Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Topicstarter
Hi all,

Doordat het thuiswerken langer duurt dan verwacht wil ik toch een nieuwe monitor setup aan gaan schaffen.

Eisen die ik stel:
  • Verstelbare hoogte
  • IPS of vergelijkbaar
  • rond de 23" a 24" inch
  • Goede beeldkwaliteit; contrast, rustig beeld
  • prijsklasse rond de 250€-300€ per stuk, iets meer mag ook
Ik stond al bijna op het punt om de Dell UltraSharp U2518D aan te schaffen. Ik twijfel toch een beetje omdat de afwerking van deze monitor matig lijkt te zijn en 25" voor mijn gevoel net wat te groot is.

Ook vraag ik me af of Quad HD de beste keuze is. Full HD lijkt me net te laag in resolutie, en 4K is weer overdreven. Maar ik weet het niet zeker.
Zijn er nog andere opties in deze klasse. bv van IIyama of Eizo die ik over het hoofd zie? Of is de pricewatch: Dell P2421DC Zwart een goed alternatief? Ik zie dat dit net een wat lager gespecificeerd model is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Beste antwoord (via page404 op 21-10-2020 22:40)

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb sinds kort een dual monitor setup met 2 Dell U2520D's (prijs iets hoger dan je budget). Dat bevalt erg goed. Via 1 enkele USB-C van mijn laptop naar het eerste scherm en dan met een DisplayPort kabel van monitor 1 (DP Out) naar monitor 2 (DP In). Dit wordt daisy chaining genoemd.

Als ik switch van werk naar privé laptop hoef ik alleen maar de USB-C kabel te switchen.

[ Voor 6% gewijzigd door doogster op 21-10-2020 21:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 21:01
*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen?

Hier even een lijstje voor je gemaakt met de volgende criteria;
  • vanaf € 0 t/m € 340
  • vanaf 23" t/m 24,6"
  • AH-IPS, IPS of AHVA IPS
  • Hoogte verstelbaar ✔
Misschien dat een beugel soelaas biedt wanneer je een fijne monitor hebt gevonden die niet in hoogte verstelbaar is.

HD, QHD en 4K lijken mij voor thuis werken niet heel belangrijk, lijkt mij meer een nice-to-have. Een super hoge resolutie maakt dat veel zaken kleiner ogen waardoor je de DPI settings weer moet verschuiven, met als gevolg dat je werkbaar oppervlak net zo groot blijft.
Persoonlijk ben ik fan van een ietswat hogere refresh rate, ik merk dat het aanzienlijk rustiger is voor mijn ogen/brein om naar het beeld te kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 12-10-2020 22:06 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
Dank voor het meedenken. Ik heb je lijstje al doorgekeken maar daar word ik alleen maar nog verwarder door. Er staan meer dan 200 monitors in, en ik wilde toch echt de selectie beperken. Ik weet ook niet of monitors van 100€ nu garantie zijn voor een rustig beeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb sinds kort een dual monitor setup met 2 Dell U2520D's (prijs iets hoger dan je budget). Dat bevalt erg goed. Via 1 enkele USB-C van mijn laptop naar het eerste scherm en dan met een DisplayPort kabel van monitor 1 (DP Out) naar monitor 2 (DP In). Dit wordt daisy chaining genoemd.

Als ik switch van werk naar privé laptop hoef ik alleen maar de USB-C kabel te switchen.

[ Voor 6% gewijzigd door doogster op 21-10-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Persoonlijk vind ik 25 inch net nog gaan met 1440p op 100%. Met een kleiner scherm zou ik de scaling weer wat hoger zetten wat niet lekker werkt met sommige applicaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
doogster schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:29:

Thanks, toevallig net de knoop doorgehakt met 2x Dell P2421DC. Dat maatje vind ik net mooi uiteindelijk, tevreden met deze setup.
Ik dacht dat je voor daisychaining ook DP op je laptop moest hebben. Goed om te weten, morgen meteen proberen.
@Admiral Freebee volgens mij staat de scaling op 125% nu bij mij. Het oogt in elk geval leesbaar en scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
Yep die had ik gemist. Excuses @dion_b