Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 08:23
Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor m'n Ziggo TV abonnement, maar kan eigenlijk niets vinden wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een (bij voorkeur legale) dienst die NPO1-3 RTL4-8, SBS en NET5 aanbiedt (eventueel ook m'n regionale zender (Rijnmond)).
Ik kijk niet zo veel TV, en als ik kijk is het NPO3 of RTL4 (de andere zenders sporadisch). Bij Ziggo heb ik standaard iets van 60 zenders (dacht ik), waar ik niks mee doe.

Ik heb al gekeken naar een product als NLZiet, maar daar vind ik de kwaliteit niet goed genoeg. Het geluid 'gaat wel', maar het beeld is niet goed. Ik heb geen SmartTV (althans, hij wordt al jaren niet meer ondersteund) en doe eigenlijk alles via een Chromecast.

Bij voorkeur een systeem dat te bedienen is met een kastje (voor een afstandsbediening), maar dat is geen harde eis. Ik ben in bezit van een Logitech Harmony Hub, dus als het een apart kastje is dat ook met de Harmony praat via Bluetooth vind ik het ook prima.
(( Als het goed is, praat een Amazon Fire Stick direct via Bluetooth met de Harmony Hub, dus mocht het een Fire app zijn, vind ik het prima ))

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:08
Beter dan NLZiet ga je het niet aantreffen gok ik. Ik moet zeggen dat NLZiet op mijn TV (met een Android TV app) er echt meer dan prima uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Digitenne? Tegenwoordig ook voorbij NPO1-3 in HD en in h.265 1080p (hier nog het een en ander over de bitrates https://forum.kpn.com/dig...pike-tv-462663#post692929 lees ook naar boven, t/m NET5 zou het dus de hoogste kwaliteit moeten hebben die ze aanbieden).

[ Voor 84% gewijzigd door apis29 op 08-10-2020 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Een DVB T2-antenne is al genoeg voor gratis NPO 1-3 en de regionale zender kijken. Zonder abonnement, want free to air. Plus de app van NPO Start en RTL op een smart TV of Chromecast en je kijkt ook de rest voor niks. Inclusief zoveel dagen terugkijken van veel programma's.

Als je TV de DVB T2-decoder heeft ingebouwd heb je alleen een kleine binnenantenne nodig.
Die kost maar 2 euro bij Aliexpress en werkt perfect in Full HD. Een losse decoder is daar ook erg goedkoop.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1VW73RpzqK1RjSZFCq6zbxVXak/kebidumei-DVB-T-DVB-T2-Surf-HD-Radius-VHF-UHF-Signal-Receiver-digital-Indoor-TV-Antenna.jpg_q50.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 08-10-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Hoi,

Bedankt allemaal voor de suggesties. Zoals ik al aangaf heeft nlziet op een chromecast geen goed (genoeg) beeld. RTLXL heeft geen live tv, dus dat is ook niet handig.
Digitenne is duurder (18 euro en Ziggo 10 euro (bovenop m'n internetabo), dus dat schiet dan ook niet op). Ik ga kijken of de digitale tuner in m'n TV de FTA zenders snapt. (aangezien je 'gratis tv' bij je internetabonnement krijgt)

Edit: De digitale tuner werkt prima, maar Ziggo zendt helaas alleen NPO1-3 in HD uit, dus dat schiet dan ook weer niet op :|

[ Voor 13% gewijzigd door lenwar op 09-10-2020 09:12 ]

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
lenwar schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:14:
Hoi,

Bedankt allemaal voor de suggesties. Zoals ik al aangaf heeft nlziet op een chromecast geen goed (genoeg) beeld. RTLXL heeft geen live tv, dus dat is ook niet handig.
Digitenne is duurder (18 euro en Ziggo 10 euro (bovenop m'n internetabo), dus dat schiet dan ook niet op). Ik ga kijken of de digitale tuner in m'n TV de FTA zenders snapt. (aangezien je 'gratis tv' bij je internetabonnement krijgt)

