Aanleggen laadpaal, parkeerplaats grenst niet aan woning

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Beste tweakers,

Onderstaande mail heb ik verstuurd naar de Gemeente waar ik woon:

Beste medewerker van de gemeente ,

Ik ben de koper van een van de woningen die gebouwd worden aan het project xxx

Het betreft een tussenwoning met een eigen parkeerplaats welke niet direct aan de woning grenst. De parkeerplaats bevindt zich namelijk in een gezamenlijke carport welke gesitueerd is achter mijn tuin. Tussen mijn tuin en de carport ligt een stuk openbare weg van circa 6 meter breed.

In de bijlage vindt u ter illustratie een afbeelding uit de projectdocumentatie.

Na de oplevering van mijn woning wil ik een laadpaal laten plaatsen aan mijn eigen parkeerplaats. Echter is het mij onbekend hoe dit aan te pakken, het zou handiger wezen als bepaalde infrastructuur (in dit geval de elektra leidingen van mijn woning naar de parkeerplaats) aangelegd had kunnen worden voordat de bestrating aangelegd wordt.

Is het mogelijk deze wens te realiseren na oplevering van mijn woning? Zo ja, zou ik graag willen weten welke stappen (c.q. vergunningen aanvraag etc) ik daarvoor zou moeten doorlopen. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
---------

De reactie die ik daar op kreeg was het volgende:

Geachte heer,

Uw vraag wordt door meerdere mensen gesteld met een eigen parkeerplaats op afstand
Helaas hebben wij hier als gemeente nog geen oplossing voor
Het is niet toegestaan om kabel(s) door de openbare ruimte ( straat, stoep, weg ) aan te leggen
Alleen nutsbedrijven/ netbeheerders mogen dat en dan ook nog onder allerlei voorwaarden
Binnen de 10 meter mag wel een laadkabel vanuit huis over de stoep worden gelegd met een matje
De afstand tussen uw huis en uw parkeerplaats is te groot.
Dan wordt een laadpaal geplaatst door de gemeente in een cirkel van 300m van uw huis als er ruimte is
Wellicht dat in de toekomt door de overheid een oplossing voor dit probleem wordt bedacht

Een oplossing die we zien in parkeergarage van gebouwen is dat de Vve gezamenlijk een aansluiting regelt
Een oplossing zou kunnen zijn dat u met de andere eigenaren van de parkeerplaatsen een “Vve” aansluiting regelt
U kunt informatie over Vve aansluiting vinden via google
Met vriendelijke groet
----------

Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Ik hoor graag wat jullie ervaringen/oplossingen zijn.
Ons blok betreft 9 woningen, waarvan ik de enige ben die behoefte heeft aan een laadpaal. Een gezamenlijke aansluiting valt dus niet binnen de mogelijkheden. Ook het MRAE alternatief is niet mogelijk omdat één vd voorwaarden daarvan is dat je geen eigen parkeerplaats mag hebben, wat ik dus wel heb.

[ Voor 18% gewijzigd door assassin85 op 26-10-2020 15:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@PWM Misschien kan jij helpen? Ik herinner de soap overigens nog goed :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:17
waarvan ik de enige ben die behoefte heeft aan een laadpaal. Een gezamenlijke aansluiting valt dus niet binnen de mogelijkheden.
Is dat zo? Misschien zijn er wel mensen die in de nabije toekomst ook over willen naar een elektrische auto en die een gezamenlijke aansluiting wel zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
O88088 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Is dat zo? Misschien zijn er wel mensen die in de nabije toekomst ook over willen naar een elektrische auto en die een gezamenlijke aansluiting wel zien zitten.
Dat is zo, al navraag gedaan, we hebben een gezamenlijke whatsapp groep.

Dus je raadt aan om te wachten tot er meer buren van mij (ooit) een elektrische auto kopen ipv naar ervaringen van anderen (nu) te vragen om zo misschien een oplossing voor dit probleem te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Maar de gemeente geeft toch een oplossing.... laat een aansluiting maken bij de parkeerplaats(en).

Dat zou je netbeheerder toch gewoon moeten kunnen regelen? Zeker als het kadastraal jouw eigendom is.
Mijn netbeheerder geeft bijvoorbeeld de mogelijkheid iets als een garagebox (1x10A) aansluiting aan te vragen.

