Toon posts:

Kan niet meer inloggen op paypal door 2FA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BMWHeaven
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11 15:17
Mijn vraag
Ik kan niet meer inloggen op Paypal account. Voor mijn paypal account heb ik 2FA ingeschakeld via de google Authenticator app. Echter heb ik recentelijk mijn telefoon gereset (factory) en de codes ben ik helaas vergeten te exporteren. Via paypal kan ik daardoor niet inloggen, en de support geeft aan dat het niet hun service is, aangezien ik heb gekozen voor de authenticator app van google. Dus moet ik bij google zijn.
Paypal kan mijn 2FA niet voor me uitzetten, en kan het ook niet veranderen naar het sturen van een sms-code naar mijn telefoon. Verder is paypal zo goed als onbereikbaar en ontzettend kortaf. En het Nederlandse callcenter van Paypal is gesloten vanwege Covid19. Alle andere manieren van contact zoeken: daarvoor moet ik inloggen.
Via Google authenticator zie ik ook geen manier om mijn codes weer terug te krijgen. Er lijkt geen backup te zijn, en ik zie ook geen andere opties die verwijzen naar een oplossing.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
paypal mailen (niet mogelijk, krijg auto reply)
paypal chat (via US): nieuw wachtwoord aan laten maken, gevraagd 2FA te veranderen of uit te zetten: niet mogelijk
paypal nederland bellen: geen mensen bij klantenservice vanwege Covid19. Er is dus geen telefonische helpdesk op het moment.
gezocht naar oplossingen om mijn google authenticator codes terug te krijgen voor paypal, niet gelukt.

Hebben jullie tips waar ik moet beginnen?

[Voor 4% gewijzigd door BMWHeaven op 14-10-2020 15:53]

Alle reacties

• BMWHeaven
Zoals ik hierboven al aangaf: er is niemand die de telefoon opneemt vanwege Covid19. Dus daar krijg ik ook geen hulp. Ik zal mijn post even wat aanpassen zodat dat er duidelijker staat.

[Voor 22% gewijzigd door BMWHeaven op 14-10-2020 15:52]

• Tijs Hofmans
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:53

Tijs Hofmans

Redacteur
Ik ben bang dat je voor echte hulp toch echt naar PayPal toe moet gaan maar ik weet niet hoe je die zou kunnen bereiken buiten wat je al hebt geprobeerd... Als je Google Authenticator hebt gebruikt is er helaas geen mogelijkheid die codes terug te krijgen. Dat is een feature ervan die helaas verkeerd kan uitpakken bij dit soort problemen.

Normaal gesproken krijg je bij het instellen back-upcodes. Die heb je destijds gekregen, misschien ben je vergeten waar je die hebt opgeslagen. Ik zou eens goed graven in diensten als Evernote of Google Drive als je die gebruikt, misschien heb je die codes daar ooit in gezet zonder er verder bij na te denken. Of check anders oude untitled.txt-bestanden op je schijf, misschien staan ze daar nog in.

Als dit gaat over het probleem rondom de 'inactiviteitstoeslag', dan zijn er twee dingen om rekening mee te houden. Ten eerste wordt die alleen afgeschreven als er geld op je PayPal-rekening staat. Als dat niet het geval is wordt er ook niets afgeschreven. Als je er wel geld op hebt staan zou ik er een cent naar overmaken zodat je weer 'actief' wordt. Dan wordt er geen geld afgeschreven terwijl je verder zoekt naar contact bij PayPal.

Succes, wel een echte rotsituatie inderdaad!

• BMWHeaven
Ik kan weer inloggen!
De klantenservice heeft me gebeld (nummer +35315231400) nadat ik een paypal medewerker via linkedin heb benaderd (tja, je moet wat als je niet meer kan inloggen). Uiteindelijk werd ik dus gebeld en heeft de dame aan de telefoon me verder geholpen en mijn 2traps verificatie uitgezet. Nu maar 2traps verificatie via sms aangezet ipv authenticator.