Edit: De digitale tuner werkt prima, maar Ziggo zendt helaas alleen NPO1-3 in HD uit, dus dat schiet dan ook weer niet op :|
Bij Ziggo kan je toch ook apart Ziggo Go afnemen/zit er al bij? Misschien die via de Firestick proberen (aangezien je internet van Ziggo hebt moet het daarop ook werken), als het goed is krijg je dan wel HD voorbij NPO1-3. Bij standaard kabel idd geen HD nee vandaar Digitenne genoemd als alternatief mét kastje (maar wist toen nog niet dat internet van Ziggo ook aanwezig was).
https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 12-10-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Ziggo Go heeft helaas een hele zwakke geluidskwaliteit (het beeld is overigens ook niet fantastisch). In elk geval geldt dat voor een Chromecast. Ik heb geen ervaring met een Fire Stick. Allicht dat die apps beter beeld geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Misschien is Canal Digitaal een optie? https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/mobiel/
Zelf verder geen ervaring mee, maar ik kom hun advertenties wel eens tegen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Daar had ik ook naar gekeken, maar dan zit ik een beetje met hetzelfde. Even duur (volgens mij zelfs 1 euro duurder) en nog steeds met 50 zenders waar ik geen gebruik van maak.

Ik ben me er langzaam bij aan het neerleggen. Ik overweeg nu alleen nog maar een CI+-module ipv een mediabox, maar dan kan ik weer niet opnemen. (dat ondersteund m'n tv niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

backupdevice

Boeh!

lenwar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:43:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor m'n Ziggo TV abonnement, maar kan eigenlijk niets vinden wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een (bij voorkeur legale) dienst die NPO1-3 RTL4-8, SBS en NET5 aanbiedt (eventueel ook m'n regionale zender (Rijnmond)).
Ik kijk niet zo veel TV, en als ik kijk is het NPO3 of RTL4 (de andere zenders sporadisch). Bij Ziggo heb ik standaard iets van 60 zenders (dacht ik), waar ik niks mee doe.

Ik heb al gekeken naar een product als NLZiet, maar daar vind ik de kwaliteit niet goed genoeg. Het geluid 'gaat wel', maar het beeld is niet goed. Ik heb geen SmartTV (althans, hij wordt al jaren niet meer ondersteund) en doe eigenlijk alles via een Chromecast.

Bij voorkeur een systeem dat te bedienen is met een kastje (voor een afstandsbediening), maar dat is geen harde eis. Ik ben in bezit van een Logitech Harmony Hub, dus als het een apart kastje is dat ook met de Harmony praat via Bluetooth vind ik het ook prima.
(( Als het goed is, praat een Amazon Fire Stick direct via Bluetooth met de Harmony Hub, dus mocht het een Fire app zijn, vind ik het prima ))
Wanneer heb jij NLZIET voor het laatst getest? Eind Augustus hebben zij een aanpassing gedaan die de kwaliteit absoluut op een hoger niveau heeft gezet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

lenwar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:30:
Daar had ik ook naar gekeken, maar dan zit ik een beetje met hetzelfde. Even duur (volgens mij zelfs 1 euro duurder) en nog steeds met 50 zenders waar ik geen gebruik van maak.

Ik ben me er langzaam bij aan het neerleggen. Ik overweeg nu alleen nog maar een CI+-module ipv een mediabox, maar dan kan ik weer niet opnemen. (dat ondersteund m'n tv niet)
Ah ik zie het. Het probleem bij Ziggo is dat je alleen de interactieve TV weg kan laten, maar dat je altijd kabel TV bij je internet abonnement krijgt en daar dus ook voor betaalt. Als ik van hun Complete pakket uitga scheelt het weglaten van interactieve TV maar 9 euro per maand. Ik denk niet dat je een alternatief product gaat vinden wat veel goedkoper gaat zijn dan deze 9 euro.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
backupdevice schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Wanneer heb jij NLZIET voor het laatst getest? Eind Augustus hebben zij een aanpassing gedaan die de kwaliteit absoluut op een hoger niveau heeft gezet.
Dat zal een paar weken geleden zijn. Volgens is m'n proefabonnement nog actief. Het beeld is een beetje korrelig en het geluid is... Niet slecht, maar vervelend. Te hard sowieso (niet volume, maar tonen denk ik), maar volgens mij stuurt het ook de achterspeakers te hard aan via het dolby-systeem. Ik heb er niet echt naar gezocht wat het nou was.

