Een bench hoeft niet. Hij doet het op momenten dat wij juist thuis zijn, en eigenlijk niet op 'm letten en hij bijv alleen in de slaapkamer is. Ik heb 'm denk ik 3x betrapt nu. Ik zie 'm dat niet meer doen.
Ze spelen samen veel meer momenteel (de hond en de kat) en ik stimuleer ze ook. Alles is afleiding en m'n vriendin moet het ook inzien dat het nodig is. Het komt langzaam wel goed.
Bedoel soms sliep de kat bij ons. M'n vriendin wordt dan wakker en vraagt me, why is there pee flowing on my legs? En dan zie je de kat uitgebreid zitten zeiken op het bed. Nou dat heeft ie 1x en nooit meer gedaan.
De kat had vroeger een plas issue; die wist z'n bak niet optijd te vinden en voila, eerste de beste hoek of kledingstuk mocht het ontgelden. Af en toe en ook al hoeft ie nog niet, gewoon even op de bak zetten helpt al genoeg. Zelfde geldt met de hond. ff wat aandacht, en hij is super relaxed.
bruh
Ik sta er overigens nog steeds versteld van om 's-ochtends de kat in de gootsteen sporadisch te zien pissen. Eigenlijk kan ik het applaudisseren en wel om lachen ook. Zeik spoel je natuurlijk zo weg; mischien moet eens gaan verdiepen het aanleren van urineren op toilet.
Maar goed; de hond is voorlopig oke. Het gedrag is echt een stuk minder ten opzichte van dat ik de thread hier gestart ben. Hij doet het teminste niet meer in ons bijzijn of dat ik "snippers" van hout terug zie. Ik neem af en toe een takje van buiten af mee, daar kan die ook op kauwen.
en ja, z'n bak wordt om de 2 dagen gereinigd en om de 5 dagen verschoond