Hier ook een verzendbevestiging ontvangen van Megekko voor de 5600x. Stond vanochtend op 205, ik had wel met een case besteld dus duurde wat langer met verzenden denk ik. Nu nog de GPU
Net ook bevestiging gehad dat Megekko de 5600X (en MSI 3070 Suprim X) heeft verzonden.
DHL komt zo aan de deur met het pakket van Alternate, nog even bedenken wat ik ga doen.
DHL komt zo aan de deur met het pakket van Alternate, nog even bedenken wat ik ga doen.
Ha, zelfde hier! Alternate komt zo met pakket... Megekko morgen.... Had Megekko nog wel geannuleerd gisteren maar daar hebben ze niet meer naar gekeken.. Alternate maar terugsturen dan.TheBrut3 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:22:
Net ook bevestiging gehad dat Megekko de 5600X (en MSI 3070 Suprim X) heeft verzonden.
Stay young forever!
Same. Maar heb voor die van Megekko een stuk minder betaald, dus ik vind het niet erg dat ik die van Alternate terug moet sturen. Maar dat doe ik pas als die van Megekko daadwerkelijk werkt. Anders kan ik alsnog de andere terugsturen.Rosto schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:34:
Had Megekko nog wel geannuleerd gisteren maar daar hebben ze niet meer naar gekeken.
Weet iemand of Megekko de producten ook apart legt voor een bestelling? Ik heb een 3080 en een 5600X besteld. Die 3080 gaat nog een lange tijd duren, maar de 5600X is binnen. Ik sta nog wel in de wachtrij voor de 5600X, wat ook wel vreemd is.
Een paar pagina's terug heeft iemand die vraag aan Megekko zelf gesteld en daar werd aangegeven dat de producten apart werden gehouden.JoepD schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:41:
Weet iemand of Megekko de producten ook apart legt voor een bestelling? Ik heb een 3080 en een 5600X besteld. Die 3080 gaat nog een lange tijd duren, maar de 5600X is binnen. Ik sta nog wel in de wachtrij voor de 5600X, wat ook wel vreemd is.
Ja, dat doen ze, en je staat in de wachtrij tot verzending maar daar hoef je voor de 5600X dus eigenlijk niet meer naar te kijken.JoepD schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:41:
Iemand Tones.be nog gevraagd hoe hun situatie is?
In mijn geval hebben ze dat gedaan.JoepD schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:41:
Afgelopen week kwam de 3070 binnen en vandaag de 5600X, beide zijn vandaag verzonden. Terwijl er voor de 3070 nog een wachtrij staat. In de tool kwam ik voor de 3070 op plek 1 te staan, maar in de mail updates stond steeds netjes 'op voorraad' .
5600x 5800x vrije voorraad (5600x voor een scalpprijs).WallyPower schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:24:
De 5900x unconfirmed en geen nieuws...
Nu de 5600x beter beschikbaar komt ben ik benieuwd naar wat de prijs zal doen. De 369 die de grote shops nu aanhouden is toch nog 15% te hoog
Document is nu open voor iedereen. https://docs.google.com/s...rZTc55LIY96ok5lkEZmM/edit
Niet verneukereren voor de rest aub.
Niet verneukereren voor de rest aub.
[ Voor 13% gewijzigd door Topcraft op 12-01-2021 16:10 ]
Ook ik ben klaar in dit topic.
Mijn order van Megekko is verstuurd
Kast, moederbord, voeding, Samsung 980 pro 1TB, AiO koeler en de 5600X. (Geheugen kit had ik al)
Alles was netjes gereserveerd, het was alleen nog wachten op de CPU.
Mijn order van Megekko is verstuurd
Kast, moederbord, voeding, Samsung 980 pro 1TB, AiO koeler en de 5600X. (Geheugen kit had ik al)
Alles was netjes gereserveerd, het was alleen nog wachten op de CPU.
Er zijn dus 2 pallets geleverd vandaag bij Megekko. Er stonden er ~300 in de wachtrij en de code op Megekko geeft nog 795 aan als in inventory.
Leuk om te weten voor als er ooit nog 1 a 2 pallets geleverd gaan worden van de 5900x. Met 2 pallets zouden de 727 wachtende in een keer geholpen zijn.
Leuk om te weten voor als er ooit nog 1 a 2 pallets geleverd gaan worden van de 5900x. Met 2 pallets zouden de 727 wachtende in een keer geholpen zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| "offers": { "@type": "Offer", "priceCurrency": "EUR", "price": "369", "availability": "http://schema.org/InStock", "itemCondition": "http://schema.org/NewCondition", "inventoryLevel": { "@type": "QuantitativeValue", "value": 795 }, "priceValidUntil": "2021-01-19", "url": "https://www.megekko.nl/product/4278/294824/Socket-AM4-Processoren/AMD-Ryzen-5-5600X-processor" } }, |
"Helaas heeft AMD de productielijn van de 5900X stil gelegd en is de levering van eind 2020 uitgesteld, wij hebben verder geen info meer ontvangen.WallyPower schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:24:
Vanaf wij meer te weten komen laten wij iets weten.
Onze excuses hiervoor."
