Lease auto (met ruimte voor tweeling èn 2 jarige) gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
hi,

ik ben in vergaande onderhandeling om te tekenen bij een nieuwe werkgever, maar verwacht ook gezinsuitbreiding. We zijn daarin samen op zoek naar welke auto zou passen in het leasebudget , maar ook waar ik de kids in kwijt kan :) . Mijn mogelijke nieuwe werkgever wil daarin meedenken, maar ik merk dat ze op zoek zijn naar merk en type auto’s. als ik nu zelf kan komen met dit lijstje kan ik daarna wel kijken of we eruit komen.

eisen; twee maxi cosi achterin en een kinderstoel (2jarige).
ik verwacht dat de auto omgerekend rond de 33, max 37k mag kosten.

ik lees verschillende ervaringen, maar tot nu toe dacht ik dat de volgende autos zouden kunnen:
- skoda superb
- ford focus st
Renault Grand Scénic (5 of 7 zitplaatsen) (buiten budget?)
Seat Tarraco (5 of 7 zitplaatsen)
Skoda Kodiaq (5 of 7 zitplaatsen)
Peugeot 5008 (7 zitplaatsen) (buiten budget)
Citroën Grand C4 Spacetourer (7 zitplaatsen)
vw touran (wordt volgens mij niet meer gemaakt maar zag er laatst nog een als occassion lease)

ik ben benieuwd naar jullie ideeën of ervaring! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
mijn idee: pak de duurste 3 van het lijstje en kom met dat lijstje aankakken (uitgaande dat ze je leasebudget vastzetten en dat je daarna mag happyshoppen?)
mijn ervaring: 2 kids is handiger want dat past ook handig in een kleine c-klasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
dyrc schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:44:
mijn idee: pak de duurste 3 van het lijstje en kom met dat lijstje aankakken (uitgaande dat ze je leasebudget vastzetten en dat je daarna mag happyshoppen?)
mijn ervaring: 2 kids is handiger want dat past ook handig in een kleine c-klasse :)
haha ja vertel mij wat dat 2 kids handiger is :+ . Ik moet nog van de schok bijkomen.

Members only: Werk
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Waypoint op 27-10-2020 00:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Meeste stations kunnen geen drie kinderstoeltjes achterin kwijt. De stoeltjes zijn te breed, zeker bij gebruik isofix.

Je komt vanzelf bij de 7 zitters uit

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 16-10-2020 21:53 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:46
Ligt er ook aan of je verder nog wensen hebt. Wil je ook nog wat opties, automaat en een PK, dan zullen er wel een aantal afvallen voor 37k.
Voor inspiratie is er ook nog een groot “Keuze leaseauto deel 5” topic

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:23
Waypoint schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

haha ja vertel mij wat dat 2 kids handiger is :+ . Ik moet nog van de schok bijkomen.

Mijn leasebudget staat al vast overigens: 650 excl brandstof en btw, echter eerst 1 jaar contract en met 35.000 km. Bij leaseplan blijft er dan weinig over (ook bij occassions). Ik mag echter wel duurder leasen en zelf bijbetalen.

Dat is nu onderdeel van de discussie; dus als ik de auto's weet, kunnen zij (en ik) dat omrekenen. Ik reken zelf met ca100 euro erboven als eigen bijdrage (ca 750 leasebudget) :)
Weet er verder weinig van te melden, maar wilde alleen even zeggen dat het wel én moet zijn, deed een beetje pijn aan de ogen.

Toch succes met het vinden met een oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
ydderf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:59:
Ligt er ook aan of je verder nog wensen hebt. Wil je ook nog wat opties, automaat en een PK, dan zullen er wel een aantal afvallen voor 37k.
Voor inspiratie is er ook nog een groot “Keuze leaseauto deel 5” topic
thnx, ken het topic, maar gezien de vraag leek het mij beter een apart topic te maken.
Ik heb helemaal geen eisen qua schakelbak, pk's e.d. Als het maar geen multipla is. :+
Tuurlijk het liefste rijd ik een dikke bak, maar dat zit er gewoon niet in nu.
Mijn vraag gaat in eerste instantie om welke autotype's passen, de opties komen dan wel.
bombadil schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:52:
Meeste stations kunnen geen drie kinderstoeltjes achterin kwijt. De stoeltjes zijn te breed, zeker bij gebruik isofix.