[ Voor 33% gewijzigd door Yowzawood op 05-10-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:10
Is die carport voorzien van stroom?
Anders het eerste puntje voor de vve vergadering. Het is wel heel naief om te denken dat op 9 gezinnen je de enige blijft met ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Binnen de 10 meter mag wel een laadkabel vanuit huis over de stoep worden gelegd met een matje
De afstand tussen uw huis en uw parkeerplaats is te groot.
+
Tussen mijn tuin en de carport ligt een stuk openbare weg van circa 6 meter breed.
Die begrijp ik niet? Jouw tuin is toch onderdeel van "jouw eigendom"? Dus als je grenzend aan de straat in jouw tuin een stroompunt laat aanleggen en vanaf daaruit die 6m naar de carport zou overbruggen (hoe onhandig ook, laat ik dat voorop stellen), dan blijf je toch binnen de uitspraak "10m is te groot"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 18:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bijzondere situatie, kan je niets met de projectleider van de woningbouw bespreken?

Ik denk dat als je naar Stedin ofzo gaat dat die je vast wel kunnen adviseren.

[ Voor 79% gewijzigd door Mad-Matt op 05-10-2020 13:53 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
Volgens mij wil de TS een privé paal op zijn eigen parkeerplaats, geen openbare.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:41
MAX3400 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

+

[...]

Die begrijp ik niet? Jouw tuin is toch onderdeel van "jouw eigendom"? Dus als je grenzend aan de straat in jouw tuin een stroompunt laat aanleggen en vanaf daaruit die 6m naar de carport zou overbruggen (hoe onhandig ook, laat ik dat voorop stellen), dan blijf je toch binnen de uitspraak "10m is te groot"?
Over de stoep zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Over de straat wel.

Kun je geen losse aansluiting krijgen bij de carport? Nadeel is wel dat dit dan extra vast recht gaat kosten als het gewoon een compleet losse aansluiting is.

[ Voor 13% gewijzigd door .Maarten op 05-10-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Yowzawood schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:53:
Volgens mij wil de TS een privé paal op zijn eigen parkeerplaats, geen openbare.....
klopt, las het verkeerd, post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 13:20
[...]

+

[...]

Het gaat er om dat de laadkabel een weg van 6 meter moet oversteken en dan nog bij de auto moet zien te komen. Over de stoep/wandelpad een kabel van maximaal 10 meter, met gebruik van een kabelmat, prima maar geen kabel over de openbare weg of in de openbare grond van de gemeente. Dit staat geen enkele gemeente toe.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Je moet de netbeheerder vragen een aansluiting voor de carport te maken.
Nadeel is dubbel vastrecht en de extra factuur energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
[...]

+

[...]

Ja, alleen gaat het dan gewoon om een verlengkabel als het ware, niet op krachtstroom en dus traag laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Mad-Matt schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:51:
Bijzondere situatie, kan je niets met de projectleider van de woningbouw bespreken?

Ik denk dat als je naar Stedin ofzo gaat dat die je vast wel kunnen adviseren.
Al gevraagd, die verwijzen weer door naar de Gemeente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
@assassin85 Ik geloof dat de gemeente Zaanstad een van de weinige gemeentes is die het officieel toestaat een laadkabel over openbaar terrein / trottoir te leggen (maximaal 10 meter). Aangezien jij zegt dat het 6 meter is zou dat een oplossing kunnen zijn? Dus laadpaal op eigen grond en dan een kabel vanaf rand van je tuin tot de parkeer plaats?

Zie ook: https://www.zaanstad.nl/m...erm0325?mVrg=6325&mAlle=J
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Ja, alleen gaat het dan gewoon om een verlengkabel als het ware, niet op krachtstroom en dus traag laden
Je kunt ook een lange oplaadkabel nemen met Type2 aansluiting met laadpaal in jouw tuin. Dan kun je net zo snel laden als normaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Davidshadow13 op 05-10-2020 13:57 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
jeroen3 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:54:
Je moet de netbeheerder vragen een aansluiting voor de carport te maken.
Nadeel is dubbel vastrecht en de extra factuur energieleverancier.
Voordeel is dat je 2x 3x25A beschikbaar hebt voor minder dan wat 3x40A in de woning je zou kosten.

