Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasonaryPP
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 12:43
Ter introductie: Ik ben als freelance webprogrammeur werkzaam en ik heb een nieuwe klant gevonden welke mij in het contract vraagt een verzekering tegelijk wettelijke en beroepsaansprakelijkheid af te sluiten met een max tot €450.000.

Ik heb een beetje rondgekeken en en wordt hier en daar wel een Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven (AVB) aangeboden (premie rond de 15,- p/maand) maar dit is volgens mij niet wat zij bedoelen in het contract.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het redelijk van de klant/recruitment agency om dit te vragen? Kan iemand een verzekeraar aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Ik heb een particuliere aansprakelijkheid verzekering, die dekt tot 2.500.000 en kost me echt 30 euro per jaar.

Maar wat jij aangeeft is een beroepsaansprakelijkheid verzekering, zakelijk ga je sowieso veel meer kwijt zijn. Maar wat dekt het zou je zeggen, als hun jou ergens wegzetten dat jij aansprakelijk gehouden kunt worden voor je fouten. Door dit eisen zorgen ze dat er ook wat te plukken valt?

Ik vind het apart in ieder geval, ik werk dan ook in loondienst

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 16:27
Even brutaal van de ING site gekopieerd.

Is voornamelijk hoe waarvoor je verzekerd bent. Als de site gehacked wordt door jouw fout, dan werkt niet direct de Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
Laat jij echter een kop koffie in hun server (lapop) vallen, dan kan je waarschijnlijk wel je Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering gebruiken. Het is wel normaal bij grote bedrijven. Deze klant zal waarschijnlijk niet de de winkel op de hoek zijn, maar een professionele organisatie.

Beroepsaansprakelijkheid is aansprakelijkheid voor beroepsfouten in jouw werk of het werk van jouw werknemers. Van bedrijfsaansprakelijkheid is sprake als jij of één van je werknemers materiële schade aan zaken of letselschade aan personen veroorzaakt. Hieronder lees je welke verzekeringen je hiervoor kunt afsluiten.

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB)
Veroorzaak jij of jouw werknemer per ongeluk schade aan iemand anders of aan zijn spullen en word je hiervoor aansprakelijk gesteld? Dan kun je een beroep doen op de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB). Deze verzekering beschermt jouw bedrijf tegen financiële risico’s als gevolg van aansprakelijkheid. Je bent met deze verzekering ook verzekerd tegen productaansprakelijkheid. En word je ten onrechte aansprakelijk gesteld? Dan wordt namens jou ook verweer gevoerd en worden de rechtsbijstandskosten betaald.

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Als je als ondernemer een fout maakt in jouw werk, kun je hiervoor aansprakelijk worden gesteld door je klant of opdrachtgever. Tegen schade door beroepsfouten kun je je verzekeren met de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Met deze verzekering hoef je de schade niet zelf te vergoeden, maar doet de verzekeraar dat.

Voorbeelden van beroepsfouten zijn:

Een administrateur maakt een fout bij de btw-aangifte voor een klant waardoor deze een boete krijgt van de Belastingdienst.
Een organisatieadviseur geeft een onjuist advies waardoor het bedrijf dat hem inhuurt schade lijdt.
Een ICT-consultant vergeet belangrijke gegevens in de opdrachtomschrijving te gebruiken met als gevolg een applicatie die niet voldoet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfie op 22-10-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 10:07
Je kan die van de ING doen. Dekt tot 500.00 per claim en niet meer dan 2 claims per jaar dacht ik:

https://www.ing.nl/zakeli...g/index.html##het-product

Je kan ook meteen je premie berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:13
Niet vergeten je eigen contractvoorwaarden aan te passen aan je verzekering. Opdrachtgevers willen nog wel eens uitgebreide aansprakelijkheden over de schutting kiepen die veel verder gaan dan jouw verzekering. Dus dan wel in gesprek gaan over de inkoopvoorwaarden.

Overigens heeft mijn vrouw veel steun aan haar lidmaatschap van de FNV Zelfstandigen bij dit soort vragen. Ze heeft meerdere keren contracten laten toetsen door een van hun juristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasonaryPP
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 12:43
Dank voor de reacties, de premies lijken behoorlijk te verschillen.

Ik ga eens proberen een offerte voor een BAV aan te vragen via bavspecalist.nl en yezzer.nl.

[ Voor 4% gewijzigd door MasonaryPP op 22-10-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Let er wel op dat lang niet alle verzekeraars de beroepsgroep software development dekken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Overigens kun je er hier Het freelance ICT-ers discussie topic ook meer informatie over vinden

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 16:38
Je kan ook aan de klant vragen te specificeren welke verzekering hij wil dat je afsluit. En dan duidelijk op papier hebben dat deze verzekering volgens hen bij hun eisen hoort. Dan weet je zeker dat je goed zit en zo niet dan hadden ze maar een andere verzekering moeten specificeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
Veel mensen komen uit bij Hiscox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Klopt, een van de weinigen die zich brandt aan beroepsaansprakelijkheid voor IT zaken. Heb er zelf ook eentje, 760 per jaar aftikken, de dag dat je hem nodig hebt ben je dat bedrag snel vergeten.
Overigens kan je de schade ook al heel wat beperken door aansprakelijkheid te beperken in je voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Greyfox

MSX rulez

Ik heb al jaren zo’n pakket via zpzaken.nl wat vorig jaar ofzo overgenomen is door Headfirst.
Als je premium via HF werkt, zit dit in je contract erbij, maar ik heb een losse afgesloten om niet vast te zitten aan een opdracht via HF.

Kost iets van 600 per jaar

[ Voor 5% gewijzigd door Greyfox op 23-10-2020 08:24 ]

MSX 2 rulez more

Pagina: 1