Je komt vanzelf bij de 7 zitters uit
Er zijn toch wel stations of MPV's die passen? Ik zoek ook de mogelijkheden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 16-10-2020 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:04
Hebben ze niks in de pool? Twee maxi cosi’s en een kinderstoel past bijna alleen maar in een auto met twee rijen. Met dat budget is het zonder heel veel zelf te betalen ook wel lastig. 5008?

Of peuter voorin en vrouw met kleintjes achterin. Dan zou een Superb prima zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 16-10-2020 22:53 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mijn tip (als vader van drie kids): ga passen met de stoeltjes! 3 zitjes passen niet standaard op de achterbank! Vergeet ook niet, dat de gordel van degene in het midden lastig is vast te klikken.
De meeste achterbanken zijn ook voorgevormd, waardoor je in het midden weinig plek hebt.

Succes met de zoektocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:57

MadEgg

Tux is lievvv

Je zit dan aan de 7-zits. Zelf heb ik een Peugeot 5008 om die reden, met 3 kinderen. Er is een alternatief, maar wel een wat prijzige investering en claimt je volledige achterbank semi-permanent. Wel heel netjes: https://www.multimac.com/range

Deze past wél in stations en biedt ruimte aan 3 of zelfs 4 kinderen. Het is duur, maar goedkoper dan wat je meer kwijt bent voor een 7-zitter ;)

Verder is de Dacia Lodgy een zéér betaalbare 7-zitter waar je waarschijnlijk ook 3 kinderen met kinderstoel in kwijt kunt. Echt mooi is hij niet vind ik persoonlijk, maar de prijs maakt een hoop goed.

Als de 2-jarige iets groter is kun je eventueel ook denken aan twee maxicosis en in het midden een smalle zitverhoger zoals https://www.bubblebum.nl/nl/zitverhoger/

[ Voor 12% gewijzigd door MadEgg op 16-10-2020 22:54 ]

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 17:25
Mijn broer heeft een maxi cosi en een kinderzitje achterin een Focus station en daar past niet veel meer tussen, dus alles wat geen 7 zitter is valt sowieso af.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:58
Bij mijn megane is de riem van de middelste plek achterin ook korter dan de andere riemen, en mag er volgens mij op de middelste plek niet eens een kinderstoel volgens de manual.

Denk dat probleem bij meer auto's van hetzelfde formaat geldt...

Zou inderdaad uit gaan van een 3e zit rij.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Ik kwam deze site tegen, conclusie je moet een 7 zitter kopen

https://tipsvoorpapas.nl/...erbank-hoe-gaan-dat-doen/

Alternatief is een zitverhoger, dat mag schijnbaar al op jongere leeftijd als het kind tussen 2 autostoelen in zit. Mrja mogen en willen zijn verschillende dingen
Als je op de achterbank al twee autostoeltjes hebt en er geen plaats is voor een derde, dan mag je kinderen vanaf 3 jaar op de achterbank met de autogordel vervoeren. De autogordel moet dan wel altijd voor de borst van je kind langs lopen, dus niet achter de rug.
https://www.veiligheid.nl...d/met-de-auto/regelgeving

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 16-10-2020 23:53 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 23:13
Als vader van 3 jonge kinderen kan ik je het volgende aanraden (sommige punten zijn al aangetipt):
- Kies een auto met een brede vlakke achterbank. Meestal betekent dit een D-segment auto of n MPV. Ikzelf heb n 7-zits maar de 3e zitrij gebruik ik liever niet vanwege het gebrek aan veiligheid bij een aanrijding van achteren.
- Gebruik geen Isofix! Deze zijn vaak centraal geplaatst in de buitenste zitplaatsen waardoor er geen stoeltje meer in het midden past.
- Kies zo smal mogelijke stoeltjes
- Probeer verschillende opstellingen. Bij ons zit de oudste met zijn stoeltje voorin en mama zit achterin met de 2 jongste kids.
- Check deze testresultaten van auto’s met 3 kinderzitjes: https://www.tcs.ch/de/tes...n-Die-Testresultate--2019

[ Voor 11% gewijzigd door Moerk op 17-10-2020 02:04 ]

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 23:25

ST10©DE

Dus.............