• zap8
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 28-11 18:53

zap8

do ya wanna bump

zap8 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:24:
[...]

[mbr]*knip* ik snap de vraag maar het lijkt me niet de bedoeling dat we hier gaan aan doxing gaan doen c.q. Paypal-medewerkers via andere kanalen gaan bestoken.*[/]
@F_J_K Ik snap jouw punt natuurlijk ook wel. Maar mijn intentie is natuurlijk NIET het doxen van medewerkers (meerfout). Ik zoek gewoon naar een oplossing en zo te horen heeft @BMWHeaven deze gevonden, daarbij zou hij ook zonder een specifieke naam te noemen enig licht kunnen doen schijnen en opheldering zou kunnen verschaffen.
Blijkbaar heeft @BMWHeaven de specifieke persoon van Paypal gevonden die kan helpen mbt dit specifieke probleem. Ik heb wel een linkedin account maar maar er al jaren geen gebruik van gemaakt dus in weet m'n weg daar niet zo snel te vinden. Vandaar de vraag.
Laten we duidelijk zijn dat de situatie hier tamelijk absurd is. Om de klantenservice te bereiken moet je ingelogd zijn, en om in te inloggen moet je een verificatienummer laten sturen naar een telefoonnummer. iIj mij staat er dus een oud telefoonnummer dus kan ik de verificatiecode nooit krijgen. Mocht je problemen hebben dan kan je naar Nldse Paypal telefoonnummers bellen, waarbij je geen contact kan krijgen met een medewerker vanwege corona zegt het antwoordapparaat. Dus je zit in loop. Zie ook de eerste post van @BMWHeaven. Dit is een absurd probleem waarbij ik vermoed ik lang niet de enige ben die dit tegen is gekomen.

Mocht iemand tips hebben hoe Paypal mbt dit probleem is te benaderen dan hoor ik het graag.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

• Siisii
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 21-11 23:36
@BMWHeaven @zap8 @Blokker_1999 @Dr Pro @Tijs Hofmans

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Heeft iemand nog een tip voor mij? Is er nog een manier om in contact te komen met PayPal. Ben radeloos.

• zey
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 25-11 02:35
Mark Utrecht schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
Ik heb hetzelfde probleem met PayPal. Mijn mobiele nummer in mijn profiel was oud, niet op gelet, maar jaren geen problemen met Paypal transacties. Nu, bij hun onaangekondigde introductie van two factor authentication (2FA) stuurt Paypal de inlogcode naar mijn dode nummer. Contact opnemen vereist login juist met deze 2FA; dood spoor. Bellen is niet mogelijk, er is geen personeel aanwezig op de callcenters in alle landen (vanwege Corona . . . ) .

Als je even zoekt vind je ook op andere Nederlandse fora tientallen radeloze PP gebruikers met hetzelfde probleem. Dit gaat al maanden terug. Er zijn ongetwijfeld in Nederland honderden PayPal gebruikers die op deze wijze locked out zijn, gevangen in deze vicieuze cirkel. Het is lastig want het gaat over je eigen geld. Wereldwijd gaat het ongetwijfeld over tienduizenden gedupeerde gebruikers.

Twee factor authenticatie is natuurlijk prima, het beschermt onze rekening. Echter, wanneer je twee factor authenticatie introduceert bij je gebruikers, dan is het van belang dat alle gebruikers weten dat binnenkort het mobiele nummer een extra sleutel wordt om te kunnen inloggen. Met die (gemiste) voorlichting had iedereen zijn mobiele nummer even kunnen checken en zich klaar kunnen maken voor deze extra beveiliging.

Ongelofelijk dat zo'n grote succesvolle corporate deze technische fout maar maanden laat bestaan, zichzelf onbereikbaar maakt, doof is voor alle PP gebruikers die hun probleem publiceren op fora. . Gaat het wel goed met PayPal? Gaat het te goed met PayPal? Misschien een item in het Radar programma waard?

Wie heeft een oplossing?

Wie heeft tips?
Gaat waarschijnlijk te goed met Paypal.