Ja dat bericht kreeg ik vorige week ook woord voor woord. Krijg het sterke gevoel dat ze bij Tones niet zo hard lopen om dit zo snel mogelijk opgelost te krijg..Kheos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:45:
[...]
"Helaas heeft AMD de productielijn van de 5900X stil gelegd en is de levering van eind 2020 uitgesteld, wij hebben verder geen info meer ontvangen.
Onze excuses hiervoor."
TMSC heeft 3% korting voor grote afnames afgeschaft in december, gezien ook de grondstoffen serieus aan het stijgen zijn terwijl productie niet kan volgen, die 15% was een te verwachten prijsverhoging waarbij het niet enkel bij AMD zal zijn waar de prijs omhoog gaat.Croqy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:51:
Nu de 5600x beter beschikbaar komt ben ik benieuwd naar wat de prijs zal doen. De 369 die de grote shops nu aanhouden is toch nog 15% te hoog
Overigens 100+ 5600X & 100+ 5800X bij Azerty in vrije verkoop, er beweegt in ieder geval weer iets.
Mocht dat daadwerkelijk zo zijn waarbij zelfs een medewerker van een shop in de Benelux hiervan op de hoogte was, dan was het al lang dik front pagina nieuws geweest.Kheos schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:45:
[...]
"Helaas heeft AMD de productielijn van de 5900X stil gelegd en is de levering van eind 2020 uitgesteld, wij hebben verder geen info meer ontvangen.
Onze excuses hiervoor."
Dat de leveringen van eind 2020 zijn uitgesteld klopt, maar dat de productielijn zou stil liggen, dat hebben ze toch echt uit hun duim gezogen.
[ Voor 34% gewijzigd door sprankel op 12-01-2021 19:33 ]
Heeft iemand misschien een link van die gedeelde excel-sheet met de wachtrijen per winkel?
Dat staat in het roze quickreply blockTimba- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:27:
Heeft iemand misschien een link van die gedeelde excel-sheet met de wachtrijen per winkel?
[ Voor 71% gewijzigd door Triqster op 12-01-2021 21:35 ]
Oh wow totaal overheen gekeken haha. Thanks!
Oke, riducuul maar ik heb een 5950X weten te bemachtigen voor way to much money. Wel met gratis cooler die ik toch niet ga gebruiken haha.
Dus diegene die boven 109 staan bij Alternate zullen deze dagen vast een plaats zakken
Dus diegene die boven 109 staan bij Alternate zullen deze dagen vast een plaats zakken
:strip_exif()/f/image/1zuFJ0uVBzwi3x7UbtphZL8H.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb een Reddit post gemaakt op /r/amd met het risico op fanboy downvotes, maar dat is uitgebleven. Hierboven gaf iemand echter wel aan dat Alternate 100 5900x'en ging krijgen deze week. Ben benieuwd.
Bmiest
Had jij je een pre-order voor een 5900x staan? Heb de 5950x ook gezien maar zie de meerwaarde niet echt van die gratis cooler, ben (nog) niet thuis in de waterkoeling.Sir.roYa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:42:
Oke, riducuul maar ik heb een 5950X weten te bemachtigen voor way to much money. Wel met gratis cooler die ik toch niet ga gebruiken haha.
Over 5900x bij alternate.nl
De volgende producten uit jouw order zijn momenteel niet leverbaar:
HR9A51
Binnenkort verwacht
Jij bent nummer xx in de wachtrij voor deze CPU.
Gisteren was het nog 2 dagen, nu binnenkort verwacht. Goed of slecht nieuws?
HR9A51
Binnenkort verwacht
Bij de 5600x ging het precies hetzelfde en betekende dat het binnen is gekomen ;-)Kero1234 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:45:
HR9A51
Binnenkort verwacht
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
2 van de 3 keren dat dit bij de 5900X gebeurde betekende het dat het niet binnen was gekomenAnkh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:49:
[...]
Bij de 5600x ging het precies hetzelfde en betekende dat het binnen is gekomen ;-)
Maar goed, ik blijf positief, met een beetje geluk heb ik deze week een CPU, weer wat vermaak voor het weekend
[ Voor 1% gewijzigd door VortexSB op 13-01-2021 09:42 . Reden: correctie ]
Het is toch om verdrietig van te worden. Geef eens een beetje duidelijkheid.
Ruim 400.000 euro aan backorders voor de 5900x bij Megekko, en ze communiceren van dag-tot-dag. Als Partner van AMD moet je toch wel iets weten lijkt me?
Al is het "begin maart wordt het uitgeleverd" dan ben ik al tevreden. Het vage gedoe met wanneer ze leveren schiet niets op.
Ruim 400.000 euro aan backorders voor de 5900x bij Megekko, en ze communiceren van dag-tot-dag. Als Partner van AMD moet je toch wel iets weten lijkt me?
Al is het "begin maart wordt het uitgeleverd" dan ben ik al tevreden. Het vage gedoe met wanneer ze leveren schiet niets op.
De chatbot bij Alternate.nl over de 5900x
Merk: AMD
Omschrijving:
Prijs: €679.00
Voorraad: 0
Binnenkort beschikbaar: Meer dan 10
Binnenkort verwacht
Ziet er hoopgevend uit!
