Is een actie van AMD, dus zou je bij iedere winkel moeten krijgen.Nazara schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:14:
Krijg je bij coolblue ook een gratis game of is dit alleen bij Megekko/Alternate?
Hoop dat je goed hebt uitgezocht hoe bij het in china gevestigde MemeCow retouren worden gedaan?Elxaz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:32:
[...]
Had deze gisteren al besteld en binnen, let wel op de prijs.
Als het goed is krijg ik vandaag de 2e binnen voor de normale prijs, de andere gaat dan direct retour of mogelijk dat ik nog een medetweaker blij kan maken voor die prijs.
Wellicht dat die belachelijk dure CPU nog duurder is om het te retourneren en dat ook niemand hem voor die prijs gaat overnemen
MemoCow heeft geen beleid voor retourzendingen en terugbetalingen aangeleverd voor weergave op Amazon. Neem contact op met MemoCow om een terugbetaling aan te vragen of informatie te verkrijgen over beleidsregels die van toepassing kunnen zijn.
Bedrijfstype:Particulier bedrijf
Naam vertegenwoordiger:Chan Leung Kuk
Adres klantenservice:
RM 901, 9/F, WANG YIP INDUSTRIAL BUILDING
1 ELM STREET
TAI KOK TSUI
NA
HK
Vestigingsadres:
1 ELM STREET
TAI KOK TSUI
NA
HK
[ Voor 14% gewijzigd door NosferatuX op 06-11-2020 11:46 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Nee, de winkel moet meedoen aan dit partner programma. AMD geeft op hun rewards page aan om voorafgaand aan de aankoop dit bij de winkel te verifiëren.DaKluit schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:40:
[...]
Is een actie van AMD, dus zou je bij iedere winkel moeten krijgen.
Klop het dat je beter een X570 kan nemen dan een B550? Ik hoor verhalen dat die meer opties bied, zoals gen 4 tov gen 3 pci-e.
Ik wil denk ik straks mijn intel build ombouwn naar AMD en dan begin ik eerst met mijn cpu en mobo. Mijn geheugen van 3600mhz g-skill trident moet nog wel goed blijven werken op het AMD setje denk ik.
Ik wil denk ik straks mijn intel build ombouwn naar AMD en dan begin ik eerst met mijn cpu en mobo. Mijn geheugen van 3600mhz g-skill trident moet nog wel goed blijven werken op het AMD setje denk ik.
Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9
Ik ben benieuwd of er voor 31 januari nog 1000 5900X naar nederland gaan komen als ik de reserveringslijst bij Megekko zie, ik zit halfverwege van de 600 dus ik gok in NL in ieder geval een stuk of 1000. Op 31 jan loopt namelijk de FarCry 6 deal af.
Als je straks ook een 6000 serie GPU wil van AMD profiteer je van het X570 platform omdat de CPU dan directer kan communiceren met de GPU. Verder zou een B550 bord gewoon moeten werken.maradesign schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:45:
Klop het dat je beter een X570 kan nemen dan een B550? Ik hoor verhalen dat die meer opties bied, zoals gen 4 tov gen 3 pci-e.
Yippie kayak, other buckets!
Dit wordt ook ondersteund op een B550.jmk schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:48:
[...]
Als je straks ook een 6000 serie GPU wil van AMD profiteer je van het X570 platform omdat de CPU dan directer kan communiceren met de GPU. Verder zou een B550 bord gewoon moeten werken.
Goed verhaal van AMD, behoorlijk onzin ook. De 16x bus voor de GraKa is gewoon PCIE 4 direct vanuit de CPU. Als er limitaties op zitten zijn die Bios/softwarematig.jmk schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:48:
[...]
Als je straks ook een 6000 serie GPU wil van AMD profiteer je van het X570 platform omdat de CPU dan directer kan communiceren met de GPU. Verder zou een B550 bord gewoon moeten werken.
niet meer hoorraymondw schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:47:
CB heeft 5600x modellen op voorraad
Na wat refreshen kunnen bestellen, levering vanavond.
Tzt wel wisselen naar een hogere CPU, gaat deze het thuiscluster in.
Heb deze direct van Amazon gekocht en geen tussenpartner. Ik ga hem denk ik ook gewoon retour sturen omdat ik inderdaad denk dat niemand hem voor deze prijs wil (wat ik zeker begrijp). Toch bedankt voor de heads-up ik ga het zeker even goed controleren allemaal.NosferatuX schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:
[...]
Hoop dat je goed hebt uitgezocht hoe bij het in china gevestigde MemeCow retouren worden gedaan?
