Hoe lang gaat de Synology 1815+ nog mee na crash Atombug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvA58
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-05 17:28
Mijn vraag
Onlangs crashte mijn Synology 1815+ ook door de bekende Atom bug. Opgelost met het weerstandje dus alles draait weer. Mijn vraag is nu hoe lang gaat deze Nas mee. Hij is bijna 6 jaar oud. Er wordt gezegd tussen de 5 en de 7 jaar maar dat lijkt mij wel erg kort voor de Miele onder de Nas. Er staat nu 12 TB fotowerk op. Dat is ook offline elders opgeslagen. Moet ik nu al denken aan een 1819 of kan het nu na de crash nog wel een paar jaartjes mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
Misschien je vraag even stellen in het Synology vraag en antwoord topic
Wellicht vind je daar iets sneller antwoord op je vraag ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DonJunior op 19-10-2020 20:11 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:49
Het enige antwoord wat je gaat krijgen is statistisch van aard, namelijk wat anderen is overkomen of verwachten, het geeft je geen enkele garantie voor jouw NAS.
Als je "angst" de databeschikbaarheid is, koop je een nieuwe NAS.
Als je "angst" het dataverlies is, zorg je voor (incremental) backups.

[ Voor 8% gewijzigd door Renault op 19-10-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvA58
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-05 17:28
Angst heb ik eigenlijk niet. Ik heb back ups elders onder gebracht. Maar voor de dagelijkse flow is het wel belangrijk dat het goed blijft werken. Mijn WD Red's 3TB zitten er ook al, op een na sinds ingebruikname in en draaien als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:58
Als hij defect zou zijn geraakt door die Atom bug dan had dat weerstandje echt niet meer geholpen.

Die bug bestaat eruit dan een bepaalde ingang degenereerd in de loop van de tijd en als dat te ver heen is kan hij niet neer booten.
Dat weerstandje voorkomt die degeneratie waardoor dat probleem nooit meer op kan treden.
Maar dat is geen reparatie, als hij eenmaal defect is, blijft hij defect.

Dus die crash kan niet daardoor veroorzaakt zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.