Ik heb nu een weekje mijn Contabo VPS actief in gebruik, maar loop nu tegen iets geks aan. Tijdens een grotere file transfer (via SFTP) zakte na een paar seconden de snelheid flink in. Nu heb ik even iperf3 geinstalleerd op de VPS, lokaal / op m'n laptop, en op m'n TransIP VPS. Als ik vervolgens een test doe van m'n laptop naar de VPS (VPS uiteraard als server) dan haal ik de eerste keer netjes 25Mbit/s (max van m'n Ziggo lijn). Doe ik meteen daarna nog een test, is de kans groot dat ik nog maar ~200Kbit/s haal. Wacht ik dan bv een minuutje en doe ik nog een test, haal ik weer netjes 20Mbit/s+, en een tweede test is dan weer super langzaam. Draai ik een iperf3 test vanaf m'n TransIP VPS naar Contabo dan haal ik 100Mbit/s tot 200Mbit/s, ook meerdere keren achter elkaar. Maar ook als ik vanaf mijn laptop meermaals een iperf3 test naar TransIP doe haal ik gewoon continu 25Mbit/s.
Iemand die hier een verklaring voor kan geven?
Edit:
Ook maar even een reverse test (iperf3 -R). En dan haal ik snelheden van tussen 150Mbit/s tot 200Mbit/s. Volgens mij is dat ook min of meer wat ze "beloven" (minimaal 100Mbit/s uit mijn hoofd?). En dat kan ik ook twee, drie keer achter elkaar doen. Lijkt dus wel alsof dan alleen "download" (vanaf VPS gezien) soms "geknepen" is (maar dan ook nog eens specifiek voor mijn thuis IP of laptop).
Edit2:
Om wifi (
) uit te sluiten ook maar even vanaf m'n NAS/thuisserver getest, en dat geeft hetzelfde resultaat. De ene keer 25Mbit/s, de andere keer 2Mbit/s.
Iemand die hier een verklaring voor kan geven?
Edit:
Ook maar even een reverse test (iperf3 -R). En dan haal ik snelheden van tussen 150Mbit/s tot 200Mbit/s. Volgens mij is dat ook min of meer wat ze "beloven" (minimaal 100Mbit/s uit mijn hoofd?). En dat kan ik ook twee, drie keer achter elkaar doen. Lijkt dus wel alsof dan alleen "download" (vanaf VPS gezien) soms "geknepen" is (maar dan ook nog eens specifiek voor mijn thuis IP of laptop).
Edit2:
Om wifi (

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2020 22:56 ]