Bepaalde zaken niet toegankelijk via Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het valt me op dat ik via mijn Ziggo netwerk een aantal probleempjes heb. Het lijkt er op alsof er zaken geblokkeerd worden. Een voorbeeld zijn mails van AliExpress. Daarin worden afbeeldingen niet weergegeven. Eerst dacht ik dat het aan AliExpress lag, maar er zijn meer mails waarbij ik dat probleem heb. Toen dacht ik dat het aan Outlook lag, maar ook in Gmail heb ik het probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGAAgN9QSLVI_xtcemsJxuTblmg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ll7K8NQM1LcubZFnL6u5ytOo.png?f=user_large

Toen viel me op dat wanneer ik verbinding maak met een hotspot van mijn telefoon dat de problemen zijn verholpen. Ook op mijn telefoon spelen de problemen, maar enkel wanneer ik verbonden ben met WiFi.

Ik heb zelf geen Firewall/PiHole o.i.d. draaien op het netwerk. Ik snap dus niet waar dit door komt.

Een ander iets waar ik tegenaan liep was het niet werken van de website https://www.bimmercars.nl/
Ik wordt dan doorgeleid naar een of ander test portaal waar ik moet inloggen. Ook dat probleem heb ik alleen via Ziggo.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kan me nog voorstellen dat het laatst genoemde probleem ligt bij de makers van de website.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Beste antwoord (via miicker op 31-10-2020 00:43)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

Zojuist geprobeerd, het probleem met AliExpress mails heb ik dan nog steeds.

[...]

Dit lost het probleem met bimmercars inderdaad op! Zijn er nog nadelen aan het uitgeschakeld laten van ipv6?

Het probleem met de AliExpress mails in outlook zijn niet opgelost, maar dat heb ik dus in Chrome en Edge, maar in IE niet.. Ik heb de nieuwe versie van Edge die op Chromium draait, dus misschien dat er toch daar ergens iets in zit...
Voor ome ali weet ik de oplossing niet, maar stuur die website beheerder van bimmercars eens een berichtje dat ie zijn AAAA-record óf verwijderd óf goed instelt.

Ik kan er met IPv6 ook niet bij, dus gewoon een config fout aan hun zijde.

Daarna laat jij gewoon IPv6 aan, dan merk je er niets van, behalve als website beheerders dus fouten maakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.bimmercars.nl/ werkt hier gewoon met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vreemd, ik krijg eerst een melding over de beveiligde verbinding, als ik kies voor doorgaan dan wordt ik doorgelinkt naar: test.mbveranda.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke DNS server gebruik je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb een connect box, de DNS kun je daar voor zover ik weet niet aanpassen zonder DHCP uit te zetten, en die staat aan.

Zojuist het modem hersteld naar fabrieksinstellingen, helaas lost dat het probleem ook niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
miicker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb een connect box, de DNS kun je daar voor zover ik weet niet aanpassen zonder DHCP uit te zetten, en die staat aan.
Dan kun je toch wel de vraag beantwoorden: welke DNS server gebruik je? Om dat te zien, hoef je hem niet te veranderen...

Om DNS problemen uit te sluiten zou je op een client (je PC) tijdelijk een alternatieve DNS server kunnen instellen, bijvoorbeeld Open DNS (208.67.222.222 / 208.67.220.220) of Google (8.8.8.8 / 8.8.4.4).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Dan kun je toch wel de vraag beantwoorden: welke DNS server gebruik je? Om dat te zien, hoef je hem niet te veranderen...

Om DNS problemen uit te sluiten zou je op een client (je PC) tijdelijk een alternatieve DNS server kunnen instellen, bijvoorbeeld Open DNS (208.67.222.222 / 208.67.220.220) of Google (8.8.8.8 / 8.8.4.4).
Ah zo, mijn DNS instellingen zijn:
2001:730:3e42:1000::53
2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
84.116.46.21
84.116.46.20

Ik heb dit aangepast naar OpenDNS en daarna naar Google, helaas zonder effect.
Nu nog wat zaken proberen kom ik erachter dat ik het probleem alleen heb in Chrome en Edge, in Internet Explorer werkt het wel (bimmercars niet, maar dat maakt ook niet veel uit). Ik heb alle extensies in Chrome uitgezet, maar toch heb ik daar hetzelfde probleem, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:12
Heb je het op al je devices via Ziggo? Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld je telefoon als Wifi punt gebruikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:35
Je zou kunnen proberen om ipv6 uit te schakelen om te kijken of je het probleem dan nog hebt. De beide sites die je noemt (bimmercars.nl en test.mbveranda.nl) verwijzen beiden namelijk naar hetzelfde IP-adres en zijn beiden beschikbaar via ipv6. De reden dat je dus op de andere website uitkomt lijkt meer te maken te hebben met een configuratie fout aan de kant van de webserver. Als je IPv6 hebt zal het systeem in de meeste gevallen die route als voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
celshof schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:02:
Heb je het op al je devices via Ziggo? Wat gebeurt er als je bijvoorbeeld je telefoon als Wifi punt gebruikt?
mrdemc schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:39:
Je zou kunnen proberen om ipv6 uit te schakelen om te kijken of je het probleem dan nog hebt. De beide sites die je noemt (bimmercars.nl en test.mbveranda.nl) verwijzen beiden namelijk naar hetzelfde IP-adres en zijn beiden beschikbaar via ipv6. De reden dat je dus op de andere website uitkomt lijkt meer te maken te hebben met een configuratie fout aan de kant van de webserver. Als je IPv6 hebt zal het systeem in de meeste gevallen die route als voorkeur hebben.
Dit lost het probleem met bimmercars inderdaad op! Zijn er nog nadelen aan het uitgeschakeld laten van ipv6?

Het probleem met de AliExpress mails in outlook zijn niet opgelost, maar dat heb ik dus in Chrome en Edge, maar in IE niet.. Ik heb de nieuwe versie van Edge die op Chromium draait, dus misschien dat er toch daar ergens iets in zit...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

[...]

Voor ome ali weet ik de oplossing niet, maar stuur die website beheerder van bimmercars eens een berichtje dat ie zijn AAAA-record óf verwijderd óf goed instelt.

Daarna laat jij gewoon IPv6 aan, dan merk je er niets van, behalve als website beheerders dus fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ligt 't niet 'gewoon' aan je eigen instellingen op je eigen PC? Vaak zie je dit soort 'ellende' doordat er een add-blocker op de lokale werkplek draait ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Ik heb even een mailtje gestuurd, ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt :P
Will_M schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:36:
Ligt 't niet 'gewoon' aan je eigen instellingen op je eigen PC? Vaak zie je dit soort 'ellende' doordat er een add-blocker op de lokale werkplek draait ;)
Daar dacht ik ook aan, ik heb alle extensies uitgeschakeld en het nog eens geprobeerd, maar dat lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:35
Mbt de mails, als het in alle gevallen om de webclients gaat kan het een veiligheidsinstelling zijn. Heb je al gekeken wat er gebeurd in de console van je browser als je de mails opent? Eventueel kun je ook de netwerk-tab bekijken maar ik verwacht in de console dan al fouten te zien bij het laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb zojuist voor wat betreft de mails het volgende gevonden:
https://www.reddit.com/r/...om_not_displaying_images/

Er lijken dus meer mensen last van te hebben en Microsoft werkt aan een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Vorkie de webiste van bimmercars is inmiddels aangepast :)

Pagina: 1