Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJo1306
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-12-2020
Sinds deze week is na jaren zonder problemen te hebben gedraaid mijn Synology 415+ stil te komen vallen. Blauwe power leds blijven knipperen en 4 oranje disk leds blijven branden.

Ik had geen goed gevoel en heb de NAS uitgezet, disken eruit en opnieuw gestart, gebeurde niet veel blauwe leds bleven knipperen.

NAS weer uit disken erin en weer aan en de NAS startte goed op, geen problemen te zien volgens de status van de Synology...
Binnen een dag de groene disk lampjes bleven knipperen en de NAS was niet meer te bereiken.

NAS uitgezet, zelfde riedel als hiervoor en de NAS startte gelukkig weer door, daarna de volgende ochtend zelfde probleem blauw knipperen oranje bleef branden.

Iemand enig idee wat het is of wat te doen??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Zou een voeding probleem kunnen zijn. Dan krijgt-ie niet alle 4 schijven meer in de lucht, dat vraagt altijd een beste bak stroom. Synology heeft de intelligentie nog altijd niet om netjes staggered spinup te doen.

Indien mogelijk zou je kunnen proberen aan een vervangende voeding te komen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mogelijk heb je te maken met de beruchte Intel Atom cpu bug.
DS415+ (Intel Atom defective CPU) buitengarantie hoe verder?
Ik zou heel snel contact opnemen met Synology.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 20-10-2020 21:45 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
nelizmastr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:33:
Zou een voeding probleem kunnen zijn. Dan krijgt-ie niet alle 4 schijven meer in de lucht, dat vraagt altijd een beste bak stroom. Synology heeft de intelligentie nog altijd niet om netjes staggered spinup te doen.

Indien mogelijk zou je kunnen proberen aan een vervangende voeding te komen.
Onzin, als mijn 4 bay Nas opstart hoor(en zie) je duidelijk de disken een voor een opspinnen en niet allemaal tegelijk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ben(V) schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:52:
[...]

Onzin, als mijn 4 bay Nas opstart hoor(en zie) je duidelijk de disken een voor een opspinnen en niet allemaal tegelijk.
Bij mij ook :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.