@RedFox Dat dus. Ik zie het niet zozeer als een probleem, maar ik heb een product waar ik geen gebruik van maak (namelijk iets van 60 zenders). Zoals hierboven: Ik zou zo een CI-plus module met TV-Start (of hoe het ook heet) nemen, maar mijn tv kan niet opnemen, dus dan is dat ook weer een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

backupdevice

Boeh!

lenwar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Dat zal een paar weken geleden zijn. Volgens is m'n proefabonnement nog actief. Het beeld is een beetje korrelig en het geluid is... Niet slecht, maar vervelend. Te hard sowieso (niet volume, maar tonen denk ik), maar volgens mij stuurt het ook de achterspeakers te hard aan via het dolby-systeem. Ik heb er niet echt naar gezocht wat het nou was.

@RedFox Dat dus. Ik zie het niet zozeer als een probleem, maar ik heb een product waar ik geen gebruik van maak (namelijk iets van 60 zenders). Zoals hierboven: Ik zou zo een CI-plus module met TV-Start (of hoe het ook heet) nemen, maar mijn tv kan niet opnemen, dus dan is dat ook weer een gemis.
Ik kijk niet via een Chromecast maar in de app zit ergens een optie om full HD aan te zetten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Het beeld is een beetje korrelig
Kun je eens een foto of video maken om dat te laten zien? De kwaliteit is namelijk echt goed maar ik vermoed dat je niet de maximale kwaliteit opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
lenwar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:04:
Ziggo Go heeft helaas een hele zwakke geluidskwaliteit (het beeld is overigens ook niet fantastisch). In elk geval geldt dat voor een Chromecast. Ik heb geen ervaring met een Fire Stick. Allicht dat die apps beter beeld geven?
Heb zelf geen internet bij Ziggo dus kan het niet testen maar van wat ik erover gelezen hebt zijn het wel betere streams dan de mobiele app ja (bij NLZiet denk ik niet dat ze onderscheid maken tussen apparaten). Op Totaal TV spreken ze erover dat het in de buurt van NL Ziet komt (wat blijkbaar onvoldoende was maar ja dit kost tenminste niks) ...
Aangezien je al over een Fire Stick beschikt(?) én het gratis is waarom niet gewoon uitproberen? Voorbij NPO1-3 zal het voorlopig sowieso beter zijn dan die SD zenders over de kabel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Ik heb geen Fire Stick, alleen een Chromecast en die vind ik onvoldoende kwaliteit hebben. Live-TV is aardig te doen (zo vlug op het oog bijna gelijkwaardig aan de Ziggo box), maar terugkijken is niet acceptabel voor deze tijd (op de app staat hij ingesteld om 'HD' te doen via Chromecast). De Ziggo Go app met Chromecast is overigens ook niet fantastisch trouwens. Er zit echt een heel groot verschil in met een Chromecast. Als ik bijvoorbeeld een 'Movies en Series' titel opstart via Ziggo Go, of via het Ziggo-kastje. Dat lijkt niet eens op elkaar (vooral het geluid is echt heel erg verschillend)

Misschien toch is kijken of ik ergens een Fire Stick kan scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:34
[...]

Ik denk dat je probleem misschien in de chromecast/wifi zit. Ik weet zelf dat de oudere chromecasts vooral voorzichtig zijn met beeld downscalen als de wifi niet geweldig is. Ik zou toch zeggen, nieuwe chromecast misschien, of een android tv box met bekabeling wel zou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Ik heb een Chromecast 3 (model 2018) en is bekabeld (zit een ethernet-adapter tussen). Zaken als Netflix/Disney+/Prime zien er allemaal gewoon goed uit en is het geluid ook gewoon goed. Ook Plex wat via een VPN-tunnel van een VPS stream gaat helemaal prima. (Die Plex stream is overigens ongecomprimeerd. Ik heb hem ingesteld als 'LAN'-verbinding.)
De enige twee diensten die ik als zwakker ervaar zijn Ziggo Go en NLZiet. Overigens is NLZiet nu wel 100x beter dan pakkembeet een jaar geleden. Toen had ik hem ook al geprobeerd en toen zag het er helemaal niet uit.

