Ik heb zojuist een verzendbevestiging ontvangen van Alternate NL. Ik stond op positie 19. Aangename verrassing!
Wél een mailtje gehad dat de 5900x van Megekko morgen wordt geleverd, maar alsnog in de top 5 van de wachtrij achtergebleven. Beetje jammer. Toch maar weer een paar dagen/weken wachten, tenzij er vannacht nog orders worden verwerkt, maar dat betwijfel ik.
Bij Azerty zit er geen schot in vraag me af wat die lui daar aan het doen zijn. Krijg soms het idee dat ze niet van voor uit leveren maar eerst mensen die meer willen betalen. Andere winkels krijgen wel CPU's en bij Azerty blijft je plaats in de wachtrij gelijk

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
5900x - Van nummertje 33 bij Megekko naar ook zojuist een verzend bevestiging te hebben ontvangen.
Ben benieuwd of die Far Cry 6 voucher er nu nogsteeds bij zit want die actie zou maar tot 31 januari geldig zijn geweest. Hoe zit dat in het nederlands recht? is dan AMD of Megekko verplicht tot het leveren? (mijn bestel datum was 3 uren na launch...)
Maar een advertentie gestart op markplaats, ben benieuwd of ik de meerprijs van notebooksbilliger kan terug krijgen op deze manier anders stuur ik deze over 7 dagen retour winkel
Ben benieuwd of die Far Cry 6 voucher er nu nogsteeds bij zit want die actie zou maar tot 31 januari geldig zijn geweest. Hoe zit dat in het nederlands recht? is dan AMD of Megekko verplicht tot het leveren? (mijn bestel datum was 3 uren na launch...)
Maar een advertentie gestart op markplaats, ben benieuwd of ik de meerprijs van notebooksbilliger kan terug krijgen op deze manier anders stuur ik deze over 7 dagen retour winkel
[ Voor 4% gewijzigd door Bedenkelijk op 03-03-2021 00:09 ]
Heb je al een daadwerkelijke verzendbevestiging gehad of slechts een mail waarin een leverdatum van vandaag stond? Ik stond namelijk vóór jou in de wachtrij en ben slechts 17 plekken opgeschoven.Bedenkelijk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 00:08:
5900x - Van nummertje 33 bij Megekko naar ook zojuist een verzend bevestiging te hebben ontvangen.
Ik had voor mezelf een excelletje in elkaar gezet om te kijken naar de prijzen:
/f/image/BRv26WtkUSRydLEYuZIzSb8i.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Ryzen 5800x besteld voor 436 van Amazon, ondanks dat de meeste reviews de 5800x als niet perse price/performance optimaal noemden. Ik had liever de 5900x of zelfde de 5950x, maar heb mezelf natuurlijk aangepraat dat ik dat nodig heb. Er was natuurlijk geen kans dat ik die binnen een week binnen kon hebben, de 5800x word nu komende maandag bezorgd als het goed is
Hoeveel betaalden jullie voor de 5900 of 5950? Ik heb nu de prijzen die ik kon vinden in de excel gestopt, maar zou fijn zijn hem up-to-date te kunnen houden.
Mochten de CPU's ooit weer goed beschikbaar komen kan ik altijd nog weer upgraden: Ik doe vooral ontwikkelwerk dus dat is vooral single core maar veelal wel ook multitasken; (meerdere editors, browsers open, emulators, vm's, docker) dus we gaan het merken.
/f/image/BRv26WtkUSRydLEYuZIzSb8i.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Ryzen 5800x besteld voor 436 van Amazon, ondanks dat de meeste reviews de 5800x als niet perse price/performance optimaal noemden. Ik had liever de 5900x of zelfde de 5950x, maar heb mezelf natuurlijk aangepraat dat ik dat nodig heb. Er was natuurlijk geen kans dat ik die binnen een week binnen kon hebben, de 5800x word nu komende maandag bezorgd als het goed is

Hoeveel betaalden jullie voor de 5900 of 5950? Ik heb nu de prijzen die ik kon vinden in de excel gestopt, maar zou fijn zijn hem up-to-date te kunnen houden.
Mochten de CPU's ooit weer goed beschikbaar komen kan ik altijd nog weer upgraden: Ik doe vooral ontwikkelwerk dus dat is vooral single core maar veelal wel ook multitasken; (meerdere editors, browsers open, emulators, vm's, docker) dus we gaan het merken.
Ik heb al een track en trace van PostNL dus dat laat weinig ruimte over voor interpretatie.THNL schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 04:56:
[...]
Heb je al een daadwerkelijke verzendbevestiging gehad of slechts een mail waarin een leverdatum van vandaag stond?
Ja de 5800 zie je al wat goedkoper. De 5900 lijkt in de vrije verkoop zo'n 700 nu idd, die zal nog wel wat zakken, maar verwacht hem wel ruim boven de 579 msrp komende maanden. De 5600 heb je wat hoog staan, die is wel voor 350 of iets minder te scoren. Het lijkt allemaal aardig uit te levelen in prijs per core.Edwin88 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:30:
[Afbeelding]
Ik heb de Ryzen 5800x besteld voor 436 van Amazon, ondanks dat de meeste reviews de 5800x als niet perse price/performance optimaal noemden. Ik had liever de 5900x of zelfde de 5950x, maar heb mezelf natuurlijk aangepraat dat ik dat nodig heb. Er was natuurlijk geen kans dat ik die binnen een week binnen kon hebben, de 5800x word nu komende maandag bezorgd als het goed is![]()
Sinterklaas wil bier !
Heb je de processor los besteld? Naast mijn processor wordt er ook een moederbord meegeleverd. Mijn laatste hoop is nog dat ze alle losse processors alvast verstuurd hebben en vandaag verder gaan met het verwerken van grotere orders. Anders is het wel echt zuur.Bedenkelijk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:42:
[...]
Ik heb al een track en trace van PostNL dus dat laat weinig ruimte over voor interpretatie.
Edit: Zojuist een mail gehad dat de order is verzonden vandaag wordt geleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door THNL op 03-03-2021 09:30 ]
Wordt die Google docs binnenkort door iemand bij gewerkt? 😛
Ik ben benieuwd naar de stand van zaken.
