Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtie.be
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-11-2020
Beste,

1ste keer iets verkocht via Paypal. Geld ontvangen van koper, pakje opgestuurd en ontvangst is bevestigd door koper.
Nu blijft het ontvangen bedrag geblokkeert te zijn door Paypal.

Wie heeft ook dergelijke ervaring gehad en welke was de oplossing.

Mijn account bij paypal is volledig in orde.

Grtn,
Kurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al contact opgenomen met Paypal?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Normaal is de eerste reactie "heb je al contact opgenomen met PayPal?" Maar daar moeten we misshien niet te veel van verwachten.

Desondanks kun je het toch proberen. ;)

Syringe eleven. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 19-10-2020 20:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurtie.be
Snake schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:59:
Al contact opgenomen met Paypal?
heb deze avond een chat functie gebruikt met als antwoord dat er geen medewerkers aanwezig waren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:22

Barrycade

Through the...

Wat is de melding die je krijgt dan? Is daar geen hint te vinden waarom het geblokkeerd is? Alle stappen van registratie etc doorlopen? Weet niet hoe het in België zit met registratie. Maar vaak moet je je legitimeren met een tegenrekening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Redenen waarom paypal je geld vasthoud:

Je bent jonger dan 18.
Paypal weet niet of je echt bestaat, want er is geen creditcard gekoppeld.
Je hebt een (volgens paypal) onmogelijk hoog bedrag ontvangen.
In de beschrijving staat iets wat verdacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtie.be
Beste,

Ouder dan 18 ja ben er 55 hi
Credit is gekoppeld , account sedert 2017

dit is het antwoord van Paypal van een week terug,

We houden het geld vast omdat we denken dat deze transactie een hoger risico met zich meebrengt dan gewoonlijk. Het geld wordt weergegeven op uw saldo in behandeling en wordt beschikbaar nadat de bestelling is voldaan, zolang er geen claims door de koper worden ingediend en er geen problemen met uw rekening ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Heb ik ook gehad inderdaad, gewoon even 2-3 weken wachten. Als Paypal een bevestiging heeft dat het pakket ontvangen is dan komt je geld vrij.

Je kunt het proces versnellen door de tracking gegevens in te voeren in Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtie.be
EValentino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:48:
Heb ik ook gehad inderdaad, gewoon even 2-3 weken wachten. Als Paypal een bevestiging heeft dat het pakket ontvangen is dan komt je geld vrij.

ik had het pakket nummer van Bpost ingegeven bij Paypal en ingegeven als verzonden, van wie dient paypal de bevestiging van ontvangst te krijgen door de koper of verkoper?

grtn,
Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
kurtie.be schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

ik had het pakket nummer van Bpost ingegeven bij Paypal en ingegeven als verzonden, van wie dient paypal de bevestiging van ontvangst te krijgen door de koper of verkoper?

grtn,
Kurt
Aan de hand van de tracking gegevens controleert Paypal of het is aangekomen voor zover ik weet, en het geld zal dan vrijgegeven worden. Er staat als het goed is ook een schatting bij wanneer dit ongeveer zal zijn. Mijn ervaring is dat je hier ook rekening mee moet houden.

Als je vaker gaat handelen via Paypal zul je hier in de toekomst geen last meer van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtie.be
EValentino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:48:

Hoe verkrijgt Paypal die bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
kurtie.be schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Hoe verkrijgt Paypal die bevestiging?
Dat controleert Paypal aan de hand van het T&T nummer. Maar het kan echt wel 3-4 weken duren, dat was bij mij ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtie.be
Bpost trackinggegevns werden direct ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtie.be
EValentino schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Dat controleert Paypal aan de hand van het T&T nummer. Maar het kan echt wel 3-4 weken duren, dat was bij mij ook het geval.
Ok, ik wacht nog een 2tal weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12
Ze zijn bang dat je het geld eraf haalt, er mogelijk iets niet goed is met het pakket wat je hebt verstuurd, daar de koper een claim van gaat indienen, maar jij dan " met de noorderzon vertrokken bent ".

Is natuurlijk niet zo... maarja
Zo werkt PayPal helaas; aan de ene kant wordt alles heel makkelijk gemaakt en lijkt alles heel veilig, aan de andere kant krijg je dit soort onzin :F
En het mooiste van allemaal is dat er geen levend persoon te contacteren is, PayPal wordt inmiddels bestuurd door AI, zo lijkt het tenminste.

[ Voor 16% gewijzigd door JohanNL op 26-10-2020 10:26 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Die kwalificatie laat ik voor jouw rekening, maar het zou mij niet verbazen dat de dienstverlener in dit geval gewoon handelt naar de algemene voorwaarden en/of de Europese richtlijnen voor betalingsverkeer.

Als ik het goed begrijp gaat het om een dienstverlener met een financiële vergunning in Luxemburg, en zeker als dat een bankvergunning betreft is het toezicht daarop streng. Als een toezichthouder constateert dat een financiëel dienstverlener niet handelt volgende de vereisten, dan kan een (hoge) boete worden opgelegd en in Nederland is er in het nieuws verschenen dat het OM zelfs een schikking heeft getroffen met een bank die niet volgens de regelgeving zou hebben gehandeld.