Overigens net even een Speedtest gedaan op m'n Chromecast (wist niet eens dat het bestond :) ). Die komt op ongeveer 94/95Mbit down, 27 Mbit up. (heb een Ziggo 250/25 abonnement). Ik dacht dat die ethernetadapter een 100Mbit ding was. Maar het is dus in elk geval niet de snelheid van de verbinding zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Even resumeren... je hebt een internet-aansluiting bij Ziggo. Ziggo is van oudsher een leverancier voor televisie, die er op enig moment internet (en nog later telefonie) bij is gaan doen. (Net als KPN een telefonie-leverancier is die op een later moment internet en vervolgens TV is gaan aanbieden).
Je wilt een klein handjevol zenders kunnen bekijken en opnemen in de hoogst mogelijke kwaliteit.

Ziggo levert nog steeds alleen pakketten waarbij ze internet en TV bundelen. (Ik zie zowel privé als zakelijk geen opties zonder kabel TV. Gewoon niet. Het lijkt me dat de makkelijkste oplossing dus is gewoon van je TV-pakket gebruik te maken (je kunt de optie "Interactieve TV gewoon uitzetten, omdat de zenders die je wilt zien gewoon in die 50+ zenders zitten die Ziggo standaard aanbied).
Een andere optie is om over te stappen naar KPN... die bieden die 50+ kanalen TV (bij hen zijn het er 100+) voor een tientje extra. Er even vanuitgaande dat KPN bij jouw in de buurt een gelijkwaardige snelheid (over koper of glas) kan bieden als Ziggo, ben je bij hen ongeveer anderhalve euro op maandbasis duurder uit (inclusief TV).
Je kunt de TV bij KPN ook weglaten, en proberen om voor 8.50 per maand een dienst te vinden die je die paar zenders en opnamemogelijkheid in hoge kwaliteit geeft. Uiteindelijk zou mijn keuze zijn om OF gewoon bij Ziggo te blijven...

Of gewoon ook die laatste paar zenders te ditchen... (sinds een jaar heb ik geen TV-aansluiting meer en om de door jou genoemde zenders heb ik geen traan gelaten)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Klopt inderdaad. Daar komt het op neer.
Ik ben op zoek naar een alternatief voor het tv-abonnement, voor de paar zenders die ik wil kijken, maar wel op een hoge (goede) kwaliteit.

Ik heb al even gekeken naar hoe het er uit ziet als ik m'n coax-kabel gewoon direct in m'n TV prik (dus zonder kastje of CI+ module), en Nederland 1,2 en 3 zijn helemaal goed, maar de overige zenders is echt drama. (SD op een 37" TV is echt niet tof :) ) Dus dat beschouw ik ook niet echt als een passende oplossing.

Ik heb op dit moment een 250Mbit internetabonnement en dat haalt KPN bij lange na niet op m'n adres, plus dat de kabels die in dit huis zitten heel oud en gaar zijn (dat laatste is natuurlijk op te lossen met wat tijd, geld en moeite). Ik ben op zich helemaal happy met m'n Ziggo internetaansluiting, maar het TV-aanbod is veel en veel te groot voor wat ik nodig heb.

Ik wil nog wel kijken of een Fire TV Stick een beter beeld geeft met NLZiet, dan de Chromecast-app van NLZiet, en dan ga ik dat wel doen.
Ik kan ook overwegen om een CI+-module te nemen ipv een kastje, maar mijn TV kan niet opnemen, en dat is iets dat wel wenselijk is voor m'n vrouw, die heeft er ten slotte ook iets over te zeggen :) (Met NLZiet kan ik als het goed is ook een aardig tijdje teruggaan, en dat is dan ook prima)

M'n gevoel zegt in elk geval ondertussen dat ik geen 'betere deal voor wat ik wil' kan vinden dan ik nu heb. Enerzijds een goed gevoel, maar het voelt een beetje vreemd dat ik dus wel betaal voor 80 zenders terwijl ik er maar een stuk of 10-12 wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

lenwar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:44:
(...)
M'n gevoel zegt in elk geval ondertussen dat ik geen 'betere deal voor wat ik wil' kan vinden dan ik nu heb. Enerzijds een goed gevoel, maar het voelt een beetje vreemd dat ik dus wel betaal voor 80 zenders terwijl ik er maar een stuk of 10-12 wil.
Dat is een beetje als klagen dat de Burgerking ook friet, nuggets en whoppers verkoopt, terwijl jij alleen maar een cheeseburger wilt. Of dat een beetje café ook wijn, fris en gedistileerd heeft, terwijl ja alleen maar een alcoholvrij pilsje wilt drinken.

