Kan niet meer inloggen op paypal door 2FA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMWHeaven
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 22:40
Mijn vraag
Ik kan niet meer inloggen op Paypal account. Voor mijn paypal account heb ik 2FA ingeschakeld via de google Authenticator app. Echter heb ik recentelijk mijn telefoon gereset (factory) en de codes ben ik helaas vergeten te exporteren. Via paypal kan ik daardoor niet inloggen, en de support geeft aan dat het niet hun service is, aangezien ik heb gekozen voor de authenticator app van google. Dus moet ik bij google zijn.
Paypal kan mijn 2FA niet voor me uitzetten, en kan het ook niet veranderen naar het sturen van een sms-code naar mijn telefoon. Verder is paypal zo goed als onbereikbaar en ontzettend kortaf. En het Nederlandse callcenter van Paypal is gesloten vanwege Covid19. Alle andere manieren van contact zoeken: daarvoor moet ik inloggen.
Via Google authenticator zie ik ook geen manier om mijn codes weer terug te krijgen. Er lijkt geen backup te zijn, en ik zie ook geen andere opties die verwijzen naar een oplossing.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
paypal mailen (niet mogelijk, krijg auto reply)
paypal chat (via US): nieuw wachtwoord aan laten maken, gevraagd 2FA te veranderen of uit te zetten: niet mogelijk
paypal nederland bellen: geen mensen bij klantenservice vanwege Covid19. Er is dus geen telefonische helpdesk op het moment.
gezocht naar oplossingen om mijn google authenticator codes terug te krijgen voor paypal, niet gelukt.

Hebben jullie tips waar ik moet beginnen?

[ Voor 4% gewijzigd door BMWHeaven op 14-10-2020 15:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 14:19
Van de website van Paypal:

Onze telefoonnummers:

0800 265 9239 (gratis nummer vanaf een Nederlandse vaste lijn. Kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon kunnen van toepassing zijn. Dit is afhankelijk van de overeenkomst tussen u en uw netwerkprovider.)
00353 1 436 9033 (als u vanuit het buitenland belt. Internationale kosten kunnen van toepassing zijn).
070 700 7519 (lokaal nummer)
Openingstijden van onze services:
maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:30.

Bel ze:)
Ik heb dat ook een keer gehad, toen na het beantwoorden van wat security vragen hebben ze 2FA uitgeschakeld. Was wel een hele tijd geleden hoor, weet niet of ze dat nu nog doen...

[ Voor 6% gewijzigd door Dr Pro op 14-10-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWHeaven
Zoals ik hierboven al aangaf: er is niemand die de telefoon opneemt vanwege Covid19. Dus daar krijg ik ook geen hulp. Ik zal mijn post even wat aanpassen zodat dat er duidelijker staat.

[ Voor 22% gewijzigd door BMWHeaven op 14-10-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik ben bang dat je voor echte hulp toch echt naar PayPal toe moet gaan maar ik weet niet hoe je die zou kunnen bereiken buiten wat je al hebt geprobeerd... Als je Google Authenticator hebt gebruikt is er helaas geen mogelijkheid die codes terug te krijgen. Dat is een feature ervan die helaas verkeerd kan uitpakken bij dit soort problemen.

Normaal gesproken krijg je bij het instellen back-upcodes. Die heb je destijds gekregen, misschien ben je vergeten waar je die hebt opgeslagen. Ik zou eens goed graven in diensten als Evernote of Google Drive als je die gebruikt, misschien heb je die codes daar ooit in gezet zonder er verder bij na te denken. Of check anders oude untitled.txt-bestanden op je schijf, misschien staan ze daar nog in.

Als dit gaat over het probleem rondom de 'inactiviteitstoeslag', dan zijn er twee dingen om rekening mee te houden. Ten eerste wordt die alleen afgeschreven als er geld op je PayPal-rekening staat. Als dat niet het geval is wordt er ook niets afgeschreven. Als je er wel geld op hebt staan zou ik er een cent naar overmaken zodat je weer 'actief' wordt. Dan wordt er geen geld afgeschreven terwijl je verder zoekt naar contact bij PayPal.