Geen gezeik met loadbalancing (kunt dus een goedkopere lader kopen), geen problemen met gelijktijdige vermogen van de auto en andere apparatuur in huis... Het is nieuwbouw dus er zal wel een warmtepomp en een inductieplaat inkomen. Dat extra vermogen voor relatief weinig maandelijkse kosten is misschien wel welkom. :)

Alleen de aansluiting laten aanleggen zal een hoop eenmalig kosten... Wellicht kan de projectontwikkelaar dit goedkoper regelen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
DonChaot schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:48:
Is die carport voorzien van stroom?
Anders het eerste puntje voor de vve vergadering. Het is wel heel naief om te denken dat op 9 gezinnen je de enige blijft met ev.
Nee, niet voorzien van stroom

Er is niemand met een EV in ons blok, dit heb ik al nagevraagd, wellicht in de (verre) toekomst maar geen van de buren heeft plannen op korte termijn een EV aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:33
Oplossing is een LAADTEGEL. De buitenste tegel op het trottoir zal vervangen worden door een soort tegeldeksel waar een kabel onderdoor richting je huis loopt. Dit is overigens wel peperduur. Schatting 3-5.000 euro inclusief installatie. Zoek maar eens op laadtegel.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xander
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:58:
Oplossing is een LAADTEGEL. De buitenste tegel op het trottoir zal vervangen worden door een soort tegeldeksel waar een kabel onderdoor richting je huis loopt. Dit is overigens wel peperduur. Schatting 3-5.000 euro inclusief installatie. Zoek maar eens op laadtegel.
Hoe is dit een oplossing? Wat heb je aan die tegel als je de kabel niet mag leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:59
Davidshadow13 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:56:
@assassin85 Ik geloof dat de gemeente Zaanstad een van de weinige gemeentes is die het officieel toestaat een laadkabel over openbaar terrein / trottoir te leggen (maximaal 10 meter). Aangezien jij zegt dat het 6 meter is zou dat een oplossing kunnen zijn? Dus laadpaal op eigen grond en dan een kabel vanaf rand van je tuin tot de parkeer plaats?

Zie ook: https://www.zaanstad.nl/m...erm0325?mVrg=6325&mAlle=J

[...]

Je kunt ook een lange oplaadkabel nemen met Type2 aansluiting met laadpaal in jouw tuin. Dan kun je net zo snel laden als normaal.
helaas moet TS een openbare weg van 6 meter over en dat mag dan weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
@Xander Kabel loopt ondergronds en dat mag vaak wel. Zoals gezegd is het wel erg duur en elke gemeente heeft zo zijn eigen regels (wat het niet makkelijker maakt). Overigens als EV-rijder moet ik zeggen dat het zeker niet de toekomst heeft EV rijden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Laatst online: 21-05 13:20
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:19:
Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Ik hoor graag wat jullie ervaringen/oplossingen zijn.
Ons blok betreft 9 woningen, waarvan ik de enige ben die behoefte heeft aan een laadpaal. Een gezamenlijke aansluiting valt dus niet binnen de mogelijkheden. Ook het MRAE alternatief is niet mogelijk omdat één vd voorwaarden daarvan is dat je geen eigen parkeerplaats mag hebben, wat ik dus wel heb.
Vanuit mijn professie wordt deze vraag wel vaker gesteld, ook door VvE's en hoe hier dan mee om te gaan.
Als je de lader min of meer in eigen beheer wilt houden, dus geen lader aan de straat via de gemeente waar bedrijven als NewMotiion (Shell) een fijne Fee voor vragen, dan voorzie ik ook maar 1 oplossing:
Als er in de carport nog geen spanningsvoorziening is dan moet de VvE op eigen kosten een Stedin aansluiting in de carport laten realiseren. Hiervoor heb je een meerderheid van de bewoners nodig, anders gaat dit plan ook niet op. Misschien zijn zaken als voedingspunten voor de e-bikes, scootmobielen en een stofzuiger of grasmaaier nog een goed punt waardoor de VvE eerder overstag zou kunnen gaan.
Stap 2 zijn ondermeters naar alle laders en voedingsvoorzieningen zodat een ieder naar ratio meebetaald maar goed, stap 1 lijkt vooralsnog de grootste uitdaging.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Oh ja, lekker.
Uhm, de simpelste oplossing is een mantelbuis door de rijbaan waar jij je kabeltje door kan voeren.

