Aanleggen laadpaal, parkeerplaats grenst niet aan woning

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
assassin85 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
13-28 en 108-114 hebben de woningen gekocht in de wetenschap dat ze geen pp zouden krijgen, zij kunnen een parkeervergunning aanvragen
Ik vindt het toch wel een uiterst verwarrende situatie m.b.t. de parkeerplaatsen.... zeker ook omdat dingen elkaar gewoon tegenspreken.

Zo ook jouw uitspraak hier boven i.c.m. de situatietekening die je (nog) kan dowloaden. Daar staat voor 17-28 toch gewoon een parkeerplaats getekend achter 56-75.

Mooi project trouwens verder, hopelijk is het dat ze alleen de splitingsakte "vergeten" zijn voor jullie plekken. Wel erg vreemd als daar ook carports gebouwd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 23:32
Interessante wending (welke m.i. bij tekenen van KAO al opgemerkt had moeten worden..), in de technische omschrijving staat het volgende vermeldt:
Op de parkeerplaats van bouwnummer 115, 117, 118 en
119 worden twee rijstroken aangebracht bestaande uit
grijze betontegels van 40 x 60 cm.
- De bestrating van het gedeelde achterpad wordt
aangelegd in grijze betontegels 30 x 30 cm.
- Op de parkeerplaats(en) van de Verandawoningen en
bouwnummer 1 t/m 11, 17 t/m 37 en 56 t/m 75 worden
betonstraatstenen aangebracht.
Gezien jij in 29-37 zit zou volgens de omschrijving in ieder geval een parkeerplaats moeten worden gemaakt.

Deze wordt dan overdekt opgeleverd
- De parkeerplaatsen van bouwnummer 29 t/m 37 worden
overdekt d.m.v. een carport bestaande uit houten
kolommen en liggers op een betonnen fundering. Het
dak wordt voorzien van stalen beplating. De achterzijde
van de carport wordt dichtgezet met houten delen.
Het interessante komt dan in de concept koopovereenkomst welke enkel rept over een keuzeblok losse parkeerplaatst tussen blok 7&8 (56 t/m 65).

Verder uit de technische omschrijving (punt 8 ) blijkt dan dat parkeren een openbare aangelegenheid (kan) worden, indien er geen sprake is van eigendom. Dus indien het geen eigendom wordt zal het dmv vergunning (kunnen) gaan.

Echter; de verkooptekening heeft het dan weer duidelijk over parkeerplaatsen horend bij bepaalde bouwnummers (29 t/m 37). Uitermate interessant dit.

[ Voor 14% gewijzigd door MoiZie op 07-10-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Yowzawood schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Ik vindt het toch wel een uiterst verwarrende situatie m.b.t. de parkeerplaatsen.... zeker ook omdat dingen elkaar gewoon tegenspreken.

Zo ook jouw uitspraak hier boven i.c.m. de situatietekening die je (nog) kan dowloaden. Daar staat voor 17-28 toch gewoon een parkeerplaats getekend achter 56-75.

Mooi project trouwens verder, hopelijk is het dat ze alleen de splitingsakte "vergeten" zijn voor jullie plekken. Wel erg vreemd als daar ook carports gebouwd moeten worden.
Sorry typfout, 13-17 hebben geen pp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assassin85
Net weer een mailtje ontvangen van de makelaar:

‘Het klopt inderdaad dat het recht v. eigendom van de grond van de parkeerplaatsen aan jullie geleverd had moeten worden. Het lijkt erop dat de fout bij de notaris is gemaakt. We staan nu in contact met de notaris en ontwikkelaar hoe we dit zullen recht zetten. U hoort spoedig van ons.’

