Ik woon in een bescheiden jaren-30 benedenwoning / appartement (75m3) waarbij de voorkant van de woonkamer - door de ramen heen - geluid van een 80 KM weg op zo'n 100 meter verderop hoor. Het hele huis is stil, een rustige straat, maar als je in een stil huis zit, hoor je de weg helaas wel aanzienlijk. Dit stoort me steeds meer en wil ik graag oplossen.
Wie heeft tips, zonder direct duizenden euro's te moeten investeren
Achtergrond:
De voorgevel bestaat uit ongeveer 6 ramen met kozijn tussen en afmeting van 1.80 m x 1.90. In het bovenste raam zit een ventilatie-rooster. Mogelijk is dat een oorzaak, maar de vraag is of dat iets oplost en het geluid niet door de ramen komt. Je voelt ook tocht door dat ventilatie-ding komen, wat logisch is , daar is het voor.
Ter voorbeeld, zoals het rechter raam: https://ibb.co/1Mb4vd1
Het is 'gewoon' dubbelglas raam. In de rest van het huis zit HR++ glas (slaapkamer /werkkamer)
Wie heeft tips hier iets aan te doen? Ik zie het overigens als een tussenhuis en zal hier niet mijn hele leven blijven wonen. Wil dus niet teveel kapitaalvernietiging doen
. Ik zat zelf te denken aan:
- Ventilatierooster verwijderen / dempen;
of:
- Alle ramen vervangen door HR++ of Geluidsinsolerend glas;
Wie heeft tips om hier budget mee om te gaan. Hoeveel gaat zoiets kosten, is dit een complexe klus, of prima te doen? Of er ervaring mee.
Voor beeldvorming, gaat om het soort raam aan de rechterkant op deze foto:
Ik ben benieuwd
Wie heeft tips, zonder direct duizenden euro's te moeten investeren
Achtergrond:
De voorgevel bestaat uit ongeveer 6 ramen met kozijn tussen en afmeting van 1.80 m x 1.90. In het bovenste raam zit een ventilatie-rooster. Mogelijk is dat een oorzaak, maar de vraag is of dat iets oplost en het geluid niet door de ramen komt. Je voelt ook tocht door dat ventilatie-ding komen, wat logisch is , daar is het voor.
Ter voorbeeld, zoals het rechter raam: https://ibb.co/1Mb4vd1
Het is 'gewoon' dubbelglas raam. In de rest van het huis zit HR++ glas (slaapkamer /werkkamer)
Wie heeft tips hier iets aan te doen? Ik zie het overigens als een tussenhuis en zal hier niet mijn hele leven blijven wonen. Wil dus niet teveel kapitaalvernietiging doen
- Ventilatierooster verwijderen / dempen;
of:
- Alle ramen vervangen door HR++ of Geluidsinsolerend glas;
Wie heeft tips om hier budget mee om te gaan. Hoeveel gaat zoiets kosten, is dit een complexe klus, of prima te doen? Of er ervaring mee.
Voor beeldvorming, gaat om het soort raam aan de rechterkant op deze foto:
Ik ben benieuwd
[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 29-10-2020 18:02 ]