Wellicht dat die belachelijk dure CPU nog duurder is om het te retourneren en dat ook niemand hem voor die prijs gaat overnemen
MemoCow heeft geen beleid voor retourzendingen en terugbetalingen aangeleverd voor weergave op Amazon. Neem contact op met MemoCow om een terugbetaling aan te vragen of informatie te verkrijgen over beleidsregels die van toepassing kunnen zijn.
Bedrijfstype:Particulier bedrijf
Naam vertegenwoordiger:Chan Leung Kuk
Adres klantenservice:
1 ELM STREET
TAI KOK TSUI
NA
HK
Vestigingsadres:
1 ELM STREET
TAI KOK TSUI
NA
HK
Het is sowieso een software issue, want de techniek die ze hiervoor gebruiken bestaat al lang. Hij is alleen historisch altijd maar 256MB geweest en nu dekken ze de volle 16GB door de buffersize te vergroten.kaas-schaaf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:50:
[...]
Goed verhaal van AMD, behoorlijk onzin ook. De 16x bus voor de GraKa is gewoon PCIE 4 direct vanuit de CPU. Als er limitaties op zitten zijn die Bios/softwarematig.
Hier ook een 5600x voor vanavond, mocht er iemand 5600x t.z.t. willen overnemen dan hoor ik het graag.
Blijf rustig bij Azerty in de wacht staan voor een 5900x>
Mijn i5-6600k vindt mijn huidige workload niet zo grappig meer... dus zit wel op hete kolen
Blijf rustig bij Azerty in de wacht staan voor een 5900x>
Mijn i5-6600k vindt mijn huidige workload niet zo grappig meer... dus zit wel op hete kolen
iemand die weet hoelang de wachtrij is voor de 5600x op megekko/azerty, ben van plan er een te kopen, alleen wil niet al te lang wachten
Denk eerlijk gezegd dat je meer kans hebt bij een winkel als Coolblue als Megekko of Azerty.luckaas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:56:
iemand die weet hoelang de wachtrij is voor de 5600x op megekko/azerty, ben van plan er een te kopen, alleen wil niet al te lang wachten
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Helaas, Coolblue is nu ook uitverkocht (5600x).
Azerty had vanochtend voorraad bij leverancier met 2 a 3 dagen levertijd. Heb er eentje besteld. Dus ik zou de sites in de gaten houden, misschien lomt er nog iets binnen, of zijn er annuleringen.luckaas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:56:
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Honderden wachtenden voor je. Maar het aantal zelf zegt niets, als de voorraad weer snel wordt aangevuld. En daar weet niemand nog iets van.luckaas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:56:
ik zet ze allemaal open zodat ik kan blijven checken, hopen dat er nog een plekje vrijmkomtsrekaewt schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:01:
[...]
Azerty had vanochtend voorraad bij leverancier met 2 a 3 dagen levertijd. Heb er eentje besteld. Dus ik zou de sites in de gaten houden, misschien lomt er nog iets binnen, of zijn er annuleringen.
Hij zit er niet vaak naast. Ik heb er even een timestamp link van gemaakt.
YouTube: Zen 3 Analysis & Intel Redwood Cove Leak: Can anything stop AMD befo...
YouTube: Zen 3 Analysis & Intel Redwood Cove Leak: Can anything stop AMD befo...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Uh...AtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:06:
Hij zit er niet vaak naast.

Net in de mail van Azerty:
Goedemorgen M xxxxx,
Je hebt bij ons een bestelling gedaan met hierin de nieuwe AMD processor,
We krijgen momenteel veel vragen over de nieuwe AMD Ryzen-processoren. Omdat het erg druk is in ons contactcenter, en de reactietijden hierdoor langer zijn dan je van ons gewend bent, willen we je graag op de hoogte houden van de meest recente info over de processoren.
Wanneer krijg ik mijn bestelling?
Op dit moment zijn de verschillende processoren in de Ryzen 5000-serie wereldwijd nog niet goed leverbaar. Vanuit Azerty zien we dat er langzaamaan kleine aantallen binnenkomen en het is nog onbekend wanneer we meer leveringen kunnen verwachten. We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk alle bestellingen uit te leveren en meer voorraden veilig te stellen voor onze klanten.
Mijn bestelling staat op ‘wacht op producten’
Dit betekent dat minimaal één van de producten in je order nog in bestelling staat bij een leverancier en nog bij ons binnen moet komen.
Mijn bestelling staat op ‘wacht op verzamelen’
Dit betekent dat je bestelling compleet is in ons magazijn en deze in de meeste gevallen de volgende werkdag bij je binnenkomt.
