Na lang gewerkt te hebben met relatief goede en 'dure' Europese smart home producten (Plugwise, AVM, BeNext, Fibaro, Qubino etc) en daarna Chinese 'meuk' (Everspring, SmartWares ...) kan ik me af en toe toch niet inhouden als ik weer nieuwe producten zie liggen op beurzen en bij bouwmarkten.
Zo kwam ik bij Gamma een 'nieuwe' slimme wifi stekker tegen: de qnect QN-WP04
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwLLGHAffgAWp22UN3fUKTxw.jpg?f=user_large)
Ook de ondersteuning via de website www.qnecthome.com is zeer beperkt: wel 1 vraag in de FAQ.
Zoeken op internet (eBay Amazon etc) levert ook weinig op en Tweakers geeft 0 reacties...
Ik ben -na 2 dagen- wel onder de indruk van de stabiliteit van de stekker.
Zal de komende weken toevoegingen plaatsen en hoop van meer mensen te horen wat hun ervaringen zijn.
Vooral security:
Experimenteren hoe deze WP04 zich verhoudt tot de betere producten die ik tot nu heb gebruikt, zoals bv:
Plug Plugwise NL Zigbee 16A
FGWPEF-102 Fibaro PL ZWave 10A
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3WWc9vx7gYKTCLL2qiCMYWY.jpg?f=user_large)
Als dit product goed werkt wil ik kijken naar de versie met vermogensmeting: QNEP0004EUN
https://www.amazon.nl/dp/B089WDGDW7/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_eO-MFbYS9VZEZ
Zo kwam ik bij Gamma een 'nieuwe' slimme wifi stekker tegen: de qnect QN-WP04
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwLLGHAffgAWp22UN3fUKTxw.jpg?f=user_large)
- Aardig design, net iets te groot voor een dubbelstopcontact
- 10A
- Wifi zonder hub
- Automatisch schakelen volgens schema's of random
- Ondersteuning van Google Home, Alexa en Siri
Ook de ondersteuning via de website www.qnecthome.com is zeer beperkt: wel 1 vraag in de FAQ.
Zoeken op internet (eBay Amazon etc) levert ook weinig op en Tweakers geeft 0 reacties...
Ik ben -na 2 dagen- wel onder de indruk van de stabiliteit van de stekker.
Zal de komende weken toevoegingen plaatsen en hoop van meer mensen te horen wat hun ervaringen zijn.
Vooral security:
- waar staat mijn data?
- welke netwerkactiviteit levert deze stekker?
- updates?
- back doors?
Experimenteren hoe deze WP04 zich verhoudt tot de betere producten die ik tot nu heb gebruikt, zoals bv:
Plug Plugwise NL Zigbee 16A
FGWPEF-102 Fibaro PL ZWave 10A
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3WWc9vx7gYKTCLL2qiCMYWY.jpg?f=user_large)
Als dit product goed werkt wil ik kijken naar de versie met vermogensmeting: QNEP0004EUN
https://www.amazon.nl/dp/B089WDGDW7/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_eO-MFbYS9VZEZ
[ Voor 25% gewijzigd door emmerx op 02-11-2020 15:50 ]
Draadloos laden op onze Zon