hoor ik nu ineens het openings nummer van het oude spel Cannon Fodder... "WAR!!! Never been so much fun".Bonkerini schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:28:
[...]
Deze dus: YouTube: Cannon Fodder Amiga game intro
Verwijderd
Zoals ik het lees in de topic lijkt de 5950x niet echt goed beschikbaar en ze hebben na de initiële voorraad geen nieuwe leveringen gehad. Ook is de prijs veel hoger door schaarste. Denk dat ik maar een maandje wacht...
Had op 1 nov. daar ook besteld (5900x).Bonkerini schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:28:
[...]
Op de dag van release gecanceld (dus na 15.00) en bij tones besteld en deze word vandaag geleverd.
Op zich verrast want ik was redelijk laat met de bestellen vergelijking met de meeste in dit topic.
Ik op 4 november en ik sta op plek 13......karimmm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:44:
[...]
Wellicht kun je bestellen bij SiComputers? Ik heb gister de 5900X besteld en zodoende sta ik op plaats 15.
Homo sapiens non urinat in ventum
Hoe kom je je plek te weten? ik heb op 2 november besteld...Jan Smit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:56:
[...]
Ik op 4 november en ik sta op plek 13......
Appje naar SiComputers klantenserviceJasper1911 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:03:
[...]
Hoe kom je je plek te weten? ik heb op 2 november besteld...
Ge staat net boven mij 😝, ik ben nr38 geworden deze morgen dus idd wss een annulering.Gouden89 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:31:
Alternate.be 1 plaats gezakt naar 40. Annulatie of zo wrs
Je vergeet dat er ook Nvidia in dit zelfde topic zit?
Verwijderd
Same hereVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:49:
Zoals ik het lees in de topic lijkt de 5950x niet echt goed beschikbaar en ze hebben na de initiële voorraad geen nieuwe leveringen gehad. Ook is de prijs veel hoger door schaarste. Denk dat ik maar een maandje wacht...
Je meent het??thom.vanheugten schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:38:
[...]
Je vergeet dat er ook Nvidia in dit zelfde topic zit?
Ja dat weet ik maar het is toch jammer om te zien dat er geen zen3 updates zijn.
Ja, schiet niet op. Het aantal wachtenden voor de 5900X is bij Megekko net op 750 mensen gekomen.
Als je even rekent dat als Megekko 30 stuks per week zal krijgen dan ben je 25 weken verder voor je alle 750 hebt voorzien van een exemplaar.
Dat is dan ook nog zonder de feestdagen hier en in land van fabricage wat allemaal de productie en levering een halt toe zal roepen of in het beste geval zal temperen.
Dat houd dus in dat niet eerder als in Mei iedereen een processor heeft weten te bemachtigen, en dat mensen achter in de rij dus ook nog zolang moeten wachten.
Als dat nog langer gaat duren dan hebben we haast alweer een nieuwe generatie voor de deur staan van AMD.
Heb net met Maxict gebeld. Ik had nog een 5800x kunnen proberen bestellen toen er stond dat hun leverancier er 3 op voorraad had, heb die dan proberen annuleren omdat ik dacht een andere optie te hebben, heb dan gebeld om toch niet te annuleren, ... Interessante stuk info voor deze topic is dat hij zei dat mijn verwachte leverdatum (18-11-2020) niet vast stond en dat er nu slechts nog 1 5800x op voorraad ligt. Wie weet ben ik een van de gelukkigen, wie weet niet. Is misschien wel nuttig voor mensen die bij maxict gekocht hebben.
Eerlijk gezegd, als je zo lang moet wachten kan je even goed een 11th gen intel proberen kopen als die uitkomen haha.LogiForce schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:44:
[...]
Ja, schiet niet op. Het aantal wachtenden voor de 5900X is bij Megekko net op 750 mensen gekomen.
Als je even rekent dat als Megekko 30 stuks per week zal krijgen dan ben je 25 weken verder voor je alle 750 hebt voorzien van een exemplaar.
