LG OLED en Denon receiver geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:11
Hoi!

Ik heb gisteren mijn nieuwe tv LGOLEDB9 opgehaald en geïnstalleerd, nu loop ik echter tegen een paar problemen aan waar ik zelf niet uit kom. Ik zag dat het probleem wat ik heb wel vaker voorkomt, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden helaas :'(

pricewatch: LG OLED65B9SLA Zwart
pricewatch: Denon AVR 1713

De opstelling die ik heb is als volgt :

Denon AVR1713 receiver :

In de HDMI game input zit mijn Xbox One.
In de CBL/SAT input zit mijn Ziggo next box.

HDMI out gaat dan naar de LGOLEDB9.

In de Denon is HDMI control ingeschakeld, ik kan met de Ziggo afstandsbediening alles tegelijk inschakelen en uitschakelen.

Het geluid staat op de tv ingesteld als HDMI-ARC, en alle HDMI kabels zijn high speed.

Na deze inleiding dan mijn problemen :)

Als ik tv kijk middels de Ziggo box werkt alles vlekkeloos en heb ik ook goed geluid en geen problemen, nu heeft deze tv allerlei apps waaronder Netflix en Spotify, maar zodra ik dit aanklik kiest de Denon automatisch de TV Audio ingang en hoor ik geen geluid. Zet ik de Denon weer op de CBL/SAT ingang, dus krijg ik weer gewoon Ziggo te zien. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar zonder succes helaas.. Ik kan natuurlijk naar kanaal 150 gaan van de Next box om zo Netflix te kijken, maar dan nog.. Het zou toch middels de LG app ook gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 21:29
Als je de apps op de tv gebruikt gaat het via arc (tenzij je een optische kabel erbij aansluit) check je arc gerelateerde instellingen in de tv en denon.

Hou rekening met het feit dat je netflix gelimiteerd gaat zijn tot stereo. Arc ondersteunt geen multi channel. Zolang je je receiver niet wilt upgraden kan je naar mijn mening beter overwegen iets als een nvidia shield of apple tv aan te schaffen dan te klooien met arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Kasper1985 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:37:
Hou rekening met het feit dat je netflix gelimiteerd gaat zijn tot stereo. Arc ondersteunt geen multi channel.
Zowel ARC als S/PDIF Out kunnen multi channel ondersteunen. Het hangt van de TV af of deze het signaal terug zet naar 2.0 of dat bijvoorbeeld alleen Dolby 5.1 maar geen DTS 5.1 wordt ondersteunt. Dit hangt echter van de TV af en niet van ARC. Waarbij TV's in het gros zonder problemen Dolby 5.1 doen en veelal ook Dolby Digital +. Dat "feit" trek ik ten zeerste in twijfel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 18:49
Mijn LG CX ondersteunt DD+ tijdens Netflix via arc. Neem aan dat de ts hdmi 2 gebruikt voor arc? In je tv instellingen geluid via arc laten lopen en op je reciever TV audio kiezen. In je Denon menu onder hdmi instellingen ook instellen dat je geluid via je avr moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Inderdaad, ik gebruik HDMI 2. In deze poort zit de kabel welke naar de receiver gaat.

Ik heb een foto bijgevoegd hoe mijn instellingen staan in de Denon menu, staat wel goed dacht ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwS3V-0YKJrI_gcbJ53Vz1QP-0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGWMqs6vaHq0c6VOt0FLGcYZ.jpg?f=fotoalbum_large
Biatch schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:53:
Mijn LG CX ondersteunt DD+ tijdens Netflix via arc. Neem aan dat de ts hdmi 2 gebruikt voor arc? In je tv instellingen geluid via arc laten lopen en op je reciever TV audio kiezen. In je Denon menu onder hdmi instellingen ook instellen dat je geluid via je avr moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 18:49
Je hdmi control is CEC.
Waarschijnlijk ondersteunt je oudere Denon geen DD+ en in dit topic lees je waarom met een eventuele oplossing
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1892471

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
Nou.. ik heb het voor elkaar! Geen idee hoe, ik heb hetzelfde gedaan als eerder vandaag en gister maar het werkt ineens.. In het menu van de tv heb ik het geluid nu ingesteld op HDMI ARC en dan digitaal uit via PCM ipv automatisch. Dat was het blijkbaar :)
Pagina: 1