Hier ook drie jonge kinderen. En een eigenwijze vader die geen suv, mpv of station wil rijden. Ik kwam uit op een XF die nipt binnen het budget viel op dat moment (3,5 jaar geleden). Keuze is tot stand gekomen door te gaan passen met de stoelen!

Bovenstaande link is erg goed, daar zie je ook dat er bij veel 7 zitters geen kinderstoelen mogen op de 3e zitrij. Kijk anders eens naar een Opel combo, Peugeot Rifter en dergelijke. Of de reeds genoemde Multimac oplossing.

Succes met de zoektocht!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:54
Met 3 kinderen overgestapt van een Laguna station naar de Citroën C4 Grand Picasso. ( Zelfde model als de spacetourer op jouw lijst) Dat hadden we veel eerder moeten doen! Zo'n MVP is niet mooi, maar wel super praktisch met 3 kinderen.

Let bij 3 kinderen op: 3 afzonderlijke stoelen of minimaal 3x isofix, dat is vaak een goede maatstaf of kinderen goed kunnen zitten.

De Laguna was op papier achter in even breed als de Picasso. In de praktijk was het in de Laguna altijd lastig met gordels en speciaal kleine stoelen kopen.

Nu kan alles in de auto en de oudste kan zelfs zijn gordel vast doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenUbels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-03 06:14
Hier ook een vader van een tweeling en een derde kindje. Bij ons is de tweeling het oudste (5 jaar alweer) en het derde kindje is nu 9 maand.

Is het voor jullie eventueel een optie om privé een auto te kopen en dan de leaseauto alleen zakelijk te rijden, zodat je geen bijtelling hebt?

Ik heb geen mogelijkheid tot het krijgen van een leasewagen en heb gekeken naar een station met vlakke achterbank. Ik ben uitgekomen op een Mazda 6 (model 2008-2012). Afgelopen week zijn we een weekje wat geweest en met efficiënt inpakken paste alles in de kofferbak.

Succes met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Peenutzz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:02:
Mijn broer heeft een maxi cosi en een kinderzitje achterin een Focus station en daar past niet veel meer tussen, dus alles wat geen 7 zitter is valt sowieso af.
Hier ook een focus, maar passen wel4 kinderzitjes achterin. Tis wel passen en meten, maar het past.
Om het te laten passen, heb ik een handdoek op de buitenste twee zitplaatsen gelegd, zodat de achterbank enigszins vlak is. Daar 2 planken laminaat op gelegd (met uitsparingen voor de gordels) en daar bovenop de 3 stoeltjes. Hierdoor kunnen ze meer naar buiten staan, waardoor je in het midden meer ruimte hebt. Ideaal? Nee, maar het past wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:55
Het ligt een beetje aan de kinderstoelen die je hebt denk ik, maar bij onze stoelen past er tussen echt geen zitje nog bij. Wij hebben dus de nieuwe Ford Focus ST. Daarvoor reed ik een voorloop huur auto, een Grande Scenic, daar paste het veel beter (wij hadden die noodzaak niet).

Ik denk dat de gewone Scenic of anders de Grande Scenic binnen budget wel mogelijk zouden moeten zijn. Voor extra ruimte kun je een dakkoffer nemen. Hij stond bij ons in ieder geval op het lijstje naast de Focus, maar die was met automaat en snufjes net wat completer dan de Scenic en we vonden de Scenic achterin wat krap.

