Toon posts:

Chihuahua knaagt plinten kapot

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:04:
[...]
Het is gewoon net een kind/baby.
* Gomez12 stelt zich voor dat er elke week een vrachtwagen met sambal bij Jism stopt als die een kind krijgt, want het hele huis moet onder de sambal zitten...

Vloer vol met sambal met daarin kruippaden voor de baby vrijgelaten, daar mag hij kruipen...

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:04:
[...]

Ja mooi,

Maar'm, neemt niet weg dat het van nature eigenwijze beesten zijn. En het corrigeren alleen plaats kan vinden op moment supreme. Of wou je me zeggen dat als ik de hond aan de oren trek en 'm zeg "Nee" terwijl ik voor de plinten sta die het begrijpt?
Als de basis goed is dan is correctie veel minder nodig. Zoals iedereen hier zegt heeft alles een oorzaak. Je kunt dan de gevolgen wel aan proberen te pakken, maar de oorzaak aanpakken werkt heel veel beter. Dat gezegd hebbende zijn Chihuahuas gewoon een stuk lastiger op te voeden dan veel andere rassen, al is het beeld wellicht ook wat vertekend doordat dit ras vaak gekocht wordt door mensen die bar slecht zijn in opvoeden. Die vinden een Chihuahua vooral schattig (en het staat zo leuk) en hebben de ballen verstand van de achtergrond en het karakter van zo'n beestje.

Overigens zei je ergens dat je voldoende speeltjes hebt maar teveel speeltjes kan juist averechts werken omdat de hond dan uitdaging mist. Bij de honden die wij thuis hadden waren er vaak maar één of twee speeltjes in huis. Als er een kapot ging, of je merkte duidelijk dat de interesse verdwenen was, dan kwam er pas een nieuwe.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een bench hoeft niet. Hij doet het op momenten dat wij juist thuis zijn, en eigenlijk niet op 'm letten en hij bijv alleen in de slaapkamer is. Ik heb 'm denk ik 3x betrapt nu. Ik zie 'm dat niet meer doen.

Ze spelen samen veel meer momenteel (de hond en de kat) en ik stimuleer ze ook. Alles is afleiding en m'n vriendin moet het ook inzien dat het nodig is. Het komt langzaam wel goed.

Bedoel soms sliep de kat bij ons. M'n vriendin wordt dan wakker en vraagt me, why is there pee flowing on my legs? En dan zie je de kat uitgebreid zitten zeiken op het bed. Nou dat heeft ie 1x en nooit meer gedaan.

De kat had vroeger een plas issue; die wist z'n bak niet optijd te vinden en voila, eerste de beste hoek of kledingstuk mocht het ontgelden. Af en toe en ook al hoeft ie nog niet, gewoon even op de bak zetten helpt al genoeg. Zelfde geldt met de hond. ff wat aandacht, en hij is super relaxed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4azcs3OPI5erquWUQKlH1Knn3AY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hMOWVq0D4JEABzNHDPwB2gTo.jpg?f=user_large

bruh

Ik sta er overigens nog steeds versteld van om 's-ochtends de kat in de gootsteen sporadisch te zien pissen. Eigenlijk kan ik het applaudisseren en wel om lachen ook. Zeik spoel je natuurlijk zo weg; mischien moet eens gaan verdiepen het aanleren van urineren op toilet.

Maar goed; de hond is voorlopig oke. Het gedrag is echt een stuk minder ten opzichte van dat ik de thread hier gestart ben. Hij doet het teminste niet meer in ons bijzijn of dat ik "snippers" van hout terug zie. Ik neem af en toe een takje van buiten af mee, daar kan die ook op kauwen.

en ja, z'n bak wordt om de 2 dagen gereinigd en om de 5 dagen verschoond
Pagina: 1 2 Laatste