(Heb geen haast en kan zelfs nog geen keuze maken voor 't moederbord, laat staan dat ik een cpu heb besteld)
Ik ben benieuwd naar de stand van zaken.
(Heb geen haast en kan zelfs nog geen keuze maken voor 't moederbord, laat staan dat ik een cpu heb besteld)
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Different shop but with Alternate I received my voucher key this morning.emski schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Can you let us know if you receive the far cry 6 voucher with the CPU?
Cheers
When I tried to use the key at AMD it was sadly expired though... I emailed Alternate about it, let's see
The voucher is valid until December 31, 2020. I activated it in December and was supposed to get Far Cry 6 on February 18th. The game has been postponedtheoh schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:54:
[...]
Different shop but with Alternate I received my voucher key this morning.
When I tried to use the key at AMD it was sadly expired though... I emailed Alternate about it, let's see
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
I activated it in December with my Ryzen 7 5800X and was supposed to get Far Cry 6 on February 18th. The game has been postponed.emski schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Cheers
The voucher is valid until December 31, 2020.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hopelijk komen er nog meer van dat soort leveringen bij Megekko. Zolang er maar schot in de zaak zit vind ik het oké om te wachten. Zolang ik maar niet terug 4 maand moet wachten om 30 plaatsen te dalen in de lijst...
De voucher zit is een los papier en zit niet in de ryzen doos neem ik aan?
Zojuist mijn megekko box ontvangen
- Geen bubbelwrap oid, Ryzen karton zit gewoon kaal in een kartonnen doos
- Far cry voucher word niet benoemt op de leverbon, dus ze hebben mij een incomplete order verscheept
- Zoals al eerder genoemd is de voucher al sinds begin dit jaar niet meer geldig en heeft Megekko op geen enkel moment contact gezocht met de klanten die daar nog op zitten te wachten.
Het heeft er alle indruk van dat ze stilzwijgend onder de farcry 6 orders uit proberen te komen - daar voor heb ik dus niet sinds notabene launch 600 euro bij ze geparkeerd staan
Aan alle kanten laten ze steken vallen, dan snap ik ook wel dat ze geen telefoon nummer van de klantenafdeling beschikbaar maken, dat is onbegonnen werk als ze op deze manier opereren.
- Far cry voucher word niet benoemt op de leverbon, dus ze hebben mij een incomplete order verscheept
- Zoals al eerder genoemd is de voucher al sinds begin dit jaar niet meer geldig en heeft Megekko op geen enkel moment contact gezocht met de klanten die daar nog op zitten te wachten.
Het heeft er alle indruk van dat ze stilzwijgend onder de farcry 6 orders uit proberen te komen - daar voor heb ik dus niet sinds notabene launch 600 euro bij ze geparkeerd staan
Aan alle kanten laten ze steken vallen, dan snap ik ook wel dat ze geen telefoon nummer van de klantenafdeling beschikbaar maken, dat is onbegonnen werk als ze op deze manier opereren.
Ik heb helaas geen game voucher ontvangenemski schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Cheers
De vocher heb ik in december mee gekregen en je kon je aanmelden tot 31 december 2020. Bij mijn Processor deze vocher zat bij mij in het doosje van de moederbord. Het is een kleine vocher met codes. Ik had lange tijd dat ik dacht dat Informatique hem niet geleverd had. Ze vertelde mij dat die echt geleverd was totdat ik uitgebreid alles doosjes nagingBedenkelijk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:40:
De voucher zit is een los papier en zit niet in de ryzen doos neem ik aan?
Volgens mij na 31 december is gestopt, want aanmelden was alleen mogelijk tot 31-12.
Ik zou op 18 februari 2021 het spel krijgen, maar dit is inmiddels uitgesteld.
Ik ben toch blij dat ze gratis een spel t.w.v. €60 mee geven
[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 03-03-2021 14:35 ]
Jep. Heb gisteravond laat een 5950x besteld bij notebooksbilliger en vandaag verzendbevestiging gehad. Komt als het goed is morgen al met UPS. Tis een b-ware maar ik ga ervan uit dat ik daarmee niet de bietenboot op ga, notebooksbilliger is daar hopelijk hetzelfde in als coolblue met hun 2e kansjes.Bedenkelijk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:38:
[...]
Er waren geen tekorten die het goedpraten dat megekko nu pas uitlevert. Zoals bekend konden onze buren bij notebooksbilliger consistent uit voorraad blijven uitleveren aan niet alleen het eigen land maar ook daar bovenop alle hollanders en belgen, etc
Het is een keuze geweest van megekko en azerty om de levering te pauzeren terwijl andere winkels/landen wel voortdurend nieuwe leveringen binnen bleven krijgen. Welke strategie daar achter zit verwacht ik geen transparantie over want links om of rechts om komt het er op neer dat de nederlanders genaaid worden omdat deze aanpak lucratiever oogde, die enkele ontevreden klanten inbegrepen.
De prijzen zijn nagenoeg onveranderd bij de 5600X €374,- en 5800X €489,- Informatique wel zijn ze direct leverbaar uit hun voorraad. De 5900X en 5950X is hopeloos en wachtrijen zijn enorm lang
[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 03-03-2021 15:25 ]
Heb jij de 5800x ergens gestockpiled dat je deze zo aan het adverteren bent?Van der Berg schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:24:
De prijzen zijn nagenoeg onveranderd bij de 5600X €374,- en 5800X €489,- Informatique wel zijn ze direct leverbaar uit hun voorraad. De 5900X en 5950X is hopeloos en wachtrijen zijn enorm lang
is te koop direct via AMD voor €451,69Abysmax schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:36:
[...]
Heb jij de 5800x ergens gestockpiled dat je deze zo aan het adverteren bent?
https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
De prijzen na genoeg onveranderd na ruim 6 maand van release (5 november 2020) zijn de prijzen van de 5900X en de 5950X, vooral van de 5900X is ruim omhoog gegaanAbysmax schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:36:
[...]
Heb jij de 5800x ergens gestockpiled dat je deze zo aan het adverteren bent?
