Tot welke videokaart kan ik gaan voordat ik bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyv29
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-07 17:20
SPECS:

MB- z370pD3
I5 8600K
16GB DDR4
1070TI (cerberus)

Vraag:

Ik heb nu een 1070TI maar ik vroeg me af tot welke videokaart ik kan gaan voordat de rest van mijn computer de videokaart niet kan bijhouden? Ik kan me namelijk voorstellen dat als ik een 3070 koop met deze specs dat ik net zo goed de hele pc kan upgraden.

Zou een 2070/2080 super een bottleneck zijn? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
3070 hoeft je systeem niet in problemen te brengen. Hangt volledig af wat je ermee doet :)
Zolang je niet te hoge FPS eist, gaat het prima en kan je later een upgrade doen qua mobo en cpu.
Alternatief is nog maand wachten en de 3060ti.

Ps welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 11:22
Welke resolutie game je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Ligt aan de game, resolutie, setting gewenste fps, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uszka schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:09:
Ligt aan de game, resolutie, setting gewenste fps, etc, etc.
Dit, en zelfs al weet je het dan blijft het natte vingerwerk.

Als je huidige kaart niet voldoende presteert kun je hem upgraden natuurlijk. Iets als
de rest van mijn computer de videokaart niet kan bijhouden
is een beetje onzin, al begrijp ik wel wat je er mee wil zeggen: Hoeveel nut heeft het om een snellere videokaart te combineren met de overige hardware. Sleep je er nog wel prestatiewinst uit?
Dat hangt compleet af van de game. Moet je nu concessies doen op grafisch detail?
Wanneer je recente games op hoog detail en op hoge render scale wilt draaien dan komt het voornamelijk aan op de GPU en ga je er zeker op vooruit.

Je kunt er prima zelf uit komen:
Belast je dus nu je GPU ten volle, dan heeft een upgrade er van nut.
Leg je CPU usage er naast, zolang die niet richting het plafond zit heeft die upgrade nog zin. Zit die ook aan het plafond, dan is doorsparen voor een volledige upgrade wellicht een goed idee.

En zelfs al kies je nu voor een 3070 en ga je er minder op vooruit dan verwacht. Dan kun je altijd nog op een later tijdstip alsnog de hele PC upgraden.

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 22-10-2020 13:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyv29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyv29
99ruud99 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:07:
3070 hoeft je systeem niet in problemen te brengen. Hangt volledig af wat je ermee doet :)
Zolang je niet te hoge FPS eist, gaat het prima en kan je later een upgrade doen qua mobo en cpu.
Alternatief is nog maand wachten en de 3060ti.

Ps welke voeding heb je?
700W 80+ gold van be quiet geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonnyv29
Ultraman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Dit, en zelfs al weet je het dan blijft het natte vingerwerk.

Als je huidige kaart niet voldoende presteert kun je hem upgraden natuurlijk. Iets als
[...]
is een beetje onzin, al begrijp ik wel wat je er mee wil zeggen: Hoeveel nut heeft het om een snellere videokaart te combineren met de overige hardware. Sleep je er nog wel prestatiewinst uit?
Dat hangt compleet af van de game. Moet je nu concessies doen op grafisch detail?
Wanneer je recente games op hoog detail en op hoge render scale wilt draaien dan komt het voornamelijk aan op de GPU en ga je er zeker op vooruit.

Je kunt er prima zelf uit komen:
Belast je dus nu je GPU ten volle, dan heeft een upgrade er van nut.
Leg je CPU usage er naast, zolang die niet richting het plafond zit heeft die upgrade nog zin. Zit die ook aan het plafond, dan is doorsparen voor een volledige upgrade wellicht een goed idee.

En zelfs al kies je nu voor een 3070 en ga je er minder op vooruit dan verwacht. Dan kun je altijd nog op een later tijdstip alsnog de hele PC upgraden.
hier heb je wel een goed punt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:45
Tonnyv29 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

700W 80+ gold van be quiet geloof ik
Ligt echt aan de games die je speelt. Sommige zijn cpu hungry, andere gpu.

Hoe hoger de resolutie, hoe meer de balans schuift naar gpu hungry.

Een 3070 op 1440p kan prima in je systeem. Zolang je maar geen intens cpu hungry games speelt. Vroeger was dit met name bij RTS het geval.
Shooters zullen op 1440p over het algemeen GPU hungry zijn en zal je 8600 het nog behoorlijk kunnen bijbenen.

Wellicht is dit topic ook interessant voor je om te volgen. Gaat dan wel over 3080 icm 9600, maar geld beetje zelfde als wat jij zoekt.
Geforce 3080 dikke fps drops.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyriel85 op 22-10-2020 13:29 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Pagina: 1