Je budget kan ik overigens niet rijmen met een fiscale waarde van tussen de 33k en 37k. Dan kom je, ben ik bang, wel wat lager uit. Maar onze bedragen zijn inclusief brandstof, dus laat zich moeilijk vergelijken. De Ford Focus die ik rij met zo'n 37k fiscale waarde zat een jaar geleden bij Leaseplan op plm 1.000 euro per maand inclusief brandstof.
Edit: met een contract van een jaar ben je sowieso wel klaar, kun je dan niet gewoon een tijdelijke huurauto doen via Leaseplan? Zal wat meer kosten voor de werkgever, maar dan hebben ze dat risico niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjan90 op 17-10-2020 22:28 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 05:32

Croga

The Unreasonable Man

Waypoint schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:49:
Mijn leasebudget staat al vast overigens: 650 excl brandstof en btw, echter eerst 1 jaar contract en met 35.000 km. Bij leaseplan blijft er dan weinig over (ook bij occassions). Ik mag echter wel duurder leasen en zelf bijbetalen.
Dit is het punt waar je over na moet denken....

Voor dat budget, met redelijke bijbetaling, kijk je in de klasse Clio/Punto, bij lange na niet in de klasse waar je naar aan het kijken bent.
Met een contract voor 1 jaar zit een Megane ergens rond de 1200 euro per maand.

Ik denk dat je even een hele harde sanity check bij de baas moet gaan doen. Met een lease contract van 1 jaar kun je echt geen fatsoenlijke auto krijgen. Of je moet serieus overwegen in een Clio naar het werk te gaan en zelf een echte auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 13:55
Even snel gekeken, een Scenic TCe 115 Intens uitvoering komt uit op 699 per maand bij Leaseplandirect. Dat is obv 40.000km en 3 jaar. Gebruikelijk is vier jaar met 40.000km per jaar. Ik zou dat dan ook bedingen, dat je op basis van vier jaar 40.000 km mag kiezen en dat het aan hun is om dan te besluiten of ze een contract voor een jaar of voor vier jaar doen.

Ook als je weggaat zal je functie ongetwijfeld weer ingevuld worden dus het is niet zo dat ze met de auto blijven zitten. Lijkt me. Of een andere collega wordt met jouw auto opgescheept.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bij Arval heb je voor 619/mnd een Kia Niro met 35000 p/j voor 5 jaar. Dus ik zie niet wat het issue is.

Voordeel is ruim en lage bijtelling, kinderen zijn al zo een financieel blok aan het been dat je daar ook rekening mee moet houden.

Lease tarief is niet echt een issue vind ik maar die 22% bruto bijtelling over een bedrag van 35K voor een fossiele brandstof auto hakt er in. Dat is al snel 250-300 netto per maand minder salaris.

https://www.arval.nl/smal...v-executiveline-1-fase-5d

[ Voor 81% gewijzigd door Wim-Bart op 17-10-2020 22:47 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 17:25
BastaRhymez schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:19:
[...]

Hier ook een focus, maar passen wel4 kinderzitjes achterin. Tis wel passen en meten, maar het past.
Om het te laten passen, heb ik een handdoek op de buitenste twee zitplaatsen gelegd, zodat de achterbank enigszins vlak is. Daar 2 planken laminaat op gelegd (met uitsparingen voor de gordels) en daar bovenop de 3 stoeltjes. Hierdoor kunnen ze meer naar buiten staan, waardoor je in het midden meer ruimte hebt. Ideaal? Nee, maar het past wel
Ik weet niet hoe breed die zitjes zijn, maar een maxi cosi is best een lomp ding in de breedte. Technisch gezien zou het misschien wel kunnen passen maar als je de isofix wil gebruiken (wat sowieso aan te raden is) houdt het sowieso op.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:50
https://www.multimac.com/home

Wellicht beetje out of the box maar kijk er eens naar. Welicht kun je het zo passend maken, is allemaal goedgekeurd spul.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Peenutzz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:23:
[...]