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 03-03-2021 16:00 ]
Inmiddels reactie van Megekko ontvangen wat betreft de AMD far cry vouchers die niet zijn geleverd:
"Inmiddels is de voucher inderdaad verlopen, deze is niet langer in te wisselen. Bij Megekko zijn wij blij als retailer je te mogen voorzien van de game vouchers bij de bijbehorende actie producten. Wij gaan niet over de activering en/of verkrijging van de vermelde acties en hebben hier ook geen kennis van. Wij ontvangen de game vouchers van de leveranciers om deze aan je te mogen verstrekken. Voor meer informatie over de verkrijging en/of activering dien je bij de betreffende retailer te zijn."
Tegelijkertijd omdat de actie verlopen is is deze niet eens meegeleverd met de bestelling...
Ik zie niet in hoe ik als consument over deze handelwijze tevreden kan zijn.
Ze trekken klanten naar zich toe met een hele leuke bonus en ze weten ook dat ze die klanten maanden aan het lijntje hebben gehouden zonder communicatie.
Kijk ik heb er begrip voor dat het onrealistisch is dat zo'n actie voor enkele (honderden?) personen verlengd zou gaan worden maar benader als winkel dan gewoon die klanten proactief en geef ze de gelegenheid om de koop te ontbinden omdat je als winkel door omstandigheden de gemaakte afspraken niet na kunt komen.
De bestelling is gewoon incompleet op deze manier, los er van of het wel of niet zou gaan werken, er mist nu gewoon een artikel.
Mocht je nog hopen op je far cry voucher bij je release dag ryzen aankoop dan heb je hier je antwoord
"Inmiddels is de voucher inderdaad verlopen, deze is niet langer in te wisselen. Bij Megekko zijn wij blij als retailer je te mogen voorzien van de game vouchers bij de bijbehorende actie producten. Wij gaan niet over de activering en/of verkrijging van de vermelde acties en hebben hier ook geen kennis van. Wij ontvangen de game vouchers van de leveranciers om deze aan je te mogen verstrekken. Voor meer informatie over de verkrijging en/of activering dien je bij de betreffende retailer te zijn."
Tegelijkertijd omdat de actie verlopen is is deze niet eens meegeleverd met de bestelling...
Ik zie niet in hoe ik als consument over deze handelwijze tevreden kan zijn.
Ze trekken klanten naar zich toe met een hele leuke bonus en ze weten ook dat ze die klanten maanden aan het lijntje hebben gehouden zonder communicatie.
Kijk ik heb er begrip voor dat het onrealistisch is dat zo'n actie voor enkele (honderden?) personen verlengd zou gaan worden maar benader als winkel dan gewoon die klanten proactief en geef ze de gelegenheid om de koop te ontbinden omdat je als winkel door omstandigheden de gemaakte afspraken niet na kunt komen.
De bestelling is gewoon incompleet op deze manier, los er van of het wel of niet zou gaan werken, er mist nu gewoon een artikel.
Mocht je nog hopen op je far cry voucher bij je release dag ryzen aankoop dan heb je hier je antwoord
[ Voor 5% gewijzigd door Bedenkelijk op 03-03-2021 19:47 ]
Ik heb mijn 5900X vandaag ontvangen. De aankoopprijs hiervan was 546,92EUREdwin88 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:30:
[Afbeelding]
Ik heb de Ryzen 5800x besteld voor 436 van Amazon, ondanks dat de meeste reviews de 5800x als niet perse price/performance optimaal noemden. Ik had liever de 5900x of zelfde de 5950x, maar heb mezelf natuurlijk aangepraat dat ik dat nodig heb. Er was natuurlijk geen kans dat ik die binnen een week binnen kon hebben, de 5800x word nu komende maandag bezorgd als het goed is![]()
Wow sta nu op plek 29 bij Megekko voor 5900X CPU...
Was tot voor kort iets onder 100: 98 ofzo...
Is het lange wachten toch beloond straks...
Al heb ik een Ryzen 7 5800X er nu in zitten...
Ryzen 9 5900X zet ik er dan t.z.t. wel in...
Ryzen 7 gaat dan waarschijnlijk door naar vriend die 50 wordt...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Megekko heeft bericht geupdate:
AMD Ryzen 9 5900X:
Op 2-3-2021 hebben we een eerste levering van deze processoren ontvangen.
Op 3-3-2021 hebben we een tweede levering van deze processoren ontvangen.
Heel benieuwd waar ik straks sta. Ik merkte bij de eerste levering dat het even duurt voordat de wachtrij opschuift.
Huidige stand (was voor de eerste levering iets van 436):
Artikel:
Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie:
366 van de 497
AMD Ryzen 9 5900X:
Heel benieuwd waar ik straks sta. Ik merkte bij de eerste levering dat het even duurt voordat de wachtrij opschuift.
Artikel:
Jouw positie:
366 van de 497
Niet te vroeg juichen, Ik dacht in de eerste week van december hetzelfde en toen was er opeens 3 maanden niks xDmindwarper schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 01:58:
Wow sta nu op plek 29 bij Megekko voor 5900X CPU...
Vanochtend om 9.30 via alternate.de een Ryzen 9 5900X besteld. Kan niet rechtstreeks, maar ik krijg eerst een "Angebotsanfrage" cq. offerte. Ik hou jullie op de hoogte .:)
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Bij mij ging het als volgt:Wasp schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:13:
Vanochtend om 9.30 via alternate.de een Ryzen 9 5900X besteld. Kan niet rechtstreeks, maar ik krijg eerst een "Angebotsanfrage" cq. offerte. Ik hou jullie op de hoogte .:)
Vrijdag besteld op Alternate en direct een overzicht van mijn bestelling in de mail
Maandag een "maatwerk offerte" met de prijs incl 9 euro verzendkosten. Daarnaast de vraag of ik via Paypal of Overschrijving wil betalen. (Creditcard was niet mogelijk)
Maandag Nadat ik aangaf dat ik via Paypal wilde betalen kreeg ik een uur later een betaallink in de mail
Maandag Na betaling binnen een paar uur later een verzendbevestiging met track en trace
Dinsdag Mijn 5900X ontvangen
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Ondertussen bij Azerty "De eerst volgende levering verwachten wij in april".Aragnut schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:35:
Megekko heeft bericht geupdate:
AMD Ryzen 9 5900X:
Artikel:
Jouw positie:
366 van de 497
Het spijt me, maar ik geloof er niets van dat een "AMD partner" niet in staat zou zijn om ook maar één levering te bemachtigen in drie maanden tijd. Ik heb op 5 november besteld en zit nog steeds te wachten

Alternate.NL heeft de 5900x direct leverbaar! 730€ wel.