Op welke plek in de wachtrij sta ik?
Om misverstanden en valse hoop te voorkomen geven wij geen verwachte levertijden of posities in wachtrijen. Het kan namelijk zo zijn dat sommige processoren in grotere aantallen binnenkomen dan andere types, of dat er langere tijd zit tussen verschillende leveringen, waardoor een positie in de wachtrij een slechte indicatie geeft van de wachttijd die je kunt verwachten. Ook onze medewerkers in het callcenter hebben geen informatie over wachtrijen.
Welke processor komt als eerste binnen?
Het is nog onduidelijk welke processoren wanneer binnenkomen en om welke aantallen het dan zal gaan. We doen ons uiterste best om iedereen die een bestelling bij ons geplaatst heeft zo snel mogelijk van hun order te voorzien.
Als ik bel of mail, kunnen jullie me dan meer vertellen over mijn bestelling?
Helaas kunnen we je ook in dat geval niet van meer informatie voorzien. Voor alle nieuwe producten geldt op dit moment dat ze nog niet goed leverbaar zijn en het onbekend is wanneer leveringen bij ons aankomen.
Waarom hebben jullie geen voorraad?
De AMD Ryzen 5000-serie processoren zijn wereldwijd nog niet goed leverbaar. Omdat er ook veel backorders geplaatst zijn die we eerst uitleveren komen de kaarten die we binnenkrijgen in eerste instantie niet op voorraad. Pas als we meer binnenkrijgen van een specifiek model dan er bestellingen geplaatst zijn komt dat als vrije voorraad op de website te staan.
Waarom kan ik maar één processor bestellen?
Wij zijn van mening dat deze producten in eerste instantie naar de klanten moeten gaan die ze zelf willen gebruiken en niet naar personen die deze zelf of zakelijk door willen verkopen. Tot de processoren goed leverbaar zijn zullen wij orders voor grotere aantallen annuleren. We kijken hierbij niet alleen naar het aantal videokaarten binnen één order, maar bijvoorbeeld ook naar verschillende types binnen verschillende orders.
Komen er meer processoren in de Ryzen 5000-serie?
Voor nieuws over nieuwe aankondigingen kun je het beste de kanalen van AMD zelf of nieuwssites als Tweakers en Hardware Info in de gaten houden.
Hoe krijg ik mijn gamebundel?
Nadat je je deelnemende processor hebt ontvangen kun je je gamecode aanvragen via de stappen op de actiepagina. Heb je meerdere actieproducten besteld en verloopt de actieperiode door de levertijd van een van de producten? Wellicht kunnen we je bestelling splitsen, zodat je niet buiten de boot valt voor de andere actie. Neem contact met ons op als je van deze optie gebruik wilt maken.
Die in je link is iig niet direct van Amazon dus vandaar.Elxaz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:51:
[...]
Heb deze direct van Amazon gekocht en geen tussenpartner. Ik ga hem denk ik ook gewoon retour sturen omdat ik inderdaad denk dat niemand hem voor deze prijs wil (wat ik zeker begrijp). Toch bedankt voor de heads-up ik ga het zeker even goed controleren allemaal.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Iemand een idee hoe Alternate de promotiecodes voor Far Cry 6 opstuurt?
Mijn 5600X is inmiddels binnen, maar geen spoor van promotiecode...
Zit bij de 5800X en hoger toch alleen?ThomasPacolet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:14:
Signature
Hier een 3700x en 1440P en is het dus ook niet echt waard. Scheelt soms maar 10fps.MazeWing schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:14:
[...]
Ik dacht zelf ook een nieuwe cpu te kopen (heb nu de 2700x) maar als ik de benchmarks zie en kijk waar ik mijn pc voornamelijk voor gebruik (gamen op 3440x1440@160hz) dan heb ik nauwelijks baat bij een nieuwe cpu en kan ik dat geld beter investeren in een 3080/6800xt/6900xt.
Zeker wanneer je de prijzen en levertijden ziet...
Ding is waar ik wel aan moet denken is een combi met een 68/6900XT en hoeveel meer performance je kan krijgen met Ryzen 5.. ik wacht dus deze reviews even af.
Het is inderdaad afwachten voor wat betreft de aantallen op dit moment. Voor wat betreft mijn positie bij Megekko sta ik inmiddels op 182, was vanochtend 186. Gisternacht rond middernacht 190. Dus ook vandaag nog plekken opgeschoven. Natuurlijk lastig te zeggen of dit enkel annuleringen voor mij zijn, kan, mij ook primaAtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:06:
Heeft iemand een tl:dr, nu niet in de mogelijkheid om te kijkenAtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:06:
Hetzelfde hier, maar toch overweeg ik naar een 5600X te gaan. Multicore scheelt het niks (of de 5600X is beter), de 5600X overclockt beter (mijn 3700X loopt 4100Mhz allcoreFerio schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:18:
[...]