Mijn advies is om de gemeente te bellen en te vragen naar de kabel/leiding inspecteur of wegbeheerder die er over gaat. en daar de vraag stellen of dit op te lossen is met een mantelbuis onder de rijbaan door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:00:
@Xander Kabel loopt ondergronds en dat mag vaak wel.
Nee dat mag dus niet. Dat is nou net de issue waarvoor dit topic werd geopend:
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:19:
Helaas hebben wij hier als gemeente nog geen oplossing voor
Het is niet toegestaan om kabel(s) door de openbare ruimte ( straat, stoep, weg ) aan te leggen
Alleen nutsbedrijven/ netbeheerders mogen dat en dan ook nog onder allerlei voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Stedin verwijst je door naar de gemeente? Dat is raar, als eigenaar van een perceel zou je toch gewoon een aansluiting moeten kunnen aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Stedin verwijst je door naar de gemeente? Dat is raar, als eigenaar van een perceel zou je toch gewoon een aansluiting moeten kunnen aanvragen?
Het probleem is dan ook niet de aansluiting ansich, maar :
Tussen mijn tuin en de carport ligt een stuk openbare weg van circa 6 meter breed.
Zoals ook in TS wordt aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Wolly schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Nee, niet Stedin maar de projectontwikkelaar verwijst me door naar de Gemeente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ook netjes, alleen weet ik niet hoe fijn ik dit zou vinden in de rijbaan.
Voordeel van een mantelbuis is dat deze onder de grond ligt.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/2vFn4m_AzHjX_6bVBGrVArnK_0u2OCvfxCemt3qPxCNj2Ee_YlLGq-6UoR7BG20ga9wj_xT9NbMZari-RBd6pZsVrYujBhg5Idb1pOHFKkKrvsEN_H9djLAwtA1UbzH2dZmo3M2xiwNq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Xander Graag lezen wie de tegel gaat leggen dat is namelijk een nutsbedrijf in samenwerking met de fabrikant van die tegels ;) Alleen nutsbedrijven/ netbeheerders mogen dat en dan ook nog onder allerlei voorwaarden

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Nee, niet Stedin maar de projectontwikkelaar verwijst me door naar de Gemeente
Je moet ook gewoon bij de netbeheerder zijn, niet bij al de andere partijen die geen rol spelen.
Maar is er nou wel of geen sprake van een VVE die iets met de parkeerplaatsen te maken heeft?

Volgens mij begint het met de denkfout dat je aanneemt dat de projectontwikkelaar of de gemeente dit voor je gaat regelen... maar het is eigen gebruik dus ook eigen aansluiting (al dan niet met een tussenstap via de VVE).

Het enige dat de gemeente doet is (waarschijnlijk alleen bij meerdere aanvragen) een laadpaal in de openbare ruimte (laten) installeren.

[ Voor 45% gewijzigd door Yowzawood op 05-10-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Het probleem is dan ook niet de aansluiting ansich, maar :

[...]

Zoals ook in TS wordt aangegeven
Een extra aansluiting wordt gewoon geplaatst op de plek die jij wilt, dat heeft niets te maken met de afstand tussen je huis en de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Nee, niet voorzien van stroom

Er is niemand met een EV in ons blok, dit heb ik al nagevraagd, wellicht in de (verre) toekomst maar geen van de buren heeft plannen op korte termijn een EV aan te schaffen
Dan nog zal je het denk ik op de vve vergadering in moeten gaan brengen. De vve kan een elektrische aansluiting regelen. Diverse laadpalenboeren hebben wel oplossingen voor dit soort vve problemen. Als het vve bestuur bij jullie is uitbesteed dan heeft die beheerder al vast eerder met dit probleem te maken gehad. Anders moet je natuurlijk zelf op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Yowzawood schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Je moet ook gewoon bij de netbeheerder zijn, niet bij al de andere partijen die geen rol spelen.

