Advies glas voorgevel isoleren tegen buitengeluiden

Pagina: 1
Acties:

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:24
Ik zou (zoals hier al vaker gemeld) je ventilatie rooster vervangen door een geluiddempend ventilatie rooster:
Afbeeldingslocatie: https://www.glasgigant.nl/269-large_default/ventilatierooster-glasmax-10-naturel-f1-aluminium-kleur.jpg
De ZR 10 dempt 36 dBA.

Als het dubbelglas er al heel lang in zit, kan het zijn dat het koud in je kozijnen gekit is (zoals enkel glas) ipv ventilerend en met glasband. Dit kan contact geluid veroorzaken. Als dit zo is, kan je waarschijnlijk net zo goed je glas vervangen door glas met een hogere geluiddempende waarde, zoals @Jellabie voorstelt.
Je kan trouwens de productie datum van je glas vinden in het aluminium profiel tussen de 2 panelen in.

Kortom je opties van goedkoop naar duur:

Er mee leren leven (eventueel met de radio aan)
Zware gordijnen ophangen (die absorberen ook geluid als ze open zijn, maar dempen het meest gesloten natuurlijk)
Ventilatie rooster vervangen
Glas vervangen door hoog dempend dubbelglas (gelijk HR++)
Glas vervangen door zeer hoog dempend tripple glas (gelijk HR+++)

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 15:28
Nivado schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Het lijkt er op dat je 17mm dik dubbelglas hebt, dat houd niet over.

Dit lijken de specificaties te zijn van jouw rooster. Ze geven aan dat de demping ca. 24 dBA is in open stand. Dat is ook niet bemoedigend, aangezien het geluid toch ergens anders door binnen lijkt te komen.
Thanks. We komen steeds een beetje verder zo! Het gaat overigens om het onderstaande ventilatierooster. wat ik nu heb. Erg oud dus, zoals je ziet en geen akoestische eigenschappen. Dit ding is al 10 jaar van de markt :')

Wat is de conclusie op basis van die 17mm dik dubbelglas, voor eventueel vervanging? Dan ben ik ook gebonden aan die 17mm om dat de kozijnen niet meer toelaten? Bedoel je daarmee dat dit weinig is, of veel?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q07fzw9/aKnipsel.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MaStar op 30-10-2020 11:13 ]

Pagina: 1