Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 14:31
Mijn vraag
Ik heb al ongeveer een maand een probleempje met mijn MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
Op een of andere manier word de fan curve volledig overwritten op +/- 70 graden.
Ik heb al meerdere software programma's gebruikt, afterburner, dragon center alles vergelijken , hwmonitor,

Zelfs al zet ik de curve handmatig op zeg maar 20 / 30 % knalt de kaart gewoon weer naar 100 % fan (en dat is oorverdovend)
Ik heb 'm in een nieuwe kast gezet, zonder nut, ik heb een fancontroller van corsair er bij gezet, zonder nut.

Ook als ik zie hoeveel % de fan staat terwijl die 3500 toeren maakt staat ie op 30%.

Wat zijn oplossingen? Ik had gezien naar dat het kan helpen om de thermal paste overnieuw er op te zetten(ARCTIC MX-4)?
Ook heb ik gekeken naar een aoi oplossing, maar die komt nog even niet.
Ik heb ondertussen tegen de 400/500 uitgegeven om dat kleren ding zachter te krijgen.

Iemand die mij van advies kan geven wat te doen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sDxZsSC.jpg

Daar zie je ook de foute fan waarden. Iemand ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 20:25
Verwijder MSI afterburner eens en gebruik alleen Dragon Center. Zet Dragon Center terug naar standaard waarden.
Ik had laatst ook zoiets, dat MSI Afterburner en een tool van de fabrikant elkaar in de weg zaten. MSI Afterburner stuurde 1 van de fans aan en de andere tool de 2 andere fans.
Raar ook dat je maar 2 gpu fans ziet in de tool terwijl je kaart er 3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
gilla013 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:32:
Verwijder MSI afterburner eens en gebruik alleen Dragon Center. Zet Dragon Center terug naar standaard waarden.
Ik had laatst ook zoiets, dat MSI Afterburner en een tool van de fabrikant elkaar in de weg zaten. MSI Afterburner stuurde 1 van de fans aan en de andere tool de 2 andere fans.
Ik zal het morgen even proberen, ik had dit tevens al zonder dragon center. Maar ik heb dragon center nog niet alleen op mijn pc gehad zonder afterburner, dus zal ik morgen even afterburner er af halen.

Maar inderdaad, 3 fans draaien alle drie wel. Maar ik zie nergens 3 fans terug op tools om die waardes daarvan te kunnen inzien. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
gilla013 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:32:
Nou ik heb 't geprobeerd, maar wanneer de gpu de 71 graden voorbij komt gaan de fans naar de 100% 3500 rpm stand, en iemand die deze kaart heeft en ook maar 2 fans ziet op hwmonitor en andere progs ?

https://www.alphacool.com...2080ti-fe-2070-2080-super is anders nog een optie
pricewatch: Alphacool Eiswolf 2 AIO - 240mm RTX 2080/2080Ti FE (2070 & 2080 S...

Nieuwe koelpasta er op gedaan en het was klaar. opgelost. 5 euro koelpasta vs nieuwe kast + 10+ fans ggggg

[ Voor 29% gewijzigd door rejer op 30-10-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenvdEnde
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10-2023
Rejer, een vraagje. Ik heb dezelfde kaart en dezelfde problemen als jij (had?).
Als die kaart aan de boender gaat heb je het idee dat je kast op gaat stijgen inderdaad.
Net als jij, ook aan het stoeien geweest met 'dragon centre', 'afterburner' en andere tools, ook zonder resultaat.

Begrijp ik nu goed uit je laatste post, dat je de koel pasta vervangen heb op je kaart en daar mee het probleem van volle fan inschakeling weg was ? Echt ? En scheelt dat dan in de temperatuur van je GPU ook ? Zo ja, op welke temperaturen loopt je kaart nu tijdens belasting (gamen ?)

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
rejer schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Nou ik heb 't geprobeerd, maar wanneer de gpu de 71 graden voorbij komt gaan de fans naar de 100% 3500 rpm stand, en iemand die deze kaart heeft en ook maar 2 fans ziet op hwmonitor en andere progs ?

https://www.alphacool.com...2080ti-fe-2070-2080-super is anders nog een optie
pricewatch: Alphacool Eiswolf 2 AIO - 240mm RTX 2080/2080Ti FE (2070 & 2080 S...

Nieuwe koelpasta er op gedaan en het was klaar. opgelost. 5 euro koelpasta vs nieuwe kast + 10+ fans ggggg
Welke diy tutorial heb je gebruikt voor vervangen van koelpasta vd gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

DenvdEnde schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:37:
Rejer, een vraagje. Ik heb dezelfde kaart en dezelfde problemen als jij (had?).
Als die kaart aan de boender gaat heb je het idee dat je kast op gaat stijgen inderdaad.
Net als jij, ook aan het stoeien geweest met 'dragon centre', 'afterburner' en andere tools, ook zonder resultaat.

Begrijp ik nu goed uit je laatste post, dat je de koel pasta vervangen heb op je kaart en daar mee het probleem van volle fan inschakeling weg was ? Echt ? En scheelt dat dan in de temperatuur van je GPU ook ? Zo ja, op welke temperaturen loopt je kaart nu tijdens belasting (gamen ?)

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf een tijdje last gehad van dit fenomeen, toen ik een MSI gaming x trio 2080 ti verticaal had gemonteerd (oftewel de kaart hing alleen aan de bracket) en toen ook naar oorzaken gezocht.
Het blijkt dat de 20x0 serie meer temperatuur sensors heeft dan die uitgelezen kunnen worden door Afterburner of HWInfo64. Als 1 van die sensoren een grenswaarde bereikt, dan gaan de fans gedwongen naar max toeren.

Blijkbaar kreeg ik dit door de koeler anders te belasten qua gewicht en kwam er een beetje ruimte tussen koeler en één van de componenten. Na de kaart weer normaal gemonteerd te hebben was het bij bij weer over. Bij anderen is het inderdaad opgelost door de koelpasta te vernieuwen. Ik wou dat niet doen, omdat ik geen zin had om in de garantieperiode de kaart uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenvdEnde
@jbbrans, Dank je voor je antwoord. De mijne is op de normale manier gemonteerd in de kast en ik heb ook de bijgeleverde steun er onder gemonteerd. Zo te lezen zal ik hem dus uit elkaar moeten gaan halen om de pasta te vervangen.
Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammetjeP
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 21:22
Ik heb dezelfde problemen gehad met dezelfde kaart. Fans met intervallen op 100% tijdens gamen.

Na een undervolt nergens meer last van. FPS zijn nagenoeg gelijk gebleven en minder belasting/hitte.

Hier staat een goede beschrijving: Zuiniger, koeler, stiller draaiende RTX 3060 Ti (undervolt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
MetalSonic schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:42:
[...]

Welke diy tutorial heb je gebruikt voor vervangen van koelpasta vd gpu?
Ik heb gewoon de boel opengemaakt zonder tutorial.( ik kon er geen vinden) het is enkel wel zo dat ie naar een tijdje weer warm werd, dus opnieuw pasta vervangen en weer koel. Best irritant.
Ik heb ‘m nu maar verticaal in mijn pc gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenvdEnde
Bedankt mannen! Ga geloof ik ook maar eens aan de hobby met een beetje pasta.
Pagina: 1