Omschrijving:
Binnenkort verwacht
Ziet er hoopgevend uit!
Ik hoop het zo erg, ik zit namelijk al sinds 24 november te wachten. En sommige mensen zelfs langer.Kero1234 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:31:
De chatbot bij Alternate.nl over de 5900x
Omschrijving:
Binnenkort verwacht
Ziet er hoopgevend uit!
Ze weten het niet; AMD weet het niet. Er zijn vast verwachtingen, maar als ze dat uitspreken en het blijkt niet uit te komen, dan ben jij ook boos.TonkelTrank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:10:
Het is toch om verdrietig van te worden. Geef eens een beetje duidelijkheid.
Kan ik mij voorstellen ja. Persoonlijk heb ik liever dat ze helder communiceren "de levering die we verwachtten is verplaatst" zoals scan.co.uk doet, in plats van geen informatie tonen, maar dat zal voor een ieder anders zijn.418O2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:39:
[...]
Ze weten het niet; AMD weet het niet. Er zijn vast verwachtingen, maar als ze dat uitspreken en het blijkt niet uit te komen, dan ben jij ook boos.
Dan weet je nog niets. En als die levering dan 4 stuks is, dan komt er ook weer geneuzel.TonkelTrank schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:59:
[...]
Kan ik mij voorstellen ja. Persoonlijk heb ik liever dat ze helder communiceren "de levering die we verwachtten is verplaatst" zoals scan.co.uk doet, in plats van geen informatie tonen, maar dat zal voor een ieder anders zijn.
Shops kunnen het gewoon niet goed doen op dit moment
Sorry, verkeerde thread.
[ Voor 92% gewijzigd door YoMajesty op 13-01-2021 11:47 ]
Time will tell...Kero1234 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:45:
HR9A51
Binnenkort verwacht
Ondertussen vermeld Scan UK nog het volgende;
"13/01/21 - We still have no new information for any upcoming AMD CPU shipments. We are still expecting to have more info this week and will update the page as soon as we do."
Order status: Niet leverbaar.FR01002FR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Ik hoop het zo erg, ik zit namelijk al sinds 24 november te wachten. En sommige mensen zelfs langer.
HR9A51
Binnenkort verwacht
Jij bent nummer 148 in de wachtrij voor deze CPU.
Ik krijg deze melding. Dus ik vang net bot denk ik
Op basis van dit bot bericht kan ik dat niet opmaken. Iedereen die in de wachtrij staat krijgt dit bericht. Maar... iemand zei eerder deze week dat Alternate.nl er 100 verwacht. Dus op basis van dat bericht dan natuurlijk weer welNovemberSierra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:04:
[...]
Order status: Niet leverbaar.
HR9A51
Binnenkort verwacht
Jij bent nummer 148 in de wachtrij voor deze CPU.
Ik krijg deze melding. Dus ik vang net bot denk ik.

"Merk: AMD
Omschrijving:
Binnenkort verwacht"
[ Voor 13% gewijzigd door NewUser11 op 13-01-2021 13:24 ]
Over de 5900x bij Alternate.nlstynosen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:02:
Alternate NL Update:
[...]
As per de medewerker
Helaas, het is ze niet gelukt om op de verwachte dag te leveren.
Voor de mensen die bij MaxICT wat besteld hebben. De CPU's zijn binnen gekomen en worden deze week verstuurd maar ze hebben veel orders binnen gekregen dus het wordt zo snel mogelijk maar ze weten niet of dat morgen al lukt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Definieer de CPU's:Astennu schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:15:
Voor de mensen die bij MaxICT wat besteld hebben. De CPU's zijn binnen gekomen en worden deze week verstuurd maar ze hebben veel orders binnen gekregen dus het wordt zo snel mogelijk maar ze weten niet of dat morgen al lukt.
5600x of ook 5900x?
Bmiest
Owh ja sorry de 5600X die dit weekend op voorraad stonden.
Volgens mij is alles nu wel ok leverbaar geweest behalve die 5900X'en
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja klopt, ik heb hem overigens nog wel openstaan totdat de 5950 binnen is, verwacht morgen. Dan annuleer ik mn 5900x order. Sta op dit moment 108 -> 109.GroeneThee schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:28:
[...]
Had jij je een pre-order voor een 5900x staan? Heb de 5950x ook gezien maar zie de meerwaarde niet echt van die gratis cooler, ben (nog) niet thuis in de waterkoeling.
Sta je 108 bij Alternate.nl?Sir.roYa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:03:
[...]
Ja klopt, ik heb hem overigens nog wel openstaan totdat de 5950 binnen is, verwacht morgen. Dan annuleer ik mn 5900x order. Sta op dit moment 108.

Correctie, 109
[ Voor 7% gewijzigd door Sir.roYa op 13-01-2021 19:22 ]
Sir.roYa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:21:
[...]
Correctie, 109Maar ja, bij Alternate. Dan zak je weer een plaatsje

Nog steeds geen nieuws vanuit Alternate betreffende de 5900X.