Zoveel stress voornamelijk door het gebruik moeten maken van de chat op de site waar je al moeilijk terecht komt. En dan - wat ik al zei- krijg je dus geautomatiseerd 'hulp' van medewerkers uit volgens mij India of Oostblok die je telkens hetzelfde antwoord geven en beloftes doen dat je na een mail sturen naar paypal (webform) je antwoord gaat krijgen. Maar eerst moet je dan telkens weer duidelijk maken. dat -nee wachtwoord veranderen heeeelpt niet, en dan in discussie gaan met iemand die niet luistert.
En dan na zo een tergend moeilijk gesprek eindelijk de optie van a nummer doorgeven en dan afwachten wanneer je gebeld wordt. Ik werd na een aantal dagen gebeld door een nummer uit Dublin. Dublin ja... Dan bel je daarnaar terug dan krijg je iemand te spreken die zegt je niet te kunnen helpen omdat je in Nederland woont. Dan vertel je dat dat niet kan kloppen en dat je tenslotte zelf door dat nummer gebeld bent. Dan krijg je te horen dat je echt een ander nummer bellen moet. Je vraagt 3 keer of ze zeker weet dat dat nummer werkt, want dat nummer heb je al tig keer geprobeerd. Die persoon verzekert je nonchalant daarvan. Ennn je raadt het al, je belt ernaar en het werkt niet.
Dit is een bedrijf dat miljarden verdient. En dat zo een bedrijf dan bezuinigt op klantenservice is toch iets wat verboden zou moeten worden?
Via de mail idem dito, tot de dag van vandaag geen antwoord gekregen.

Nou heb ik wel wellicht goed nieuws voor jullie die nog hulp hiermee zoeken. Ik heb namelijk dit nummer (weer)gebeld uiteindelijk ( 0800 0227844) en dan tussen 9 uur en half zes kan je als het goed is bellen. En als je optie 2 kiest wordt er meteen opgehangen... (de vrouw vertelde me dat door corona er geen medewerkers zijn( belachelijk natuurlijk, want elk ander bedrijf heeft er gewoon voor gezorgd dat er klantenservice is.
Dus kies optie 1 ook al is dat niet wat hoort, en dan krijg je iemand te spreken als het goed is, en dan ja, leg je uit dat je buitengesloten bent van je rekening, en zij heeft het gelukkig voor mij kunnen fixen, maar vertelde erbij dat zij eigenlijk service verleent voor mensen die rood staan of zoiets en niet van de techniek is.

Anyway, ik dacht laat ik dit zsm delen en hopelijk kunnen jullie ook je rekening weer in. Maar dit hoort echt niet, en het veroorzaakt gewoon veel te veel stress. Het heet klantenservice, maar het is meer een klantenmarteling, gekmakerij van hier naar daar worden gestuurd, een soort Kafkaesque nachtmerrrietje.

• sjihttam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-11 20:53
Titu schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:53:

1. https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us
2. klik op "Wachtwoord en toegang tot de rekening" (1e optie, vaak voorkomende problemen)
3. klik op "Problemen met inloggen"
4. scroll naar beneden en klik op "Stuur ons een bericht"
5. in de pop-up klik je op "Chat met ons zonder in te loggen"

Via daar heb ik toen kunnen regelen.
Het is mij zojuist ook gelukt mbv stappenplan Titu. Zonder problemen, het zit blijkbaar in de standaard workflow ondertussen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davidjfk
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 03-05 11:14
2-factor-authentication:

1. (probeer eerst advies op de helppagina van paypal: ( https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us )zoek op 'wachtwoord en toegang tot de rekening'. Als dit het probleem niet oplost:
2. Bel Paypal klantenservice (070 700 7519) tijdens kantooruren.
3. Kies in keuzemenu voor 'probleem m.b.t. inloggen'.
4. Helpdeskmedewerker lost probleem op :)

Helpdeskmedewerker gaf (toen ik zojuist belde) aan dat er problemen zijn geweest, maar dat de werkwijze nu is aangepast. :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee