Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ZuinigeRijder in "Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2" :
ZuinigeRijder schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:22:
Misschien moeten de tweakers maar eens een massaclaim starten tegen het beleid-van-netbeheerders-dat-niet-gestoeld-is-op-consumentenrecht.

[ quote ] Van een professionele partij mag een normaal — ofwel gebruikelijk — niveau van bijzondere vakkundigheid én zorgvuldigheid worden verwacht [ / quote ]
  • Redelijke verwachtingen
  • Normaliteit
  • Eerlijke marktpraktijken
  • Goede trouw
Voor wie niet weet waar dit over gaat; lees voor je gaat reageren alsjeblieft eerst de topicstart van:
Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2; de verzamelde kennis van enkele jaren.

Als je dat hele topic (deel2) en deel1 hebt gelezen snap je waarschijnlijk waarom dit idee opkomt;
De netbeheerders en vaak ook hun gedeeltelijke vertegenwoordigers de energiebedrijven geven valse voorlichting als je geen gas meer nodig hebt.
Dat weten we in dat topic al enkele jaren en steeds beter, van je energie contract en de algemene voorwaarden tot en met onderbouwing in Europese wetgeving.
@Bram-Bos heeft over dit geheel een uitstekend boekje geschreven: "De afsluitboete bestaat niet."
We zijn bij Kassa op tv geweest (Diederik Samsom gaf ons gelijk), een eerste rechtszaak is gewonnen. Er zijn 2e kamer vragen geweest en de minister heeft het er moeilijk mee.
Inmiddels (4-8-2020) is er door gecoördineerde actie vanuit dit topic een eerste onderbouwde vonnis door een kantonrechter uitgesproken (zie dit bericht van @Stefshon), dat de positie van de Tweakers bevestigt: ECLI:NL:RBNNE:2020:2734. Zie ook de nieuwsberichten hierover.

Onze juridische en maatschappelijke argumentatie is verder uitgebreid beschreven in de bundel 'De afsluitboete bestaat niet' van mei 2020, die gratis is te downloaden op polderhuis.org/abn
Crowdfunding is dan nodig. Ik ben voor. Hoe denken jullie er over? Kunnen / zullen we zoiets starten?

Goede kandidaten om mee te doen aan deze actie zijn de benadeelden die door misleiding door de netbeheerders sinds 2013 dachten via http://hunaansluiting.nl/ opdracht te moeten geven tot verwijdering. Misschien lukt het de betaalde €100 tot €750 voor hen (gedeeltelijk) terug te krijgen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sideriusj schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:16:
Deze chat met Liander heb ik gehad op 30-10-2017

Ik: Waarom zijn de kosten begin 2016 van niets naar 604,- euro gegaan ?

Liander: Omdat voor die tijd de kosten van het verwijderen in de vastrechtkosten zaten. De vastrechtkosten hebben we toen verlaagd en de rekening leggen we dus neer bij de klanten die een verwijdering van hun aansluiting willen hebben en niet bij de klanten die daar niet om gevraagd hebben.

Ik:Ik vraag me wel af waar is al dat geld gebleven wat er voor 2016 is betaald voor verwijderingskosten.
Wel bekeken, maar nu nog antwoord.

Naar goed Liander gebruik heb ik nooit antwoord gekregen.

Ik bedenk me net dat ik de gaskraan half november 2016 heb dicht gedraaid. 4 jaar geleden dus. Het huis heb ik een jaar geleden verkocht, de nieuwe bewoner heeft de situatie gelaten zoals het is. Er is wel contact geweest met Liander, maar aansluiting wordt alleen verwijdert tegen betaling.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit is een wervings- of spamactie, die zijn op GoT ongewenst, en al helemaal als er geen toestemming voor is gevraagd bij moderatoren.

Op slot dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 29-10-2020 14:55 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Dit topic is gesloten.