Dat is dan ook nog zonder de feestdagen hier en in land van fabricage wat allemaal de productie en levering een halt toe zal roepen of in het beste geval zal temperen.
Dat houd dus in dat niet eerder als in Mei iedereen een processor heeft weten te bemachtigen, en dat mensen achter in de rij dus ook nog zolang moeten wachten.
Als dat nog langer gaat duren dan hebben we haast alweer een nieuwe generatie voor de deur staan van AMD.
Ik sta gelukkig op 132 dus ik heb nog de hoop van tussen Sinterklaas en Kerst eentje te ontvangen.Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:47:
[...]
Eerlijk gezegd, als je zo lang moet wachten kan je even goed een 11th gen intel proberen kopen als die uitkomen haha.
Daarnaast heb ik domweg al het moederbord en alles besteld. Dus ik heb me domweg ook al gebonden.
Volgende keer toch andersom. Belangrijkste meuk eerst zien te krijgen en dan de rest, in dit geval de processor dus. Aldoende leert men zullen we maar zeggen.
Dat gaat echt geen 30 per week blijven. Er komen straks ook gewoon batches van 100 etc. Maar dat duurt gewoon even. Ik denk dat eind Januari de hele wachtrij bij Megekko geleverd is.LogiForce schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:44:
[...]
Aan moederborden en andere hardware komen is nu ook niet makkelijk hoorLogiForce schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:51:
[...]
Ik sta gelukkig op 132 dus ik heb nog de hoop van tussen Sinterklaas en Kerst eentje te ontvangen.
Daarnaast heb ik domweg al het moederbord en alles besteld. Dus ik heb me domweg ook al gebonden.
Volgende keer toch andersom. Belangrijkste meuk eerst zien te krijgen en dan de rest, in dit geval de processor dus. Aldoende leert men zullen we maar zeggen.
Was ook de reden voor mij om mijn X570 mobo 1 week voor de 5000 series release te bestellen. Toen waren ze er tenminste nogarienvanhelden schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:
[...]
Aan moederborden en andere hardware komen is nu ook niet makkelijk hoor. Er zijn genoeg mensen die aan het wachten zijn op een MOBO die out of stock is.
Ja, maar zelfs met 100 per week vanaf nu praatje nog over een 2 maand voordat alles erdoor gedraaid is aan bestellingen.arienvanhelden schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:51:
[...]
Dat gaat echt geen 30 per week blijven. Er komen straks ook gewoon batches van 100 etc. Maar dat duurt gewoon even. Ik denk dat eind Januari de hele wachtrij bij Megekko geleverd is.
Als je dan de feestdagen meerekend dan zou ik eerder gokken op medio februari op z'n vroegst, maar dan moet het wel snel opschalen naar 100. Op z'n vroegst na volgende week op z'n laatst zou het al op 100 moeten zitten.
Dubbele orders, mensen die toch een Zen 2 gaan draaien en winkels die ook gewoon voorraad gaan hebben zal ook wel wat helpen.LogiForce schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
[...]
Ja, maar zelfs met 100 per week vanaf nu praatje nog over een 2 maand voordat alles erdoor gedraaid is aan bestellingen.
Als je dan de feestdagen meerekend dan zou ik eerder gokken op medio februari op z'n vroegst, maar dan moet het wel snel opschalen naar 100. Op z'n vroegst na volgende week op z'n laatst zou het al op 100 moeten zitten.
Ik had me daar nog niet zo in verdiept. Ik had van tevoren een Rgo Strix X570-E besteld met Vengeance LPX 32GB 3600mhz CL18 (2x16) kitje.arienvanhelden schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:
[...]
Aan moederborden en andere hardware komen is nu ook niet makkelijk hoor. Er zijn genoeg mensen die aan het wachten zijn op een MOBO die out of stock is.