Succes, wel een echte rotsituatie inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWHeaven
Ik kan weer inloggen!
De klantenservice heeft me gebeld (nummer +35315231400) nadat ik een paypal medewerker via linkedin heb benaderd (tja, je moet wat als je niet meer kan inloggen). Uiteindelijk werd ik dus gebeld en heeft de dame aan de telefoon me verder geholpen en mijn 2traps verificatie uitgezet. Nu maar 2traps verificatie via sms aangezet ipv authenticator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15

Blokker_1999

Full steam ahead

Aangezien je telefoonnummer gelinked is in PP, wat krijg je te zien als je op "Try another way" klikte? Bij mij komt PayPal namelijk wel netjes af met de optie om tekiezen tussen de authenticator app of een SMS. Of had je deze vooraf niet opgezet voor 2FA?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 21:47

zap8

do ya wanna bump

BMWHeaven schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:07:
Ik kan weer inloggen!
De klantenservice heeft me gebeld (nummer +35315231400) nadat ik een paypal medewerker via linkedin heb benaderd (tja, je moet wat als je niet meer kan inloggen). Uiteindelijk werd ik dus gebeld en heeft de dame aan de telefoon me verder geholpen en mijn 2traps verificatie uitgezet. Nu maar 2traps verificatie via sms aangezet ipv authenticator.
*knip* ik snap de vraag maar het lijkt me niet de bedoeling dat we hier gaan aan doxing gaan doen c.q. Paypal-medewerkers via andere kanalen gaan bestoken.*

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2020 15:09 ]

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zap8
  • Laatst online: 11-06 21:47

zap8

do ya wanna bump

zap8 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:24:
[...]

[mbr]*knip* ik snap de vraag maar het lijkt me niet de bedoeling dat we hier gaan aan doxing gaan doen c.q. Paypal-medewerkers via andere kanalen gaan bestoken.*[/]
@F_J_K Ik snap jouw punt natuurlijk ook wel. Maar mijn intentie is natuurlijk NIET het doxen van medewerkers (meerfout). Ik zoek gewoon naar een oplossing en zo te horen heeft @BMWHeaven deze gevonden, daarbij zou hij ook zonder een specifieke naam te noemen enig licht kunnen doen schijnen en opheldering zou kunnen verschaffen.
Blijkbaar heeft @BMWHeaven de specifieke persoon van Paypal gevonden die kan helpen mbt dit specifieke probleem. Ik heb wel een linkedin account maar maar er al jaren geen gebruik van gemaakt dus in weet m'n weg daar niet zo snel te vinden. Vandaar de vraag.
Laten we duidelijk zijn dat de situatie hier tamelijk absurd is. Om de klantenservice te bereiken moet je ingelogd zijn, en om in te inloggen moet je een verificatienummer laten sturen naar een telefoonnummer. iIj mij staat er dus een oud telefoonnummer dus kan ik de verificatiecode nooit krijgen. Mocht je problemen hebben dan kan je naar Nldse Paypal telefoonnummers bellen, waarbij je geen contact kan krijgen met een medewerker vanwege corona zegt het antwoordapparaat. Dus je zit in loop. Zie ook de eerste post van @BMWHeaven. Dit is een absurd probleem waarbij ik vermoed ik lang niet de enige ben die dit tegen is gekomen.

Mocht iemand tips hebben hoe Paypal mbt dit probleem is te benaderen dan hoor ik het graag.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siisii
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11-2021
@BMWHeaven @zap8 @Blokker_1999 @Dr Pro @TijsZonderH

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Heeft iemand nog een tip voor mij? Is er nog een manier om in contact te komen met PayPal. Ben radeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zey
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-06-2022

zey

Same here.

Dit is zooo belachelijk. Ik ben nu al meer dan een maand afgesloten van mijn rekening. Puur door wat jullie dus ook hebben dat er een oud telefoonnummer bij paypal geregistreerd staat.

Ik heb ALLES geprobeerd. En bij de chat van Paypal krijg je mensen te 'spreken' uit andere landen die jouw zinnen vertaald krijgen, en gewoonweg een automatische route telkens afgaan met je. En het kan ze werkelijk niks schelen als je zegt dat je al die dingen als (wachtwoord opnieuw instellen etc) hebt geprobeerd. Er is gewoonweg geen communicatie, het is alsof je tegen een robot praat, en wellicht is dat ook zo. Goedkope labour voor een miljoenenbedrijf...

Dit lijkt nu bijna een scheme te zijn van Paypal om gewoon geld van de mensen langer op het account te houden of zo, want dit is zooooo extreem belachelijk en zelfs crimineel dat er gewoonweg geen enkele mogelijkheid is om tot een oplossing te komen. En dit van een van de meest rijke bedrijven op de wereld.

En je kan niets doen, zelfs klachten indienen is niet mogelijk. Alles hebben ze afgeschermd, en klantenservice in NL is allang al dicht, niet pas sinds Corona. En zelfs als het door Corona was hoeft zo een bedrijf (als vele anderen) zeker niet de klantenservice te sluiten.