Hier een 3700x en 1440P en is het dus ook niet echt waard. Scheelt soms maar 10fps.
Ding is waar ik wel aan moet denken is een combi met een 68/6900XT en hoeveel meer performance je kan krijgen met Ryzen 5.. ik wacht dus deze reviews even af.

En dan nog het feit dat ik een 6800XT wil en een X570 moederbord heb, wat nog potentieel wat extra performance kan betekenen dan, ook al is het belachelijk dat iets wat softwarematig al lang mogelijk is alleen wordt ingeschakeld in deze SKU's.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hij zegt: geen paper launch, nog erg veel cpu's die eraan komen naar alle regio's in de wereld. In Europa duurt de distributie wat langer volgens hem. Hij verwacht dat ze binnen blijven druppelen.stickeric schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:25:
[...]
Heeft iemand een tl:dr, nu niet in de mogelijkheid om te kijken
haha ok jij zit wat dieper in de materie dus hij zal er wel er wel vaak genoeg naast hebben gezeten maar vziw de laatste tijd niet echt.
Laten we hopen, 2021 is nog ver wegAtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:06:
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
https://www.sicomputers.n...806538.html?sqr=5600x%20&
klopt dit? wel duur maar lijken snel te leveren. zie deze nergens anders momenteel
edit, 5600X
klopt dit? wel duur maar lijken snel te leveren. zie deze nergens anders momenteel
edit, 5600X
[ Voor 4% gewijzigd door DVDL op 06-11-2020 12:46 ]
Verwijderd
Bij Megekko sta ik inmiddels op plek 64/240 voor een 5800X, gisteravond was dat 72/214 of zo...
eerst maar is de reviews afwachten of er idd performance in zit.Kuusj schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:26:
[...]
Hetzelfde hier, maar toch overweeg ik naar een 5600X te gaan. Multicore scheelt het niks (of de 5600X is beter), de 5600X overclockt beter (mijn 3700X loopt 4100Mhz allcore), de 5600X verbruikt minder energie dan een 3300X en heeft veel betere thermals.
En dan nog het feit dat ik een 6800XT wil en een X570 moederbord heb, wat nog potentieel wat extra performance kan betekenen dan, ook al is het belachelijk dat iets wat softwarematig al lang mogelijk is alleen wordt ingeschakeld in deze SKU's.
Geloof er niks van, alles wat bij leveranciers ligt gaat eerst de wachtrij in.DVDL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:45:
https://www.sicomputers.n...806538.html?sqr=5600x%20&
edit, 5600X
-DmD-
Hij combineert vooral veel informatie van verschillende leakers en voegt er een eigen spinsel aan toe. Bij de AMD GPUs zag je dat zijn toevoegingen echter technisch onmogelijk waren en dit was eigenlijk met basiswiskunde al te concluderen. Voor details zie het AMD GPU draadjeAtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:36:
[...]
haha ok jij zit wat dieper in de materie dus hij zal er wel er wel vaak genoeg naast hebben gezeten maar vziw de laatste tijd niet echt.
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 06-11-2020 12:54 ]
Scalpernate heeft anders al duurdere kaarten uitgeleverd aan mensen die later in de rij stonden tov mensen die eerder in de queue stonden maar minder hebben betaald..Diavire schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:53:
[...]
Geloof er niks van, alles wat bij leveranciers ligt gaat eerst de wachtrij in.
Wel 30xx kaarten, maar ik voel dat er met de ethiek niet zo nauw mee omgesprongen wordt deze dagen.
[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 06-11-2020 12:59 ]
Never ever financial advice...
Ik heb Azerty deze vraag ook gesteld. Ik kreeg het volgende als antwoord:kaas-schaaf schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:47:
Ik ben benieuwd of er voor 31 januari nog 1000 5900X naar nederland gaan komen als ik de reserveringslijst bij Megekko zie, ik zit halfverwege van de 600 dus ik gok in NL in ieder geval een stuk of 1000. Op 31 jan loopt namelijk de FarCry 6 deal af.
"Naar verwachting zal de nieuwe voorraad vanuit AMD sneller beschikbaar komen en kunnen klanten die op de dag van release besteld hebben, als het goed gewoon deelnemen aan deze actie. Indien de termijn van levering niet plaatsvindt voor de eindperiode van actie, dan onderneemt AMD naar alle waarschijnlijk actie omtrent de Farcry game."