Maar is er nou wel of geen sprake van een VVE die iets met de parkeerplaatsen te maken heeft?
Dit, dus uitzoeken wie de netbeheerder is en die contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
Een email aan de netbeheerder is inmiddels verstuurd. Stom daar niet aan te hebben gedacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:38
Let wel dat je dan vaste netbeheerskosten e.d. gaat betalen, net als een huisaansluiting.

Tikje naar VV overigens, daar staan ook veel meer laadpaaltopics waar je even een kijkje kan nemen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
DonChaot schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Dan nog zal je het denk ik op de vve vergadering in moeten gaan brengen. De vve kan een elektrische aansluiting regelen. Diverse laadpalenboeren hebben wel oplossingen voor dit soort vve problemen. Als het vve bestuur bij jullie is uitbesteed dan heeft die beheerder al vast eerder met dit probleem te maken gehad. Anders moet je natuurlijk zelf op pad.
Vooralsnog hebben we geen vve opgericht, sommige buren vinden het onnodig om voor alleen een carport een vve op te richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:09:
Een email aan de netbeheerder is inmiddels verstuurd. Stom daar niet aan te hebben gedacht
Je moet het ook maar net weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Vooralsnog hebben we geen vve opgericht, sommige buren vinden het onnodig om voor alleen een carport een vve op te richten
Dat doe je ook alleen voor gezamenlijke ruimtes, heb je nou wel of geen eigen parkeerplaats (of gezamenlijk eigendom en een parkeerrecht)? Dat maakt ook uit voor de aanvraag.

Is er een splitsingsakten voor die plaatsen dan is er gewoon geen keuze, dan is er een VVE. Iemand zal bijvoorbeeld ook de gemeentelijke belastingen moeten betalen... die gaat de gemeente echt zelf niet uitsplitsen.

[ Voor 25% gewijzigd door Yowzawood op 05-10-2020 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Eigen netaansluiting aanvragen heeft wel als voordeel dat je vrijstelling krijgt op energiebelasting. Dus dan betaal je nog maar iets van 10 cent/kWh. Als je genoeg laadt, compenseert dat weer voor de vastrechtkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
[...]

Tja, het ding moet wel onderhouden worden natuurlijk. Wie gaat het betalen als over een jaar het dak lekt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
[...]

De constructie gaat steeds vreemder klinken :)
Maar je parkeerplek heeft dan wel een eigen kadestraal nummer? Volgens mij is dat wel nodig voor het verkrijgen van een aansluiting.
Señor Sjon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:09:
Let wel dat je dan vaste netbeheerskosten e.d. gaat betalen, net als een huisaansluiting.
Was hier niet een speciale regeling voor? Dat die niet hoeft voor meters die enkel voor het laden van een auto zijn? Ik kan me herinneren dat er topics hier geweest zijn van mensen die juist om die reden een tweede meter aanvroegen.
Z___Z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:13:
Eigen netaansluiting aanvragen heeft wel als voordeel dat je vrijstelling krijgt op energiebelasting. Dus dan betaal je nog maar iets van 10 cent/kWh. Als je genoeg laadt, compenseert dat weer voor de vastrechtkosten.
Dat bedoelde ik ja :)

[ Voor 16% gewijzigd door DonChaot op 05-10-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
@TheFes Net zoals bij de rest van de rijtjeshuiseigenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Die regeling is echter niet oneindig.

De makkelijkste manier is een kabel over de openbare grond. Zelf doe ik dit ook bij de stoep achter het huis die maar weinig gebruiken.

De mooie manier is inderdaad een aparte aansluiting, maar dan zou ik het wel toekomstgericht aanpakken met een dubbele laadpaal met backoffice. Dat kost je wat extra, maar zodra er een tweede EV in de straat komt kan je kosten gaan delen. Mochten er nog meer komen dan kan je de aansluiting eventueel doorverkopen aan een op te richten VVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nee, dat geldt niet voor dit soort aansluitingen aangezien deze lokatie geen verblijfsfunctie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:21:
[...]