Ik heb nog een klein beetje hoop dat we deze week iets horen, maar het begint er op te lijken dat de chatbot het weer mis heeft.
Ik heb nog een klein beetje hoop dat we deze week iets horen, maar het begint er op te lijken dat de chatbot het weer mis heeft.
Ik hoop het ook. Ik heb de 5900X voor een leuk prijsje kunnen kopen (via werk, ex btw) en heb geen zin om hem te annuleren en voor duurder een langzamer model te bestellen.VortexSB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:44:
Nog steeds geen nieuws vanuit Alternate betreffende de 5900X.
Alternate valt me echt tegen. Altijd een goede store geweest en nu lijkt voorraad hen met een grote boog te ontwijken. Ondertussen ryzen de prijzen er alsnog de pan uit. Belachelijk
Dit is echt overal hoor.. Ze waren de laatste store in Belgie die nog in stock 5900x'en aanboden, tegen bijna 700 EUR welbepaald maar toch.Martynn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:25:
Alternate valt me echt tegen. Altijd een goede store geweest en nu lijkt voorraad hen met een grote boog te ontwijken. Ondertussen ryzen de prijzen er alsnog de pan uit. Belachelijk
De frustratie ligt in de onwetendheid voor mij, niet de wachttijd.
Bmiest
Er is geen enkele andere store momenteel waar ze wel verkrijgbaar zijn dus dat is echt niet de schuld van Alternate. Dat de prijzen (overal) stijgen is een natuurlijk gevolg van veel teveel vraag en nauwelijks aanbod. Ik heb al 5900X-en voorbij zien komen voor rond de 1000 euroMartynn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:25:

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Mijn 5600x van Megekko is eindelijk onderweg met de bezorger.
Ik zou hem gisteren krijgen, maar was vertraagd omdat ze het naar een depot gestuurd hadden in de verkeerde regio.
Success allen die nog wachten. Ik moet mijn GPU nog krijgen en dan kan ik bouwen.

Success allen die nog wachten. Ik moet mijn GPU nog krijgen en dan kan ik bouwen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sharona op 14-01-2021 10:08 ]
♡ Ryzen 5 5600x | MSI RTX 3080 Suprim X | 32GB @ 3200mhz ♡
De 5900x is in Duitsland beschikbaar voor 707,68 euro, website geeft aan 679 euro maar dat is 19% BTW, voor Nederland wordt dat aangepast naar 21% + de verzendkosten. Heb hem eergisteren besteld, en hij wordt zo bij me afgeleverd.
https://www.notebooksbill...+ryzen+9+5900x+cpu+684032
Je moet wel geld overboeken, maar was geen probleem, volgende dag bevestiging ontvangen van betaling en meteen tracktrace ontvangen.
Je moet wel geld overboeken, maar was geen probleem, volgende dag bevestiging ontvangen van betaling en meteen tracktrace ontvangen.
Scan weet helaas ook nog steeds van niets.
14/01/21 - We still have no new information for any upcoming AMD CPU shipments. We are still expecting to have more info this week and will update the page as soon as we do.
Hoe krijg je zoveel onzin in zo'n korte post...Martynn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:25:

[ Voor 13% gewijzigd door NewUser11 op 14-01-2021 11:27 ]
Alternate.nl (bot)
Order XXXXXXXX van 30-11-2020
5900X
Binnenkort verwacht
Jij bent nummer 113 in de wachtrij voor deze CPU.
Twee plekjes gezakt door annuleringen. Verder is er niets veranderd. Als het echt pas april wordt ga ik misschien toch maar voor een 5950X . Want verder ligt alles al klaar om te gaan bouwen en mijn handen jeuken al een tijdje
5900X
Binnenkort verwacht
Twee plekjes gezakt door annuleringen. Verder is er niets veranderd. Als het echt pas april wordt ga ik misschien toch maar voor een 5950X . Want verder ligt alles al klaar om te gaan bouwen en mijn handen jeuken al een tijdje
[ Voor 21% gewijzigd door NewUser11 op 14-01-2021 11:29 ]
Verklaar je nader? Ik heb zelf maanden bij Alternate in de rij gestaan voor een 5900X, voordat ik uit wanhoop een 5950X bestelde. Waar Megekko en Azerty pallets binnen begonnen te krijgen en met name de 5600X regelmatig begonnen uit te leveren, bleef het bij Alternate morsdood. 30 exemplaren 5900X begin december en dat was het.NewUser11 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Hoe krijg je zoveel onzin in zo'n korte post...
Alternate BE en Alterenate DE kregen veel meer exemplaren binnen, mogelijk doordat zij hogere verkoopprijzen hanteerden. Sindsdien heeft Alternate NL ook scalperprijzen toegepast. Zo kreeg ik van mijn 5900X-annulering 579 euro terug, terwijl de CPU opeens voor 679 in de shop staat.
Maar goed.