EVGA XC3 Ultra Gaming RTX 3070 - AMD Ryzen 9 5900x - Corsair RGB PRO 32GB 3200MHz - Asus TUF Gaming X570-PLUS - NZXT kraken z73 - Corsair MP600 1 TB - Corsair RM850 - Be Quiet! Pure Base 500Dx - Alienware 2521HFA - Ducky One 2 mini - Logitech G403 Hero
via welke url dan?ManIkWeet schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:48:
[Afbeelding]
Ik moet de bevestigingsmail nog ontvangen, maar volgens mij is't gelukt om 'm via de AMD website te bestellen
ik keek naar https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881500/be maar daar is hij nog steeds uitverkocht
Op een Discord kanaal PartAlert is er een directe add-to-cart URL, die heb ik gebruikt op 't moment dat de melding kwam.Kheos schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:51:
[...]
via welke url dan?
ik keek naar https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881500/be maar daar is hij nog steeds uitverkocht
https://shop.amd.com/stor...SiteID=amd&clearCart=true
Edit: de URL die jij gaf klikte ik eerst ook op, maar daar stond ie op uitverkocht (mogelijk een cache-server dingetje ofzo)
[ Voor 12% gewijzigd door ManIkWeet op 04-03-2021 17:54 ]
De 5900x was van ongeveer van 17:35 tot 17:45 in stock. Op https://www.amd.com/en/direct-buy/nl
Had zelf een kleine bot draaien die checkte of hij in stock was en zit nu ook te wachten op de bevestigingsmail.
Verder waren de 5600x, 5800x, RX6900xt en RX6800XT ook kort op vooraad.
Had zelf een kleine bot draaien die checkte of hij in stock was en zit nu ook te wachten op de bevestigingsmail.
Verder waren de 5600x, 5800x, RX6900xt en RX6800XT ook kort op vooraad.
[ Voor 14% gewijzigd door Yimulei op 04-03-2021 18:00 ]
Ook deze week is de 5950x is niet voorbij gekomen in de donderdagdrop?
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Tijdelijk. Zeer tijdelijk. Staat nu weer op pre-orderLBovee schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:59:
Alternate.NL heeft de 5900x direct leverbaar! 730€ wel.
Ik heb hem ook besteld op de AMD site toen hij kort verkrijgbaar was maar geen bevestiging. Ook geen afschrijving van pay pal. Snap er niks van, na mijn bestelling was hij nog gewoon beschikbaar dus hij was niet plots uitverkocht tijdens bestellen.
Processor nu op voorraad voor mijn order bij Megekko, maar de koeler weer niet (Arctic Freezer 360), manmanman
Toen ik keek in ieder geval niet meer en dat was ongeveer direct na mijn bot zei dat er stock was (Geen idee hoe delayed dat is).JayPe schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:46:
Ook deze week is de 5950x is niet voorbij gekomen in de donderdagdrop?
Ik heb wel een voltooide betaling in Paypal staan (betaald met "Checkout with Paypal" ) maar inderdaad nog geen mail van AMD. Wel een reddit post gevonden met iemand die niks van AMD had gekregen maar wel zijn bestelling heeft ontvangen. Ben benieuwd.Exile1981 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:00:
Ik heb hem ook besteld op de AMD site toen hij kort verkrijgbaar was maar geen bevestiging. Ook geen afschrijving van pay pal. Snap er niks van, na mijn bestelling was hij nog gewoon beschikbaar dus hij was niet plots uitverkocht tijdens bestellen.
Had je via PayPal betaald of via credit card? Wanneer kreeg jij deze melding, direct na het bestellen?ManIkWeet schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:48:
[Afbeelding]
Ik moet de bevestigingsmail nog ontvangen, maar volgens mij is't gelukt om 'm via de AMD website te bestellen
Oh dan zal je bestelling wel doorgekomen zijn, ben bang die van mij niet aangezien er nog steeds niets staat bij mijn PayPal account.Yimulei schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:15:
[...]
Toen ik keek in ieder geval niet meer en dat was ongeveer direct na mijn bot zei dat er stock was (Geen idee hoe delayed dat is).
[...]
Ik heb wel een voltooide betaling in Paypal staan (betaald met "Checkout with Paypal" ) maar inderdaad nog geen mail van AMD. Wel een reddit post gevonden met iemand die niks van AMD had gekregen maar wel zijn bestelling heeft ontvangen. Ben benieuwd.
Ondertussen weer info van megekko:
AMD Ryzen 9 5900X:
Op 4-3-2021 hebben we een derde levering van deze processoren ontvangen.
Totale wachtrij is nu 481
AMD Ryzen 9 5900X:
Ik hoop dat er op korte termijn nog een levering of twee komt, dan ben ik hier eindelijk klaar. Dan hoef ik alleen nog maar te wachten op een monitor (november besteld) en een set fans (ook in november besteld)Aragnut schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:41:
AMD Ryzen 9 5900X:
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Net mijn launch dag megekko 5900x door verkocht voor 680 - ommenabij het bedrag van notebookbilliger terug kunnen herwinnen.
Wat een hoop frustratie en teleurstelling was deze PC build zeg, eindeloos wachten, verloren far cry vouchers, eindeloze nietszeggende status updates. Uiteindelijk na de moed te hebben opgegeven eind januari bij notebookbilliger besteld en binnen 2 dagen geleverd.