Ik weet niet hoe breed die zitjes zijn, maar een maxi cosi is best een lomp ding in de breedte. Technisch gezien zou het misschien wel kunnen passen maar als je de isofix wil gebruiken (wat sowieso aan te raden is) houdt het sowieso op.
Isofix en 3 zitjes gaat inderdaad niet passen... de isofix is gecentreerd op de buitenste 2 zitplaatsen, vandaar dat we dat (bewust) niet gebruiken.

Wij hadden overigens geen 2 maxi cosi tegelijkertijd, dat scheelt matuurlijk ook al een hoop. Vandaar mijn eerste "advies": ga met de bewuste auto(s) met de bewuste stoeltjes passen. Dat is de enige manier dat je zeker weet of het wel of niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Zo.... een hele hoop reacties _/-\o_ ! Super bedankt allemaal. Ik wil niemand tekort doen, maar heb een aantal reacties even gequote om een reactie te geven.
MadEgg schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:52:
Je zit dan aan de 7-zits. Zelf heb ik een Peugeot 5008 om die reden, met 3 kinderen. Er is een alternatief, maar wel een wat prijzige investering en claimt je volledige achterbank semi-permanent. Wel heel netjes: https://www.multimac.com/range

Deze past wél in stations en biedt ruimte aan 3 of zelfs 4 kinderen. Het is duur, maar goedkoper dan wat je meer kwijt bent voor een 7-zitter ;)

Verder is de Dacia Lodgy een zéér betaalbare 7-zitter waar je waarschijnlijk ook 3 kinderen met kinderstoel in kwijt kunt. Echt mooi is hij niet vind ik persoonlijk, maar de prijs maakt een hoop goed.

Als de 2-jarige iets groter is kun je eventueel ook denken aan twee maxicosis en in het midden een smalle zitverhoger zoals https://www.bubblebum.nl/nl/zitverhoger/
Thnx, de multimac heb ik vaker over gelezen. Heeft niet direct mijn voorkeur maar wel iets om in het achterhoofd te houden :) 5008 schrijf ik op, is wel buiten budget ben ik bang.
Moerk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 02:00:
Als vader van 3 jonge kinderen kan ik je het volgende aanraden (sommige punten zijn al aangetipt):
- Kies een auto met een brede vlakke achterbank. Meestal betekent dit een D-segment auto of n MPV. Ikzelf heb n 7-zits maar de 3e zitrij gebruik ik liever niet vanwege het gebrek aan veiligheid bij een aanrijding van achteren.
- Gebruik geen Isofix! Deze zijn vaak centraal geplaatst in de buitenste zitplaatsen waardoor er geen stoeltje meer in het midden past.
- Probeer verschillende opstellingen. Bij ons zit de oudste met zijn stoeltje voorin en mama zit achterin met de 2 jongste kids.
- Check deze testresultaten van auto’s met 3 kinderzitjes: https://www.tcs.ch/de/tes...n-Die-Testresultate--2019
ST10©DE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 04:45:
Hier ook drie jonge kinderen. En een eigenwijze vader die geen suv, mpv of station wil rijden. Ik kwam uit op een XF die nipt binnen het budget viel op dat moment (3,5 jaar geleden). Keuze is tot stand gekomen door te gaan passen met de stoelen!

Bovenstaande link is erg goed, daar zie je ook dat er bij veel 7 zitters geen kinderstoelen mogen op de 3e zitrij. Kijk anders eens naar een Opel combo, Peugeot Rifter en dergelijke. Of de reeds genoemde Multimac oplossing.

Succes met de zoektocht!
XF valt zeker buiten budget haha. De link is inderdaad heel handig! De overige auto's die je noemt (combi ed) zijn niet te leasen via leaseplan.
MartenUbels schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:28:
Hier ook een vader van een tweeling en een derde kindje. Bij ons is de tweeling het oudste (5 jaar alweer) en het derde kindje is nu 9 maand.

Is het voor jullie eventueel een optie om privé een auto te kopen en dan de leaseauto alleen zakelijk te rijden, zodat je geen bijtelling hebt?

