Ik ben een Windows 10 computer aan het samenstellen voor thuiswerken, vakantiefoto's bewerken, programmeren en wellicht in de toekomst wat machine learning projectjes. Aanvankelijk ben ik niet van plan om een videokaart aan te schaffen, tot nu toe ging foto's bewerken me namelijk snel genoeg op m'n huidige systeem zonder videokaart. Daarnaast wil ik de computer ook als Plex-server gebruiken.
Het is de bedoeling dat ik met dit systeem in ieder geval de komende vijf jaar vooruit kan. In die periode voeg ik indien nodig misschien een videokaart, extra RAM en/of extra opslagruimte toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Development (Visual Studio en Python), vakantiefoto's bewerken (Lightroom), thuisserver (Plex). In de toekomst wellicht wat machine learning projectjes, dus wil ik de mogelijkheid open houden om er later nog een videokaart aan toe te voegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil een zo goed mogelijk systeem voor ongeveer €800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb geen componenten die ik mee wil nemen naar dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat dit BBG-systeem zonder de videokaart een mooi systeem is voor het gebruik dat ik voor ogen heb.
Voor het moederbord vind ik het moeilijk om in te schatten of die uit de BBG prima is of dat ik voor een B550 moet gaan. Daarvoor weet ik er te weinig van.
Verder wil ik graag een 27 inch monitor met 4K resolutie. Op m'n werk heb ik deze Philips 4K monitor (zie lijstje onderaan post) en die bevalt me wel goed. Maar als er een betere optie is dan hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau moet niet te hoog zijn. Als ik thuis werk zou ik hem het liefst niet willen horen. Uit de BBG begreep ik dat deze voeding wel lekker stil is. Maar omdat ik zelf geen ervaring heb met deze processor en de meegeleverde koeler, vraag ik me af hoe stil die is en of ik misschien een andere processorkoeler moet kopen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil uiteraard zoveel mogelijk bang-for-buck krijgen
Daarnaast zijn belangrijke factoren dat het systeem redelijk stil is en lang mee gaat.
Hier een overzicht van mijn vragen:
Het is de bedoeling dat ik met dit systeem in ieder geval de komende vijf jaar vooruit kan. In die periode voeg ik indien nodig misschien een videokaart, extra RAM en/of extra opslagruimte toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Development (Visual Studio en Python), vakantiefoto's bewerken (Lightroom), thuisserver (Plex). In de toekomst wellicht wat machine learning projectjes, dus wil ik de mogelijkheid open houden om er later nog een videokaart aan toe te voegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil een zo goed mogelijk systeem voor ongeveer €800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb geen componenten die ik mee wil nemen naar dit systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dat dit BBG-systeem zonder de videokaart een mooi systeem is voor het gebruik dat ik voor ogen heb.
Voor het moederbord vind ik het moeilijk om in te schatten of die uit de BBG prima is of dat ik voor een B550 moet gaan. Daarvoor weet ik er te weinig van.
Verder wil ik graag een 27 inch monitor met 4K resolutie. Op m'n werk heb ik deze Philips 4K monitor (zie lijstje onderaan post) en die bevalt me wel goed. Maar als er een betere optie is dan hoor ik dat graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau moet niet te hoog zijn. Als ik thuis werk zou ik hem het liefst niet willen horen. Uit de BBG begreep ik dat deze voeding wel lekker stil is. Maar omdat ik zelf geen ervaring heb met deze processor en de meegeleverde koeler, vraag ik me af hoe stil die is en of ik misschien een andere processorkoeler moet kopen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil uiteraard zoveel mogelijk bang-for-buck krijgen
Hier een overzicht van mijn vragen:
- Is een Ryzen 5 overkill voor de toepassingen die ik beschrijf? Ik wil dat het systeem minstens vijf jaar goed mee kan.
- Is dit een geschikt moederbord voor een systeem dat lang mee moet gaan of kan ik beter een B550 moederbord kopen?
- Met het oog op het geluidsniveau: Kan ik beter een andere processorkoeler kopen in plaats van de meegevelerde koeler?
- Is dit een goede 4K monitor of zijn er betere alternatieven voor vergelijkbare prijzen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Monitoren | Philips 276E8VJSB Zwart | € 264,99 | € 264,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 103,90 | € 103,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 827,59 | ||