Alle TV-aanbieders hebben een aanbod dat is toegespitst op de grote gemene deler (en douwt dat (in tegenstelling tot bovengenoemde voorbeelden) in een keer over de kabel). Dat jou keus (wat) beperkter is dan het aanbod, is jouw voordeel... dan hoef je er niet een of meer extra pakketten bij te nemen.
Maar er is (waarschijnlijk) nauwelijks een markt voor het minimale pakket waar jij naar zoekt, en het zal in prijs niet of nauwelijks uitmaken, aangezien de kosten van dit soort pakketten niet bepaald worden door dat beetje TV, maar door de bandbreedte die je voor je internet wenst te gebruiken (en die extra pakketten).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18
Klopt inderdaad. Daar komt het op neer.
Ik ben op zoek naar een alternatief voor het tv-abonnement, voor de paar zenders die ik wil kijken, maar wel op een hoge (goede) kwaliteit.

Ik heb al even gekeken naar hoe het er uit ziet als ik m'n coax-kabel gewoon direct in m'n TV prik (dus zonder kastje of CI+ module), en Nederland 1,2 en 3 zijn helemaal goed, maar de overige zenders is echt drama. (SD op een 37" TV is echt niet tof :) ) Dus dat beschouw ik ook niet echt als een passende oplossing.

Ik heb op dit moment een 250Mbit internetabonnement en dat haalt KPN bij lange na niet op m'n adres, plus dat de kabels die in dit huis zitten heel oud en gaar zijn (dat laatste is natuurlijk op te lossen met wat tijd, geld en moeite). Ik ben op zich helemaal happy met m'n Ziggo internetaansluiting, maar het TV-aanbod is veel en veel te groot voor wat ik nodig heb.

Ik wil nog wel kijken of een Fire TV Stick een beter beeld geeft met NLZiet, dan de Chromecast-app van NLZiet, en dan ga ik dat wel doen.
Ik kan ook overwegen om een CI+-module te nemen ipv een kastje, maar mijn TV kan niet opnemen, en dat is iets dat wel wenselijk is voor m'n vrouw, die heeft er ten slotte ook iets over te zeggen :) (Met NLZiet kan ik als het goed is ook een aardig tijdje teruggaan, en dat is dan ook prima)

toon volledige bericht
Als je TV al een DVB-C module ingebakken heeft dan zou je kunnen kijken of er kanalen beschikbaar zijn zonder dat je een abonnement hebt.. NPO1/2/3 word wel eens gratis beschikbaar gesteld bvb...en wellicht zie je nog wat meer kanalen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 12:16

Ik heb al even gekeken naar hoe het er uit ziet als ik m'n coax-kabel gewoon direct in m'n TV prik (dus zonder kastje of CI+ module), en Nederland 1,2 en 3 zijn helemaal goed, maar de overige zenders is echt drama. (SD op een 37" TV is echt niet tof :) ) Dus dat beschouw ik ook niet echt als een passende oplossing
Mhm dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik kijk in de slaapkamer ook met de coax direct in de tv zonder CI op een 42" scherm. Is prima kwaliteit, ook de SD zenders zien er prima uit. Npo en Ziggosport zijn idd 1080i. Dat ziet er net iets beter uit, daar heb je gelijk in. Maar om de SD slecht te noemen, nee. Smaak verschilt ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Dat is een beetje als klagen dat de Burgerking ook friet, nuggets en whoppers verkoopt, terwijl jij alleen maar een cheeseburger wilt. Of dat een beetje café ook wijn, fris en gedistileerd heeft, terwijl ja alleen maar een alcoholvrij pilsje wilt drinken.
Klopt. Ik ben op zoek naar Arie's Frietkot, waar ze alleen patat verkopen in plaats van 30 snacks waar ik aan meebetaal. (want de keten verplicht mij ook 30 hamburgers af te nemen)