Kan gelukkig weer een jaartje of 6 vooruit met een absolute overkill build. dan te bedenken dat ik alle non-amd componenten in november al in elkaar gesleuteld had
Wat een hoop frustratie en teleurstelling was deze PC build zeg, eindeloos wachten, verloren far cry vouchers, eindeloze nietszeggende status updates. Uiteindelijk na de moed te hebben opgegeven eind januari bij notebookbilliger besteld en binnen 2 dagen geleverd.
Kan gelukkig weer een jaartje of 6 vooruit met een absolute overkill build. dan te bedenken dat ik alle non-amd componenten in november al in elkaar gesleuteld had
[ Voor 22% gewijzigd door Bedenkelijk op 04-03-2021 20:05 ]
Heb de 5950x van Notebooksbilliger binnen. maandag besteld lol.
Ook op AMD besteld, ik heb wel een afschrijving van PayPal maar ook geen bevestiging of iets. Als je het order nummer hebt gekopieerd bij voltooing kun je met deze een nieuw wachtwoord aanvragen om in te loggen op de onderstaande url.Exile1981 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:00:
https://shop.amd.com/stor...merServiceOrderSearchPage
AMD geeft in de FAQ wel aan dat Paypal direct wordt afgeschreven bij order, maar ik durf er verder geen uitspraak over te doen.
Dit is toch prachtig, megekko heeft drie leveringen gehad deze week. AMD heeft er schijnbaar genoeg om er een paar te verkopen. Maar bij Azerty staat het al drie maanden stil en verwachten ze volgende week een klein aantal te ontvangen. Ik begrijp oprecht niets van.Aragnut schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:41:
AMD Ryzen 9 5900X:
Gam3Error schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:49:
[...]
Jep. Heb gisteravond laat een 5950x besteld bij notebooksbilliger en vandaag verzendbevestiging gehad. Komt als het goed is morgen al met UPS. Tis een b-ware maar ik ga ervan uit dat ik daarmee niet de bietenboot op ga, notebooksbilliger is daar hopelijk hetzelfde in als coolblue met hun 2e kansjes.
In hoeverre kon je spreken over 'kratzer' bij deze 'B-ware?Gam3Error schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:02:
Heb de 5950x van Notebooksbilliger binnen. maandag besteld lol.
Nauwelijks. Processor zelf ziet er als nieuw uit. Boekjes en stickertje zit erin. Doos is ook helemaal als nieuw, je kan alleen zien dat deze al een keer open is geweest aangezien het met gewoon plakband dicht zat. Moet cpu zelf nog in gebruik nemen maar rest van onderdelen komt later pas:(JayPe schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:59:
[...]
[...]
In hoeverre kon je spreken over 'kratzer' bij deze 'B-ware?
Ondertussen in gebruik. draait als een zonnetje op 40c met een AIO tijdens gamesessies.
[ Voor 8% gewijzigd door Gam3Error op 07-03-2021 18:00 ]
Via PayPal, is ook direct afgeschreven, kreeg ook een email van PayPal (tot nu toe niks van AMD)Exile1981 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:16:
[...]
Had je via PayPal betaald of via credit card? Wanneer kreeg jij deze melding, direct na het bestellen?
Zojuist de confirmatie email van AMD ontvangen dus ziet er naar uit dat de bestelling gelukt is.Yimulei schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:15:
[...]
Toen ik keek in ieder geval niet meer en dat was ongeveer direct na mijn bot zei dat er stock was (Geen idee hoe delayed dat is).
[...]
Ik heb wel een voltooide betaling in Paypal staan (betaald met "Checkout with Paypal" ) maar inderdaad nog geen mail van AMD. Wel een reddit post gevonden met iemand die niks van AMD had gekregen maar wel zijn bestelling heeft ontvangen. Ben benieuwd.
[ Voor 0% gewijzigd door Yimulei op 04-03-2021 21:28 . Reden: woorden, wie vergeet ze niet ]
Zojuist mijn spam folder gecontroleerd naar aanleiding van jouw bericht, er staat een mailtje in!Yimulei schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:27:
[...]
Zojuist de confirmatie email van AMD ontvangen dus ziet er naar uit dat de bestelling gelukt is.
Staat dat ik binnen 48 uur een mail met de details van mijn bestelling krijg
[ Voor 4% gewijzigd door ManIkWeet op 04-03-2021 22:25 ]
En ondertussen, 91 dagen later:dovo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:03:
Bij Megekko besteld op 17u 8 november.
code:
1 2 3 4 5 Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X Jouw positie: 200 van de 750
Nog een significante levering dus tot alle orders van launchweek geleverd zijn.
De bestellingen van launchweek zijn er dus bijna allemaal door. Joepie! Wel vreemd, in de statusmails die ik krijg was één van de producten ineens niet meer beschikbaar, dan weer wel de dag erna. Nu snap ik wel dat ze stock niet eeuwig kunnen reserveren, echter als je geen deelverzendingen wil doen doe je dat gewoon jezelf aan.Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 44 van de 477
1 March 2021 at 18:10
1x 294822 Processor AMD Ryzen 9 5900X In ons magazijn verwacht: onbekend
1x 955519 be quiet! Silent Base 600 Black Op voorraad
2 March 2021 at 18:07
1x 955519 be quiet! Silent Base 600 Black In ons magazijn verwacht: onbekend
Gewoon opmerkelijk, zolang ik nog moet wachten op de CPU mag de nieuwe case ook wachten hoor. Ik had mezelf voorgenomen mijn kamer opnieuw in te richten, en helemaal te kuisen voor mijn nieuwe build. Vier maanden later nog maar halverwege, in ieder geval is dit goede positive reinforcement.3 March 2021 at 18:07
1x 955519 be quiet! Silent Base 600 Black Op voorraad
Nu net even gekeken bij Megekko...
Sta nu zowaar op plek 11 van 477... Voor Ryzen 9 5900X
Gaat goede kant op...
Is bestelling van 6 november... Een dag na launch dacht ik...
Dat FC6 code er niet meer bij zit zal me niet zo boeien...
Sta nu zowaar op plek 11 van 477... Voor Ryzen 9 5900X
Gaat goede kant op...
Is bestelling van 6 november... Een dag na launch dacht ik...
