Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 12:47
Hallo,

Ik heb de Harman Kardon BDS270 aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel (Freeport E256295) op HDMI-3 (HMDI-ARC) poort van de Samsung NU7400 TV.

De receiver wordt herkend als optie voor Geluidsuitvoer. Wanneer ik de Harman Kardon BDS270 als geluidsuitvoer optie selecteer blijft het geluid over de speakers van de TV gaan.

De volgende instellingen zijn geconfigureerd:

Samsung TV > Instellingen > Geluid > Expertinstellingen:
  • HDMI-formaat voor geluidsinvoer: Bitstream
  • (veranderen naar PCM maakt geen verschil)
  • Digitaal formaat voor geluidsuitvoer: PCM
  • Samsung TV > Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ (HDMI-CEC) is geactiveerd.
Op de Harman Kardon BDS 270 druk ik meermaals op de AUX knop van de afstandsbediening, waarna er "HDMI ARC In" wordt getoond en er "Connecting to TV" staat. Dit veranderd echter niet. Ik vermoed dat er geen HDMI ARC handshake tussen de twee apparaten plaatsvindt.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Beide apparaten voorzien van de laatste firmware;
  • Beide apparaten teruggezet naar fabrieksinstellingen;
  • Andere HDMI-kabels geprobeerd;
  • Contact opgenomen met Harman Kardon, welke adviseerde om de set via een optische kabel aan te sluiten (dat werkt wel).
Wat doe ik fout?

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddievl
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Beste, ik heb t probleem ook, ik heb nu, als ik via mijn mediabox kijk moet ik de HK op hdmi 1 ztten om t geluid via HK te horen met de apps van de Samsung tv dan via aux op arc zetten zo krijg ik geluid via HK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohoo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik had hetzelfde probleem in combinatie met de Philips 58PUS8505.

Mijn oplossing was uiteindelijk om de settopbox (een Humax) niet via de BDS maar rechtstreeks op de TV aan te sluiten (hdmi 2). Vervolgens vanuit de TV een hdmi kabel (hdmi 1) terug naar de BDS op de monitor (HDMI-ARC) ingang.
De hele boel opnieuw uit- en aanzetten, en wat bleek, de BSD herkende de TV !!!

Het heeft me wel wat tijd met het testen van verschillende HDMI kabels gekost, want blijkbaar is niet elke moderne HDMI kabel in staat om dat ARC goed uit te voeren.

Maar als je eenmaal een goede kabel hebt, zal de BDS automatisch naar de AUX input gaan en het signaal van de TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Dank voor de reacties. Ik maak geen gebruik van een dergelijke mediabox, aangezien ik geen tv kijk.

Ik heb verschillende kabels geprobeerd, maar de BDS blijft "Connecting to TV" zeggen. Liefste wil ik even wat HDMI-kabels testen van een winkel en kijken welke werkt en die kopen..

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:09
Heb je de speakers van de tv uitgeschakeld in het menu?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Nee, volume op 0. Hoe kan ik deze uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23
Mijn oplossing was:
  1. TV spanningsloos
  2. HK BDS spannings loos
  3. HDMI kabel verwijderen
  4. 30 minuten wachten
  5. TV weer op netspanning zetten
  6. HK BDS weer op de netspanning zetten
  7. TV aanzetten
  8. HDMI kabel aansluiten
  9. HK BDS aanzetten
Eindelijk weer HDMI-ARC!

• aapjuh99
SniperGuy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:39:
Mijn oplossing was:
  1. TV spanningsloos
  2. HK BDS spannings loos
  4. 30 minuten wachten
  7. TV aanzetten
  8. HDMI kabel aansluiten
  9. HK BDS aanzetten
Eindelijk weer HDMI-ARC!
Merci, ik ga het ook proberen! :)

Edit: nope, het werkt niet. De BDS zegt nog steeds 'Connecting to TV'. De Samsung TV staat als geluidsuitvoer BDS270 en anynet+ (hdmi-cec) staat aan..

[ Voor 13% gewijzigd door aapjuh99 op 17-12-2020 12:43 ]

• SniperGuy
Ik bedenk me net: ik heb wel een scan gedaan op nieuwe anynet devices (deze was voorheen leeg)
Na de scan had ik 3 devices

• aapjuh99
SniperGuy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:38:
Ik bedenk me net: ik heb wel een scan gedaan op nieuwe anynet devices (deze was voorheen leeg)
Na de scan had ik 3 devices
Dit heb ik ook gedaan en dan zie ik er een apparaat. Wellicht ligt het aan de HDMI-kabel? Welke gebruik jij?