Ik heb geen mogelijkheid tot het krijgen van een leasewagen en heb gekeken naar een station met vlakke achterbank. Ik ben uitgekomen op een Mazda 6 (model 2008-2012). Afgelopen week zijn we een weekje wat geweest en met efficiënt inpakken paste alles in de kofferbak.

Succes met de zoektocht.
Zelf een auto kopen kan ook inderdaad, mis ik wel een groot voordeel met de lease dus die wil ik dan meenemen in de onderhandeling.
Wim-Bart schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:31:
Bij Arval heb je voor 619/mnd een Kia Niro met 35000 p/j voor 5 jaar. Dus ik zie niet wat het issue is.

Voordeel is ruim en lage bijtelling, kinderen zijn al zo een financieel blok aan het been dat je daar ook rekening mee moet houden.

Lease tarief is niet echt een issue vind ik maar die 22% bruto bijtelling over een bedrag van 35K voor een fossiele brandstof auto hakt er in. Dat is al snel 250-300 netto per maand minder salaris.

https://www.arval.nl/smal...v-executiveline-1-fase-5d
Zoals ik eerder aangaf, moet ik eerst een jaar contract. Daarna is het een 4j contract een optie. In een Niro passen zover ik weet ook geen 3 kindjes naast elkaar , of jij moet een andere bron hebben?
Moerk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 02:00:
THnx hele handige link inderdaad! SNap je punt tav de 3e rij, moeten wij ook even goed over nadenken.
Dat geldt ook voor de mogelijkheid dat onze oudste (als die 3 is) zonder zitje in het midden mag. Maar dat het mag wil nog niet zeggen dat je het inderdaad ook zelf wilt vanuit veiligheid gezien.
peter13579 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:02:
Met 3 kinderen overgestapt van een Laguna station naar de Citroën C4 Grand Picasso. ( Zelfde model als de spacetourer op jouw lijst) Dat hadden we veel eerder moeten doen! Zo'n MVP is niet mooi, maar wel super praktisch met 3 kinderen.

Let bij 3 kinderen op: 3 afzonderlijke stoelen of minimaal 3x isofix, dat is vaak een goede maatstaf of kinderen goed kunnen zitten.

De Laguna was op papier achter in even breed als de Picasso. In de praktijk was het in de Laguna altijd lastig met gordels en speciaal kleine stoelen kopen.

Nu kan alles in de auto en de oudste kan zelfs zijn gordel vast doen.
De spacetourer lijkt tot nu toe wel de beste optie qua catologuswaarde en is ook de minst lelijke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
BastaRhymez schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Isofix en 3 zitjes gaat inderdaad niet passen... de isofix is gecentreerd op de buitenste 2 zitplaatsen, vandaar dat we dat (bewust) niet gebruiken.

Wij hadden overigens geen 2 maxi cosi tegelijkertijd, dat scheelt matuurlijk ook al een hoop. Vandaar mijn eerste "advies": ga met de bewuste auto(s) met de bewuste stoeltjes passen. Dat is de enige manier dat je zeker weet of het wel of niet past.
Eens, zeker met alle soorten stoeltjes is dat een goede tip die ik ter harte neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Arjan90 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:24:
Het ligt een beetje aan de kinderstoelen die je hebt denk ik, maar bij onze stoelen past er tussen echt geen zitje nog bij. Wij hebben dus de nieuwe Ford Focus ST. Daarvoor reed ik een voorloop huur auto, een Grande Scenic, daar paste het veel beter (wij hadden die noodzaak niet).

Ik denk dat de gewone Scenic of anders de Grande Scenic binnen budget wel mogelijk zouden moeten zijn. Voor extra ruimte kun je een dakkoffer nemen. Hij stond bij ons in ieder geval op het lijstje naast de Focus, maar die was met automaat en snufjes net wat completer dan de Scenic en we vonden de Scenic achterin wat krap.