Ik geef je helemaal gelijk dat er mogelijk niet zo veel mensen op zitten te wachten. (zo interesseren mij al die sport-zenders niks, maar heel veel mensen wel) Maar ik dacht, als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen. Aldoende mijn vraag. Het is geen aanval naar Ziggo of al die andere televisieboeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
lenwar schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Klopt. Ik ben op zoek naar Arie's Frietkot, waar ze alleen patat verkopen in plaats van 30 snacks waar ik aan meebetaal. (want de keten verplicht mij ook 30 hamburgers af te nemen)

Ik geef je helemaal gelijk dat er mogelijk niet zo veel mensen op zitten te wachten. (zo interesseren mij al die sport-zenders niks, maar heel veel mensen wel) Maar ik dacht, als iemand iets weet dan houd ik me aanbevolen. Aldoende mijn vraag. Het is geen aanval naar Ziggo of al die andere televisieboeren.
Eigenlijk ben je net een paar jaar te laat: KNIPPR - kabelvrije interactieve tv (https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/knippr)
Fire Stick was de afgelopen twee dagen in de aanbieding bij Amazon voor €20 bij de Prime Dagen (de 'internationale'; heb zelf de 4K versie met snellere SoC maar die is niet direkt in NL te koop. Maar inmiddels al afgelopen; zal vast wel weer rond Black Friday langskomen). Weet niet of het voor NL Ziet uitmaakt tov een Chromecast maar voor Ziggo Go wel ...
En ja van SD via kabel krijg je tranen in je ogen zo slecht O-) (de HD zenders 'iets' beter noemen :D ; drie sterrenstelsels van verschil in beeldkwaliteit. Ja van een afstand is het [SD} nog wel te doen samen met een hoop verbeteraars van je tv)

[YouTube: Knippr bij T-Mobile]

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 15-10-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Ik heb inderdaad gisteren een Fire Stick gekocht (en binnengekregen), en het verschil met NLZiet is dag en nacht. Of op z'n minst dag en schemering. Het is niet zo 'mooi' als het Ziggo-kastje, maar zeker acceptabel. Ik ga het nog even een paar dagen aankijken, en heb dan waarschijnlijk m'n alternatief gevonden. Ik heb hem op m'n Harmony afstandsbediening gekoppeld.

(En even off-topic: Wat een chaotisch ding is zo'n Fire Stick. HEEL veel icoontjes van apps en films door elkaar op één beeld. Nu nog even zoeken naar een snelle manier om bij de Apps-snelkoppeling te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Laatste update.
Ik heb een Fire Stick geprobeerd.
Disclaimer: Persoonlijke mening: Wat een on-dingen zijn dat zeg, absoluut chaotisch qua interface en voelt erg log aan. Amazon Prime Video lijkt compleet geïntegreerd in de hoofdinterface, wat het erg rommelig maakt. Met een andere launcher zie je ineens de Prime Video app er wel bij staan en kan je gewoon door het aanbod snuffelen.
Het apparaat gedraagd zich ook erg aggressief op je netwerk. (ik had in een halve dag stand-by 12000 DNS-verzoeken, die zowel naar Google als OpenDNS waren gericht (ipv m'n eigen DNS-server). Het apparaat doet erg z'n best om zoveel mogelijk van je netwerk te snuffelen. Nog erger dan een Chromecast :)

Anyway :)
NLZiet werkte prima op de Fire Stick. Goed genoeg beeld en geluid.

Echter. De stick overleed na een week, en was er al een beetje klaar mee. Heb nu een Apple TV gekocht, en dit is echt een verademing. Rustige interface, goed beeld, goed geluid en gedraagd zich normaal op m'n netwerk. Ik ben helemaal blij.

Nog even een maandje aankijken en dan is het: Doei Ziggo Next box.