Probeer je nou serieus te suggereren dat je 679€ had moeten terugkrijgen na het betalen van 579? En het annuleren is toch je eigen keuze? Je kon al lang zien dat de prjizen zijn gestegen dus dat je hem niet meer voor dat bedrag ging vangen.Martynn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Verklaar je nader? Ik heb zelf maanden bij Alternate in de rij gestaan voor een 5900X, voordat ik uit wanhoop een 5950X bestelde. Waar Megekko en Azerty pallets binnen begonnen te krijgen en met name de 5600X regelmatig begonnen uit te leveren, bleef het bij Alternate morsdood. 30 exemplaren 5900X begin december en dat was het.
Alternate BE en Alterenate DE kregen veel meer exemplaren binnen, mogelijk doordat zij hogere verkoopprijzen hanteerden. Sindsdien heeft Alternate NL ook scalperprijzen toegepast. Zo kreeg ik van mijn 5900X-annulering 579 euro terug, terwijl de CPU opeens voor 679 in de shop staat.
Maar goed.
De 5900X wordt gewoon overal slecht geleverd, Megekko en Azerty krijgen ook bijna niks binnen (ik sta l sinds 27 november rond plek 400 van de 800 bij Megekko), dat heeft allemaal niks te maken met de leveringen van de 5600x, 5800x en 5950x want dat zijn vast andere productielijnen en dus op andere schaal geproduceerd
UHM... welke pallets? ik sta al sinds 5 nov te wachten op mijn 5900x...Martynn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Verklaar je nader? Ik heb zelf maanden bij Alternate in de rij gestaan voor een 5900X, voordat ik uit wanhoop een 5950X bestelde. Waar Megekko en Azerty pallets binnen begonnen te krijgen en met name de 5600X regelmatig begonnen uit te leveren, bleef het bij Alternate morsdood. 30 exemplaren 5900X begin december en dat was het.
Maar goed.
ik sta inderdaad ook al lang stil met de 5900x (60ste besteld op 5 november bij megekko) net zoals heel veel anderen, er is op het moment gewoon schaarste, niet echt heel veel aan te doen bekijk het positief, als het nog even duurt kunnen we gewoon AM5 bestellen
dat zou ik doen als ik niet all ALLES in huis had voor een 5900x lolstinus0 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:13:
ik sta inderdaad ook al lang stil met de 5900x (60ste besteld op 5 november bij megekko) net zoals heel veel anderen, er is op het moment gewoon schaarste, niet echt heel veel aan te doen bekijk het positief, als het nog even duurt kunnen we gewoon AM5 bestellen
Update ivm de 5900x van de Alternate.nl medewerker:
Blijkbaar zitten ze sinds kerst vast bij de douane...Vandaar dat het zo lang blijft duren
Blijkbaar zitten ze sinds kerst vast bij de douane...Vandaar dat het zo lang blijft duren
De chatbot:
EAN: 0730143312738
Omschrijving:
Leverbaar over 4 dagen
Helaas...
De chatbot:
EAN: 0730143312738
Omschrijving:
Leverbaar over 4 dagen
Helaas...
Moet je niet hopen dat de 5950X hetzelfde lot ondergaat als de 5900XNewUser11 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:27:
...
Ik had dit ook al bedacht; mocht ik mijn moederbord (Dark Hero, ook niet te krijgen atm) eerder krijgen dan mijn 5900X koop ik een 5950X processor, maar het zou ook zomaar andersom kunnen zijn en dan moet ik alsnog wachten of een ander moederbord opzoeken...
Zien we dan wel weer
Oef, dan weet je maar nooit wanneer het vrij wordt gegeven... Afgelopen jaar nog zitten wachten op een pakje van Aliexpress, heeft daar een maand vast gezetenstynosen schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:22:

[ Voor 21% gewijzigd door Jovano op 14-01-2021 13:37 ]
Over Aliexpress gesproken. Inmiddels 2x een Ryzen 5600x a 284,- in een systeem gezet
Dat zou een hoop verklaren! Met een beetje geluk zijn ze dan snel beschikbaar, gezien ze daar dan al 3 weken liggen. Je zou toch denken dat ze niet heel veel langer nodig hebben om de papieren op orde te brengen. Ben benieuwdstynosen schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:22:
Mijn toch al beetje zure nasmaak van deze hele launch wordt er niet perse zoeter op als ik erachter zou moeten komen dat ik al 2.5 maanden wacht op een processor omdat iemand zn papierwerk niet op orde had...VortexSB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:23:
[...]
Dat zou een hoop verklaren! Met een beetje geluk zijn ze dan snel beschikbaar, gezien ze daar dan al 3 weken liggen. Je zou toch denken dat ze niet heel veel langer nodig hebben om de papieren op orde te brengen. Ben benieuwd
maar laten we hopen dat wat het ook is snel opgelost is.
Hier is ook de 5600x op voorraad voor 349.Josevaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
De 5900x is in Duitsland beschikbaar voor 707,68 euro, website geeft aan 679 euro maar dat is 19% BTW, voor Nederland wordt dat aangepast naar 21% + de verzendkosten. Heb hem eergisteren besteld, en hij wordt zo bij me afgeleverd.
Mogelijk komt het uit Engeland, en zijn er issues door de Brexit?Bombtrack schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:38:
[...]