Dat FC6 code er niet meer bij zit zal me niet zo boeien...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Mij ook niet, Farcry in general heeft me nooit echt bekoord
Heb je een track en trace gekregen toen ze hem verzonden?srekaewt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:17:
Net de 5900x ontvangen van de AMD shop, donderdag besteld. Verzonden door Ingram Micro.
[Afbeelding]
Ja, dag na de besteling werd ie verzonden. Kreeg een mail met DHL Parcel code die rond middennacht getrackt kon worden.Abysmax schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:58:
[...]
Heb je een track en trace gekregen toen ze hem verzonden?
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Plots van 70 naar 63 gezakt bij Azerty, zou daar eindelijk ook wat binnenkomen? Of zouden ze plots een reeks annuleringen hebben doorgevoerd?
Ik ben de laatste dagen elke dag wel een aantal plekken gezakt. En je zou toch wel verwachten dat Azerty wel wat meer zou binnenkrijgen...sprankel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:05:
Plots van 70 naar 63 gezakt bij Azerty, zou daar eindelijk ook wat binnenkomen? Of zouden ze plots een reeks annuleringen hebben doorgevoerd?
Hier ook één plek gezakt voor de 5950X na weken stil te hebben gestaan. Annulering? of hebben ze daadwerkelijk 1 5950X binnengehad?sprankel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:05:
Valt mij op dat ze de lijst met binnenkomende producten niet echt bijwerken.
Heb de indruk dat ze met een hoge werkdruk en tekort aan personeel zitten, afgaande van de zakelijke dienstverlening.Stjin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Hier ook één plek gezakt voor de 5950X na weken stil te hebben gestaan. Annulering? of hebben ze daadwerkelijk 1 5950X binnengehad?![]()
Valt mij op dat ze de lijst met binnenkomende producten niet echt bijwerken.
Heeft iemand een idee waar de wachtrijchecker van Alternate.nl voor de Ryzen CPUs is gebleven?
Met hun nieuwe website design kan ik hem niet meer vinden.
Die nieuwe website vind ik trouwens vrij waardeloos.
Met hun nieuwe website design kan ik hem niet meer vinden.
Die nieuwe website vind ik trouwens vrij waardeloos.
Vrijdag van plaats 118 naar 111 gegaan voor een 5900x bij azerty. Lijkt mij iets teveel om allemaal annuleringen te zijn.
Alleen is hun informatiepagina van wat ze verwachten te krijgen en binnen hebben gekregen voor het laatst geupdate op 25 februari.
Zou fijn zijn als ze even helder kunnen zijn er over als dat ik hier lees dat megekko is.
Alleen is hun informatiepagina van wat ze verwachten te krijgen en binnen hebben gekregen voor het laatst geupdate op 25 februari.
Zou fijn zijn als ze even helder kunnen zijn er over als dat ik hier lees dat megekko is.
Er zijn 2 2e hands kansjes voor de 5900X nu bij notebookbilliger.de
de ene is €645,05 en de ander moet € 664,05 kosten.
https://www.notebooksbilliger.de/produkte/5900X
de ene is €645,05 en de ander moet € 664,05 kosten.
https://www.notebooksbilliger.de/produkte/5900X
Update, sinds donderdagochtend nog niks gehoord.. via service formulier een verzoek tot update gedaan. Ben benieuwd of nu nog bestellen via Notebooksbilliger sneller is.Wasp schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:13:
Ik ben ook bezig met Alternate.de. Ook met de 5900x. Ik ben benieuwd of het werkt.Wasp schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:55:
[...]
Update, sinds donderdagochtend nog niks gehoord.. via service formulier een verzoek tot update gedaan. Ben benieuwd of nu nog bestellen via Notebooksbilliger sneller is.
Ik ben wat ongeduldig en laat alternate.de maar even voor wat het is... radiostilte aan hun kant sinds donderdagochtend.nivaho schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:13:
[...]
Ik ben ook bezig met Alternate.de. Ook met de 5900x. Ik ben benieuwd of het werkt.
Zojuist een order geplaatst bij Notebooksbilliger.de, binnen 5 minuten de orderbevestiging waarbij ik het geld kon overmaken naar een duitse bankrekening. And now we wait, benieuwd of het net zo snel gaat als andere ervaringen gemeld in dit topic.
Ik heb op 12 Februari deze 5950X besteld bij Aliexpress als experiment (heb al sinds November een 5950X in mijn PC zitten en kon het geld wel even missen). Je raad het al, na het verlopen van de termijn niets geleverd, zelfs geen lege doos. Dus dispute geopende via Ali site richting de verkoper om mijn geld terug te vragen. Die kwam vervolgens met een zwak verhaal dat het druk is en allemaal wat langzamer gaat als normaal, maar dat hij aanbood een euro (ja echt, 1 euro) terug te storten na leveren van de processor. Dit heb ik uiteraard gedeclined.
Omdat de verkoper niet binnen 4 dagen hierop reageerde is het dispuut (automatisch) doorgestuurd naar Aliexpress zelf. Van Aliexpress krijg ik net een mail dat mijn dispute is goedgekeurd en dat ze de EUR 239,04 zullen terugstorten. Dus hulde aan Aliexpress. Hoe zij vervolgens het geld weer van de verkoper terug proberen te krijgen is hun probleem.
Dus leuk experiment voor een enkele keer, maar niet voor herhaling vatbaar
AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck....Fulcrum2000 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:46:
[...]
Ik heb op 12 Februari deze 5950X besteld bij Aliexpress als experiment (heb al sinds November een 5950X in mijn PC zitten en kon het geld wel even missen). Je raad het al, na het verlopen van de termijn niets geleverd, zelfs geen lege doos. Dus dispute geopende via Ali site richting de verkoper om mijn geld terug te vragen. Die kwam vervolgens met een zwak verhaal dat het druk is en allemaal wat langzamer gaat als normaal, maar dat hij aanbood een euro (ja echt, 1 euro) terug te storten na leveren van de processor. Dit heb ik uiteraard gedeclined.
