Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akeshira
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06 06:31
Hellow fellow Tweakers,

Sorry als deze vraag al eerder is gesteld, maar na door tig pagina's te hebben gezocht, toch maar besloten m'n eigen topic te openen.

Ik ben mijn oude Probook 6550b aan het upgraden, naar 8gb RAM en heb nu ook een SSD-schijf gekocht van 512GB. Om dus de harde schijven te kunnen wisselen heb ik de tool gebruikt van Microsoft om van mijn USB 3.0 een boot-media te maken. Hierop dus de installatie voor windows 10 x64 geinstalleerd. (Nu staat er 32 op)
Ik heb de harde schijven omgewisseld, mijn BIOS herkent de SSD, heb er de BOOT-volgorde gewijzigd dat hij begint met de USB, zodat windows geinstalleerd kan worden...

en dan niks meer. Hij blijft in een soort van loop hangen, dat ik kort het windows logo zie, om vervolgens uit te vallen en weer opnieuw op te starten. Een enkele keer krijg ik een blauw scherm te zien met een foutmelding met QR code (die nergens op uitkomt) om vervolgens weer opnieuw op te starten.

Ik heb inmiddels uit wanhoop mn oude HDD erweer in gezet en ben nu een verse installatie voor windows weer op de USB aan het zetten. Maar ik snap niet zo goed waar dit fout gaat?

En ik wilde even kwijt dat de BIOS van HP echt ruk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ga3v7K3trFuyQrtvyBSShehiMCc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/b0BYbQbSVOrtZGZefq0njRNq.gif?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je moet de volgorde niet aanpassen, eenmalig bij het booten je USB kiezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akeshira
Ok...
Dat hielp in zoverre dat hij nu inderdaad BOOT vanaf de USB, maar na het laden, zie je kort het Windows logo en valt hij uit en begint weer opnieuw of opent dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21fNn_cor6qiNjUJiq3gGcp3DRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnOY4Wg0csuaxvUA3wsfWXUB.jpg?f=fotoalbum_large

En start daarna opnieuw op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
UEFI en secureboot aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akeshira
Had ik niet, nu wel, het laadscherm ziet er inderdaad beter uit, maar kom geen stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Als je nog steeds een BSOD krijgt, is het misschien slim om die USB stick op een andere machine te proberen of deze nog steeds BSOD geeft. Als dat zo is, dan ligt het aan de USB stick. Als dat niet zo is, is de kans groot dat het aan je hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
Download de ISO van win 10 los en zet hem dan op een bootable stick. De media creation tool heeft al meer voor hoofdpijn gezorgd.
werkwijze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Zorg ook voor een nieuwe USB.
Kernel securty check failure verwijst vaak naar corrupte data files.

Heb een soort gelijk iets gehad met een rpi en een sd kaart. nieuwe kaart en probleem was opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akeshira
Het is een nieuwe USB 3.0 64gb, de Tool heb ik inderdaad gebruikt en heb helaas geen andere computer hier staan waar ik het op kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
Akeshira schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:14:
Het is een nieuwe USB 3.0 64gb, de Tool heb ik inderdaad gebruikt en heb helaas geen andere computer hier staan waar ik het op kan uitproberen.
Even bij een buurman/vriend/kennis langs dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18
Akeshira schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:14:
Er was ooit een issue met win10 en booten van usb3, kan het zo snel niet vinden. Maar probeer een usb2 poort en/of een usb2 stick.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
kun je het aantal RAM aanpassen ?
zo ja verklein het naar 2 in plaats van 8 er is ooit een issue geweest en daar hielp dit bij
(ook bij mijn computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadyas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik had overlaatst hetzelfde voor... bleek een corrupte ISO image te zijn. Dus download de ISO eens opnieuw zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Akeshira schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:20:
Ik ben mijn oude Probook 6550b aan het upgraden, naar 8gb RAM en heb nu ook een SSD-schijf gekocht van 512GB.
Heb je ook getest met de oorspronkelijke RAM configuratie?
Deze generatie HP laptops zijn nogal kritisch met geheugen namelijk:
Welk RAM voor (verouderde) HP G72 A10ED
Zelf heb ik WIN 10 hier op diverse HP 6550b's probleemloos geinstalleerd, wel in standaard MBR mode.
Pagina: 1