In ieder geval bedankt aan iedereen voor de suggesties en het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Misschien zie ik het verkeerd, maar je hebt nu dus een Apple TV gekocht (van +100 euro) om 1 euro per maand op je TV abonnement te besparen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De nieuwe Chromecast was ook nog een prima optie geweest. Daar zit een afstandsbediening bij en je kunt de apps rechtstreeks op het apparaat zelf installeren. Streamen vanaf tablet of telefoon is dus niet meer nodig (al is dat nog steeds wel mogelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lenwar
RedFox schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
Misschien zie ik het verkeerd, maar je hebt nu dus een Apple TV gekocht (van +100 euro) om 1 euro per maand op je TV abonnement te besparen?
Ja, zo klinkt wel wel een beetje onzinnig. Dan is het wel heel erg op termijn investeren (zoiets als zonnepanelen met een terugverdientijd van 5 jaar (wat dus wel een zinvolle investering kan zijn), maar dit gaat dan over losse euros :) ). Er zit uiteraard een meesterplan achter. Ze zijn bij mij in de gemeente glasvezel aan het aanleggen (nog niet in de wijk, maar die komen 'binnenkort') Het idee is om dan mettertijd over te stappen naar een glasprovider. Dan ben ik nu vast voorbereidt. Ik ga tegen die tijd is kijken welke providers een beetje OK zijn.
TexMex schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:43:
De nieuwe Chromecast was ook nog een prima optie geweest. Daar zit een afstandsbediening bij en je kunt de apps rechtstreeks op het apparaat zelf installeren. Streamen vanaf tablet of telefoon is dus niet meer nodig (al is dat nog steeds wel mogelijk).
De huidige Chromecasts streamen ook niet vanaf je telefoon. Je telefoon is dan een soort afstandsbediening. (als ik het goed heb downloadt de Chromecast op dit moment een soort HTML5 appje die dan vervolgens de streaming doet). Maar mijn probleem met de Chromecast was, was dat de kwaliteit van NLZiet niet acceptabel is voor mij. Er zit echt een wereld van verschil in de kwaliteit met de Chromecast of de Fire stick of Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij oudere Chromecasts is je telefoon inderdaad de afstandsbediening en het verschil met een Apple TV is dan zeker erg groot. De nieuwe Chromecast met Google TV lost dat echter allemaal op. Die moet je eigenlijk zien als een losstaand apparaat dat Android TV draait. Qua hardware is die totaal niet meer vergelijkbaar met de eerdere versies. Als het alleen om streamingdiensten gaat, komt de nieuwe Chromecast er in reviews minstens net zo goed uit als de de Apple TV of een Nvidia Shield en door het gebruiksgemak vaak zelfs nog wat beter.

Ook vermoed ik dat de nieuwe Chromecast zo populair gaat worden (in Nederland moet die officieel nog uitkomen) dat elke serieuze dienst hier een app voor gaat uitbrengen. Dat kan dus nog veel moois gaan brengen. Maar de Apple TV is sowieso ook een prima keuze waarmee je ongetwijfeld jaren vooruit kunt.

[ Voor 34% gewijzigd door TexMex op 22-10-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
lenwar schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:29:
Laatste update.
Ik heb een Fire Stick geprobeerd.
Disclaimer: Persoonlijke mening: Wat een on-dingen zijn dat zeg, absoluut chaotisch qua interface en voelt erg log aan. Amazon Prime Video lijkt compleet geïntegreerd in de hoofdinterface, wat het erg rommelig maakt. Met een andere launcher zie je ineens de Prime Video app er wel bij staan en kan je gewoon door het aanbod snuffelen.
Het apparaat gedraagd zich ook erg aggressief op je netwerk. (ik had in een halve dag stand-by 12000 DNS-verzoeken, die zowel naar Google als OpenDNS waren gericht (ipv m'n eigen DNS-server). Het apparaat doet erg z'n best om zoveel mogelijk van je netwerk te snuffelen. Nog erger dan een Chromecast :)

Anyway :)
NLZiet werkte prima op de Fire Stick. Goed genoeg beeld en geluid.

Echter. De stick overleed na een week, en was er al een beetje klaar mee. Heb nu een Apple TV gekocht, en dit is echt een verademing. Rustige interface, goed beeld, goed geluid en gedraagd zich normaal op m'n netwerk. Ik ben helemaal blij.

Nog even een maandje aankijken en dan is het: Doei Ziggo Next box.

In ieder geval bedankt aan iedereen voor de suggesties en het meedenken.
toon volledige bericht
Klinkt meer dat je een gare Fire Stick en je hebt toch fabrieksgarantie?