Die regeling is echter niet oneindig.

De makkelijkste manier is een kabel over de openbare grond. Zelf doe ik dit ook bij de stoep achter het huis die maar weinig gebruiken.

De mooie manier is inderdaad een aparte aansluiting, maar dan zou ik het wel toekomstgericht aanpakken met een dubbele laadpaal met backoffice. Dat kost je wat extra, maar zodra er een tweede EV in de straat komt kan je kosten gaan delen. Mochten er nog meer komen dan kan je de aansluiting eventueel doorverkopen aan een op te richten VVE.
Ja mee eens, maar een stoep is wel wat anders dan een straat/weg. Zou je hetzelfde doen als je aan de overkant van de straat moet parkeren?

Ik snap dat de regeling niet oneindig is, maar tegen die tijd zullen vast meer buren EV rijden. Dan is het vastrecht niet meer een grote kostenpost.
[...]

Niemand wil een VVE totdat ergens kosten voor gemaakt moet worden. Dan kan iemand de deuren langs gaan om geld in te zamelen. Dan heb je altijd mensen die zeggen, ja maar bij mijn deel is geen lekkage, om maar een stom argument te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:09:
Betwijfel of je dat gaat helpen... de meeste netbeheerders hebben weinig met e-mail. Die willen gewoon dat je de moeite doet om een aanvraag in te dienen zodat ze alle relevante gegevens gelijk bij de hand hebben.

En dan zul je dus wat moeite moeten doen om de werkelijke situatie (eigenaar en kadastraal nummer en eventueel je eigen EAN) te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Nee, dat geldt niet voor dit soort aansluitingen aangezien deze lokatie geen verblijfsfunctie heeft.
De regeling geld als de aansluiting hoofdzaak voor laadpaal infrastructuur gebruikt wordt. De verblijfsaansluiting krijg je weer een andere korting op, dit is een vaste korting, niet een vrijstelling op het tarief. Deze is bedoeld om huishoudens energie te laten besparen, door hogere marginale kosten te rekenen per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

De regeling geld als de aansluiting hoofdzaak voor laadpaal infrastructuur gebruikt wordt. De verblijfsaansluiting krijg je weer een andere korting op, dit is een vaste korting, niet een vrijstelling op het tarief. Deze is bedoeld om huishoudens energie te laten besparen, door hogere marginale kosten te rekenen per kWh.
Jij hebt het waarschijnlijk over een extra meetpunt maar dat is hier niet aan de orde. Heb je een link voor jouw verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Jij hebt het waarschijnlijk over een extra meetpunt maar dat is hier niet aan de orde. Heb je een link voor jouw verhaal?
https://www.rvo.nl/onderw...nci%C3%ABle-ondersteuning
Verlaagd belastingtarief laadpalen
Voor de energiebelasting voor openbare laadpalen met een vaste aansluiting geldt tijdelijk een verlaging van het tarief. Het tarief over de eerste 10.000 kWh elektriciteit (eerste schijf) die wordt geleverd aan een elektrische voertuigen is verlaagd tot die in de tweede schijf. Bovenstaande maatregelen zijn van toepassing tot en met 2020. Deze periode komt overeen met de periode van fiscale stimulering voor elektrisch rijden in de Autobrief II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het gaat in dit geval toch niet om een openbare laadpaal? TS zal zijn plekje onder de carport niet voor het publiek willen openstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Het gaat in dit geval toch niet om een openbare laadpaal? TS zal zijn plekje onder de carport niet voor het publiek willen openstellen :+
https://www.rijksoverheid...-zelfstandige-aansluiting

Openbaar is natuurlijk een rekbaar begrip, daarom is de wet, een laadpaal op een zelfstandige aansluiting (als in niet een laadpaal op je huis/kantooraansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Z___Z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

https://www.rijksoverheid...-zelfstandige-aansluiting

Openbaar is natuurlijk een rekbaar begrip, daarom is de wet, een laadpaal op een zelfstandige aansluiting (als in niet een laadpaal op je huis/kantooraansluiting).
OK, interessant. Regeling loopt t/m 2020 dus dat wordt hopen op een verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Dat doe je ook alleen voor gezamenlijke ruimtes, heb je nou wel of geen eigen parkeerplaats (of gezamenlijk eigendom en een parkeerrecht)? Dat maakt ook uit voor de aanvraag.

