Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
google docs, skype, fivem, visual studio code, sony vegas, spotfiy en discord

Wat mag het systeem gaan kosten?
3100 met alles erbij

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil alleen een nieuwe pc ik gebruik mijn oude monitor (Samsung C49RG90) en mijn toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 2 goede m.2 voor raid 0 en 4 hdd's in raid 1+0 voor opslag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil alleen A++ merken dus geen gigabyte of gainward en kingston. Voorkeur gaat naar asus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is geen probleem

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
is dit een goede configuratie en werkt dit goed samen. Zijn de ssd en schijven mogelijk in raid te doen.

dit heb ik bedacht
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10900K Boxed€ 539,06€ 539,06
1MoederbordenAsus ROG Strix Z490-E Gaming€ 265,-€ 265,-
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce GTX 1660 Ti€ 349,-€ 349,-
1Interne harde schijvenWD Red Pro Nas Drive (256MB cache), 4TB€ 131,80€ 131,80
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 80,99€ 80,99
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,55€ 74,55
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4D3600C18€ 177,22€ 177,22
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 106,90€ 106,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 500GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.863,52

maar ik wil de ssd 2x voor in raid 0 en de hdd 4x voor raid 1+0
ik weet ook niet zeker of de voeding goed genoeg is voor de i9 en werkt het geheugen goed samen met intel?

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Het eerste wat in mij opkomt:
  • Sinds wanneer is Asus een A++ merk en Gigabyte niet? Dan heb je nog nooit van de Aorus Master gehoord
  • Een 10900k is een enorme stroomverbruiker en is een processor die ongeschikt is voor productiviteit. Heb je al naar een AMD gekeken? De 3900x is veel interessanter. Al denk ik dat je genoeg hebt aan de 3600 / 3700x als ik het gebruik lees.
  • De Intel setup heeft geen PCIe 4.0, dus in feite gooi je 50 euro weg voor SSD snelheid die je niet krijgt.
  • Waarom een K processor en een vrij stevig Z bord en luxe koeler als je niet gaat overklokken?
  • RAID 0 met SSD's is onzinnig. Zie ook hier
  • De WD Red is bedoelt voor 24/7 idle en af en toe wat load. Meer voor een NAS / server. Niet voor een desktop. En zelfs voor een NAS / server heb je liever de 64 MB variant, want deze schijf is SMR. Ik zou gaan voor de WD Blue als je een HDD wil.
  • De 1660 Ti is geen interessante kaart. Voor die prijs wil je liever een RTX 2060 of meer. De 1660 Super is interessanter.
  • De RM750 is geen interessante voeding. Je betaald een forse prijs voor een net niet high end voeding met Hong Hua fan. Waarom denk je 750W nodig te hebben? 550W is momenteel genoeg voor deze setup.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Kijk hier kunnen we wat mee ;)
Je scherm is freesync, wat zou betekenen dat AMD kaarten beter zijn dan nvidia kaarten.
Dan zou dehttps://tweakers.net/pricewatch/1514448/sapphire-pulse-rx-5600-xt-6g-gddr6.html een goede vervanger kunnen zijn.
Die hdd maakt veel herrie. Een pricewatch: WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB is wat langzamer, maar veel stiller. HDD gebruik je enkel voor uiteindelijke opslag.
Deze behuizing heeft mogelijk een probleem bij modulaire voedingen icm de HDD cage - er is niet veel ruimte over. Let even op dat de RGB fans NIET bij deze zitten, die zitten bij de 4000X RGB. Dit is de versie waarbij 2 non-rgb fans zitten. Het is een budget-case, wat niet past bij een pc van bijna 2000 euro. https://www.tomshardware....000x-4000d-airflow-review Op zich prima, maar een bq pb 500 dx scoort net wat beter. Voor jouw build zou ik in ieder geval een extra fan OF de RGB variant pakken.
Pak een andere voeding - 550 of 650 watt is voldoende. pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum is een goede optie :)

pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB is snel en groot :) . Het is dat je geen kingston wilt.

*voor rest eens met djarune, zag het net te laat.

[ Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 27-10-2020 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Djarune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:14:
Het eerste wat in mij opkomt:
  • Sinds wanneer is Asus een A++ merk en Gigabyte niet? Dan heb je nog nooit van de Aorus Master gehoord
  • Een 10900k is een enorme stroomverbruiker en is een processor die ongeschikt is voor zowel hogere resolutie games als productiviteit. Heb je al naar een AMD gekeken? De 3900x is veel interessanter. Al denk ik dat je genoeg hebt aan de 3600 / 3700x als ik het gebruik lees.
  • De Intel setup heeft geen PCIe 4.0, dus in feite gooi je 50 euro weg voor snelheid die je niet krijgt.
  • Waarom een K processor en een vrij stevig Z bord en luxe koeler als je niet gaat overklokken?
  • RAID 0 met SSD's is onzinnig. Zie ook hier
  • De WD Red is bedoelt voor 24/7 idle en af en toe wat load. Meer voor een NAS / server. Niet voor een desktop. En zelfs voor een NAS / server heb je liever de 64 MB variant, want deze schijf is SMR. Ik zou gaan voor de WD Blue als je een HDD wil.
  • De 1660 Ti is geen interessant kaart. Voor die prijs wil je liever een RTX 2060 of meer. De 1660 Super is interessanter.
  • De RM750 is geen interessante voeding. Je betaald een forse prijs voor een net geen high end voeding. Waarom denk je 750W nodig te hebben? 550W is momenteel genoeg voor deze setup.
-- Gigabyte mag misschien voor jou een A++ merk zijn, voor mij is het een no go. IK heb een AMD 2700X gehad met een x470 Auros nog wat van 280 euro. IK heb alleen maar ellende mee gehad, slechte software en boot problemen.
- Ik ben geen liefhebber van AMD omdat de vorige setup niet fijn was en hij werd ook warmer dan mijn vorige intel (6700k).
- Luxe moederbord, omdat deze 4.0 heeft voor ssd en na mijn mening is asus beste merk.
-Ik zal overwegen een andere hdd te nemen maar juist kies ik voor de nas drive omdat ik dan voor mijn gevoel kleinere kans heb op een fail drive.
- 1660 ti is voor mijn gevoel genoeg.
- Ik wil future proof zijn en modulair daarom is die wat duurder

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:17:
Kijk hier kunnen we wat mee ;)
Je scherm is freesync, wat zou betekenen dat AMD kaarten beter zijn dan nvidia kaarten.
Dan zou dehttps://tweakers.net/pricewatch/1514448/sapphire-pulse-rx-5600-xt-6g-gddr6.html een goede vervanger kunnen zijn.
Die hdd maakt veel herrie. Een pricewatch: WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB is wat langzamer, maar veel stiller. HDD gebruik je enkel voor uiteindelijke opslag.
Deze behuizing heeft mogelijk een probleem bij modulaire voedingen icm de HDD cage - er is niet veel ruimte over. Let even op dat de RGB fans NIET bij deze zitten, die zitten bij de 4000X RGB. Dit is de versie waarbij 2 non-rgb fans zitten. Het is een budget-case, wat niet past bij een pc van bijna 2000 euro. https://www.tomshardware....000x-4000d-airflow-review Op zich prima, maar een bq pb 500 dx scoort net wat beter. Voor jouw build zou ik in ieder geval een extra fan OF de RGB variant pakken.
Pak een andere voeding - 550 of 650 watt is voldoende. pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum is een goede optie :)

pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB is snel en groot :) . Het is dat je geen kingston wilt.

*voor rest eens met djarune, zag het net te laat.
- is het erg als freesync niet ondersteunt word want amd software vind ik niet fijn heb een amd gehad.
hdd ben ik al naar het kijken .
goed dat je zegt dat die fans er niet bij zitten. MIsschien is een H700I beter.
En ssd wil ik van samsung omdat ik altijd al samsung gebruik en nooit problemen mee heb gehad en die het snelste waren helemaal in raid 0

