Bij het lezen van het nieuws over de nieuwe 12 pins voedingsconnector voor grafische kaarten nieuws: Seasonic toont 12-pinsvoedingskabel voor Nvidia-videokaarten viel plotseling het kwartje, waarom gaat meer stroom in de niet-pc wereld door een dikkere kabel en worden er in een pc meerdere dunne kabels gebruikt? Denk dat het komt omdat de stekkertjes ook beperkt zijn in wat ze aan kunnen en dat 1 stekker per kabel makkelijker te produceren is.
Maar goed praktisch is anders en mijn PEG kabels waren toch veel te lang dus vorige week heb ik ze vervangen door zelfgemaakte korte 2 aderige kabels. Kabels zijn ca 15cm lang en hebben 2,5mm2 aders, voor die lengte zouden dunnere kabels ook kunnen maar dit had ik nog en ik vind de kleur mooi. En ja het is luidsprekerkabel maar koper is koper (in tegenstelling tot de alu kabels die aan de gebruikte stekkers zaten).
Gebruikte onderdelen:
kast pricewatch: Fractal Design Core 500
voeding pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
GPU pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
:strip_exif()/f/image/o8PMGsbJWkDdQ1qOXrZdCjhK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Iil3Ij1oHtlwsSgw4EvC1nWN.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed praktisch is anders en mijn PEG kabels waren toch veel te lang dus vorige week heb ik ze vervangen door zelfgemaakte korte 2 aderige kabels. Kabels zijn ca 15cm lang en hebben 2,5mm2 aders, voor die lengte zouden dunnere kabels ook kunnen maar dit had ik nog en ik vind de kleur mooi. En ja het is luidsprekerkabel maar koper is koper (in tegenstelling tot de alu kabels die aan de gebruikte stekkers zaten).
Gebruikte onderdelen:
kast pricewatch: Fractal Design Core 500
voeding pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
GPU pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
:strip_exif()/f/image/o8PMGsbJWkDdQ1qOXrZdCjhK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Iil3Ij1oHtlwsSgw4EvC1nWN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xEzLfppU8ErDvDn2NkvI9WeA.jpg?f=fotoalbum_large)