Is er een splitsingsakten voor die plaatsen dan is er gewoon geen keuze, dan is er een VVE. Iemand zal bijvoorbeeld ook de gemeentelijke belastingen moeten betalen... die gaat de gemeente echt zelf niet uitsplitsen.
xxxxxz

Zo staat het in mijn overheid, volgens de makelaar is het gewoon eigendom, 6494 is mijn woning en 6504 mijn pp

[ Voor 22% gewijzigd door assassin85 op 05-10-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Je zou even in je koop-aanneemovereenkomst moeten kijken naar welke percelen precies jouw eigendom zijn geworden. Bijv; https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/ZDM01/A/2 is een perceel, en zo kan hij in een woonwijk opgedeeld worden per huis (eigendom) https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/ZDK00/A/6525 of per blok (huurhuizen) https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/ZDK00/A/6651 . Je kan ook gelijk zien of jij eigendom bent van dat stuk grond, of dat het gezamenlijke grond is. Ook dat staat overigens in je koop-aanneemovereenkomst.

Edit; zoals bij jouw perceel:
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/ZDM01/L/6494
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/ZDM01/L/6504

Waarbij in je KAO dan beiden vermeld moeten staan onder eigendom. Als het niet onder eigendom staat vermeld, kan het ook nog zijn dat jullie met z'n allen de lap(pen) grond hebben gekocht waar alle parkeerplaatsen op vallen. In dat geval betaal je ook met z'n allen gezamenlijk voor het onderhouden van je gezamenlijke straat.

[ Voor 30% gewijzigd door MoiZie op 05-10-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Zo staat het in mijn overheid, volgens de makelaar is het gewoon eigendom, XXX is mijn woning en YYY mijn pp
Wellicht wil je dergelijke content anonimiseren, het is zo mogelijk dit te herleiden naar je (toekomstige) huisadres.

Verder kan ik je niet echt adviseren, behalve dat ik het persoonlijk echt oliedom vind van projectontwikkelaars om op een dergelijke manier te bouwen. Je weet dat EV's met een opmars bezig zijn; zonnepanelen en laadpalen wil je in de toekomst. En dan ga je zo opgedeeld je percelen verdelen 8)7
Wens je veel succes, ik hoop dat het je lukt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Jeetje.... je moet niet naar dit soort plaatjes kijken. Die zijn informatief maar je kan er geen conclusies uit trekken over het eigendom.

Je hebt een koopovereenkomst voor de grond en een aanneemovereenkomst voor de bouw, of een combinatie ervan. Daar staat exact in wat je gekocht hebt en of er dus sprake is van een notariële splitsingsakte voor de percelen voor het parkeren.

Is het eigendom zondere enige splitsingsakte dan kan je netbeheerder gewoon een aansluiting realiseren op jouw perceel op basis van jouw aanvraag en is er niets aan de hand. Kost waarschijnlijk wel wat....

Maar dan ook geen drama waarom de projectontwikkelaar zoiets zou doen. En zelfs dan, een VVE is tegenwoordig ook niet echt bijzonder meer. Hoe denk je dat al die appartementseigenaren hun laadpalen moeten realiseren, ook gewoon zelf aanvragen.

Enige iets afwijkends hier lijkt dat het een losstaand perceel is. Dat moet je trouwens ook gelijk goed (laten) documenteren als aanhorig bij de woning voor je afhandeling in de IB.

[ Voor 47% gewijzigd door Yowzawood op 05-10-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Wolly schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Waarom niet?