Gadverredamme wat is dit toch frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Daarom gebruik ik de Microsoft Authenticator. Daarmee kan je een backup maken die je dan op je nieuwe telefoon kan inlezen. Google Authenticator en Microsoft Authenticator zijn uitwisselbaar.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
same here, om gek van te worden! Om ze te bereiken heb je je authenticator nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zey

zey

Siisii schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:18:
@BMWHeaven @zap8 @Blokker_1999 @Dr Pro @TijsZonderH

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Heeft iemand nog een tip voor mij? Is er nog een manier om in contact te komen met PayPal. Ben radeloos.
@Siisii Jij al een oplossing gevonden voor dit belachelijke paypal fiasco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark Utrecht
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb hetzelfde probleem met PayPal. Mijn mobiele nummer in mijn profiel was oud, niet op gelet, maar jaren geen problemen met Paypal transacties. Nu, bij hun onaangekondigde introductie van two factor authentication (2FA) stuurt Paypal de inlogcode naar mijn dode nummer. Contact opnemen vereist login juist met deze 2FA; dood spoor. Bellen is niet mogelijk, er is geen personeel aanwezig op de callcenters in alle landen (vanwege Corona . . . ) .

Als je even zoekt vind je ook op andere Nederlandse fora tientallen radeloze PP gebruikers met hetzelfde probleem. Dit gaat al maanden terug. Er zijn ongetwijfeld in Nederland honderden PayPal gebruikers die op deze wijze locked out zijn, gevangen in deze vicieuze cirkel. Het is lastig want het gaat over je eigen geld. Wereldwijd gaat het ongetwijfeld over tienduizenden gedupeerde gebruikers.

Twee factor authenticatie is natuurlijk prima, het beschermt onze rekening. Echter, wanneer je twee factor authenticatie introduceert bij je gebruikers, dan is het van belang dat alle gebruikers weten dat binnenkort het mobiele nummer een extra sleutel wordt om te kunnen inloggen. Met die (gemiste) voorlichting had iedereen zijn mobiele nummer even kunnen checken en zich klaar kunnen maken voor deze extra beveiliging.

Ongelofelijk dat zo'n grote succesvolle corporate deze technische fout maar maanden laat bestaan, zichzelf onbereikbaar maakt, doof is voor alle PP gebruikers die hun probleem publiceren op fora. . Gaat het wel goed met PayPal? Gaat het te goed met PayPal? Misschien een item in het Radar programma waard?

Wie heeft een oplossing?

Wie heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-06 09:19
Hier hetzelfde probleem....Sinds lange tijd moest ik weer eens een keer inloggen en zegt ie dat er een sms is gestuurd naar xxxxxx86... Dit is echter mijn oude nummer....Op geen enkele manier kom ik er meer in...
Op hun hulppagina staat dat vanwege psd2 wetgeving nu de 2fa aktief en mocht je niet kunnen inloggen vanwege een oud telefoonnummer...click dan hier....brengt je terug naar een inlogpagina met weer een sms gestuurd naar mijn oude telefoonnummer...WTF!!!

Wel 6 verschillende helpdesknummer gedraaid van hun...maar nergens word de telefoon opgenomen...

Denk dat ik maar een nieuw account aanmaak....(zoveel staat er nu toch niet op denk ik....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zey

zey

Mark Utrecht schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
Ik heb hetzelfde probleem met PayPal. Mijn mobiele nummer in mijn profiel was oud, niet op gelet, maar jaren geen problemen met Paypal transacties. Nu, bij hun onaangekondigde introductie van two factor authentication (2FA) stuurt Paypal de inlogcode naar mijn dode nummer. Contact opnemen vereist login juist met deze 2FA; dood spoor. Bellen is niet mogelijk, er is geen personeel aanwezig op de callcenters in alle landen (vanwege Corona . . . ) .

Als je even zoekt vind je ook op andere Nederlandse fora tientallen radeloze PP gebruikers met hetzelfde probleem. Dit gaat al maanden terug. Er zijn ongetwijfeld in Nederland honderden PayPal gebruikers die op deze wijze locked out zijn, gevangen in deze vicieuze cirkel. Het is lastig want het gaat over je eigen geld. Wereldwijd gaat het ongetwijfeld over tienduizenden gedupeerde gebruikers.

Twee factor authenticatie is natuurlijk prima, het beschermt onze rekening. Echter, wanneer je twee factor authenticatie introduceert bij je gebruikers, dan is het van belang dat alle gebruikers weten dat binnenkort het mobiele nummer een extra sleutel wordt om te kunnen inloggen. Met die (gemiste) voorlichting had iedereen zijn mobiele nummer even kunnen checken en zich klaar kunnen maken voor deze extra beveiliging.

Ongelofelijk dat zo'n grote succesvolle corporate deze technische fout maar maanden laat bestaan, zichzelf onbereikbaar maakt, doof is voor alle PP gebruikers die hun probleem publiceren op fora. . Gaat het wel goed met PayPal? Gaat het te goed met PayPal? Misschien een item in het Radar programma waard?

Wie heeft een oplossing?

Wie heeft tips?
Gaat waarschijnlijk te goed met Paypal.

