Internet via 6-polige alarm kabel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinerius
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Kan ik de bestaande 6-polige shielded alarmkabel tussen de meterkast en mijn schuur (ca 25m) gebruiken om een bedrade internetverbinding naar mijn schuur aan te leggen?

Een standaard internet kabel heeft 4 twisted pairs = 8 draden.
Ik heb begrepen dat met 2 twisted pairs =4 draden al een netwerk verbinding kan worden gemaakt.
Ik vraag me af of dit kan met 4 van de 6 draden die parallel in de shielded alarmkabel liggen..

Wie kan mij hierover adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Als ze in zijn geheel niet twisted zijn kun je het op je buik schrijven. Dat gaat een paar centimeter goed maar geen meters. Als er toch een kleinere twist in zit zou je het kunnen proberen... Nee heb je ja kun je krijgen.

Anders zou je misschien iets als een ISDN modem moeten gebruiken. Of power Line, maar dat zal wel niet werken zonder er gevaarlijke spanning op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Zeer waarschijnlijk niet getwist dus hoef je het al niet te proberen. Wat voor print staat er op de kabel gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
4 aderig kabel gebruiken voor netwerk

Dus ja, het is mogelijk om 4 vd 6 aders gebruiken, imo meer een noodoplossing dan echt bruikbaar.
Maar kun je niet beter die kabel gebruiken om een nieuwe cat5/6 kabel te trekken?

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinerius
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
fazerfreak schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:20:
4 aderig kabel gebruiken voor netwerk

Dus ja, het is mogelijk om 4 vd 6 aders gebruiken, imo meer een noodoplossing dan echt bruikbaar.
Maar kun je niet beter die kabel gebruiken om een nieuwe cat5/6 kabel te trekken?
De kabel ligt helaas niet in een mantelbuis. Op zal het nodige sloopwerk moeten doen om de kabel te vervangen voor een juist type kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
Je kunt DSL gebruiken over 1 aderpaar...

https://www.startech.com/en-nl/networking-io/110vdslexteu

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou het gewoon eerst proberen heb in het verleden ook internet over telefoonkabel gedaan dus. Als je het niet probeert dan weet je zeker dat het niet lukt. Voordeel van in de grond is dat er vooral niet zoveel invloeden zijn. Gewoon stekkers erop en gaan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Het belangrijkste is of het twisted aderparen zijn, als dat niet het geval is kun je het gewoon schudden.
Dan storen de twee signaalpaden elkaar, invloeden van buiten doen er dan al niet meer toe.

En ouderwetse telefoonkabel was ook al twisted zij het met een hele lage twist maar 100Mbps en niet te lange afstand lukt daarmee wel.

Maar alarmkabels zijn voor gelijkstroom signalering dus ik vrees het ergste.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1