Je budget kan ik overigens niet rijmen met een fiscale waarde van tussen de 33k en 37k. Dan kom je, ben ik bang, wel wat lager uit. Maar onze bedragen zijn inclusief brandstof, dus laat zich moeilijk vergelijken. De Ford Focus die ik rij met zo'n 37k fiscale waarde zat een jaar geleden bij Leaseplan op plm 1.000 euro per maand inclusief brandstof.
Edit: met een contract van een jaar ben je sowieso wel klaar, kun je dan niet gewoon een tijdelijke huurauto doen via Leaseplan? Zal wat meer kosten voor de werkgever, maar dan hebben ze dat risico niet.
Een huurauto heb ik ze ook nog niet over gehoord. Wellicht is dat ook nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Een lease contract voor een jaar is gewoonweg vreselijk duur en je kan er niks voor rijden. Wij doen bij jaarcontracten altijd een voorloop auto of een poel auto. Meestal zijn dat auto's van werknemers die uit dienst zijn. Overigens heb ik dat 10 jaar lang zo gedaan want kon altijd gebruik maken van de oude, goedkope bijtelling regels en reed daardoor ook altijd vette bakken :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oopties die nog niet genoemd zijn.
  • Tweedehands: https://www.autoscout24.nl/auto/honda/honda-fr-v/
  • Toyota Prius Wagon: 7 losse stoelen, kan ook tweedehands
  • Drie losse stoelen op de achterbank hebben uiteenlopende auto's, de Skoda Roomster bijvoorbeeld ook.
  • Het was mijn ervaring dat je met drie kids regelmatig 6 personen bij je hebt. Gek genoeg niet vaak nog een. Een 6-persoonsauto volstaat dus.
  • Vooral de separate stoelen zijn van belang. In het midden wil je echt niet zitten van hier naar Zuid-Frankrijk, ook niet in een Audi A6 of BMW 5-serie.
  • Het is in jouw situatie wel het ideale moment om te investeren in een Multimac. Kan je meenemen naar volgende auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Waypoint schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:16:
Zoals ik eerder aangaf, moet ik eerst een jaar contract. Daarna is het een 4j contract een optie. In een Niro passen zover ik weet ook geen 3 kindjes naast elkaar , of jij moet een andere bron hebben?
En zoals ik al aangaf; een lease contract van een jaar op 650 euro ga je *niets* in deze klasse kunnen leasen zonder je halve salaris aan eigen bijdrage te betalen. Voor 650 euro en 1 jaar zit je op een uitgeklede Toyota Yaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
desmond schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:42:
Oopties die nog niet genoemd zijn.
  • Tweedehands: https://www.autoscout24.nl/auto/honda/honda-fr-v/
  • Toyota Prius Wagon: 7 losse stoelen, kan ook tweedehands
  • Drie losse stoelen op de achterbank hebben uiteenlopende auto's, de Skoda Roomster bijvoorbeeld ook.
  • Het was mijn ervaring dat je met drie kids regelmatig 6 personen bij je hebt. Gek genoeg niet vaak nog een. Een 6-persoonsauto volstaat dus.
  • Vooral de separate stoelen zijn van belang. In het midden wil je echt niet zitten van hier naar Zuid-Frankrijk, ook niet in een Audi A6 of BMW 5-serie.
  • Het is in jouw situatie wel het ideale moment om te investeren in een Multimac. Kan je meenemen naar volgende auto's.
Prius zet ik ook eens op de lijst, wel boven budget denk ik(zie va kleine 40k).
Multimac moet ik mij eens in verdiepen of we dat willen.
Wim-Bart schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:39:
Een lease contract voor een jaar is gewoonweg vreselijk duur en je kan er niks voor rijden. Wij doen bij jaarcontracten altijd een voorloop auto of een poel auto. Meestal zijn dat auto's van werknemers die uit dienst zijn. Overigens heb ik dat 10 jaar lang zo gedaan want kon altijd gebruik maken van de oude, goedkope bijtelling regels en reed daardoor ook altijd vette bakken :)
Eens! Er staan ook regelmatig occassions op, maar dan moet ik wel weten welke auto's passend zijn voor de kiddo's. :)
Croga schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

En zoals ik al aangaf; een lease contract van een jaar op 650 euro ga je *niets* in deze klasse kunnen leasen zonder je halve salaris aan eigen bijdrage te betalen. Voor 650 euro en 1 jaar zit je op een uitgeklede Toyota Yaris.
Eens! Maar ook occassion lease behoort tot de opties en het is voor mij nu handig als ik met een lijstje kan komen met auto's die voldoen (voor als er een auto toch uit de pool komt bijv)

Overigens de eigen bijdrage valt volgens mij best mee.