Omdat de verkoper niet binnen 4 dagen hierop reageerde is het dispuut (automatisch) doorgestuurd naar Aliexpress zelf. Van Aliexpress krijg ik net een mail dat mijn dispute is goedgekeurd en dat ze de EUR 239,04 zullen terugstorten. Dus hulde aan Aliexpress. Hoe zij vervolgens het geld weer van de verkoper terug proberen te krijgen is hun probleem.
Dus leuk experiment voor een enkele keer, maar niet voor herhaling vatbaar
Yep, fully aware. Ik had nog een kleine hoop dat het een processor zou kunnen die zijn specs niet haalde en dus niet via de reguliere kanalen te verkopen was, en zo via aan achterdeurtje werd aangeboden.Aragnut schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:04:
[...]
If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck....
AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x
''We verwachten binnenkort een behoorlijk aantal 5900x leveringen! Ik had hoop! Zou het wachten bijna voorbij zijn? Helaas, zo'n honderd plekken gedaald, naar plaats 446 van de 472...
Zo gaat het wel héél lang duren. Straks komt de 6000-serie nog uit voor de levering.
Wat zouden jullie doen? Eentje uit duitsland halen? Die doorverkopen als de nederlandse aankomt? zou je die door kunnen verkopen voor de aankoopprijs?
Zo gaat het wel héél lang duren. Straks komt de 6000-serie nog uit voor de levering.
Wat zouden jullie doen? Eentje uit duitsland halen? Die doorverkopen als de nederlandse aankomt? zou je die door kunnen verkopen voor de aankoopprijs?
Statusupdate van 5900X bestelling afgelopen donderdag op AMD.com:
Gisteren (maandag) track&trace ontvangen
Staat dat ie vandaag geleverd zal worden, maar er staat geen precieze tijd bij dus (uit ervaring) 't zou ook morgen kunnen zijn.
Staat dat ie vandaag geleverd zal worden, maar er staat geen precieze tijd bij dus (uit ervaring) 't zou ook morgen kunnen zijn.
Zojuist een e-mail gekregen van alternate.de:nivaho schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:13:
[...]
Ik ben ook bezig met Alternate.de. Ook met de 5900x. Ik ben benieuwd of het werkt.
Lijkt erop dat notebooksbilliger.de dit probleem (nog) niet heeft, aangezien de status nu is dat deze ingepakt wordt.Dear Sir or Madam,
We have exceeded the EU's annual threshold of permitted deliveries to the Netherlands from Germany.
So unfortunatelly we can only recommend you to place your order on www.alternate.nl if the article or an alternative is available on this site.
De mijne is zojuist bezorgd (ook afgelopen donderdag bij AMD.com besteld). Netjes in een kleine omdoos, niet die giga dozen die ze voor de GPU gebruiken gelukkig.ManIkWeet schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:05:
Statusupdate van 5900X bestelling afgelopen donderdag op AMD.com:
Twijfel alleen wat ik ermee ga doen. Oorspronkelijk gekocht voor een vriend, die wil nu opeens wachten op Intel 11/12/13/xx gen (kortom die wil nog geen nieuwe pc). Zou nog een extra systeem kunnen maken voor de verkoop, maar GPU aankomen is ook niet te doen.
Even wachten tot 18 maart en kijken of ik dan een 6700XT kan scoren.
Huh? Een quota voor leveringen van Duitsland naar Nederland? Wat voor onzin is dit nu weer. Zeg dan gewoon dat je niet in NL wil leveren en ga geen onzin uit lopen kramen...Wasp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:45:
[...]
Zojuist een e-mail gekregen van alternate.de:
[...]
Lijkt erop dat notebooksbilliger.de dit probleem (nog) niet heeft, aangezien de status nu is dat deze ingepakt wordt.

Echt hè?Postman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:47:
[...]
Huh? Een quota voor leveringen van Duitsland naar Nederland? Wat voor onzin is dit nu weer. Zeg dan gewoon dat je niet in NL wil leveren en ga geen onzin uit lopen kramen...
amazon.de heeft dit probleem ook niet, lijkt me dat ze een veel groter volume hebben (hadden sinds .nl?)
Hier ook een succes verhaal. Net de 5900X binnen gekregen die donderdag op amd.com is besteld. Goede manier dus om aan deze producten te komen als je even rond 17:30 blijft refreshen (of een bot die dat voor je doet).
Denk dat dit een afspraak is tussen alternate.de en alternate.nl, om niet teveel van elkaars afzetmarkt te snoepen. Anders zou ik het ook niet weten.Postman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:47:
[...]
Huh? Een quota voor leveringen van Duitsland naar Nederland? Wat voor onzin is dit nu weer. Zeg dan gewoon dat je niet in NL wil leveren en ga geen onzin uit lopen kramen...
Zal wel iemand meekijken op dit forum die bij alternate.nl werkt en merkt dat bestellingen worden geannuleerd
Update rondom de bestelling van een 5900X via Notebooksbilliger.deWasp schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:17:
[...]
Ik ben wat ongeduldig en laat alternate.de maar even voor wat het is... radiostilte aan hun kant sinds donderdagochtend.
Zojuist een order geplaatst bij Notebooksbilliger.de, binnen 5 minuten de orderbevestiging waarbij ik het geld kon overmaken naar een duitse bankrekening. And now we wait, benieuwd of het net zo snel gaat als andere ervaringen gemeld in dit topic.
08-03-2021 16:42 Order geplaatst
08-03-2021 17:00 Offerte ontvangen met betaalgegevens (duits IBAN nummer)
09-03-2021 13:00 Notebooksbilliger.de zegt mijn geld ontvangen te hebben
09-03-2021 16:15 Verzendbevestiging ontvangen met track&trace
10-03-2021 11:00 - 14:00 - Geschatte aflevertijd
10-03-2021 12:19 - Afgeleverd
[ Voor 4% gewijzigd door Wasp op 10-03-2021 12:27 ]
Ik heb vandaag ook mijn R9 5900X ontvangen die ik afgelopen donderdag had besteld!
Wanneer zullen de 5600x voor een beetje normale prijs te koop zijn? 350 is echt veel te veel.