Het wachten is frustrerend, vooral omdat ik alles al thuis heb liggen inclusief een 3080. Sta op plek 305 bij Megekko. Dus het zal nog wel even duren allemaal. Nooit gedacht te twijfelen om tussen het wachten door toch maar even een vorige generatie aan te schaffen.
In the end we only regret the chances we didn't take
Uiteraard, maar tot nu toe komen er meer bij dan dat er gaan.Paprika schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:57:
[...]
Dubbele orders, mensen die toch een Zen 2 gaan draaien en winkels die ook gewoon voorraad gaan hebben zal ook wel wat helpen.
Ik refresh de wachtrij 1 keer per half uur, maar tot op heden groeit eigenlijk de wachtrij alleen maar.
Grof gesteld voor elke 20 die geannulleerd hebben zijn er 200 bijgekomen. Tenminste zo heeft het de afgelopen week eruit gezien.
Maar laten we het beste hopen, want meer kunnen we ook niet doen op moment. We wachten net zo met smart als al die winkeliers en groot handels.
Dus laten we maar niet hopen dat een MSC Zoe achtig containerschip een lading overboord kiepert.
Hmm, zal aan mijn ouders vragen om er dan een paar uit zee te vissen als het in de buurt van Zeeland is. Wellicht zijn ze te redden.LogiForce schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:03:
[...]
Dus laten we maar niet hopen dat een MSC Zoe achtig containerschip een lading overboord kiepert.

Je moet jezelf ook niet zo tergen.LogiForce schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:03:
[...]
Ik refresh de wachtrij 1 keer per half uur
Misschien moet ik mijzelf hiermee ook maar ff een spiegel voorhouden...
-DmD-
Ik heb voor de tussentijd een Ryzen 3 3100 gehaald om in ieder geval nog iets te kunnen spelen terwijl we wachtenAdmiraalTimbo schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:58:
Het wachten is frustrerend, vooral omdat ik alles al thuis heb liggen inclusief een 3080. Sta op plek 305 bij Megekko. Dus het zal nog wel even duren allemaal. Nooit gedacht te twijfelen om tussen het wachten door toch maar even een vorige generatie aan te schaffen.
Nee, ik ook nog niet; maandagavond besteld, als 27e. Ik zie trouwens net dat er nu 30 in bestelling zijn, terwijl er vanochtend 35 stond; zouden ze inmiddels aan het uitleveren zijn (of toch annuleringenMaelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:25:
[...]
Nog niet nee, wat jammer is aangezien er zo weinig orders zijn haha. 1 megekko-size levering zou genoeg zijn.
Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2
Ik krijg (hopelijk) morgen mijn 3080 STRIX binnen. En ga ook nog gewoon even me oude mobo en i7 8700K gebruiken hoortomasclement schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:13:
[...]
Ik heb voor de tussentijd een Ryzen 3 3100 gehaald om in ieder geval nog iets te kunnen spelen terwijl we wachtenDie €99 heeft al een boel plezier gekocht.
Ben inmiddels 1 positie gedaald bij Alternate.nl
Nu positie 32 voor de 5900X
Ik heb precies dezelfde combi en het is het wel waard om naar je 3080 te switchenthom.vanheugten schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:21:
[...]
Ik krijg (hopelijk) morgen mijn 3080 STRIX binnen. En ga ook nog gewoon even me oude mobo en i7 8700K gebruiken hoor. Is alleen wat meer werk aangezien ik een custom watercooling systeem heb met hardtubing maar het is het wel waard. Vooruitzicht op de 5900X heb ik niet want Azerty en ik wacht al sinds release op me 3080 dus het wachten komt me de keel uit
Dan maar even snel de loop leeg en het mobo uitwisselen wanneer de 5900X er is
Hoe kun je je positie zien? Hebben ze een tool op de website of moet je mailen/bellen?gidogeek schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:23:
Ben inmiddels 1 positie gedaald bij Alternate.nl
https://www.alternate.nl/amd/ryzen-5000-info/theme/43291masoud20r schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:26:
[...]
