Rijbewijs ingevoerd, hoe snel krijg ik 'm terug

Pagina: 1
Acties:
  • 3.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
beste allemaal,

om lang verhaal kort te houden...

rijbewijs ingevorderd, maandag 5 oktober

dus dinsdag 6 oktober 1e invorderings dag.

nu maandag 12 oktober bericht gehad van advocaat die had bericht gekregen dat ik mijn rijbewijs terug krijg zodra O.M deze binnen heeft..

zal die zoek zijn ? of duurt dat altijd wat langer gezien donderdag de 3e dag was van invordering politie hoort hem toch in die dagen te versturen?

iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Om het antwoord kort te houden, Nee ik heb er geen ervaring mee :+ maar hij zal niet zoek zijn, denk dat het van een aantal zaken afhangt zoals waarom maar ook waar je rijbewijs is ingevorderd, is hij langs de weg ingenomen of moest je hem zelf langs brengen etc.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Meestal wordt ie binnen 10 dagen terug gestuurd, mits er verder niks aan de hand is met jouw dossier mbt tot je rijbewijs natuurlijk.

https://www.rijksoverheid...0motorvoertuig%20besturen.

"Beslissing invordering rijbewijs
Bij invordering stuurt de politie uw rijbewijs binnen 3 dagen naar de officier van justitie. Die beslist binnen 10 dagen of uw rijbewijs wordt ingehouden of dat u uw rijbewijs terugkrijgt.

In de periode dat u uw rijbewijs kwijt bent, mag u geen enkel motorvoertuig besturen. Ook niet als u een voertuig (bijvoorbeeld een trekker) nodig heeft voor uw werk.
"

[ Voor 69% gewijzigd door mvrhrln op 12-10-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Rmg

Kzou er even achteraan (laten) bellen, politie moet binnen 3 dagen verzenden naar t OM, daar zit je ruim overheen. Dat is dus als inderdaad het verhaal is dat het rijbewijs nog niet bij het OM ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
In contact met het OM blijven. Als het OM hem kwijt is, aangifte doen van vermissing en een nieuw rijbewijs vragen bij de gemeente. Soms vindt het OM het rijbewijs terug en dan wordt hij teruggestuurd.

Het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat PostNL het rijbewijs kwijtraakt, dan moet je ook bij de gemeente een nieuwe aanvragen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25

CeesKees

I rest my Kees

Blijf je topics openen hierover, of is dit de laatste?

Ik kan mij levendig herinneren dat ik dit allemaal al eens voorbij heb zien komen dit weekend.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:17
Had je dit niet aan je advocaat kunnen vragen dan?

Binnen 3 dagen opsturen, dus uiterlijk de 8e? Dan hadden we dus 4 dagen waarvan twee weekend-dagen. Versturen is één, daarna moet het OM het natuurlijk nog wel verwerken...dit lijkt me nu nog niet onredelijk lang duren.

[ Voor 6% gewijzigd door eric.1 op 12-10-2020 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
CeesKees schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:47:

Ik kan mij levendig herinneren dat ik dit allemaal al eens voorbij heb zien komen dit weekend.
Klopt. Dat was deze: rijbewijs ingevorderd (topic is gesloten)
TS heeft antwoorden zat gehad en moet de situatie gewoon accepteren en op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Yups , met 145 over de weg heen knallen is veel te hard.
Ik vind het jammer dat hij zo makkelijk zijn rijbewijs terug krijgt, gelukkig ben ik geen rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
99ruud99 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:02:
Yups , met 145 over de weg heen knallen is veel te hard.
Ik vind het jammer dat hij zo makkelijk zijn rijbewijs terug krijgt, gelukkig ben ik geen rechter.
Als hij het al terug krijgt, krijgt hij het voorlopig terug, of de OJ moet meteen een uitspraak doen. Er is ook een kans dat TS zich nog voor de rechter moet verantwoorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Alternative schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Klopt. Dat was deze: rijbewijs ingevorderd (topic is gesloten)
TS heeft antwoorden zat gehad en moet de situatie gewoon accepteren en op de blaren zitten.
offtopic:
Hoewel ik absoluut mee eens ben dat TS op de blaren mag zitten, lezen jullie klaarblijkelijk niet goed. In het vorige topic vroeg TS om advies om te gaan met de invordering, in dit topic vraagt TS informatie/advies over hoe lang het normaliter duurt eer een rijbewijs teruggestuurd wordt nadat dit bekend wordt gemaakt door het OM.
Wezenlijk verschil en gezien het andere topic eigenlijk toch al na twee pagina's was doodgebloed in het typische Tweakers.net geblaat, snap ik dat TS een nieuw topic opent.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Misschien moet TS gewoon geduldig afwachten. Da's misschien ook de les in deze.
Verwacht niet dat het OM ook 60km/u sneller zal zijn met het terugsturen van je pasje.