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Iemand een idee wat de wachttijden zijn bij:
Megekko
Alternate
Azerty
Ik kan alleen vinden bij informatique dat er 11 zijn.
Wil er graag een bestellen maar weet niet goed welke winkel het best is op het moment?
Megekko
Alternate
Azerty
Wil er graag een bestellen maar weet niet goed welke winkel het best is op het moment?
Azerty geeft geen info, Megekko zit in de honderden. Ga er maar vanuit dat het overal "lang" gaat duren.Shockwave2120 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
Megekko
Alternate
Azerty
Uiteraard zal dit anders zijn voor een 5600X dan voor een 5900X.
[ Voor 7% gewijzigd door Diavire op 06-11-2020 13:10 ]
-DmD-
De queue voor de 5900x bij Megekko is momenteel 604.Shockwave2120 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
Megekko
Alternate
Azerty
Dat zou schandalig zijn. Waar heb je deze informatie vandaan?kazzzdafke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:58:
[...]
Scalpernate heeft anders al duurdere kaarten uitgeleverd aan mensen die later in de rij stonden tov mensen die eerder in de queue stonden maar minder hebben betaald..
Wel 30xx kaarten, maar ik voel dat er met de ethiek niet zo nauw mee omgesprongen wordt deze dagen.
Bij Megekko staan 604 bestellingen in de wachtrij voor een 5900X. Hoe lang dat duurt, is niet te zeggen. Ik ben vandaag opgeschoven van plek 164 naar 160, maar ik denk eigenlijk dat dat annuleringen waren.Shockwave2120 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
Megekko
Alternate
Azerty
ik sta 17 van 109 voor de 5950X, zal nog wel een tijdje duren voordat er geleverd gaat worden als de winkels al niet weten wanneer ze nieuwe voorraad krijgen.
De rij voor 5800x bij megekko is momenteel 240Shockwave2120 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
Megekko
Alternate
Azerty
Zojuist contact gehad met Alternate.nl via twitter en ze verwachten eigenlijk geen levering meer dit jaar. Maar kan altijd veranderen.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
vraag ik me ook af, ik vraag al in de discord, en hier, maar zowat niemand weet wat de wachtrij is van de 5600xShockwave2120 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:08:
Megekko
Alternate
Azerty
Wie zegt dat @Shockwave2120 naar de wachtrij van de 5600x vraagt?luckaas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:18:
[...]
vraag ik me ook af, ik vraag al in de discord, en hier, maar zowat niemand weet wat de wachtrij is van de 5600x
Ik ben van 50 naar 45 gegaan voor de 5800x bij Megekko, er zullen vast een aantal personen zijn die gewoon bij elke webshop hebben proberen te bestellen, en gewoon annuleren bij de shops waar ze in de wachtrij gezet zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:45:
Bij Megekko sta ik inmiddels op plek 64/240 voor een 5800X, gisteravond was dat 72/214 of zo...
Dat zou echt waanzin zijn.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:18:
Zojuist contact gehad met Alternate.nl via twitter en ze verwachten eigenlijk geen levering meer dit jaar. Maar kan altijd veranderen.
Naar aanleiding van het communicatie gedrag van Alternate tijdens deze en de rtx3000 launches zou ik niet te veel waarde hechten aan zulke uitspraken.
Dat is toch bijna niet te geloven.. Alternate is toch geen "kleine" webshop..Cyrus The Virus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:18:
Ondertussen nog geen nieuws hier van Alternate.be
Betaling was in orde om 15:02 voor een 5900X
Als zij echt geen stock hebben en geen meer binnen krijgen dit jaar zoals jij hier zegt dan kijk ik volgende keer toch ook naar andere webshops..
Sta 32ste bij alternate medewerker wist verder niks. Dus afwachten wat ze binnenkrijgen nu megekko even bellen.
Heeft Megekko een telefoonnummer dan? Ik krijg namelijk al een tijdje geen respons op mijn gedeeltelijke annulering, en wil graag gaan bouwen dit weekend...shadowheart schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:31:
Sta 32ste bij alternate medewerker wist verder niks. Dus afwachten wat ze binnenkrijgen nu megekko even bellen.
Nieuwe voorraad 5600x bij Coolblue
https://www.coolblue.nl/p...96/amd-ryzen-5-5600x.html
Nice! Enjoy! I have the same...mousepad...PakoeDIEP schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:28:
Gister besteld bij megekko, vandaag binnen:
[Afbeelding]
Succes met de bestellingen!
en weer uitverkocht... sick?Beefcakie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:34:
Nieuwe voorraad 5600x bij Coolblue
Ik zit in hetzelfde bootje.Elxaz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:33:
[...]