Zoveel stress voornamelijk door het gebruik moeten maken van de chat op de site waar je al moeilijk terecht komt. En dan - wat ik al zei- krijg je dus geautomatiseerd 'hulp' van medewerkers uit volgens mij India of Oostblok die je telkens hetzelfde antwoord geven en beloftes doen dat je na een mail sturen naar paypal (webform) je antwoord gaat krijgen. Maar eerst moet je dan telkens weer duidelijk maken. dat -nee wachtwoord veranderen heeeelpt niet, en dan in discussie gaan met iemand die niet luistert.
En dan na zo een tergend moeilijk gesprek eindelijk de optie van a nummer doorgeven en dan afwachten wanneer je gebeld wordt. Ik werd na een aantal dagen gebeld door een nummer uit Dublin. Dublin ja... Dan bel je daarnaar terug dan krijg je iemand te spreken die zegt je niet te kunnen helpen omdat je in Nederland woont. Dan vertel je dat dat niet kan kloppen en dat je tenslotte zelf door dat nummer gebeld bent. Dan krijg je te horen dat je echt een ander nummer bellen moet. Je vraagt 3 keer of ze zeker weet dat dat nummer werkt, want dat nummer heb je al tig keer geprobeerd. Die persoon verzekert je nonchalant daarvan. Ennn je raadt het al, je belt ernaar en het werkt niet.
Dit is een bedrijf dat miljarden verdient. En dat zo een bedrijf dan bezuinigt op klantenservice is toch iets wat verboden zou moeten worden?
Via de mail idem dito, tot de dag van vandaag geen antwoord gekregen.

Nou heb ik wel wellicht goed nieuws voor jullie die nog hulp hiermee zoeken. Ik heb namelijk dit nummer (weer)gebeld uiteindelijk ( 0800 0227844) en dan tussen 9 uur en half zes kan je als het goed is bellen. En als je optie 2 kiest wordt er meteen opgehangen... (de vrouw vertelde me dat door corona er geen medewerkers zijn( belachelijk natuurlijk, want elk ander bedrijf heeft er gewoon voor gezorgd dat er klantenservice is.
Dus kies optie 1 ook al is dat niet wat hoort, en dan krijg je iemand te spreken als het goed is, en dan ja, leg je uit dat je buitengesloten bent van je rekening, en zij heeft het gelukkig voor mij kunnen fixen, maar vertelde erbij dat zij eigenlijk service verleent voor mensen die rood staan of zoiets en niet van de techniek is.

Anyway, ik dacht laat ik dit zsm delen en hopelijk kunnen jullie ook je rekening weer in. Maar dit hoort echt niet, en het veroorzaakt gewoon veel te veel stress. Het heet klantenservice, maar het is meer een klantenmarteling, gekmakerij van hier naar daar worden gestuurd, een soort Kafkaesque nachtmerrrietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siisii
Helaas nog steeds geen oplossing gevonden, ik krijg ze maar niet te pakken.

Wat fijn om te horen dat het inmiddels bij jou wel is gelukt. Ik ga het morgenochtend meteen proberen... fingers crossed.

Ik vind het echt belachelijk dat zo’n groot bedrijf geen fatsoenlijk klantenservice biedt. Iemand in dit topic opperde het al, maar is dit niet iets voor het programma Radar om uit te zoeken?Zoveel gedupeerde waarvan je alleen al op internet van alles leest, laatstaan de gevallen waarvan je niets leest. Dit kan toch niet...

Bovendien begreep ik dat ze vanaf januari 2021 kosten in rekening gaan brengen voor slapende accounts (accounts die niet actief worden gebruikt). Lekker makkelijk geld verdienen zo, als je mensen geen toegang meer biedt tot hun account.
zey schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 02:08:
[...]

Gaat waarschijnlijk te goed met Paypal.

Zoveel stress voornamelijk door het gebruik moeten maken van de chat op de site waar je al moeilijk terecht komt. En dan - wat ik al zei- krijg je dus geautomatiseerd 'hulp' van medewerkers uit volgens mij India of Oostblok die je telkens hetzelfde antwoord geven en beloftes doen dat je na een mail sturen naar paypal (webform) je antwoord gaat krijgen. Maar eerst moet je dan telkens weer duidelijk maken. dat -nee wachtwoord veranderen heeeelpt niet, en dan in discussie gaan met iemand die niet luistert.
En dan na zo een tergend moeilijk gesprek eindelijk de optie van a nummer doorgeven en dan afwachten wanneer je gebeld wordt. Ik werd na een aantal dagen gebeld door een nummer uit Dublin. Dublin ja... Dan bel je daarnaar terug dan krijg je iemand te spreken die zegt je niet te kunnen helpen omdat je in Nederland woont. Dan vertel je dat dat niet kan kloppen en dat je tenslotte zelf door dat nummer gebeld bent. Dan krijg je te horen dat je echt een ander nummer bellen moet. Je vraagt 3 keer of ze zeker weet dat dat nummer werkt, want dat nummer heb je al tig keer geprobeerd. Die persoon verzekert je nonchalant daarvan. Ennn je raadt het al, je belt ernaar en het werkt niet.
Dit is een bedrijf dat miljarden verdient. En dat zo een bedrijf dan bezuinigt op klantenservice is toch iets wat verboden zou moeten worden?
Via de mail idem dito, tot de dag van vandaag geen antwoord gekregen.