[ Voor 10% gewijzigd door assassin85 op 07-10-2020 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:01

jgj82

Ja, maar = nee

assassin85 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:13:
Net weer een mailtje ontvangen van de makelaar:

‘Het klopt inderdaad dat het recht v. eigendom van de grond van de parkeerplaatsen aan jullie geleverd had moeten worden. Het lijkt erop dat de fout bij de notaris is gemaakt. We staan nu in contact met de notaris en ontwikkelaar hoe we dit zullen recht zetten. U hoort spoedig van ons.’
Mooi! Dat lijkt zonder al te veel tegengestribbel geregeld te gaan worden. Nu nog een laadpaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
Lijkt dan met een sisser af te lopen... gelukkig voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:48:
Lijkt dan met een sisser af te lopen... gelukkig voor je.
Ja, nu weer inmiddels contact gehad met Liander. Die zeggen geen nieuwe aansluiting te kunnen realiseren op een perceel wat geen eigen adres heeft (de parkeerplaats heeft geen eigen adres), dus verwijzen ze me door naar erkende installateurs van laadpalen voor een laadpaal in de openbare ruimte, wat weer niet de bedoeling was overigens

[ Voor 17% gewijzigd door assassin85 op 08-10-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
assassin85 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Ja, nu weer inmiddels contact gehad met Liander. Die zeggen geen nieuwe aansluiting te kunnen realiseren op een perceel wat geen eigen adres heeft (de parkeerplaats heeft geen eigen adres), dus verwijzen ze me door naar erkende installateurs van laadpalen voor een laadpaal in de openbare ruimte, wat weer niet de bedoeling was overigens
Zit er uberhaupt wel verlichting in die carport? Het lijkt mij een donker hol te worden met stalen beplating en een achterwand?
De parkeerplaatsen van bouwnummer 29 t/m 37 worden
overdekt d.m.v. een carport bestaande uit houten
kolommen en liggers op een betonnen fundering. Het
dak wordt voorzien van stalen beplating. De achterzijde
van de carport wordt dichtgezet met houten delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:33:
[...]
Ja, nu weer inmiddels contact gehad met Liander. Die zeggen geen nieuwe aansluiting te kunnen realiseren op een perceel wat geen eigen adres heeft
Lekker cirkeltje :-).

Maar nu je toch alle buren gemobiliseerd hebt vanwege het ontbreken van de splitsingsakte lijkt het me handig om dan ook gelijk de toekomstige VVE die er moet komen maar eens te bespreken, ook met de notaris. En die zal hier dan mooi een rol in kunnen spelen :-).

Maar de aanvraag doe je via mijnaansluiting.nl en daar zie ik dit:

Locatie/adres gegevens (straatnaam, huisnummer, postcode en plaats)
Belangrijk! Om een aanvraag in te dienen voor nieuwe, permanente, aansluiting(en) is het noodzakelijk dat het officieel toegekende adres in de BAG geregistreerd is. De BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) bevat gemeentelijke basisgegevens van alle adressen en gebouwen in een gemeente. De gemeente geeft het adresbesluit af na een afgegeven bouwvergunning. Het duurt circa 5 tot 7 werkdagen voordat een nieuw adres in de BAG zichtbaar is. U kunt eventueel contact opnemen met de betreffende gemeente om te controleren of het adresbesluit al verwerkt is.

Indien u een aanvraag wilt doen voor een object (bijvoorbeeld: abri, laadpaal, openbaar watertappunt, etc) dat geen adres heeft, dan kunt de locatie van de aansluiting aangeven op een kaart. De GPS-Coördinaten worden dan doorgegeven aan de betreffende netbeheerder(s).

En inderdaad, het lijkt logisch om ook voor andere doeleinden zoals verlichting bij de carports een aansluiting te hebben. Nu daarover nadenken (1 aansluiting met meerdere meetpunten bijvoorbeeld) kan slim zijn. Net zoals om wellicht die stalen beplating (constructief) geschikt te maken voor zonnepanelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 08-10-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
Yowzawood schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Lekker cirkeltje :-).

Maar nu je toch alle buren gemobiliseerd hebt vanwege het ontbreken van de splitsingsakte lijkt het me handig om dan ook gelijk de toekomstige VVE die er moet komen maar eens te bespreken, ook met de notaris. En die zal hier dan mooi een rol in kunnen spelen :-).
Waarom splitsingsakte en VVE in dit geval? Eigen perceel kan met zo goed. Aannemende dat de constructie zelfdragend is per parkeerplaats of eventueel mandelig met de naaste buren.

Ik zie niet in waarom dit anders is dan een blok met garageboxen. Die hebben ook geen VVE.