Heeft Megekko een telefoonnummer dan? Ik krijg namelijk al een tijdje geen respons op mijn gedeeltelijke annulering, en wil graag gaan bouwen dit weekend...
Ondertussen de CPU wel binnen, hopelijk zaterdag het moederbord.
:strip_exif()/f/image/fSSoZjGtAyIFwKIkH3z1l5Hy.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja heb ook eens gevraagd waar ik in de wachtrij sta, heb pas om 18:00 besteld omdat mijn order van 15:00 geannuleerd was bij andere shop.shadowheart schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:31:
p53 voor x5950
p103 voor x5900
[ Voor 4% gewijzigd door Cyrus The Virus op 06-11-2020 13:52 ]
Nu net een 5600x kunnen bestellen bij CB. Morgen in huis volgens de mail.
Ga dan mn 5900x annuleren op megekko, plekje 203. Ik gebruik het enkel voor gamen en wil straks er een 6800xt bij. Voorlopig lijkt het erop dat er weinig gaming winst is uit de 250 euro duurdere cpu.
Ga dan mn 5900x annuleren op megekko, plekje 203. Ik gebruik het enkel voor gamen en wil straks er een 6800xt bij. Voorlopig lijkt het erop dat er weinig gaming winst is uit de 250 euro duurdere cpu.
Klopt, alle reviews lijken daarop te wijzen. Als je vooral gaat gamen is de 5600X verreweg de beste keuze. GamersNexus heeft in hun review ook min of meer officieel gezegd dat de vorige 'beste gaming CPU', Intel's 10600K, bij deze volgens hun van de troon gestoten isStefanKelevra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:40:
Net hetzelfde gedaan. Sta eigenlijk met een 5900x bij Azerty maar dat zal wel veel te lang duren. Ben benieuwd of Coolblue ook daadwerkelijk gaat leveren dus ik wacht nog met cancellen.StefanKelevra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:40:
Ik krijg mijn CB cpu vanavond, heb al verzendbevestiging vanochtend besteld...
betreft 5600x
betreft 5600x
[ Voor 8% gewijzigd door monstertje.xyz op 06-11-2020 13:47 ]
Ik heb mijn 5600X zojuist binnen (Alternate). Ik ben eigenlijk op zoek naar de 5900X. Iemand die wil ruilen met bijbetaling?
In elk geval geen browser caching, want ik heb natuurlijk wel een refresh gedaan.Ikkerens schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:48:
[...]
Nee, dat is geen opzet. Dat is caching. Ze cachen de productpagina's iets te hard.
Laten we ze het voordeel van de twijfel geven - ook als het geen opzet is dan nog is het niet bepaald een klantvriendelijke oplossing.
Ook minder fraai bij Azerty: de prijzen van producten die al in je winkelmandje zitten, kunnen wijzigen zonder dat je daar over geïnformeerd wordt.
Dat doet Amazon dan beter, die melden dat keurig.
DustinHome verwacht de 5950x op 8 december pas blijkbaar.
https://www.dustinhome.nl/product/5011201941/ryzen-9-5950x
Datums op Dustinhome moet je niet vertrouwen.AtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:
Wanneer en bij welke winkel hadden jullie besteld?Arno24 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:38:
[...]
Ik zit in hetzelfde bootje.
Ondertussen de CPU wel binnen, hopelijk zaterdag het moederbord. [Afbeelding]
Ok. Bij de 5900x staat 24-11. Ik ken de site verder niet. Bedankt voor de info.Erico360 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:56:
[...]
Datums op Dustinhome moet je niet vertrouwen.
Jongens jongens wat een prijzen vragen ze daarAtlAntA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:

Waarom koop je een 5600X terwijl je eigenlijk een 5900X wil? En mensen vinden het maar gek dat er zoveel gezeik is met bestellingen. Als ik hier kijk snap ik wel hoe dat komt. Men bestelt bij meerdere webshops, annuleert bestellingen links en rechts en bij V&A staan de eerste exemplaren alweer te koop voor een meerprijs. En dan is dit één forum in een relatief klein land.Montu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:54:
Ik heb mijn 5600X zojuist binnen (Alternate). Ik ben eigenlijk op zoek naar de 5900X. Iemand die wil ruilen met bijbetaling?
