Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKraats
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-10-2020
Mijn vraag
Mijn jaren oude WD harde schijf gaat aan als ik de stekker in het stopcontact stop maar even later na twee keer knipperen weer uit. Dat zal neem ik aan de reden zijn dat ik MyBook niet zie op mijn eveneens niet nieuwe HP laptop maar ook niet op een tablet of mijnMacBook Air. Kan ik deze harde schijf op een andere manier lezen, wat er op staat er af halen, of iets met de data die er op staat zonder die netstroom?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gaat het om een harde schijf in een casing? kan je die niet uit de casing halen en koppelen aan een laptop/pc?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder stroom gaat een harddisk niet werken, en krijg je er ook geen data vanaf.
Als het gaat om een externe disk dan zou die intern aansluiten (of in een andere externe case) een goede manier zijn om uit te sluiten of de disk, of de controller stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:11
Die harddisks heb je in twee formaten: 3,5 inch en 2,5 inch (2,5").
- Een 2,5 inch harddisk kan je extern aansluiten via een USB interface (dus "met een USB-stekker" zónder separate netvoeding). Een 2,5 inch harddiskje (want die is kleiner van formaat en die zit ook in een kleiner plastic doosje) wordt altijd geleverd zonder externe netvoeding
- Een 3,5 inch harddisk heeft altijd een externe netvoeding nodig omdat die ook een 12 Volt voedingslijn gebruikt. Zo'n harddisk zit in een veel groter plastic doosje en daar zit ook altijd een externe voeding bij geleverd. Soms is is die voeding defect en dan doet de harddisk "raar".

Een 2,5 inch harddiskje kan je dus gewoon aansluiten op een laptop (probeer zowel de USB2-aansluiting uit, die is intern zwart, als de USB3-aansluiting, die is intern blauw gekleurd).
Een 3,5 inch harddisk kan je intern aansluiten in een desktop PC en dan heb je die externe netvoeding niet meer nodig voor het goed werken van de harddisk.

Als je de harddisk uit zijn plastic doosje haalt, vervalt je garantie. Bewaar altijd alles wat om de harddisk zat inclusief behuizing, printjes en externe voeding (ook al denk je dat die defect zijn) totdat je de data terug hebt: soms zit de harddisk in de case aangesloten met een printje wat nodig is voor de goede werking van de harddisk en dat printje is specifiek voor die harddisk.

Als je onervaren bent hiermee: wees voorzichtig met handelen, maar de harddisk zelf (dus het metaal) nóóit open en ga zeker niet ermee naar een computerwinkel: die weten er niets vanaf en helpen je (onbedoeld) alleen verder van huis als je je data terug wil hebben. Wend je dan liever tot forumgenoten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:08
Let wel op , het gaat hier om een WD Mybook, dus met ecncryptie.
Dat maakt het allemaal niet zo eenvoudig.
Hardware encryptie op WD MyBook HDD's. Hoe kom je er vanaf?
PeterKraats schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:56:
Mijn jaren oude WD harde schijf gaat aan als ik de stekker in het stopcontact stop maar even later na twee keer knipperen weer uit. Dat zal neem ik aan de reden zijn dat ik MyBook niet zie op mijn eveneens niet nieuwe HP laptop maar ook niet op een tablet of mijnMacBook Air.
Als de WD alleen op de netstroom is aangesloten en geen verbinding heeft met de computer is dat wel normaal gedrag, misschien probleem met de USB kabel?
Hoor je wel het USB verbindings-geluid als je de harde schijf aansluit op de PC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
The_Doman schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:18:
Let wel op , het gaat hier om een WD Mybook, dus met ecncryptie.
Dat maakt het allemaal niet zo eenvoudig.
Hardware encryptie op WD MyBook HDD's. Hoe kom je er vanaf?

[...]

Als de WD alleen op de netstroom is aangesloten en geen verbinding heeft met de computer is dat wel normaal gedrag, misschien probleem met de USB kabel?
Hoor je wel het USB verbindings-geluid als je de harde schijf aansluit op de PC's?
De encryptie staat niet standaard aan, als je die hebt aangezet, ben je in de aap gelogeerd in deze situatie.

Zover ik weet zijn de mybook schijven altijd 3,5".
Pagina: 1