Tok Tok schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Opzich best een goed idee om te doen maar ik moet ook een kabel voor m'n moederbord hebben dus die moet ik sowieso bestellen. Toch wel een goede om in het achterhoofd te houden, thanks.
Ik heb nu een website gevonden die het vanuit Hongkong naar je toe stuurt, precies op maat. Op zich vallen de prijzen mee maar het duurt wel een paar weken voor het binnen is.
https://www.moddiy.com/pr...in-CPU%7B47%7DEPS%29.html
Het kan natuurlijk ook makkelijk als je gewoon lossen draden besteld en die in de stekkers doet, maar dan moet je wel een tooltje hebben die de huidige draden uit de stekkers kan halen, geen idee of daar iets voor te krijgen is.
tooltje staat vast op alie, net als alle overige zaken die je nodig hebt om zelf een 24pin stekker te maken: 2 lege stekkers, de juiste crimp terminals, 24 stukjes draad en een krimptang.
Geef toe dan 24p wel een uitdaging is maar als je een beetje handig bent moet 8p wel lukken toch?
edit> dat wist ik nog niet toen ik mijn kabel mod maakte, anders had ik het zeker op die manier gedaan
edit2> tip voor de mee-lezers: je hebt geen tooltje nodig, 2 nietjes en een tangetje werkt ook prima. Maar snap dat je dat met 7 x pcie + 24p liever laat doen
[
Voor 10% gewijzigd door
Rrob op 15-10-2020 11:37
]