Ik hoop wel voor de mensen die geduldig wachten dat het bericht van Alternate niet klopt en er wel nog gewoon voorraad komt dit jaar. Ergens hoopte ik op een Ryzen 5 5600 (non X) dit jaar, maar aangezien die er voorlopig nog lijkt te komen ga ik voor safe en ga ik voor Zen2.
tja het is 4 tientjes meer dan ik heb betaald bij megekko en slechts 2 tientjes meer dan wat ie kostte bij Azerty. Als ik hem bij DustinHome gegarandeert morgen hier bij de voordeur zou hebben dan had ik dat prijsverschil er wel voor over gehad.pixeled schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:58:
[...]
Jongens jongens wat een prijzen vragen ze daar

Voor gaming is de 5900x met name een future proof keuze. Multithreaded performance neemt toe, maar gestaag. Dus indien je long term wilt investeren en niet over een jaar of 2 de volgende upgrade denkt te gaan pakken, heeft het zin als je enkel en alleen gamed.StefanKelevra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:40:
Anderszins is een 5600x inderdaad al snel een logischere keuze. Sowieso is voor wat betreft puur gaming qua current gen hardware duurder lang niet altijd beter. Dit zien we op CPU vlak, maar bijvoorbeeld ook voor wat betreft opslagmedia. Waar NVMe drives, laat staan de nog duurdere PCI Express 4 varianten, geen enkele toegevoegde waarde hebben op performance op dit moment.
Sure, je kunt voor minimalistische looks een NVMe drive overwegen voor game storage, maar meer dan dat is zinloos. Je windows boot drive is eigenlijk de enige binnen een gaming PC waar NVMe een meerwaarde heeft.
Montu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:54:

Krijg je na 2 weken als de retour periode voorbij is per mail.ThomasPacolet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:14:
Mensen worden ook geforceerd om hier aan mee te doen anders vis je bij voorbaat al achter het net. Of je doet mee aan dit soort praktijken of je mag weken/maanden wachten op je product.SomerenV schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:00:
[...]
Waarom koop je een 5600X terwijl je eigenlijk een 5900X wil? En mensen vinden het maar gek dat er zoveel gezeik is met bestellingen. Als ik hier kijk snap ik wel hoe dat komt. Men bestelt bij meerdere webshops, annuleert bestellingen links en rechts en bij V&A staan de eerste exemplaren alweer te koop voor een meerprijs. En dan is dit één forum in een relatief klein land.
Ik hoop wel voor de mensen die geduldig wachten dat het bericht van Alternate niet klopt en er wel nog gewoon voorraad komt dit jaar. Ergens hoopte ik op een Ryzen 5 5600 (non X) dit jaar, maar aangezien die er voorlopig nog lijkt te komen ga ik voor safe en ga ik voor Zen2.
Omdat de 5900X al uitverkocht is. Als niemand wil ruilen hou ik gewoon de 5600X, maar ik zit op dit moment met een hele trage PC (nog een i5 4670k...) dus ik moest wel upgraden.SomerenV schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:00:
[...]
Waarom koop je een 5600X terwijl je eigenlijk een 5900X wil? En mensen vinden het maar gek dat er zoveel gezeik is met bestellingen. Als ik hier kijk snap ik wel hoe dat komt. Men bestelt bij meerdere webshops, annuleert bestellingen links en rechts en bij V&A staan de eerste exemplaren alweer te koop voor een meerprijs. En dan is dit één forum in een relatief klein land.
Nvidia levertijden topicTimba- schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:10:
[...]
Dat zou schandalig zijn. Waar heb je deze informatie vandaan?
Never ever financial advice...
Ik zit momenteel met een splinternieuwe pc exclusief een CPU. Heb nog wel een oude i5-4460 liggen. Wil ik ook wel ruilen en een beetje geld bijleggen.Montu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:06:
[...]
Omdat de 5900X al uitverkocht is. Als niemand wil ruilen hou ik gewoon de 5600X, maar ik zit op dit moment met een hele trage PC (nog een i5 4670k...) dus ik moest wel upgraden.
Jup, vanaf onderstaande even lezen dan is het wel duidelijk.
Lycan-Strife in "[ZT] [NVIDIA GeForce RTX 30XX] Levertijden & Prijzen"
Volgens mij zit Far Cry 6 alleen bij de 5800X en hoger.ThomasPacolet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:14:
jep, alleen 5800X en hoger. Heel kut. Kwam ik ook na het bestellen achter.Vinze schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:11:
[...]
Volgens mij zit Far Cry 6 alleen bij de 5800X en hoger.
Het is jammer dat de 5800x relatief slecht geprijsd is qua core/€ voor gamers, dat zou voor hen de beste future proof CPU zijn imho.psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:01:
[...]