Hoe kun je je positie zien? Hebben ze een tool op de website of moet je mailen/bellen?
dankje, ben nr 1 in de wachtrij voor 5900x
Heb zelf op 5-11-2020 om 15:12 besteld (zou toen de 10e zijn). Zie wel dat die vandaag van 35 naar 30 is gegaan dus er lijken 5 leveringen te zijn geweest bij informatique.Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:25:
[...]
Nog niet nee, wat jammer is aangezien er zo weinig orders zijn haha. 1 megekko-size levering zou genoeg zijn.
Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro
Ook de 5950x heeft bij megekko een lekkere rij, 144 op dit moment, zit helaas op 112
.
Was gisteren nog 115, dus wel vooruitgang
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
[English] Been following in with google translator, but couldn't help but come here to write that I received my order confirmation from Azerty at 3:09 for the 5950x on launch day, and that there hasn't been any word from them. Wish they'd have a queue system such as Alternate. 10+ working days for delivery estimate is pretty vague.
oeh nice, laat het ons weten als je er 1 krijgt!masoud20r schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:28:
[...]
dankje, ben nr 1 in de wachtrij voor 5900x
sta zelf 160 in de rij
2800k | GTX 680 | Random DDR3 | Corsair H100
Ik wilde net zeggen ik sta nog steeds 10e, maar ik ben naar de 9e plek verplaatst.Diamond4ever schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:36:
Ook de 5950x heeft bij megekko een lekkere rij, 144 op dit moment, zit helaas op 112.
Het zal wel weer een annulering zijn, of wellicht een retourzending door iemand, iig geen extra levering. @AtlAntA Hoe sta jij ermee?
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Ik denk een annulering want ik ben nog steeds nummertje 2.GTX404 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:48:
[...]
Ik wilde net zeggen ik sta nog steeds 10e, maar ik ben naar de 9e plek verplaatst.
Het zal wel weer een annulering zijn, of wellicht een retourzending door iemand, iig geen extra levering. @AtlAntA Hoe sta jij ermee?
Artikelnr: 294821
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 2 van de 144
Waar zie je het aantal bestellingen en je positie? Ben het verloren haha.cyberhank schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:19:
[...]
Nee, ik ook nog niet; maandagavond besteld, als 27e. Ik zie trouwens net dat er nu 30 in bestelling zijn, terwijl er vanochtend 35 stond; zouden ze inmiddels aan het uitleveren zijn (of toch annuleringen)...?
Edit: ik zie nu gewoon levertijd onbekend staan waar vroeger het aantal bestellingen stond.
[ Voor 10% gewijzigd door Maelos61 op 13-11-2020 13:55 ]
Kan je bij allebei zelf opzoeken als je bestelt. Als je neit wilt bestellen dan weet ik het niet... Ik veronderstel 200 - 300, maar hangt af van de populariteit I guess (die relatief laag ligt)BVP23 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:59:
Weet er iemand toevallig wat de wachtrij is bij MeGekko/Alternate voor een 5800x?
Bij Alternate.nl ben ik nog steeds 38e voor een 5950X.
Bij Megekko 9/144
Max ICT heb ik ook een bestelling staan voor 5950 en 5900. Geen idee wat de rij is, heb gebeld en ik kreeg geen wachtrijpositie iig.
Bij Megekko 9/144
Max ICT heb ik ook een bestelling staan voor 5950 en 5900. Geen idee wat de rij is, heb gebeld en ik kreeg geen wachtrijpositie iig.
Misschien is het een idee als mensen met geldig adres / order nummer e.d. dat hier delen en we het in de start post kunnen zetten inc. de link naar de check pagina zodat iedereen het gemakkelijk kan checken?Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:00:
[...]
Kan je bij allebei zelf opzoeken als je bestelt. Als je neit wilt bestellen dan weet ik het niet... Ik veronderstel 200 - 300, maar hangt af van de populariteit I guess (die relatief laag ligt)
morituri nolumus mori
I would send them an email for inquiry and keep bugging them until they have a system in place.IAdelI schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:39:
[English] Been following in with google translator, but couldn't help but come here to write that I received my order confirmation from Azerty at 3:09 for the 5950x on launch day, and that there hasn't been any word from them. Wish they'd have a queue system such as Alternate. 10+ working days for delivery estimate is pretty vague.
It's the craziest launch I have ever seen so far, and seen a lot of crazy ones in my time (just count every big product launch since 1986).
/Back to Dutch
Sorry mede-tweakers, wou hem gewoon even een net antwoord geven ook al is het een Nederlandse bedoening hier. Gewoon een beetje vriendelijkheid.
Alternate.be:
5900X besteld op launchday, betaalbevestiging om 15:02.
Mijn positie is van 28 naar 27 gegaan, vermoed gwn een annulatie.
Ze hebben sinds launch gewoon nog geen 5900X gehad bij alternate.be
5900X besteld op launchday, betaalbevestiging om 15:02.
Mijn positie is van 28 naar 27 gegaan, vermoed gwn een annulatie.
Ze hebben sinds launch gewoon nog geen 5900X gehad bij alternate.be
Volgens mij cached de pagina/server of worden de posities in batches berekend of iets dergelijks want ik sta al sinds gisteren op 262 en er veranderd niets.
Als je op bestellen klikt en je gaat naar je winkelwagentje, dan zie je staan het aantal niet op voorraad 30/1...Maelos61 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:53:
[...]
Waar zie je het aantal bestellingen en je positie? Ben het verloren haha.
Edit: ik zie nu gewoon levertijd onbekend staan waar vroeger het aantal bestellingen stond.
(wel weer even verwijderen uit je winkelwagentje
Phanteks Enthoo Luxe | Corsair RM1000x SHIFT 80 PLUS Gold | Gigabyte X570 Aorus Master | AMD Ryzen™ 9 5950X | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | MSI GeForce RTX 4090 Suprim X | G.SKILL F4-3600C16D-32GTZN, Samsung 980 PRO PCle 4.0 NVMe M.2
Ahja, je moest op het winkelwagentje kijken, was ik al vergeten. Dankje! Inderdaad wel naar beneden gegaan lijkt me. Zou niet puur annuleringen, maar een levering kunnen zijn.cyberhank schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:09:
[...]
Als je op bestellen klikt en je gaat naar je winkelwagentje, dan zie je staan het aantal niet op voorraad 30/1...
(wel weer even verwijderen uit je winkelwagentje)
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Jouw positie: 296 van de 297
Nog even wachten geloof ik..
Bij megekko
Bij megekko
[ Voor 7% gewijzigd door WillemAtHome op 13-11-2020 14:20 ]
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Bij Megekko of...?WillemAtHome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:13:
Artikel: Processor AMD Ryzen 5 5600X
Artikel:BVP23 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:59:
Weet er iemand toevallig wat de wachtrij is bij MeGekko/Alternate voor een 5800x?
Processor AMD Ryzen 7 5800X
Jouw positie:
83 van de 278
Opnieuw gebeld met Informatique. Ze hebben nog steeds geen levering 5900x gehad...
Heeft weinig zin. Mensen kijken niet naar de startpost. Openen de laatste pagina, kijken of daar de info staat die ze zoeken. Zo niet, dan vragen ze het. Maar een beperkt aantal mensen gebruikt een zoekfunctie in fora, helaas. Is niet iets specifiek voor Tweakers, is overal. Ook op tech fora zoals tweakers of meer hardcore, waar je dat wel zou verwachten.leon001 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:04:
[...]
Misschien is het een idee als mensen met geldig adres / order nummer e.d. dat hier delen en we het in de start post kunnen zetten inc. de link naar de check pagina zodat iedereen het gemakkelijk kan checken?