De 5600x is voor 330 euro bij NBB te koop in Duitsland. Je kan bestellen met een Nederlands adres. Volgensmij kan je hem zelfs voor 310 euro krijgen als B-stock.Menno_R schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:14:
Wanneer zullen de 5600x voor een beetje normale prijs te koop zijn? 350 is echt veel te veel.
Afgelopen 2 weken kon je die kopen voor 300 euro op AMD.com (lagere prijs is er nietMenno_R schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:14:
Net zoals alles even tussen 17u en 18u op donderdag hun site in de gaten houden, meestal is het rond 17:30u maar het wijkt nogal eens af. Beste is om met PayPal te betalen, dan ga je het snelste door het proces heen.
Verzendkosten in NL zijn trouwens nog geen 7 euro. Die 20 euro is de verzending voor EU, maar omdat het vanuit Tilburg geleverd wordt betalen wij in NL minder. Die verzendkosten kunnen soms pas bij de laatste stap aangepast zijn, dus staar je daar niet blind op.
Maar wat betaal je dan aan verzending bij NBB?Rolftk schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:19:
[...]
De 5600x is voor 330 euro bij NBB te koop in Duitsland. Je kan bestellen met een Nederlands adres. Volgensmij kan je hem zelfs voor 310 euro krijgen als B-stock.
Want die 20 euro verschil met NL ben je al snel kwijt en dan ben je uiteindelijk niet veel goedkoper uit en kun je moeilijk doen als er iets mis is.
Wat betreft de leveringsvoorwaarden:Wasp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:45:
[...]
Zojuist een e-mail gekregen van alternate.de:
[...]
Lijkt erop dat notebooksbilliger.de dit probleem (nog) niet heeft, aangezien de status nu is dat deze ingepakt wordt.
Je kan ook gewoon langs gaan in Duitsland (Mocht dat mogelijk zijn) en de 5900X of de 5950X kopen en weer terug
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 09-03-2021 17:58 ]
Voorlopig is langsgaan niet echt een optie geloof ik:Van der Berg schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:56:
[...]
Wat betreft de leveringsvoorwaarden:
Je kan ook gewoon langs gaan in Duitsland (Mocht dat mogelijk zijn) en de 5900X of de 5950X kopen en weer terug

(Qua winkels zitten ze gewoon in het Ruhrgebied [Dusseldorf], en is 't (voor mij) niet eens heel ver rijden,.. )
[edit]
Niet helemaal duidelijk qua website: Winkel is dicht, maar online bestellen en afhalen in de winkel lijkt dan weer wel mogelijk? Ik ben niet helemaal bekend met de corona regels in Duitsland,. maar de informatie op de website van de winkel in Dusseldorf is niet helemaal congruent.
[ Voor 21% gewijzigd door JayPe op 10-03-2021 11:24 ]
Inmiddels ligt de Ryzen 9 5900X op mijn bureau. Dus netto geleverd na 1,5 dag. Ik ben tevreden!
-Verkeerde topic-
[ Voor 87% gewijzigd door Bauer078 op 10-03-2021 13:31 ]
Qua bestellen en afhalen dezelfde regels als in NL.JayPe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:21:
Niet helemaal duidelijk qua website: Winkel is dicht, maar online bestellen en afhalen in de winkel lijkt dan weer wel mogelijk? Ik ben niet helemaal bekend met de corona regels in Duitsland,. maar de informatie op de website van de winkel in Dusseldorf is niet helemaal congruent.
Verder zijn daar bijv. de kappers al eerder open gegaan dan in NL, maar het is ook per deelstaat afhankelijk van welke maatregelen er zijn. Zo is er bijv. niet overal een avondklok (geweest).
Misschien niet het goede topic?Bauer078 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:05:
Sinds een maand 1 plekje opgeschoven (in de afgelopen 24 uur) voor de Asus 3080 Rog Strix OC bij Alternate NL (17-9 besteld)
You might already know, but Ryzen 5900x is in Stock since 5days(and still is) at Caseking.de
https://www.caseking.de/en/amd-ryzen-9-5900x-3.7-ghz-vermeer-am4-boxed-without-cpu-cooler-hpam-204.html
Ordered friday and is already on it's way.
I'm still in queue for it at Alternate.be (position 18), going to cancel.
Greetings
https://www.caseking.de/en/amd-ryzen-9-5900x-3.7-ghz-vermeer-am4-boxed-without-cpu-cooler-hpam-204.html
Greetings
Wow, for almost 800 euro...that's a lot higher than other (german) shops, and 220 euro more than a lot of launch day prices.Madlib schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:36:
You might already know, but Ryzen 5900x is in Stock since 5days(and still is) at Caseking.de
Greetings
Yea I know, that's a pity, I recup the VAT(21%) because i bought it with my company, so it evens out... but you're totaly right....Aragnut schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:45:
[...]
Wow, for almost 800 euro...that's a lot higher than other (german) shops, and 220 euro more than a lot of launch day prices.
I have everything to build my computer waiting in fresh boxes, this was the last piece, so i bought it....
I just wanted to share, if someone want's to buy it , he/she can right now.
It's really not worth more from 8 to 12 cores, given the price difference. Price € 800 for the 5900X and 8 cores 5800X costs € 465,- it's a €335,- difference in price. I would again choosing the 5800X instead of the 5900X looking the difference in price. The price you pay for the 5900X €800,- you get before a 16-cores 5950X.
[ Voor 58% gewijzigd door Van der Berg op 10-03-2021 14:12 ]
Indeed Bad move on my partVan der Berg schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:04:
It's really not worth more from 8 to 12 cores given the price difference. price € 800 and 8 cores 5800X costs € 465,- it is €335,- difference in price
The costing € 800 5900X before got you 16-cores 5950X. I would now have chosen the 5800X again given the price difference

Impulsed buy...........

Alternate.be sells it a 699€, still """"""only""""""" 100€ more
[ Voor 7% gewijzigd door Madlib op 10-03-2021 14:18 ]
Net mail gehad van Azerty. 5900X eindelijk verzonden na meer dan 3 maanden wachten. Positie was 28.
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.