Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• RoyKo99
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06-2022
Beste tweakers.
Gisteren heb ik mijn bureau moeten verschuiven en is aan de achterkant ( aansluiting op het moederbord ) de hdmi kabel omgebogen en zo goed als afgebroken. Na wat rommelen met een nieuwe hdmi kabel en een ander beeldscherm toch bijna de conclusie dat de aansluiting stuk is. Inmiddels een nieuw beeldscherm gekocht met display port, die werkt natuurlijk ook niet meer. Ik heb de aansluitingen op de videokaart er nog nooit voor gebruikt ( ben niet te handig met dit spul ) en heb mij laten vertellen dat ik daar het beeld weg moet halen. Nu is mij alleen de vraag hoe ik dat voor elkaar krijg aangezien ik geen beeld heb en de bios dus niet kan zien.

Ik heb een asus maximus xi extreme moederbord En ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

Gr Roy

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gezien je een videokaart hebt, staat de video-ingang op je moederbord uitgeschakeld.
Steek de displayport kabel in de videokaart (even op de hoekjes letten, dan zie je zo welk gat :) ) .
Op je monitor op de knopjes rechtsonderin klikken. Input select -> display port.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Om het menuutje te openen moet je meestal "enter" of "auto" aanklikken.

• RoyKo99
Ik heb die videokaart er altijd al in gehad maar schijnbaar nooit echt wat mee gedaan. Maar dat heb ik al geprobeerd maar het scherm geeft dan aan dat er geen signaal is. Alle ingangen al geprobeerd die ik vinden kan

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 14:35
Dus je HDMI aansluiting op je mobo is nu stuk en je videokaart is niet geselecteerd in je bios en daarom inactief? Dat wordt lastig.

Je kunt echt niets met met de aansluiting op je mobo? Met wat knutselen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:49
Bios van het moederbord resetten, dan wordt de videokaart de standaard en de igpu uitgeschakeld. dat gaat heel makkelijk want er zit een resetknop op het I/O.

[ Voor 24% gewijzigd door Uszka op 18-10-2020 20:55 ]

• RoyKo99
@kraades Voor hoever ik tot nu toe ben is dat het een beetje denk ik ja. Aan de buitenkant van de aansluiting niks kunnen ontdekken en wat aan dat ding rommelen maakt ook geen verschil. Wel ben ik erachter gekomen dat zodra je de computer aan zet het beeldscherm dat ziet. Die geeft op zo'n moment een teken van leven maar blijft aangeven dat er geen signaal is.

@Uszka Dit ga ik nog eens opzoeken. Heb al wel op een reset knop gedrukt maar op alle ingangen is er nog niks veranderd tot nu toe

• RoyKo99
@kraades nog vergeten erbij te zetten maar de hdmi ingang is naar mijn idee dan stuk. Maar de ingang voor display port geeft ook geen signaal af ( het is wel in 1 blokje op het moederbord )

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38
RoyKo99 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:03:
@kraades nog vergeten erbij te zetten maar de hdmi ingang is naar mijn idee dan stuk. Maar de ingang voor display port geeft ook geen signaal af ( het is wel in 1 blokje op het moederbord )
Het betreft uitgangen, geen ingangen. En je moederbord heeft enkel een HDMI uitgang, het kan dus niet dat de DisplayPort aansluiting in hetzelfde blokje zit.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als de hdmi poort op je moederbord kapot is, waarom koop je dan een nieuw beeldscherm? Je beeldscherm werkt nog gewoon lijkt me.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Uszka
RoyKo99 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:02:

@Uszka Dit ga ik nog eens opzoeken. Heb al wel op een reset knop gedrukt maar op alle ingangen is er nog niks veranderd tot nu toe
Welke van die 2 knoppen heb je ingedrukt?

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Heb je ook op de monitor het juiste invoersignaal geselecteerd? Misschien dat deze op HDMI staat en dat dit over moet naar DP of automatisch. Meestal iets als 'input source' of een beeldscherm met een pijltje van buitenaf naar binnen. Misschien moet dit in combinatie met de reset van de bios (clear CMOS achterop je moederbord) om weer beeld te krijgen, als de losse videokaart is uitgeschakeld.
zonoskar schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:19:
Als de hdmi poort op je moederbord kapot is, waarom koop je dan een nieuw beeldscherm? Je beeldscherm werkt nog gewoon lijkt me.
Waarschijnlijk voor de andere soort aansluiting, anders inderdaad wat overbodig.

Si vis pacem, para bellum

• RoyKo99
Monitor staat inderdaad op display port. Was al een poosje van plan een andere monitor te kopen dus vandaar dat ik dat heb gedaan. Ik ga het nog eens proberen met de resetknoppen.

• Uszka
De ene knop is clear cmos (de reset) en de andere is als je het bios wil flashen naar een nieuwere versie. Kijk in de handleiding hoe het in zijn werk gaat.

• RoyKo99
Inmiddels werkt alles weer. Aantal delen losgepakt en opnieuw erin gezet en het werkte weer. Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1