Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BTW terugvragen bij aankoop van zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-11 19:52
Ik ga dus deze maand onze zonnepanelen op het dak leggen. Ik wordt dus een kleine ondernemer. Aanvraag gedaan bij de belastingdienst en dan straks BTW terugvragen.
Maar hoe doe ik dat als ik 3 facturen heb van de totale installatie?
Normaal lever je 1 factuur in met het totale bedrag van installatie.
Ik heb straks 1 factuur voor de omvormer, 1 voor de panelen en de installatie reken ik ook apart af.

Vul je dan 1 bedrag in van de totale installatie met de laatste factuurdatum?

Hoe pak ik dit aan en hebben jullie oplossingen? :/

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:21

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb dit laten doen door een extern bedrijf. Kost wat, maar dan heb ik in ieder geval zelf geen gedoe. Bovendien is een foutje zo gemaakt en dit kan snel tegen je gaan werken bij de belastingdienst. Mijn installateur bood deze optie aan en daar heb ik gebruik van gemaakt.

• MaKo1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06:48
Gewoon totaalbedragen in de aangifte zetten en de facturen bewaren. Op de site van de belastingdienst staat een gehele uitleg...

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:29
https://www.belastingdien...panelen-ik-ben-ondernemer
Al gelezen?

Op zich wel mooi, "ik wil een belastingvoordeel, geven jullie even een oplossing?"

[ Voor 25% gewijzigd door eric.1 op 20-10-2020 14:17 ]

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Stappenplan vind je ook hier op de site van Vereniging Eigen Huis. Facturen moet je niet inleveren, maar alleen bewaren zodat je ze kunt laten zien als Belastingdienst controle uitvoert.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-11 19:52
eric.1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:16:
https://www.belastingdien...panelen-ik-ben-ondernemer
Al gelezen?

Op zich wel mooi, "ik wil een belastingvoordeel, geven jullie even een oplossing?"
Natuurlijk, maar deze is voor ondernemers. dat ga ik nog worden! Deze pagina`s heb ik allemaal al gelezen. Ik ga het dus als volgt doen; gewoon 1 totaalbedrag voor 2x aankoop materialen en 1x installatie. En ik gebruik de laatste datum. Bonnen leg ik klaar voor "The men in Blue". 8)

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
cwrm63 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Natuurlijk, maar deze is voor ondernemers. dat ga ik nog worden! Deze pagina`s heb ik allemaal al gelezen. Ik ga het dus als volgt doen; gewoon 1 totaalbedrag voor 2x aankoop materialen en 1x installatie. En ik gebruik de laatste datum. Bonnen leg ik klaar voor "The men in Blue". 8)
Zorg ervoor dat alle factuurdatums liggen in het tijdvak van aangifte. Zo niet dan het tijdvak even met de pen aanpassen als je deze op papier doet. Is alleen van belang als je controle krijgt.

Als je binnenkort (<3 jaar) ondernemer gaat worden (dus niet vanwege de zonnepanelen) kan dat dacht ik wel straks gevolgen hebben ivm keuze kor en/of omzet.
3raser schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:13:
Ik heb dit laten doen door een extern bedrijf. Kost wat, maar dan heb ik in ieder geval zelf geen gedoe.
5 getallen invullen is niet zo moeilijk met exact voorbeeld erbij, maar ieder zijn ding.

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 12:09
goedenmiddag,

ik zit met een net andere situatie ,waar ik weinig over kan vinden, en waar ik denk ik ook niet de enige in ben. Ik kan alleen weinig vinden over deze situatie.

In 2013 heb ik nieuwe zonnepanelen gekocht voor onze huidige woning, en de btw teruggevraagd.
Volgend jaar ga ik verhuizen, en wil daar ook weer zonnepanelen.
Het gaat dus niet om een uitbreiding.

volgens de mensen achter https://www.btw-zonnepanelen.nl/nieuwe-kor/
(ik heb met ze gebeld), moet ik het volgende doen:

1. eerst woning verkopen en sleuteloverdracht afwachten
2. vervolgens opzeggen onderneming bij belastingdienst en wachten op bevestiging
3. dan weer nieuwe panelen aanschaffen, en de btw hierop terugvragen.

Nu wil ik graag zsm die nieuwe panelen bij de nieuwe woning. Ik krijg in maart de sleutel, en hoop in mei de sleuteloverdracht van de huidige woning te realiseren. Dit betekent echter dat ik met een beetje pech niet de optimale opbrengst van de panelen heb, want mei is normaal de beste maand van het jaar.
Zijn er andere oplossingen te verzinnen ? bijvoorbeeld de panelen door mijn vrouw te laten betalen, aangezien zij niet bij de belastingdienst als ondernemer geregistreerd staat ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met wat zoeken had je Nieuws: Zonnepanelen en de btw kunnen vinden. Een apart topic voor deze discussie lijkt mij dan ook niet nodig. Ik sluit bij deze het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.