Geduld is een schone zaak!! Alles op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
dat ik te hard heb gereden voor iedereen die dit weer oprakelt ja was stom en niet goed te praten dat topic is gesloten..

nu gaat het over de vraag dat mijn rijbewijs eigenlijk al bij het O.M had moeten liggen ? of kan het vertraging door post nl zijn.

en de meting klopte niet dus ik krijg mijn rijbewijs terug via het O.M maar dan moeten ze hem wel eerst krijgen om hem aan mij terug te kunnen sturen... krijg wel een fikte boete van 770 euro .Meer dan verdiend geef ik toe.

Maar i.p.v oprakelen van een ander topic graag ook even gewoon lezen ..

dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter

Graag lezen! ipv blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
fonsoy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:42:
In contact met het OM blijven. Als het OM hem kwijt is, aangifte doen van vermissing en een nieuw rijbewijs vragen bij de gemeente. Soms vindt het OM het rijbewijs terug en dan wordt hij teruggestuurd.

Het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat PostNL het rijbewijs kwijtraakt, dan moet je ook bij de gemeente een nieuwe aanvragen.
top dank je wel wacht het nog wel even af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Even je advocaat bellen :+
rijbewijs ingevorderd

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2020 19:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nee, geen ervaring mee. Maar er zijn geen fatale termijnen overschreden dus je moet nog even geduld hebben.

En voor de al dan niet terugkerende moraalridders: Zoek een hobby.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
advocaat is al benaderd maar dat vraag ik toch niet ... allemaal rechters hier over te snel gereden maar geen een op een enkeling na kan lezen... dat is wel frapant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:39

MLLL

Palm Treo 650

@ TS,

Het wachten is killing been there done that ,twice.

Op zich maakt het toch weinig uit want de kans dat je hem na 10 dagen terug krijgt is 0.
Je mag je handjes dichtknijpen als je je rijbewijs binnen een maand terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
MLLL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:21:
@ TS,

Het wachten is killing been there done that ,twice.

Op zich maakt het toch weinig uit want de kans dat je hem na 10 dagen terug krijgt is 0.
Je mag je handjes dichtknijpen als je je rijbewijs binnen een maand terug krijgt.
vandaag zei de advocaat dat het O.M hem naar mij terug stuurd zodra die bij het O.M binnen is...

dat kan zelfs al deze week zijn :) ging meer dat ik het vreemd vond dat het O.M hem nog niet had gezien er nu al meer dan 3 dagen voorbij zijn.... of ze hebben hem op de 3e dag verstuurd afgelopen donderdag en komt morgen bijv binnen? .

advocaat net gesproken als er vrijdag ochtend nog niks is thuis bezorgd neemt die contact op met het CVOM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

10 werkdagen zijn nog niet om.
Het rijbewijs wordt eerst opgestuurd, en daar gaat ook tijd overheen.

Bij invordering stuurt de politie uw rijbewijs binnen 3 dagen naar de officier van justitie. Die beslist binnen 10 dagen of uw rijbewijs wordt ingehouden of dat u uw rijbewijs terugkrijgt.

