Na 3 jaar en 4mnd is mijn Synology NAS DS415+ kapot gegaan, door het zogenaamde: Blue Blinking Led Light of Death Issue. Nu heeft zowel Coolblue ( de leverancier) als Synology (fabrikant) aangegeven niets meer te willen/kunnen doen, immers de garantietermijn is overschreden. De reparatiekosten zijn 360 euro voor een compleet nieuw moederbord en hiermee economisch total-los verklaart. 15 maand na aankoop heeft Synology de garantie periode met een 1 jaar verlengd, dit omdat Intel toen bekend heeft gemaakt dat hun Atom C2538 processor sneller veroudert dan normaal. Via consuwijzer.nl ben ik erop gewezen dat het product vanaf dat moment een ondeugdelijk product was/is, en dat het daarmee niets meer te doen heeft met een vaste garantietermijn. Je mag een bepaalde verwachting hebben op een correct werkend apparaat (volgens coolblue max. 3 jaar). De leverancier zou dan verplicht zijn om het apparaat te repareren, te vervangen en of het aankoop bedrag retourneren. Daarom hierbij de vraag of er anderen zijn met gelijksoortige ervaringen en hoe hier buiten de garantie mee is omgegaan. Hopende op een goede tip die leidt tot een goede oplossing.
In dit geval ben ik bang dat het einde oefening is.
de garantie termijn is al verlengd en in die tijd kon je het product laten omruilen.
ook geef je zelf aan dat 3 jaar volgens coolblue een verwachting is die normaal is, waar je met 4 maand overheen bent gegaan.
Ik denk niet dat je op dat pad erg ver komt.
ik zou kijken naar het solderen van een 100 ohm weerstandje om het probleem op te lossen.
zie google en synology forums.
de garantie termijn is al verlengd en in die tijd kon je het product laten omruilen.
ook geef je zelf aan dat 3 jaar volgens coolblue een verwachting is die normaal is, waar je met 4 maand overheen bent gegaan.
ik zou kijken naar het solderen van een 100 ohm weerstandje om het probleem op te lossen.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Natuurlijk had ik graag het apparaat binnen garantietermijn willen inleveren. Op geen enkele wijze ben ik op de hoogte gebracht. Zowel niet via Coolblue als door Synology. Synology heeft alleen de garantie periode verlengt met een jaar. Maar niet gekozen voor een terugroepactie.
Jouw oplossing lees ik vaker op het internet. Maar daarbij lees ik ook dat dit niet meer helpt nadat de CPU het heeft begeven. Kan dit na die tijd nog wel?
Jouw oplossing lees ik vaker op het internet. Maar daarbij lees ik ook dat dit niet meer helpt nadat de CPU het heeft begeven. Kan dit na die tijd nog wel?
CB is een verkoper en die gaat ervanuit dat je een apparaat netjes & correct registreert bij de fabrikant. Zo staat mijn DS414 geregistreerd bij Synology, mijn HP Probook bij HP en mijn LG TV bij LG. CB treft, vind ik, geen schuld dus allicht kan je eens in je mailtjes / press-releases / andere updates van Synology terugzoeken of je iets over het hoofd hebt gezien?HABI1974 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:12:
Op geen enkele wijze ben ik op de hoogte gebracht. Zowel niet via Coolblue als door Synology.
Klopt; begin 2017 heeft Synology hier een statement over gepubliceerd. Hoe vervelend ook; dat was ongeveer / binnen het eerste jaar van je aankoop en mogelijk had je toen met CB kunnen overleggen of ze iets konden betekenen qua omruil / whatever.Synology heeft alleen de garantie periode verlengt met een jaar. Maar niet gekozen voor een terugroepactie.
Erg vervelend allemaal maar als je nu pas na 2.5 jaar erachter komt dat jouw NAS mogelijk niet lang genoeg mee zou gaan dan je mocht verwachten, kan het dan eventueel zo zijn dat je 2.5 jaar ook niet echt nieuws / ontwikkelingen over jouw apparaat op internet hebt gelezen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Coolblue en Synology hadden me kunnen inlichten. Bij beiden was het bekend dat ik een ds415+ heb. Product is geregistreerd bij Synology.
Volgens jou moet ik van elk apparaat bijhouden of er toevallig wat mee is. Zolang het functioneert gebruik ik het apparaat.
Volgens jou moet ik van elk apparaat bijhouden of er toevallig wat mee is. Zolang het functioneert gebruik ik het apparaat.
Volgens mij is het niet zo simpel als "pech, te laat." Ik heb ooit een 6 jaar oude nVidia kaart laten omruilen omdat het defect er al tijdens de productie in zat. De bewijslast lag bij mij, maar ik kon het voldoende ondersteunen dankzij het boze internet.
Met alle bronnen die er te vinden zijn kun je bewijzen dat het defect er al was tijdens de productie.
Er is dus geen sprake van een garantieverplichting, maar wel een verplichting om een goedwerkend product te leveren. Dat laatste is niet gebeurd, dus kun je van de winkel eisen dat ze zonder kosten repareren.
Met alle bronnen die er te vinden zijn kun je bewijzen dat het defect er al was tijdens de productie.
Er is dus geen sprake van een garantieverplichting, maar wel een verplichting om een goedwerkend product te leveren. Dat laatste is niet gebeurd, dus kun je van de winkel eisen dat ze zonder kosten repareren.
Met door discussiëren ga je er toch niet uitkomen. Ik zou gewoon proberen eens een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.org . Dan kun je een definitief antwoord op jouw vraag krijgen of ze het moeten vergoeden of niet.
Al met al is het opgelost tenminste voor als nog werkt de DS415+ weer. Een 100 Ohm weerstand solderen was voldoende.
Synology en Coolblue bedankt voor de "goede service". 360 euro reparatiekosten claimen om 1 weerstand te solderen.
Synology en Coolblue bedankt voor de "goede service". 360 euro reparatiekosten claimen om 1 weerstand te solderen.
Handig als je de link er ook bij zetfurian88 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:37:
In dit geval ben ik bang dat het einde oefening is.
https://www.synology-foru...0-cpu-hardware-falen/255/
Pagina: 1