Nou heb ik wel wellicht goed nieuws voor jullie die nog hulp hiermee zoeken. Ik heb namelijk dit nummer (weer)gebeld uiteindelijk ( 0800 0227844) en dan tussen 9 uur en half zes kan je als het goed is bellen. En als je optie 2 kiest wordt er meteen opgehangen... (de vrouw vertelde me dat door corona er geen medewerkers zijn( belachelijk natuurlijk, want elk ander bedrijf heeft er gewoon voor gezorgd dat er klantenservice is.
Dus kies optie 1 ook al is dat niet wat hoort, en dan krijg je iemand te spreken als het goed is, en dan ja, leg je uit dat je buitengesloten bent van je rekening, en zij heeft het gelukkig voor mij kunnen fixen, maar vertelde erbij dat zij eigenlijk service verleent voor mensen die rood staan of zoiets en niet van de techniek is.

Anyway, ik dacht laat ik dit zsm delen en hopelijk kunnen jullie ook je rekening weer in. Maar dit hoort echt niet, en het veroorzaakt gewoon veel te veel stress. Het heet klantenservice, maar het is meer een klantenmarteling, gekmakerij van hier naar daar worden gestuurd, een soort Kafkaesque nachtmerrrietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siisii
pazzje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:46:
Hier hetzelfde probleem....Sinds lange tijd moest ik weer eens een keer inloggen en zegt ie dat er een sms is gestuurd naar xxxxxx86... Dit is echter mijn oude nummer....Op geen enkele manier kom ik er meer in...
Op hun hulppagina staat dat vanwege psd2 wetgeving nu de 2fa aktief en mocht je niet kunnen inloggen vanwege een oud telefoonnummer...click dan hier....brengt je terug naar een inlogpagina met weer een sms gestuurd naar mijn oude telefoonnummer...WTF!!!

Wel 6 verschillende helpdesknummer gedraaid van hun...maar nergens word de telefoon opgenomen...

Denk dat ik maar een nieuw account aanmaak....(zoveel staat er nu toch niet op denk ik....)
@pazzje Dat je nog klant wilt blijven na deze ervaring verbaast me enigszins. Als ik ooit weer in mijn account kan, dan is het eerste wat ik doe de boel sluiten. Dit fiasco levert mij zoveel stress op.

Hoewel een nieuw account klinkt als een uitweg, moet ik je helaas toch teleurstellen aangezien Paypal per januari 2021 kosten in rekening gaat brengen voor inactieve accounts... dus we zitten met de gebakken peren zolang we geen toegang hebben tot ons account.

Misschien onze krachten bundelen om dit onder de aandacht te brengen bij de media? Dit voelt zo onrechtvaardig, het móet gestopt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 13:47
Maar dit is toch geen specifiek probleem van Paypal? Alle andere sites die gebruik maken van 2FA hebben dan toch hetzelfde probleem?

Door de opzet van 2FA via Google Authenticator worden de codes nergens gebackupped. Dat is een veiligheidsfeature, om te voorkomen dat de seeds kunnen lekken uit een onversleuteld backup-bestand. Daar word je voor gewaarschuwd bij gebruik van de app en bij het inschakelen van 2FA bij een dienst. Bij de meeste diensten krijg je ook backup-codes. Je wordt geacht om die te printen en ergens op een veilige plek te bewaren. Niet gebruikersvriendelijk, maar wel veilig. Alternatief is Microsoft Authenticator, die backupt de seeds wel, maar vergrendelt die via je live-account. Of bijvoorbeeld een app als Authy. Maar dat is wel minder veilig.

Ander probleem is 2FA via SMS en dan van 06-nummer veranderen. Eigenlijk zou je alle diensten waar je je 06-nummer registreert ergens moeten bijhouden, zodat je ze bijlangs kunt gaan mocht je ooit je nummer willen veranderen. Ik zal er meteen mee beginnen, je zult maar zo'n probleem krijgen.

Maar de mate van beveiliging valt me eigenlijk tegen. Blijkbaar kan de klantenservice 2FA weer uitzetten. Dus even met een vlotte babbel naar de klantenservice bellen en je kunt een Paypal account jatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 19:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Het valt mij ook tegen dat je het zo makkelijk uit kan laten zetten. Dat vind ik geen goede zaak want daarmee vervalt het complete nut van 2FA.