• SniperGuy
el-cheapo action (wel verguld) van 5 euro :P Het is geen 4K of fancy dingen dus iedere standaard kabel zou OK moeten zijn

• aapjuh99
SniperGuy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:48:
el-cheapo action (wel verguld) van 5 euro :P Het is geen 4K of fancy dingen dus iedere standaard kabel zou OK moeten zijn
Ik heb er ook een van de Action (2 stuks geprobeerd). Ik denk echt dat de handshake niet werkt? :o

• SniperGuy
Dat zal ongetwijfeld het probleem zijn... Je hebt niets anders aangesloten op de hdmi aansluitingen en/of de HK BDS?
Anynet werkt als een BUS, dus als er ergens een device zit wat problemen veroorzaakt dan kan dat problemen geven voor ieder device wat op diezelfde BUS aangesloten is.

• aapjuh99
SniperGuy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:51:
Dat zal ongetwijfeld het probleem zijn... Je hebt niets anders aangesloten op de hdmi aansluitingen en/of de HK BDS?
Anynet werkt als een BUS, dus als er ergens een device zit wat problemen veroorzaakt dan kan dat problemen geven voor ieder device wat op diezelfde BUS aangesloten is.
Nee, ik maak geen gebruik van andere apparaten. De HK BDS is rechtstreeks aangesloten op de TV (ARC-HDMI 3 ARC). Met de afstandsbediening kanaal veranderd naar HDMI IN en dan komt er 'connecting to tv'.

Op de TV staat Anynet+ aan, geluidsuitvoer is HK BDS en meer heb ik niet ingesteld.

• SniperGuy
meer zou het niet moeten zijn. mijn oplossend vermogen is op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:09
aapjuh99 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:23:
Nee, volume op 0. Hoe kan ik deze uitzetten?
Sorry, beetje laat. In het menu van de tv, waarschijnlijk ergens bij de geluidsopties.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohoo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-03-2023
Hallo,

Ik heb de BDS 270 via HDMI-Arc aangesloten op mijn Philips 58PUS8505.
Het probleem is nu dat ik het volume niet via de afstandsbediening van de TV kan regelen, nogal irritant.
Dus het geluidsnivo doe ik nu via een universele ab van logitech, maar ik ervaar ook dat het geluid af en toe een seconde heel zwak wordt en dan weer op nivo terugkomt. Niet abrupt, het geluidsnivo zakt geleidelijk naar heel laag, en komt dan ook weer geleidelijk weer terug. Een soort pompen, ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Dat gebeurt bij gewoon TV kijken maar ook bij Netflix.
Zou dit een HDMI kabel issue kunnen zijn?

Ook komt de BDS elke keer als de TV en de BDS aangezet worden met een scherm Aux Input Now Playing zoals deze, met dat verschil dat het juiste kanaal al gekozen is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpmDSQdIPqYy1tbO1MiVAsKJc_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1bmLbEF15nrlfLxPmWrdKpH.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe je die BDS 270 zodanig aansluit dat dat scherm niet meer komt, en dat het volume normaal blijft en via de afstandsbediening van de TV te regelen is.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:46
aapjuh99 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:03:
Hallo,

Ik heb de Harman Kardon BDS270 aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel (Freeport E256295) op HDMI-3 (HMDI-ARC) poort van de Samsung NU7400 TV.

De receiver wordt herkend als optie voor Geluidsuitvoer. Wanneer ik de Harman Kardon BDS270 als geluidsuitvoer optie selecteer blijft het geluid over de speakers van de TV gaan.

De volgende instellingen zijn geconfigureerd:

Samsung TV > Instellingen > Geluid > Expertinstellingen:
  • HDMI-formaat voor geluidsinvoer: Bitstream
  • (veranderen naar PCM maakt geen verschil)
  • Digitaal formaat voor geluidsuitvoer: PCM
  • Samsung TV > Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ (HDMI-CEC) is geactiveerd.
Op de Harman Kardon BDS 270 druk ik meermaals op de AUX knop van de afstandsbediening, waarna er "HDMI ARC In" wordt getoond en er "Connecting to TV" staat. Dit veranderd echter niet. Ik vermoed dat er geen HDMI ARC handshake tussen de twee apparaten plaatsvindt.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Beide apparaten voorzien van de laatste firmware;
  • Beide apparaten teruggezet naar fabrieksinstellingen;
  • Andere HDMI-kabels geprobeerd;
  • Contact opgenomen met Harman Kardon, welke adviseerde om de set via een optische kabel aan te sluiten (dat werkt wel).
Wat doe ik fout?
Ik ben zulke problemen ook wel eens tegen gekomen. Ik heb het toen idd opgelost door een optische kabel parallel aan de hdmi te laten lopen. Misschien ten overvloede, maar heb je op je versterker ook de juiste audio ingang toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
blamefull schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:25:

