Waarschuwing melding CrystalDiskInfo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
Beste tweakers

ik controleer elke dag mijn hdd van mijn laptop met CrystalDiskInfo maar toen ik vanmiddag keek zag ik dat er 800 heringedeelde sectoren zijn en 88 huidig wachtende sectoren ( zie foto )
maar ik snap het niet zo goed Zouden jullie mij dit uitkunnen leggen?

En nog een ander probleem gisteravond toen ik op mijn laptop bezig was kreeg ik opeens bruin beeld & de ventilator ging keihard blazen net een stofzuiger Nu doet de laptop het wel normaal maar waar kon dat aan liggen ik heb hem nog nooit zo hard horen blazen

De specificaties zijn

Model: acer aspire 5349
processor: Intel Celeron B800
Ram: 4GB DDR3
HDD: TOSHIBA MK3259GSXPAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjLMbCpHsL3fjl0S424_yv5sWV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lbP0fqFMcMe61QAuaqvKWZoN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door ComputerNerd23 op 25-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Wat wil je precies uitgelegd hebben? Heringedeelde sectoren betekent dat bepaalde sectoren slecht zijn en er geprobeerd is om ze opnieuw in te delen, om de fouten tegen te gaan.

Waarschuwing is altijd een teken dat het de verkeerde kant op gaat. Zorg sowieso voor een backup, en overweeg om de schijf te vervangen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:18
een maandje geleden al het advies gehad om te vervangen toch?

HDD 100% in gebruik

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:15
tijd voor een nieuwe refurb laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
Hahn schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:23:
Wat wil je precies uitgelegd hebben? Heringedeelde sectoren betekent dat bepaalde sectoren slecht zijn en er geprobeerd is om ze opnieuw in te delen, om de fouten tegen te gaan.

Waarschuwing is altijd een teken dat het de verkeerde kant op gaat. Zorg sowieso voor een backup, en overweeg om de schijf te vervangen.
Maar 800 Heringedeelde sectoren & 88 huidig wachtende sectoren is dat niet te veel?

En is de hdd nog wel betrouwbaar hij moet ongeveer een maand mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
Tens schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:24:
een maandje geleden al het advies gehad om te vervangen toch?

HDD 100% in gebruik
Klopt die advies heb ik gehad maar ik heb dat niet gedaan omdat ik over een maand een nieuwe laptop krijg & dan ga ik er geen geld aan uitgeven aan deze laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:15
Zet alle gegevens die belangrijk zijn op de cloud.
ALS je laptop dan kapot gaat, is er "niets" verloren:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dit is nu al je 3e topic. De vorige zijn samengevoegd omdat ze over hetzelfde gaan, en nu maak je een 3e.

Je harddisk is NOG STEEDS tegen het randje van kapot aan. Je wilt er duidelijk geen geld aan uitgeven, dus zijn je topics ook overbodig.

Lekker zo laten. Zorg dat je je data gebackupped hebt. Gaat hij binnen een maand kapot heb je pech, haal je het nog tot je nieuwe laptop valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
ComputerNerd23 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Maar 800 Heringedeelde sectoren & 88 huidig wachtende sectoren is dat niet te veel?

En is de hdd nog wel betrouwbaar hij moet ongeveer een maand mee ?
Elke waarschuwing is teveel. En niemand kan wat zinnigs zeggen over hoe lang 'ie nog zal leven. Dat kan nog een jaar zijn, dat kan nog een uur zijn.

Maak een backup.
Vervang zo snel mogelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:30
MAAK (nu) EEN BACKUP VAN AL JE DATA!
Pagina: 1