Hier bevalt de Fire Stick weer prima. Is vaak in de aanbieding te krijgen voor maar een paar tientjes. Voordeel van de Fire Stick is dat het Android is waar je alles mee kunt doen. Je kunt er zo Kodi opzetten zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
CR2032 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Klinkt meer dat je een gare Fire Stick en je hebt toch fabrieksgarantie?

Hier bevalt de Fire Stick weer prima. Is vaak in de aanbieding te krijgen voor maar een paar tientjes. Voordeel van de Fire Stick is dat het Android is waar je alles mee kunt doen. Je kunt er zo Kodi opzetten zonder jailbreak.
Het was uiteraard een garantie-ding, maar daar doelde ik ook niet op. Ik accepteer best dat ik een maandagmorgenmodel had.

Ik vind het apparaat zelf helemaal niks. (puur mijn mening) Een compleet chaotische interface waar apps en content door elkaar staan (in rijen, dat wel). Dan zit er redelijk bovenin een overzichtje van gepromote apps. (die veelal niks in Nederland doen en puur voor de Amerikaanse markt zijn)
De Prime Video dienst kon ik niet gebruiken. De app wordt verborgen, maar je ziet wel de inhoud in je home-screen, die het vervolgens dan niet doet (want hij wordt officieel niet ondersteund in NL). Als je dan een andere launcher installeert (Wolf launcher ofzo), dan zie je de Prime Video app ineens wel en doet alles het ook. (inclusief Nederlandse stemmen voor kinderprofielen en ondertitels)

Waar ik ook erg gevoelig voor ben is als apparaten zich raar gedragen. Die Fire Stick deed zonbeetje 16000 DNS-verzoeken per dag als ie alleen al stand-by stond. Sommige apps die er op stonden praatte hardcoded met Google DNS of OpenDNS.
(ik had er alleen een paar streamingdiensten op gezet en een launcher)

Als ie niet stuk was gegaan had ik hem ook teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
lenwar schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 07:33:
[...]

Het was uiteraard een garantie-ding, maar daar doelde ik ook niet op. Ik accepteer best dat ik een maandagmorgenmodel had.

Ik vind het apparaat zelf helemaal niks. (puur mijn mening) Een compleet chaotische interface waar apps en content door elkaar staan (in rijen, dat wel). Dan zit er redelijk bovenin een overzichtje van gepromote apps. (die veelal niks in Nederland doen en puur voor de Amerikaanse markt zijn)
De Prime Video dienst kon ik niet gebruiken. De app wordt verborgen, maar je ziet wel de inhoud in je home-screen, die het vervolgens dan niet doet (want hij wordt officieel niet ondersteund in NL). Als je dan een andere launcher installeert (Wolf launcher ofzo), dan zie je de Prime Video app ineens wel en doet alles het ook. (inclusief Nederlandse stemmen voor kinderprofielen en ondertitels)

Waar ik ook erg gevoelig voor ben is als apparaten zich raar gedragen. Die Fire Stick deed zonbeetje 16000 DNS-verzoeken per dag als ie alleen al stand-by stond. Sommige apps die er op stonden praatte hardcoded met Google DNS of OpenDNS.
(ik had er alleen een paar streamingdiensten op gezet en een launcher)

Als ie niet stuk was gegaan had ik hem ook teruggestuurd.
toon volledige bericht
Prime Video is anders hier gewoon te gebruiken. Had je wel de Amazon international Fire Stick?
Want ik herken helemaal niet wat je schrijft.

Misschien scheelt het ook dat het hier aan een Pi-hole hangt. We zien ook geen gepromote apps.
Ding doet alles braaf en je kunt er van alles makkelijk zelf op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Dan zal ik een andere versie gehad hebben. Ik heb AdGuard Home, maar de gepromote apps waren er toch.
Het was volgens bol.com een 2020-versie die niet voor de Nederlandse markt was. De meegeleverde afstandsbediening had Alexa ingebouwd(niet getest)

In ieder geval heb ik m’n oplossing :)

Zie je trouwens ook niet die belachelijke hoeveelheden dnsverzoeken (naar Google en OpenDNS) en ander verkeer voorbij komen als hij op stand-by staat? Of zet je hem uit als je hem niet gebruikt?

Pagina: 1