Voor gaming is de 5900x met name een future proof keuze. Multithreaded performance neemt toe, maar gestaag. Dus indien je long term wilt investeren en niet over een jaar of 2 de volgende upgrade denkt te gaan pakken, heeft het zin als je enkel en alleen gamed.
[...]
24 threads zullen voor bijna alle game engines altijd zware overkill blijven denk ik.
Nee ik doel ook op serverside caching, of third party zoals cloudflare (ik weet niet wat voor setup ze precies hebben).Sietse Vliegen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:
[...]
In elk geval geen browser caching, want ik heb natuurlijk wel een refresh gedaan.
Laten we ze het voordeel van de twijfel geven - ook als het geen opzet is dan nog is het niet bepaald een klantvriendelijke oplossing.
Ook minder fraai bij Azerty: de prijzen van producten die al in je winkelmandje zitten, kunnen wijzigen zonder dat je daar over geïnformeerd wordt.
Dat doet Amazon dan beter, die melden dat keurig.
En ik ben het met je eens, het is niet klantvriendelijk, maar ik denk dat dit een mooi gevalletje "Hanlon's Razor" is.
Die reactie kreeg ik telefonisch ook. Ik sta op plek 35 daar voor een 3900X. Van de hoeveel wilde hij niet zeggen.Cyrus The Virus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:18:
Megekko, bestelling na veel verversen kunnen plaatsen om 15:08.MaikVeritas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:57:
[...]
[...]
Wanneer en bij welke winkel hadden jullie besteld?
Coolblue gesproken. Inderdaad meer bestellingen dan dat ze hebben dus ik krijg hem niet. Kan hem voorlopig laten staan zodat ik de eerste ben zodra ze hem hebben.
Persoonlijk betwijfel ik dat.DavidZnay schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:21:
[...]
Het is jammer dat de 5800x relatief slecht geprijsd is qua core/€ voor gamers, dat zou voor hen de beste future proof CPU zijn imho.
24 threads zullen voor bijna alle game engines altijd zware overkill blijven denk ik.
Een belangrijke reden dat games aanvankelijk slecht multicore performance hadden en op dit moment met name een goede quad core performance hebben in meer en meer titels, is gewoon hardware selectie door de consument alsmede ook beschikbaarheid. Met het meer gebruikelijk worden van echt multicore CPU's vermoed ik dan ook dat multicore support meer en meer ingebakken zal gaan worden binnen engines.
Denk met name aan CPU intensive features, zoals reverb sound effects, deformable physics, NPC simulation / AI, etc. Ook DirectX biedt nu eigenlijk al voordeel voor 12 core boven 8 core, maar resteert hoofdzakelijk nog gewoon het engine werk om hier buiten tech demo's ook beter gebruik van te maken.
Plekje 181/607 inmiddels. Another one bites the dust. Nog 180 annuleringen voor mij te gaan
Het is een super goede tool die van megekko.
Artikelnr: 294821
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 2 van de 107
Artikelnr: 294821
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5950X
Jouw positie: 2 van de 107
3900x zelfsgidogeek schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:25:
[...]
Die reactie kreeg ik telefonisch ook. Ik sta op plek 35 daar voor een 3900X. Van de hoeveel wilde hij niet zeggen.
Ja ik heb hier een compleet systeem zonder CPU klaar staan voor mijn 5950x. Dat systeem zit al zo goed als helemaal in elkaar. Toen ik het Moederbord uitpakte was de geur het eerste wat mij opviel. Och dat nieuwe elektronica geurtje is echt heerlijk. Maar totdat die nieuwe CPU er is kan ik niks anders doen dan moederbord snuiven.Skybullet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:10:
[...]
+1, ik heb zelf ook meer gespendeerd om mijn 3080rtx te mogen ontvangen. Is dat het waard ? ja voor mij wel en ik hoef het voor niemand anders te verantwoorden dan mezelf. Iemand anders vond het 2 weken terug nodig om 20k over te bieden op ons huis, vond ik het dat waard.. nee, maar de kopers blijkbaar wel![]()
Pff het upgrade virus begint hier ook te kriebelen.. al doet mijn 9700k het nog meer dan prima.. Het is allemaal zo mooi en nieuw
Ik zit nog met mijn a10-6800k uit 2014 die ik overclock wanneer ik games speel, tijd voor een upgrade.
Haha ja 5900X obviouslyCyrus The Virus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:47:
[...]
3900x zelfsja van de hoeveel boeit eigenlijk ook niet
Om 15:09 bevestigings mail van Megekko ontvangen.MaikVeritas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:57:
[...]
[...]
Wanneer en bij welke winkel hadden jullie besteld?
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.