Mijn toch al beetje zure nasmaak van deze hele launch wordt er niet perse zoeter op als ik erachter zou moeten komen dat ik al 2.5 maanden wacht op een processor omdat iemand zn papierwerk niet op orde had...
maar laten we hopen dat wat het ook is snel opgelost is.
en toen heeft de EU voor de kerst de grens een paar dagen dicht gegooit vanwege Corona en is hun planning in de war gelopen?
Er kan van alles aan de hand zijn vanwege de handelsoorlog tussen de USA en China, Corona, Brexit, etc.
Het hoeft niet eens de Douane in NL te zijn, mogelijk had de zending een omweg via een ander land vanwege Corona problemen, en staat het daar nu vast.
Artikel: Processor AMD Ryzen 9 5900X
Jouw positie: 686 van de 711
beweging lijkt alleen voort te komen uit annuleringen.
Jouw positie: 686 van de 711
beweging lijkt alleen voort te komen uit annuleringen.
de verleiding is heel erg grootschumi1986 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:14:
Over Aliexpress gesproken. Inmiddels 2x een Ryzen 5600x a 284,- in een systeem gezet
Heb je hel ondertussen al ontvangen dan ?Josevaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
Lijkt me sterk aangezien ze in Engeland bij Scan ook al weken geen 5900x leveringen krijgen.RogerWilco2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Mogelijk komt het uit Engeland, en zijn er issues door de Brexit?
en toen heeft de EU voor de kerst de grens een paar dagen dicht gegooit vanwege Corona en is hun planning in de war gelopen?
Er kan van alles aan de hand zijn vanwege de handelsoorlog tussen de USA en China, Corona, Brexit, etc.
Het hoeft niet eens de Douane in NL te zijn, mogelijk had de zending een omweg via een ander land vanwege Corona problemen, en staat het daar nu vast.
Waarom langs engeland sturen als een van de grootste handel havens in nederland ligtRogerWilco2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Mogelijk komt het uit Engeland, en zijn er issues door de Brexit?
Thanks man! Ik heb net ook besteld. Laat even weten of alles in orde was!Josevaz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Ik heb hier van de week ook de 5900X besteld en deze week nog een GPU.TrainedFTW schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:19:
[...]
Thanks man! Ik heb net ook besteld. Laat even weten of alles in orde was!
Zeker aan te raden, prijzen zijn t.o.v. hier in NL waar alles omhoog gaat wel oke.
5900X heb ik besteld, geld overgeboekt en 1 dag later via de SEPA transfer aangekomen bij hen (hiervan krijg je een bevestiging per mail).
Dezelfde dag hebben zij het pakketje bij UPS aangemeld, vervolgens 1 dag later geleverd hier in NL.
Erg snel en compleet probleemloos!
Zeker een aanrader!
https://www.notebooksbill...0f-4538-90ab-0f9fce5f2b11
Zo verleidelijkFerswah schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:00:
[...]
Ik heb hier van de week ook de 5900X besteld en deze week nog een GPU.
Zeker aan te raden, prijzen zijn t.o.v. hier in NL waar alles omhoog gaat wel oke.
5900X heb ik besteld, geld overgeboekt en 1 dag later via de SEPA transfer aangekomen bij hen (hiervan krijg je een bevestiging per mail).
Dezelfde dag hebben zij het pakketje bij UPS aangemeld, vervolgens 1 dag later geleverd hier in NL.
Erg snel en compleet probleemloos!
Zeker een aanrader!
https://www.notebooksbill...0f-4538-90ab-0f9fce5f2b11

Order XXXXXXXXX van 30-11-2020
5900X
Leverbaar over 3 dagen
Hopelijk komen er ook gauw wat mooie ladingen in Nederland binnen

[ Voor 3% gewijzigd door NewUser11 op 15-01-2021 01:09 ]
Ik heb er gisterenmiddag ook besteld en bij Azerty gecanceld. Zekerheid (voor € 110,- meer) vs onzekerheid.
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Heb je hier van een bron, en verwacht je dat dit ook betrekking heeft op de andere nederlandse shops?stynosen schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:22:
Ik ben benieuwd wat de reden voor deze vertraging bij de douane zou kunnen zijn. je zou verwachten dat er inmiddels na 4 weken meerdere pallets in de wachtrij staan om afgeleverd te worden terwijl overige modellen vanuit AMD wel worden door gelaten.
Dat is niet helemaal waar. De pallets met 5600x bij megekko zijn ook meerdere keren uitgesteld zonder duidelijke reden.Bedenkelijk schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:08:
[...]
Heb je hier van een bron, en verwacht je dat dit ook betrekking heeft op de andere nederlandse shops?
Ik ben benieuwd wat de reden voor deze vertraging bij de douane zou kunnen zijn. je zou verwachten dat er inmiddels na 4 weken meerdere pallets in de wachtrij staan om afgeleverd te worden terwijl overige modellen vanuit AMD wel worden door gelaten.
Mijn bestelling bij MaxICT is niet geheel onverrassend naar achter geschoven. Leverdatum was eerst 14-01, het wordt 20-01.
Bij andere webshops is de 5600x wel direct leverbaar, maar ze vragen wel de hoofdprijs. Ik vind het adviesprijs van +- 310 euro eigenlijk al aan de hoge kant. Dus ik wacht het nog wel even geduldig af.