Overigens heb ik garageboxen met als adres straatnaam 1 - nummer. Die hebben niets te maken met het huis op straatnaam nr 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Rukapul schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:53:
[...]Waarom splitsingsakte en VVE in dit geval? Eigen perceel kan met zo goed.
Je hebt gelijk.... goede vraag, mijn aanname op basis van de andere splitsingsakte t.b.v. parkeren. Maar ik zie eigenlijk ook geen goede reden waarom hier niet het eigendom van de grond niet gewoon naar elke individuele koper zou kunnen gaan.

Behalve dat ik lees dat het vaak een wens is van de gemeente of projectontwikkelaar.... vraag me dan altijd wel af wie hier nu weer beter van wordt. Direct eigendom zonder gedoe lijkt toch het meest eenvoudige. Maar de gemeente zal wel vrezen voor verschillende staten van onderhoud en/of inrichting van de plaatsen. Dat heb je met een collectief minder verwacht ik.

En VVE is wellicht ook het verkeerde woord, zie dat het bij gezamenlijke parkeerplaatsen vaak een beheer vereniging is en dat het inderdaad onder mandelig eigendom wordt geclassificeerd. Weer wat geleerd :-).

[ Voor 72% gewijzigd door Yowzawood op 08-10-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Verzoekje aan mods om deze topic te sluiten

[ Voor 5% gewijzigd door assassin85 op 25-08-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

assassin85 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:20:
Verzoekje aan mods om deze topic te sluiten
offtopic:
Is niet nodig om een topic te sluiten: zolang niemand hem kickt, zakt hij vanzelf weg O-)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 23:32
Hoe is het , een jaar later, opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
MoiZie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:21:
Hoe is het , een jaar later, opgelost?
De parkeerplaatsen zijn inmiddels middels een aanvullende akte aan de kopers overgedragen door de notaris. Het echte probleem is nog niet opgelost, oplevering is nu over 2 maanden. Na de oplevering zal ik me er opnieuw over buigen

Inmiddels heb ik wel al dit ontdekt;
https://www.zaanstad.nl/mozard/!suite86.scherm0325?mPag=1415

En ik denk dat hier de oplossing van mijn probleem ligt. Moet alleen nog een bedrijf vinden die alles inclusief kan uitvoeren, dus zowel de meterkast aanpassingen, graafwerk, bestrating en laadpaal plaatsen. Meeste bedrijven die ik online heb gevonden doen alleen het plaatsen van de laadpaal en de aansluiting in de meterkast

[ Voor 19% gewijzigd door assassin85 op 25-08-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
assassin85 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

De parkeerplaatsen zijn inmiddels middels een aanvullende akte aan de kopers overgedragen door de notaris. Het echte probleem is nog niet opgelost, oplevering is nu over 2 maanden. Na de oplevering zal ik me er opnieuw over buigen

Inmiddels heb ik wel al dit ontdekt;
https://www.zaanstad.nl/mozard/!suite86.scherm0325?mPag=1415

En ik denk dat hier de oplossing van mijn probleem ligt. Moet alleen nog een bedrijf vinden die alles inclusief kan uitvoeren, dus zowel de meterkast aanpassingen, graafwerk, bestrating en laadpaal plaatsen. Meeste bedrijven die ik online heb gevonden doen alleen het plaatsen van de laadpaal en de aansluiting in de meterkast
Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar ik heb dit vrij recent laten doen.

Mijn parkeerplaats begeeft zich in een hofje tussen twee rijen huizen en was ongeveer 30 meter van mijn huis af. De installateur heeft alles opengemaakt in huis aangesloten en weer alles netjes dichtgemaakt. Stuur maar een bericht als dit aansluit op je situatie.

Late edit vanwege diverse berichten:

Het heeft mij tussen de 5 en 6k gekost. Ik weet het niet precies meer.

[ Voor 4% gewijzigd door WasBak op 18-01-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:59
WasBak schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Mijn parkeerplaats begeeft zich in een hofje tussen twee rijen huizen en was ongeveer 30 meter van mijn huis af. De installateur heeft alles opengemaakt in huis aangesloten en weer alles netjes dichtgemaakt. Stuur maar een bericht als dit aansluit op je situatie.
Wat heeft dat gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
WasBak schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:34:
[...]

Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? en hoeveel dit heeft gekost?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kaizah schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? en hoeveel dit heeft gekost?

Mvg,
Ik heb m’n originele bericht bewerkt. Vanwege meerdere vragen. :)
Pagina: 1 2 Laatste