Ook wel opmerkelijk dat mensen boos worden op andere bedrijven terwijl ze zelf de sleutels zijn verloren. Volgens mij is het dan gewoon je eigen schuld. Dit valt onder het kopje 'administratie bijhouden'.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zey

zey

RoamingZombie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 23:10:
Het valt mij ook tegen dat je het zo makkelijk uit kan laten zetten. Dat vind ik geen goede zaak want daarmee vervalt het complete nut van 2FA.

Ook wel opmerkelijk dat mensen boos worden op andere bedrijven terwijl ze zelf de sleutels zijn verloren. Volgens mij is het dan gewoon je eigen schuld. Dit valt onder het kopje 'administratie bijhouden'.
Opmerkelijk dat mensen te lui zijn om te lezen en graag vervallen in het clichématige vinger-gewijs. Je voegt werkelijk niets toe aan deze topic, dus laat het dan gewoon. Voor externalisatie van interne persoonlijke frustraties kan je wellicht een sport proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 19:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

zey schreef op woensdag 25 november 2020 @ 03:59:
[...]

Opmerkelijk dat mensen te lui zijn om te lezen en graag vervallen in het clichématige vinger-gewijs. Je voegt werkelijk niets toe aan deze topic, dus laat het dan gewoon. Voor externalisatie van interne persoonlijke frustraties kan je wellicht een sport proberen.
In ieder geval voeg ik meer toe dan jouw reactie er op want ik ga in ieder geval in op het Waarom. Waarom is het uberhaupt mogelijk om toch je 2FA te omzeilen. Dat moet je toch aan het denken zetten? En hoezo te lui om te lezen, 'Uiteindelijk werd ik dus gebeld en heeft de dame aan de telefoon me verder geholpen en mijn 2traps verificatie uitgezet.'' Lijkt mij duidelijk, toch?

Misschien dat je in de verdediging schiet omdat je zelf met een vinger loopt te wijzen naar Paypal terwijl als je ook maar een beetje volwassen bent gewoon de schuld bij je zelf legt. Kom op nou, je bent toch geen klein kind?

Dit is toch echt je eigen verantwoording:

'Dit is zooo belachelijk. Ik ben nu al meer dan een maand afgesloten van mijn rekening. Puur door wat jullie dus ook hebben dat er een oud telefoonnummer bij paypal geregistreerd staat.'

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zey

zey

*knip*. Beide: ajb netjes houden..

[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 25-11-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

[...]

_/-\o_ _/-\o_

Binnen 5 minuten geregeld (aardige mevrouw) thanksss voor het redden van mijn black friday B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:04
Bij mij was het ook vrij vlot geregeld.
Was een chat gestart (zonder in te loggen), er werd een ticket gemaakt en ik zou binnen 48 uur teruggebeld worden.
Nou, dat bleek dus al na 2 uur te zijn (door een nummer uit Ierland).
Bleek Paypal te zijn en na verificatie was het opgelost.

Rensjuh in "Kan bankrekening niet koppelen aan paypal"

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zey

zey

Sak3d schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:18:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Binnen 5 minuten geregeld (aardige mevrouw) thanksss voor het redden van mijn black friday B-)
Ja aardige mevrouw idd. Bizar dat zo een groot bedrijf een persoon (thuis) laat werken voor de hele klantenservice.
Maar you're welcome man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
bedankt, aardige mevrouw heeft mij ook geholpen. jammer genoeg deed mijn 06 van vodafone het niet. kreeg geen sms'jes. gelukkig kon ik nu ook nog een nummer veranderen tijdens verificatie en tmobile werkte wel tja

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Utrecht
  • Laatst online: 28-01-2021
Hi BMW Heaven, dank voor je tip, het werkte, ik ben weer in mijn account dankzij een vriendelijke dame Jeri. Overigens is dit betreffende telefoonnummer gelocaliseerd in . .. . . . Burundi. Blijkbaar het enige land in de wereld waar Paypal zijn customer service nog overeind heeft :). Ook wel weer zorgwekkend met hoe weinig credentials van mij zij me weer toegang hebben gegeven. Paypal is prima op online, maar de rest van hun business . . . item voor Radar? Maar goed, niet meer mopperen, fijn dat we het samen kunnen fixen zo, we kunnen verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:05
Hier ook dezelfde fout. Telefoon factory default. Verse start van het jaar. Echter in gedachte dat alle Google Apps wel gekoppeld / backuped / synced waren met mijn gmail adres. Blijkt dit met de Google Authenticatie app dus niet te zijn. Dus, ook locked out uit PayPal. Inmiddels een 3 dagen bezig contact te krijgen.

