Rtx 3080 ventus

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevt1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Mijn vraag
Ik heb een rtx 3080 ventus gekocht,
En ik heb hem 1 dag gebruikt in mijn game pc die ik helemaal nieuw heb samegesteld.
Een dag later zette ik n game aan en ging naar beneden, kwam weer boven toen was de pc uit en de videokaart deed niks meer , ik heb het getest met een andere videokaart die deed het gewoon, en zonder videokaart gaat de pc ook gewoon aan dus de videokaart is defect,
Mijn vraag is kan dit vaker gebeuren met nieuwere kaarten? Of heb ik gewoon dikke pech?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb een intel core i9 10900k met een z490 tomahawk moederbord en een psu van 750 watt
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de videokaart bij azerty besteld dus heb hem daar terug gestuurd.
Maar ik wou gewoon weten of ik niet de enigste ben die hier zoveel pech mee heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:29

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ga Azerty wel even mailen en vragen wat er uit de RMA test van je videokaart komt.

Maar even serieus... wat verwacht je precies van ons?
Want je hebt de kaart dus reeds retour gestuurd (wel via het RMA proces neem ik aan/mag ik hopen?).

Zou zo maar kunnen dat je voeding (750 watt zegt niet alles als het bijvoorbeeld een slechte kwaliteit voeding is) de kaart niet aan kan/kon.

En ja... nieuwe hardware kan ook stuk (DOA).

[ Voor 73% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-10-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevt1
Natuurlijk heb ik hem geretourneerd volgens het rma proces...
Ik verwacht niks van jullie wou dit gwn even kwijt , en er is niks mis met de voeding btw is hij door een erkend game pc bedrijf samengesteld, en derest vd hardware is ook niks mis mee heb met een andere videokaart uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:59
Oke. Dus eigenlijk wilde je gewoon even je frustratie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevt1
En of dit wel eens vaker voorkomt bij een nieuwe kaart .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:41
Welk merk en type 750w?

Er zijn wereldwijd best wel wat problemen met RTX 3xxx icm bepaalde voedingen. Voedingen met een double forward + groepsregulatie topologie zijn sws not done. Ook voedingen met double forward + dc-dc geven vaak problemen. De enige topologie die geschikt is voor deze videokaarten zijn high-end modellen met LLC + DC-DC.

[ Voor 87% gewijzigd door Uszka op 20-10-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006

HugoBoss1985

Xenotech

Uszka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:18:
Welk merk en type 750w?

Er zijn wereldwijd best wel wat problemen met RTX 3xxx icm bepaalde voedingen. Voedingen met een double forward + groepsregulatie topologie zijn sws not done. Ook voedingen met double forward + dc-dc geven vaak problemen. De enige topologie die geschikt is voor deze videokaarten zijn high-end modellen met LLC + DC-DC.
Hij heeft een Q-tec 750 watt, dus dat is geen enkel probleem. :+

@mikevt1 En de andere videokaart was een... 1030 gt? :+

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-10-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
mikevt1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:08:
Natuurlijk heb ik hem geretourneerd volgens het rma proces...
Ik verwacht niks van jullie wou dit gwn even kwijt ,
In dat geval kan je dat beter in een Tweakblog, een product- of shopreview kwijt. Het forum is bedoeld voor discussies en het stellen van vragen, en blijkbaar was dat niet het doel van je topic :). Ervaringen met kaarten zelf, dus niet RMA processen, kan je kwijt in [Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 20-10-2020 19:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.