Bij andere webshops is de 5600x wel direct leverbaar, maar ze vragen wel de hoofdprijs. Ik vind het adviesprijs van +- 310 euro eigenlijk al aan de hoge kant. Dus ik wacht het nog wel even geduldig af.
Wazaa?
Dit beloofd weinig goeds, dus ik hoop nog dat het duane verhaal van @stynosen klopt voor Nederland...
Scan.co.uk

Scan.co.uk
15/01/21 - We are not expecting to see any AMD CPUs to be delivered over the next 2 weeks, if the situation improves we will update the delivery schedule accordingly. Recent news implies that due to shortages in the industry, and COVID logistics challenges, incoming shipments will be less than planned. Scan has a direct relationship with AMD and we are working hard to secure as much UK stock as possible. We expect to have better forecast information towards the end of the month for February but will continue to share information on this page.
Poeh, dat klinkt heftig. Shortages en COVID zijn begrijpbaar. Daardoor gaat alles trager, maar maanden helemaal niks kunnen krijgen daardoor en nu nog twee weken extra minimaal (voor UK) is wel heel heftig om puur aan covid en shortages te hangen, toch?
Misschien is dat maanden niets kunnen krijgen stuk voor de UK niet van toepassing geweest trouwens, dan zou twee weken nog niet zo gek zijn.
Misschien is dat maanden niets kunnen krijgen stuk voor de UK niet van toepassing geweest trouwens, dan zou twee weken nog niet zo gek zijn.
Qua Covid is de UK natuurlijk wel wat heftiger dan in de rest van de EU, en vergeet niet dat de BREXIT ook complicaties kan brengen met UK leveringen. Net zoals pallets die vanuit de UK naar EU komen en langer bij de douane staan.Bombtrack schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:28:
Poeh, dat klinkt heftig. Shortages en COVID zijn begrijpbaar. Daardoor gaat alles trager, maar maanden helemaal niks kunnen krijgen daardoor en nu nog twee weken extra minimaal (voor UK) is wel heel heftig om puur aan covid en shortages te hangen, toch?
Het lijkt me nog altijd raar dat ze de shipments naar het europese vaste land via GB zouden laten verlopen, met alle onzekerheden rond Brexit. Lijkt mij logischer dat ze het dan naar Rotterdam of Antwerpen zouden verschepen en vanaf daar dan naar GB sturen.TonkelTrank schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]
Qua Covid is de UK natuurlijk wel wat heftiger dan in de rest van de EU, en vergeet niet dat de BREXIT ook complicaties kan brengen met UK leveringen. Net zoals pallets die vanuit de UK naar EU komen en langer bij de douane staan.
Natuurlijk is het nog altijd wel mogelijk dat er oponthoud is bij de douane, want die hebben door Brexit en COVID natuurlijk ook een grotere druk om hun werkzaamheden uit te kunnen voeren. Overal in de keten zijn er vertragingen, en na een tijdje telt dat wel op. Het vreemde is vooral dat er niet consistent nieuwe goederen geleverd worden, want je zou dan wel verwachten dat we regelmatig kleinere hoeveelheden zien passeren. Je gaat als bedrijf niet voor de lol je CPU's stockpilen als het niet nodig is, je hebt ze het liefst zo snel mogelijk uit het magazijn en onderweg. Daardoor vermoed ik dat er meer aan de hand is.
Vrij zeker dat laatste, zeker als je kijkt naar die 5600x bij Megekko laatst. 2 pallets met 5600x processoren, twee weken vertraagd en in een keer een lading groot genoeg om de hele wachtrij weg te werken én heel veel vrije voorraad aan te bieden. Het zal bij AMD en Nvidia allebei vooral gaan over wanneer zij een lading chips binnenkrijgen, waarna zij een lading processoren en/of videokaarten kunnen versturen. Het gaat dan gewoon per paar duizend richting Europa.Elidibus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:56:
[...]
Het lijkt me nog altijd raar dat ze de shipments naar het europese vaste land via GB zouden laten verlopen, met alle onzekerheden rond Brexit. Lijkt mij logischer dat ze het dan naar Rotterdam of Antwerpen zouden verschepen en vanaf daar dan naar GB sturen.
Natuurlijk is het nog altijd wel mogelijk dat er oponthoud is bij de douane, want die hebben door Brexit en COVID natuurlijk ook een grotere druk om hun werkzaamheden uit te kunnen voeren. Overal in de keten zijn er vertragingen, en na een tijdje telt dat wel op. Het vreemde is vooral dat er niet consistent nieuwe goederen geleverd worden, want je zou dan wel verwachten dat we regelmatig kleinere hoeveelheden zien passeren. Je gaat als bedrijf niet voor de lol je CPU's stockpilen als het niet nodig is, je hebt ze het liefst zo snel mogelijk uit het magazijn en onderweg. Daardoor vermoed ik dat er meer aan de hand is.