Ben al door de geautomatiseerde flow heen geweest via: 00 353 1 436 9033 helaas geen succes, en niemand te spreken gekregen. Heb de Amerikaanse chat geprobeerd, konden me niet helpen omdat ik geen US Citizen ben. Heb de NL chat geprobeerd, kunnen me niet helpen en moet per mail naar webform@paypal.nl

Nu heb ik zojuist dat 0800 0227844 gebeld, inderdaad optie 2 is meteen verbinding verbroken. Optie 1 eindelijk na 3 dagen iemand gesproken gekregen. Echter kunnen me alleen helpen met incasso's. Verwijzen ook naar webform@paypal.nl . Echt zeer, zeer frustrerend. Ook omdat PayPal helemaal geen recovery codes heeft verstrekt of een andere manier via bijv. 06 voor recovery hebben. Dus ik hoop nu maar dat men reageert op de webform mail.

Jullie zeggen dus dat de Microsoft Authenticatie app wél backups maakt. Nou, zorg er dan wel voor dat het vinkje Cloud Backup aanstaat (in de opties), deze staat standaard uit. Dus die was ik ook kwijt. Nu had ik er daar maar 2 in staan, welke wél recovery codes of eenvoudiger te herstellen waren.

De Google Authenticatie app heeft dus geheel geen backup mogelijkheid zie ik. Je kunt wel een export maken, maar hoe lang werkt die export? Stel ik maak een screenshot van mijn Export QR code, kan ik deze dan op een later moment (jaar later) wel importeren? Of is die dan al verlopen.

Ik ga nu in ieder geval overstappen op de Microsoft Authenticatie app. Wat een ellende zo zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:05
Een update. Vandaag gebeld "vanuit Ierland". Nederlandse sprekende customer service medewerker.
Netjes door de verificatie heen gelopen en de 2FA uitgeschakeld. Naderhand deze weer geactiveerd, nu met de Microsoft Authenticator.

Men reageert dus wel op het mailadres, duurt alleen even daar ze ook zwaar achterlopen en onderbezet zijn.
Nog steeds heeft men verder geen recovery codes of andere recovery methode om de 2FA te resetten / fixen gaf hij aan. Persoonlijk contact is de enige methode tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angele3x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Bedankt allemaal voor de tips!

Ik ben onwijs geholpen door de tip om 0800 0227 844 te bellen en gelijk te kiezen voor keuze 1.

Hopelijk is dat voor jullie ook de oplossing. :)

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik dankzij jullie berichten op dit forum geholpen ben.

Fijne dag allemaal! Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ook vanaf hier bedankt! hele vriendelijke vlaamse mevrouw aan de lijn gehad die het met 1 minuut had opgelost. Maar wat een butbedrijf zeg...... Ik heb zakelijk een Izettle account maar ik ga voorzichtig maar naar alternatieven kijken want als zij een paypal bedrijf zijn heb ik er een zwaar hoofd in naar de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
webform@paypal.nl mailen met het probleem schijnbaar.

Ben nog in afwachting van een reactie, maar ik kreeg door dat ik dat mail adres moest gebruiken.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik zit toevallig nu in de chat over mijn 2fa code. Ik ben overgestapt naar een iPhone 12 en Authy kan van sommige wel een backup en anderen waren verdwenen. Van de gene die verdwenen waren, kon ik prima via backup of 06 recovery terug de app in. Maar ook Paypal was verdwenen en daar was blijkbaar geen icloud backup van, terwijl in Authy achter iedere entry "backup" aan stond.

Ze zegt dat ik mijn rekening moet sluiten en een nieuwe moet aanmaken omdat zij het niet kunnen resetten, terwijl dat gewoon bullshit is. Geeft ze een lijst me alle bedrijven waarmee ik betaal en ze contacten?

Hoezo, ik betaal soms gewoon met paypal, die bedrijven hoef ik toch niet te contacten. Mijn rekening is gekoppeld aan paypal en ik stort geen geld op de rekening namelijk.

Edit: niet om goed van te worden, ze kunnen ook werkelijk niks daar. @Titu Al 1.5 week geleden gedaan, daar wacht ik nog op.

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 25-01-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb dit probleem eind vorig jaar gehad en na lang geduld te hebben gehad kreeg ik van PayPal een mailtje waarin stond uitgelegd hoe ik een chat sessie kon starten zonder te hoeven in te loggen.

1. https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us
2. klik op "Wachtwoord en toegang tot de rekening" (1e optie, vaak voorkomende problemen)
3. klik op "Problemen met inloggen"
4. scroll naar beneden en klik op "Stuur ons een bericht"
5. in de pop-up klik je op "Chat met ons zonder in te loggen"

Via daar heb ik toen kunnen regelen.

Hopelijk werkt het voor jullie ook!

[ Voor 3% gewijzigd door Titu op 25-01-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Titu schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:53:
Ik heb dit probleem eind vorig jaar gehad en na lang geduld te hebben gehad kreeg ik van PayPal een mailtje waarin stond uitgelegd hoe ik een chat sessie kon starten zonder te hoeven in te loggen.