In Europa hebben we als samenleving nu eenmaal financiële dienstverleners als private partijen onderdeel gemaakt van een opsporingsapparaat, op straffe van sancties. Dat is op zich efficiënt voor diezelfde samenleving, maar het is te verwachten dat die dienstverleners dus ook erg goed opletten of ze zich aan de regels houden en zo nodig strenge normen hanteren. Het lijkt mij in ieder geval geen gemakkelijke opgave voor die dienstverleners om aan de wet- en regelgeving te voldoen.

Ik vermoed dat het dus volstrekt terecht is hoe de dienstverlener hier handelt, maar zonder de details te kennen valt dat nauwelijks in te schatten.

Mocht het anders zijn en ontstaat er een geschil, dan is soms een rechtsgang noodzakelijk. Als @kurtie.be niet heeft gehandeld uit hoofde van een bedrijf of beroep, betreft het naar ik vermoed een consumentenovereenkomst met een bedrijf dat gevestigd lijkt te zijn in Luxemburg. Afgaande op de gebruikersnaam woont @kurtie.be voornamelijk in België en is vermoedelijk de Belgische rechter bevoegd en is Belgisch recht van toepassing bij een eventueel geschil met dat bedrijf. Let op dat financiële dienstverlening in Europese regelgeving en nationale (implementatie)wetgeving vaak een bijzondere positie kent, dus wellicht zit dat anders.

Als er sprake is van een consumentenovereenkomst, dan is het te overwegen om bij uitblijven van een reactie of een geschil contact op te nemen met het ECC België:

https://ec.europa.eu/info...entres-network-ecc-net_en

Het ECC kan samen met @kurtie.be nagaan of er sprake is van een Europees internationale consumentenovereenkomst en of het ECC daarom kan assisteren bij eventuele juridische geschillen. Het ECC heeft een vestiging in elke lidstaat, waaronder ook Luxemburg. Het ECC België kan dus zonodig contact opnemen met het ECC Luxemburg om te bemiddelen mocht dat nodig zijn.

Zou het ECC @kurtie.be adviseren om een rechtsgang te overwegen als bemiddeling niet succesvol is, dan kan dat mogelijk via de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen (EPGV) (‘Small Claims Procedure’ of een andere naam die België gebruikt) mits de vordering minder dan 5000 euro betreft. Een EPGV is een grotendeels schriftelijke procedure die bedoelt is om internationaal te procederen binnen de EU. Of de EPGV noodzakelijk is en van toepassing kan het ECC zo nodig uitleggen, omdat het hier zoals gezegd een financiële dienstverlener betreft en er daarom soms uitzonderingen bestaan. En uiteraard moet @kurtie.be afwegen of procederen opweegt tegen zoiets als de financiële risico’s daarvan en of de relatie met de dienstverlener daardoor beschadigt zou kunnen raken.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12
@Number10 Informatief en ik denk dat je wel gelijk hebt qua wet en regelgeving.
Maar waar het mij om ging is de wijze op hoe Paypal dit afhandelt; het ziet ernaar uit dat ze vooraf niet goed onderzoek naar TS hebben gedaan en wellicht niet eens zijn identiteit hebben bevestigd, dan komen ze later met van die maatregelen die buitengewoon klantonvriendelijk zijn om hunzelf te beschermen tegen hun eigen nalatigheid.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:03:
het ziet ernaar uit dat ze vooraf niet goed
Ik kan dat zelf nergens uit afleiden. Naast de wetgeving hanteert de dienstverlener neem ik aan ook eigen voorwaarden (zoals ik bovenin mijn eerdere reactie ook noemde) en die zijn doorgaans toch echt van toepassing op een overeenkomst. (Algemene) voorwaarden kunnen soms wel strijdig zijn met bijvoorbeeld de EU blauwe lijst of ander nationaal geldend dwingend recht, maar het lijkt mij in het algemeen onwaarschijnlijk dat een grote dienstverlener in dit segment dergelijke voorwaarden zou hanteren.

Of er al dan niet sprake is van strijdigheid met EU regelgeving of ander recht hangt uiteraard eerst af van de voorwaarden en waarschijnlijk of @kurtie.be als consument kan worden aangemerkt. Soms kan een bedrijf door een rechter overigens ook worden aangemerkt als consument afhankelijk van bijvoorbeeld de omvang en activiteiten, of als er sprake is van een overeenkomst met een gemengd karakter (Gruber-arrest, HvJ EG 20 januari 2005) mits de overeenkomst hoofdzakelijk voor consumentendoeleiden wordt gebruikt, maar een rechter in elke lidstaat zal daar mogelijk net even anders mee omgaan. In hoeverre Belgische of Luxemburgse rechters dat op eenzelfde manier afwegen zoals de Nederlandse rechter weet ik niet, maar of er sprake is van een consumentenovereenkomst kan het ECC België waarschijnlijk beter inschatten, mocht @kurtie.be noodzaak zien om ze te benaderen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Pagina: 1