Overigens ook een interresant punt die bij mijn werk nu een probleem vormt: De vrachtcontainers zijn op aan het raken. Doordat uiteraard COVID vaccines verspreid moeten worden én er geen normale circulatie is van en naar Azie zijn de kosten van het scheepsvervoer ongeveer 5x over de kop gegaan (Mijn baas zei net nog dat waar vorig jaar een container vol €1500 kostte het nu €10.000 kost). Ik gok dat het misschien evenveel een logistiek probleem is als een chip-tekort.
Snel bronnetje: https://solarmagazine.nl/...jzen-zonnepanelen-stijgen
https://www.nieuwsbladtra...inertekorten/?gdpr=accept
[ Voor 9% gewijzigd door CoMaestro op 15-01-2021 14:10 ]
Heeft www.alternate.nl 5900x binnen gekregen???
mijn wachtrij is nu "Deze order is reeds verzonden. Het wachten is voorbij! "(stond op 74).
Status Uw bestelling is compleet verwerkt. Uitgeleverd.
maar ik heb nog geen mail van postnl of alternate
mijn wachtrij is nu "Deze order is reeds verzonden. Het wachten is voorbij! "(stond op 74).
Ik heb hetzelfde. Niet te geloven het lijkt erop dat er echt een goede levering is. Ik stond op nummer 63 🎊🎉🎊🎊🥳brianswallme schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:20:
maar ik heb nog geen mail van postnl
Zelfde hier, stond op 24. Het lijkt er op dat we vanavond een mailtje van Alternate/PostNL kunnen verwachtenbrianswallme schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:20:
Gefeliciteerd allen! Nu hopen dat Megekko ook een levering krijgt binnenkortVortexSB schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:22:
[...]
Zelfde hier, stond op 24. Het lijkt er op dat we vanavond een mailtje van Alternate/PostNL kunnen verwachten
5900X
Levertermijn onbekend
Jij bent nummer 63 in de wachtrij voor deze CPU.
Ik ben tot op heden 50 plekken gezakt vandaag. Mijn felicitaties aan iedereen die een bevestiging ontvangen heeft! Hopelijk komt er gauw meer.
5900X
Levertermijn onbekend
Jij bent nummer 63 in de wachtrij voor deze CPU.
Ik ben tot op heden 50 plekken gezakt vandaag. Mijn felicitaties aan iedereen die een bevestiging ontvangen heeft! Hopelijk komt er gauw meer.
Voor de mensen die deze week een 5900X verwachten van Alternate, in de orderhistorie kan je het trackingnummer van DHL al zien. Pakket is aangemeld maar nog niet bij DHL, over het algemeen wordt het dan binnen een dag verzonden maar ik weet niet hoe snel DHL is (op zaterdagen).
Wat ik wel interessant vind is om te weten wanneer de mensen die nu een 5900X krijgen van Alternate besteld hebben. Ik heb zelf op 17-11 besteld bij Megekko (en sta nu 282).
Dan weet ik of ik op het goede paard gewed heb.
Raar, ik stond plek 41 maar mijn status is nog steeds op behandeling. En nu ben ik naar plek 14 gezakt.brianswallme schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:20:
Ben ik ook benieuwd naar, al sinds 12-11 (plek:221) aan het wachten.CirX-1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:55:
Wat ik wel interessant vind is om te weten wanneer de mensen die nu een 5900X krijgen van Alternate besteld hebben. Ik heb zelf op 17-11 besteld bij Megekko (en sta nu 282).

Gefeliciteerd met de 5900x mensen
10 november besteld en stond gisteren op plek 24.CirX-1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:55:
23-11 besteld bij Megekko voor 579,-, toen plek ~825, gezakt naar ~345 tot 30-12 en die dag geannuleerdCirX-1 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:55:
24-11 besteld bij Alternate.nl voor 579,-, toen plek 204, tot vandaag gezakt naar plek 66, en zojuist status verzonden
Vandaag precies 50 plekken gedaald bij alternate. Maar zie dat plek 66 hem ook gekregen heeft. Benieuwd of ze toch de 100 die ze verwachten hebben gekregen. Hopelijk meer want ik stond op plek 169 en nu 119
megekko,
Jouw positie: 684 van de 709
geen idee wat nu de oorzaak is maar verbaas me wel over nieuwe releases van o.a de 5900 non x, threadripper pro en laptop cpu's en dan geen proc van 3 maanden terug kunnen leveren.
Jouw positie: 684 van de 709
geen idee wat nu de oorzaak is maar verbaas me wel over nieuwe releases van o.a de 5900 non x, threadripper pro en laptop cpu's en dan geen proc van 3 maanden terug kunnen leveren.
Let op:
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.
Actuele beschikbaarheid: https://docs.google.com/s...55LIY96ok5lkEZmM/htmlview
Dit topic is alleen voor het bespreken van levertijden en prijzen. Persoonlijk advies of technische vragen horen hier dus niet thuis.
• Slowchat mag in onze discord: Discord
• Geen aankoopadvies!
• Geen V&A!
• Geen discussies over moederborden of BIOS versies.
• Geen ervaringen, die horen in het ervaringentopic.
• Geen zeik of huilposts, inclusief problemen bij aflevering door derden (PostNL, UPS etc). Daar heeft niemand iets aan.
• Garantie-issues.