2. klik op "Wachtwoord en toegang tot de rekening" (1e optie, vaak voorkomende problemen)

Het is blijkbaar maar net welke persoon je op de chat krijgt. Dat de ene zegt dat die het niet kan, en de ander blijkbaar weer wel.

Ik ga zo nog even bellen met een nr waar ik net in het menu was, maar kwam iets tussen dus eventjes afgebroken. Blijkbaar is het mailtje die ik had verzonden via Webform wel in behandeling genomen volgens de mevrouw op de chat.

Edit 1: ik krijg over 15/20 min een telefoontje. Mevrouw op lijn 1 was super aardig en heeft even gecontacteerd met een collega.

Edit 2: Het is gelukt, kreeg een telefoontje terug en een man belde (thuiswerkende) en kon me verder helpen.

Nr die ik heb gebruikt is: 0800-227844

[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 25-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Mag men een IBAN rekening toevoegen op 2 verschillende Paypal accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio469
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05 16:23
Al 3x in de chat gezeten met een medewerker.

Ze gingen mij altijd bellen maar nog steeds niks...

Mijn probleem begon toen mijn acc gehackt werd en er een 2fa werd gekoppeld.

Een aankoop van 25€ gedaan bij kinguin.

Kan dus niet meer inloggen op mijn acc omdat ik geen code heb.

Paypl wel al ontkoppeld via mijn bank zodat het geld niet van mijn rekening gaat

• kimdesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
[...]

Dankjewel voor deze tip!! _/-\o_ Ik dacht ook alles al geprobeerd te hebben. Zelfs via een nieuwe account een bericht gestuurd via de chatfunctie en het Berichtcentrum. Maar geen antwoord. Ook dat tel-nr gebeld en netjes optie 2 gekozen, maar toen kreeg ik geen medewerker aan de lijn. Toen ik optie 1 koos, kreeg ik inderdaad in no-time een vrouw aan de lijn die me heel netjes geholpen heeft. De toegang tot mijn account is nog niet hersteld, maar ze kon zorgen dat het geld vanaf mijn oude rekening overgezet kon worden naar mijn nieuwe rekening, waar ik wel toegang toe heb. Dat was mijn belangrijkste punt. En ik ontving een mailadres van de helpdesk (webform) zodat ik hopelijk alsnog de oude account kan herstellen, zodat ik mijn bankrekening kan loskoppelen en de account vervolgens netjes kan opheffen. Thanks Zey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjihttam
  • Laatst online: 19-06 22:04

Het is mij zojuist ook gelukt mbv stappenplan Titu. Zonder problemen, het zit blijkbaar in de standaard workflow ondertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidjfk
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
2-factor-authentication:

1. (probeer eerst advies op de helppagina van paypal: ( https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us )zoek op 'wachtwoord en toegang tot de rekening'. Als dit het probleem niet oplost:
2. Bel Paypal klantenservice (070 700 7519) tijdens kantooruren.
3. Kies in keuzemenu voor 'probleem m.b.t. inloggen'.
4. Helpdeskmedewerker lost probleem op :)

Helpdeskmedewerker gaf (toen ik zojuist belde) aan dat er problemen zijn geweest, maar dat de werkwijze nu is aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkedwell
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-12-2022
pazzje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:46:

Hier zit ik ook mee. Account voor oude NL bankrekening gekoppeld aan oud NL telefoonnumer. Beiden niet meer in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snake11
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik ben ook heel snel en netjes geholpen door de helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Een aantal weken geleden heb ik een zakelijke rekening via Paypal aangemaakt.
Deze netjes met de authenticator beveiligd.
Nu wil ik inloggen met mijn wachtwoord, dat gaat prima.
Daarna word de code van de authenticator gevraagd.
Die vul ik in en krijg de melding 'inloggen mislukt' neem contact op met de klantenservice.
Contact opnemen gaat dus niet omdat ik niet kan inloggen.
De chat functie is ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayham1
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-01-2022
ik heb precies het zelfde probleem als meneer mark Utrecht ik kan niet inloggen zonder die sms code en ik kan die niet ontvangeng omdat het een oude nummer is en dus kan ik niet inloggen om het te wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayham1
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-01-2022
ik weet het niet maar ik heb heel vaak gebeld maar het kan niet beantwoord en nu weet ik echt niet wat ik moet doen ik heb bijna alle berichten gelezen hier boven maar niks ging werken misschien ligt het aan mij :'( :'(

• Guusd
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 18:20
Voor wat het waard is. Gebeld met de helpdesk vanwege niet kunnen inloggen door nieuwe telefoon.

Na wat controle vragen binnen 5 minuten opgelost door aardige medewerker.

Het kan dus ook wel soepel gaan.
Pagina: 1