Het kost minder tijd en moeite om die vraag te stellen en te wachten op antwoord, dan zelf het antwoord gaan zoeken.
Een soort reddit sidebar naast de thread zou handig zijn voor zulke info.DaKluit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:34:
[...]
Heeft weinig zin. Mensen kijken niet naar de startpost. Openen de laatste pagina, kijken of daar de info staat die ze zoeken. Zo niet, dan vragen ze het. Maar een beperkt aantal mensen gebruikt een zoekfunctie in fora, helaas. Is niet iets specifiek voor Tweakers, is overal. Ook op tech fora zoals tweakers of meer hardcore, waar je dat wel zou verwachten.
Het kost minder tijd en moeite om die vraag te stellen en te wachten op antwoord, dan zelf het antwoord gaan zoeken.
Maar dat is iets voor feedback en neit voor deze draad
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
4/279 Megekko 5800XBVP23 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:59:
Megekko keeps trolling 5950X customers
(weer een RTX update)
[ Voor 21% gewijzigd door GTX404 op 13-11-2020 15:09 ]
De Pricewatch van Tweakers laat nog steeds maar enkele van de winkels zien die de processoren aanbieden. Die van Hardware.info laat er wel meer zien, maar zeker niet allemaal. Ik mis bijvoorbeeld nog CD-ROM-LAND
Productvergelijker: AMD Ryzen 5 5600x Boxed
Productvergelijker: AMD Ryzen 7 5800x Boxed
Productvergelijker: AMD Ryzen 9 5900x Boxed
Productvergelijker: AMD Ryzen 9 5950x Boxed
Is er iets dat wij kunnen doen om de Pricewatch compleet te maken. Je kan wel een product toevoegen, maar ik zie niet zo snel hoe je een winkel kan toevoegen.
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Nu voel ik me weer oud, blijkbaar is dat een ding uit het verleden want ik kijk er nog altijd naar als ik iets niet kan vinden. (en de oplossing is niet antwoorden op die vragen en linken naar de startpost)DaKluit schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:34:
[...]
Heeft weinig zin. Mensen kijken niet naar de startpost.
Hmm, dan blijkbaar toch wat annuleringen geweest; hebben ze nog iets losgelaten over de verwachte leveringen ?Royall schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:28:
Opnieuw gebeld met Informatique. Ze hebben nog steeds geen levering 5900x gehad...
deze winkels sturen op dit moment gewoon niet die info naar tweakers. zie je wel vaker bij artikelen die meer dan 5 dagen of nog langer levertijd hebben dat niet in de pricewatch meer staan maar nog wel op hun eigen site.Mr. Rawnar schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:51:
[...]
De Pricewatch van Tweakers laat nog steeds maar enkele van de winkels zien die de processoren aanbieden. Die van Hardware.info laat er wel meer zien, maar zeker niet allemaal. Ik mis bijvoorbeeld nog CD-ROM-LAND
Is er iets dat wij kunnen doen om de Pricewatch compleet te maken. Je kan wel een product toevoegen, maar ik zie niet zo snel hoe je een winkel kan toevoegen.
is dus de keuze van de winkel en kun je veder niets aan doen.
1 van mijn leveranciers ziet het in eens wel heel zwaar in voor de ryzen 5 5600x
buitenland (levering 1-5 werkdagen) 0 500+ 31/12/2021
[ Voor 8% gewijzigd door hjvg op 13-11-2020 16:17 ]
Winkels moeten daarvoor betalen dus dat kan je ook niet zomaar even doenMr. Rawnar schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:51:
En misschien willen ze ook wel niet gevonden worden voor die producten die ze niet uit kunnen leveren.
[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 13-11-2020 16:18 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Vreemd, ik sta namelijk ook op plek 81, al sinds de afgelopen levering. Gaat iets fout bij Megekko, of je hebt verkeerd gekeken?BrianBosma schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:09:
Status van mijn bestelling bij Megekko:

Jouw positie: 81 van de 754
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.