• Djarune
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:19:
[...]
-- Gigabyte mag misschien voor jou een A++ merk zijn, voor mij is het een no go. IK heb een AMD 2700X gehad met een x470 Auros nog wat van 280 euro. IK heb alleen maar ellende mee gehad, slechte software en boot problemen.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Merktrouw zijn is niet wijs. Neemt niet weg dat Asus de beste keuze is voor Z490 borden wat betreft de stroomvoorziening. Dit kan echter prima in de volgende generatie weer anders zijn...
- Ik ben geen liefhebber van AMD omdat de vorige setup niet fijn was en hij werd ook warmer dan mijn vorige intel (6700k).
Ik garandeer je dat de Intel 10900k een stuk warmer wordt dan de 3900x. Zoek zelf maar op reviews en verschillen.
- Luxe moederbord, omdat deze 4.0 heeft voor ssd en na mijn mening is asus beste merk.
deze heeft geen PCIe 4.0. Kijk maar op de productpagina op de site van Asus.. Het is wel een goed bord om te overklokken. Wil je dat nu gaan doen of niet?
-Ik zal overwegen een andere hdd te nemen maar juist kies ik voor de nas drive omdat ik dan voor mijn gevoel kleinere kans heb op een fail drive.
WD Blue is voor desktops, WD Red voor servers, NAS en RAID opstellingen.
edit: Ik begrijp nu pas dat 4x die schijf wilt nemen. Dan is Red prima. Moet je er alleen een 4 van maken in je wenslijstje en de CMR versie nemen: pricewatch: WD Red (64MB cache), 4TB. Ik zou je dan wel willen meegeven dat je beter een losse NAS kunt kopen voor deze 4 schijven..
Dan is ie nogsteeds te duur voor wat je krijgt. Neem dan de pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum.

[ Voor 9% gewijzigd door Djarune op 27-10-2020 15:46 . Reden: 4 stuks HDD ipv 1 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

[...] mij is het een no go. [...]IK heb alleen maar ellende mee gehad, slechte software en boot problemen.
- I[..] de vorige setup niet fijn was [...]
- [..] na mijn mening [...]
- [...]voor mijn gevoel [..]
-[..]s voor mijn gevoel [..]
In plaats van op je gevoel afgaan kan je natuurlijk ook afgaan op het advies hierboven, want dat is waardevoller dan je eigen gevoel in dit geval :). Je lijkt een sterke mening te hebben, wat verder prima is, maar je onderbouwing is, sorry dat ik het zeg, bagger ;). Dan kan je net zo goed geen topic openen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 27-10-2020 15:42 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
De behuizing an sich is niet slecht, alleen zou ik (zeker als je een 10900k pakt, en dus gaat overklokken) extra fans installeren : die zijn niet duur, en geven extra ventilatie.
Geen freesync hebben is geen probleem: het werkt nog steeds, heb is enkel een bonus. Daar staat tegenover, mogelijk is je volgende scherm g-sync

* ps , uiteinderlijk is er maar 1 persoon die de pc gaat gebruiken, en dat zijn wij allemaal niet ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door 99ruud99 op 27-10-2020 15:47 ]

• Djarune
Hier nog een beetje gratis advies:
  • de Dark Rock Pro 4 maakt je ram onzichtbaar. Dus die lichtjes kun je beter weglaten. Bespaar je flink wat geld mee.
  • Tevens komt de kast (4000D) met 2 niet-RGB fans. Het ziet er dus niet uit als op de foto. Wil je RGB kun je beter gaan voor een andere kast (en koeler)

• nonni23
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-11 19:55
Djarune schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:02:
Hier nog een beetje gratis advies:
  • de Dark Rock Pro 4 maakt je ram onzichtbaar. Dus die lichtjes kun je beter weglaten. Bespaar je flink wat geld mee.
  • Tevens komt de kast (4000D) met 2 niet-RGB fans. Het ziet er dus niet uit als op de foto. Wil je RGB kun je beter gaan voor een andere kast (en koeler)
Als je pc iets verder van je af staat kan je de rgb nog prima zien. Kan de ram sticks in m'n pa's pc prima zien onder de dark rock pro 4

• Djarune
nonni23 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Als je pc iets verder van je af staat kan je de rgb nog prima zien. Kan de ram sticks in m'n pa's pc prima zien onder de dark rock pro 4
tja op zich heb je gelijk, maar ideaal is het natuurlijk niet voor 50 euro meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvFS1iiLyRC0XonX3RwniLSDPmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCZ1t7dJo12hfvxVlxciLbdN.jpg?f=fotoalbum_large

Daarbij is de Vengeance RGB Pro 51mm hoog. Dat betekent dat je de fan ook hoger moet monteren anders raakt het de ram.

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11 13:31
Het is wederom ongefundeerd geneuzel wat je roept. Je gooit weer het e.e.a. bij elkaar want "a+++".

Als je echt premium wil dan kan je de volgende onderdelen ook nemen..

CPU: AMD Ryzen 9 3900X
Motherboard: Asus ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi)
Memory: G.Skill Trident Z RGB 32GB DDR4-3600 CL16 (2 x 16GB)
PSU: Seasonic Prime TX-1000
Case: Fractal Design Define 7 case
CPU cooler: NZXT Kraken Z73
Pagina: 1