Ik ben zulke problemen ook wel eens tegen gekomen. Ik heb het toen idd opgelost door een optische kabel parallel aan de hdmi te laten lopen. Misschien ten overvloede, maar heb je op je versterker ook de juiste audio ingang toegewezen?
Thnx voor je reactie! Ik heb dit euvel nooit kunnen oplossen ondanks dat ik de juiste audio ingang heb toegewezen. Ik heb uiteindelijk een optische kabel getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelledb
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-02 13:56
SniperGuy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:39:
Mijn oplossing was:
  1. TV spanningsloos
  2. HK BDS spannings loos
  4. 30 minuten wachten
  7. TV aanzetten
  8. HDMI kabel aansluiten
  9. HK BDS aanzetten
Eindelijk weer HDMI-ARC!
Ben momenteel lekker aan het kloten met een tweedehands HK set en tot mijn verbazing werkte deze oplossing nog ook. Alleen ik heb een haperende connectie dus ben nog niet klaar :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
jelledb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Ben momenteel lekker aan het kloten met een tweedehands HK set en tot mijn verbazing werkte deze oplossing nog ook. Alleen ik heb een haperende connectie dus ben nog niet klaar :-(
hahaha eens in de zoveel tijd blijft dit probleem bij mijn set terugkeren en altijd helpt het om even kabels te trekken en de boel spanningsloos te maken :)
Ik zou als ik jou was een andere HDMI kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelledb
SniperGuy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:51:
[...]

hahaha eens in de zoveel tijd blijft dit probleem bij mijn set terugkeren en altijd helpt het om even kabels te trekken en de boel spanningsloos te maken :)
Ik zou als ik jou was een andere HDMI kabel proberen
Helaas, andere kabel en ik hoor precies hetzelfde haperende geluid.

Heb je nog andere tips als een HK bezitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelledb
Woohoo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:17:
Hallo,

Ik heb de BDS 270 via HDMI-Arc aangesloten op mijn Philips 58PUS8505.
Het probleem is nu dat ik het volume niet via de afstandsbediening van de TV kan regelen, nogal irritant.
Dus het geluidsnivo doe ik nu via een universele ab van logitech, maar ik ervaar ook dat het geluid af en toe een seconde heel zwak wordt en dan weer op nivo terugkomt. Niet abrupt, het geluidsnivo zakt geleidelijk naar heel laag, en komt dan ook weer geleidelijk weer terug. Een soort pompen, ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Dat gebeurt bij gewoon TV kijken maar ook bij Netflix.
Zou dit een HDMI kabel issue kunnen zijn?

Ook komt de BDS elke keer als de TV en de BDS aangezet worden met een scherm Aux Input Now Playing zoals deze, met dat verschil dat het juiste kanaal al gekozen is:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe je die BDS 270 zodanig aansluit dat dat scherm niet meer komt, en dat het volume normaal blijft en via de afstandsbediening van de TV te regelen is.

Bij voorbaat dank.
Dit geluid dat wegvalt heb ik ook gemerkt. Als ik bijvoorbeeld een Spotify playlist luister dan merk ik dat elk nummer begint met 1-2 seconden stilte maar het komt dan altijd terug.
Heb je hier nog iets voor kunnen vinden inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
jelledb schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Dit geluid dat wegvalt heb ik ook gemerkt. Als ik bijvoorbeeld een Spotify playlist luister dan merk ik dat elk nummer begint met 1-2 seconden stilte maar het komt dan altijd terug.
Heb je hier nog iets voor kunnen vinden inmiddels?
Dat is omdat de receiver de juiste codec moet laden (of wat het ook mag wezen)
Bij kijken naar de TV en geluid alleen via ARC dan hoor je tussen de verschillende reclameblokken ook wel eens stilte omdat er naar een andere codec geswitched moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
jelledb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Helaas, andere kabel en ik hoor precies hetzelfde haperende geluid.

Heb je nog andere tips als een HK bezitter?
Op de bron een andere bit/samplerate kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelledb
SniperGuy schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Dat is omdat de receiver de juiste codec moet laden (of wat het ook mag wezen)
Bij kijken naar de TV en geluid alleen via ARC dan hoor je tussen de verschillende reclameblokken ook wel eens stilte omdat er naar een andere codec geswitched moet worden.
Hoort dit ook bij optische verbinding? Ik gebruik nu optisch sinds HDMI ARC niet werkt.

En dit is wel een klein beetje irritant bij spotify. Als ik naar een playlist luister dan is elk begin van elk nummer 2 seconden stil en daarna komt het geluid pas erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelledb
SniperGuy schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Op de bron een andere bit/samplerate kiezen?
Dus op de OLED TV bedoel je? Ik heb alles al geprobeerd voor mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pablogargamel
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo,

Ik probeer mijn H/K BDS 270 te verbinden met mijn Philips 650OLED708. Echter blijft er ook bij mij ' connecting to tv' staan en komt er helemaal geen geluid wanneer ik een app open zoals spotify of netflix. Ik heb al van alles geprobeerd: HDMI ARC naar HDMI ARC, HDMI ARC naar een normale HDMi, een optische kabel, alleen geen geluid. Ook heb ik in de instellingen van mijn TV gekeken maar ik heb geen idee.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Bedankt!

Vriendelijke groet,
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.