Stel ik lease een auto van 850 (ongeveer 200 euro meer dan mijn budget), dan kun je dat met je bijtelling verrekenen waardoor je feitelijk maar (ongeveer) de helft betaald. Dan wordt het nog 'maar' 100 euro. Daar kan ik zelf niet tegen rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 18-10-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Zeker, werd ook eerder genoemd. Komt mijn lijstje ook vandaag, maar bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Waypoint schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:28:
Eens! Maar ook occassion lease behoort tot de opties en het is voor mij nu handig als ik met een lijstje kan komen met auto's die voldoen (voor als er een auto toch uit de pool komt bijv)

Overigens de eigen bijdrage valt volgens mij best mee.

Stel ik lease een auto van 850 (ongeveer 200 euro meer dan mijn budget), dan kun je dat met je bijtelling verrekenen waardoor je feitelijk maar (ongeveer) de helft betaald. Dan wordt het nog 'maar' 100 euro. Daar kan ik zelf niet tegen rijden.
Echter als je kijkt naar de nieuwe autos waar hier over gesproken wordt zit je eerder op lease tarieven van 1200-1500 per maand. Dan gaat het plots over zo'n 500 euro per maand die je zelf bij gaat leggen.

Officieel mag je de "luxe bijdrage" die je zelf betaald ook niet aftrekken van de belasting, alleen de "verplichte bijdrage". En voor een paar tientjes gaat de belastingdienst niet moeilijk doen maar als jij 800 euro per maand aftrekt als "verplichte bijdrage" dan gaan ze eind van het jaar toch wel even langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:56
Wij hebben een Volvo autostoel gekocht voor mijn 5 jarige dochter welke precies tussen de maxi cosi en nog een andere autostoel (dochter van 3) past.
Momenteel rijden wij een Volvo V50 en het past met wat oefenen net naast elkaar.
Ik heb geen zin om een 7-zitter gaan rijden omdat je ook een geen kofferbak meer over gaat hebben als je daar de stoel omhoog hebt staan...

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik vroeg mij ineens af, ik focus nu op ruimte voor twee maxi cosi en een autostoel.
Over anderhalf jaar moet dan de tweeling ook in een autostoel en is de jongste net drie geworden. Die zou dan op een zit verhogen mogen maar of we dat willen...

Stel we willen dan drie autostoeljes, zijn die dan normaal gesproken net zo breed als de maxi cosi of zit ik dan weer met een probleem ? Ik moet zo nog kopen natuurlijk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Waypoint op 27-10-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 10:55
Hebben jullie nog een tweede auto voor je vrouw? Anders mss het eerste jaar toch een kleine auto doen ivm het leasebedrag vs jaarcontract en voor dat ene jaar overal met 2 auto's naartoe gaan? En als je ze dan alleen moet vervoeren, kan het oudste kind vanvoor.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 23:25

ST10©DE

Dus.............

Waypoint schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:18:
Ik vroeg mij ineens af, ik focus nu op ruimte voor twee maxi cosi en een autostoel.
Over anderhalf jaar moet dan de tweeling ook in een autostoel en is de jongste net drie geworden. Die zou dan op een zit verhogen mogen maar of we dat willen...

Stel we willen dan drie autostoeljes, zijn die dan normaal gesproken net zo breed als de maxi cosi of zit ik dan weer met een probleem ? Ik moet zo nog kopen natuurlijk.

***members only***
Volgens mij kom je heel ver met hetgeen is aangeboden, ik zou gelijk even bij een dealer gaan passen. Mooie bak.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Pagina: 1