[ Voor 49% gewijzigd door Hackus op 12-10-2020 20:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:48:
10 werkdagen zijn nog niet om.
Het rijbewijs wordt eerst opgestuurd, en daar gaat ook tijd overheen.

dank je dus dan grote kans dat ik heb vrijdag of zaterdag terug heb als donderdag de tiende dag is :) ik dacht dat het rijbewijs met het PV mee ging maar dan denk ik dus toch afzonderlijk. Bedankt voor je antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 17:00
Als je de maximumsnelheid met meer dan 50 km per uur overschrijdt. De Officier van Justitie beslist binnen 10 dagen hoelang je jouw rijbewijs kwijt bent (voor bromfietsers geldt een maximum van 30 km te snel). Hou rekening met minstens 2 maanden inhouding bij een overschrijding van 50 tot 70 km/pu en minimaal 4 maanden inhouding van jouw rijbewijs bij een overschrijding van 70 km/pu.

Je kan bij de officier van justitie aangeven dat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Als dit de eerste keer is dan heb je grote kans dat je hem dan wel na die 10 dagen terug krijgt. Houd echter wel rekening mee dat de geldboete dan wel hoger uitvalt dan normaal bij een 2 maanden inhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Op maandag 5 oktober ingehouden.
Binnen drie dagen, dus uiterlijk donderdag 8 oktober naar OvJ.
Die kan het ontvangen hebben op
- vrijdag 9 oktober, beslissing binnen 10 werkdagen, uiterlijk donderdag 22 oktober naar jou
of
- maandag 12 oktober, beslissing binnen 10 werkdagen, uiterlijk vrijdag 23 oktober naar jou.

Mogelijk kun je het ophalen op die dag, het is ook mogelijk dat het wordt verstuurd, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
DeBolle schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:07:
Op maandag 5 oktober ingehouden.
Binnen drie dagen, dus uiterlijk donderdag 8 oktober naar OvJ.
Die kan het ontvangen hebben op
- vrijdag 9 oktober, beslissing binnen 10 werkdagen, uiterlijk donderdag 22 oktober naar jou
of
- maandag 12 oktober, beslissing binnen 10 werkdagen, uiterlijk vrijdag 23 oktober naar jou.

Mogelijk kun je het ophalen op die dag, het is ook mogelijk dat het wordt verstuurd, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De 10 dagen gaan in de dag na invordering dus aanstaande donderdag 15 oktober is de 10e dag .denk even wachten tot einde week😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tattooboy1985 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:15:
[...]
De 10 dagen gaan in de dag na invordering dus aanstaande donderdag 15 oktober is de 10e dag .denk even wachten tot einde week😀
Werkdagen != dagen.
https://www.om.nl/onderwe...ewijs/inhouding-rijbewijs

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Topicstarter
Fout !behalve als de 10e dag in het weekend valt of op een feest dag dan is het de volgende dag.. het zijn kalenderdagen geen werkdagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

tattooboy1985 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:32:
[...]
Fout !behalve als de 10e dag in het weekend valt of op een feest dag dan is het de volgende dag.. het zijn kalenderdagen geen werkdagen
Het lijkt me inderdaad logisch dat het OM zo’n typfout maakt op hun website.
De officier van justitie beslist binnen 10 werkdagen of het rijbewijs ingehouden wordt of dat u het terug krijgt.
Aan de andere kant is 10 dagen ook altijd binnen 10 werkdagen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Toen het mij overkwam (2 keer) was het als volgt (1997 en 2014): Binnen 10 dagen komt de beslissing per post, met weekeinde er bij kan dit uiterlijk 11 dagen zijn. Je krijgt dan een brief met schikkingsvoorstel. Dit kan ook inhouden dat je hem voor een bepaalde tijd kwijt bent.

Mocht je horen dat je rijbewijs terug krijgt, dan krijg je te horen waar je hem mag komen ophalen. Totdat je hem hebt mag je geen auto rijden en je moet hem zelf ophalen. Je mag niet iemand anders sturen.

De officier kan bepalen bij eerdere overtreding in korte periode van hiervoor dat je hem voor langere tijd kwijt bent of dat je een cursus moet volgen.

Wanneer je gepakt wordt zonder rijbewijs tijdens de periode ben je hem zeker voor een paar maanden kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door Wim-Bart op 12-10-2020 22:57 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedankt voor de terugkoppeling @tattooboy1985. Echter mis ik hier enige discussiewaarde, daarom gooi ik dit topic dicht.

En post mortum doe ik ook een titelfix, deze past beter ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 12-10-2020 23:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.