Ik zou zeggen, als die aansluiting er eenmaal is kun je ook mooi zonnepanelen op het dakje leggen. Dat kan mooi je verbruik afdekken, en je maakt in de toekomst extra palen aan voor onwetende buren en die verkoop je die stroom met een leuke marge zodat ze zelf geen aansluiting aan hoeven te vragen. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Maverick schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:06:
[...]Ik zou zeggen, als die aansluiting er eenmaal is kun je ook mooi zonnepanelen op het dakje leggen. Dat kan mooi je verbruik afdekken, en je maakt in de toekomst extra palen aan voor onwetende buren en die verkoop je die stroom met een leuke marge zodat ze zelf geen aansluiting aan hoeven te vragen. :)
Tuurlijk joh, en dan ga je ook de infra met palen op iemand anders zijn grond even aanleggen en de meters om het verbruik te meten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Yowzawood schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Tuurlijk joh, en dan ga je ook de infra met palen op iemand anders zijn grond even aanleggen en de meters om het verbruik te meten? 8)7
Het zijn carports he, je heb al 2 buren die naast je zitten, en andere kabels monteer je gewoon tegen de onderkant van de overkapping aan. Dat hoeft allemaal niet door de grond natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:59:
Jeetje.... je moet niet naar dit soort plaatjes kijken. Die zijn informatief maar je kan er geen conclusies uit trekken over het eigendom.

Je hebt een koopovereenkomst voor de grond en een aanneemovereenkomst voor de bouw, of een combinatie ervan. Daar staat exact in wat je gekocht hebt en of er dus sprake is van een notariële splitsingsakte voor de percelen voor het parkeren.

Is het eigendom zondere enige splitsingsakte dan kan je netbeheerder gewoon een aansluiting realiseren op jouw perceel op basis van jouw aanvraag en is er niets aan de hand. Kost waarschijnlijk wel wat....

Maar dan ook geen drama waarom de projectontwikkelaar zoiets zou doen. En zelfs dan, een VVE is tegenwoordig ook niet echt bijzonder meer. Hoe denk je dat al die appartementseigenaren hun laadpalen moeten realiseren, ook gewoon zelf aanvragen.

Enige iets afwijkends hier lijkt dat het een losstaand perceel is. Dat moet je trouwens ook gelijk goed (laten) documenteren als aanhorig bij de woning voor je afhandeling in de IB.
Probleem is dat er in zowel de leveringsakte als in de koop- aanneemov niets staat vermeld over de parkeerplaats. Net gebeld met de notaris en die konden er ook geen verklaring voor geven, half in paniek (zo klonk het) heeft ie me beloofd het uit te zoeken en me er morgen over terug te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
CryptoNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:05:
@Xander Graag lezen wie de tegel gaat leggen dat is namelijk een nutsbedrijf in samenwerking met de fabrikant van die tegels ;) Alleen nutsbedrijven/ netbeheerders mogen dat en dan ook nog onder allerlei voorwaarden
Waar moet ik dat lezen dan? Je zegt niet meer dan:
Nou, dat heb ik dan maar eens gedaan... Dit zijn de eerste 10 Google resultaten op "laadtegel":

https://www.verkeersnet.n...or-innovatieve-laadtegel/
https://www.tweewieler.nl...s-opladen-e-bike-10142469
https://tilercharge.com/l...or-innovatieve-laadtegel/
https://mobilitylab.nl/startups/fesla/
https://www.amazon.nl/Jui...el-10-zwart/dp/B07V28BTVV
https://www.amazon.nl/Jui...egel-10-wit/dp/B07V3D746G
https://www.rd.nl/meer-rd...eptegel-het-kan-1.1661350
https://www.ad.nl/auto/st...och-in-de-grond~a01cc045/
https://twitter.com/POL_Gorter/status/1290184054940237824

Van de 10 resultaten gaat het 7x over een laadtegel voor elektrische fietsen, 2x een "laadtegel" voor een mobiele telefoon en welgeteld 1x over een laadtegel voor auto's (dit krantenartikel). Ik lees niets over nutsbedrijven of netbeheerders.

Zelfs geprobeerd te zoeken op "laadtegel netbeheerder", dan is dit topic het enige relevante resultaat. :D

Dus, vertel, waar kan ik lezen dat de netbeheerder zo'n laadtegel voor je kan plaatsen? Heb je misschien gewoon een link? Da's wel zo makkelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Probleem is dat er in zowel de leveringsakte als in de koop- aanneemov niets staat vermeld over de parkeerplaats. Net gebeld met de notaris en die konden er ook geen verklaring voor geven, half in paniek (zo klonk het) heeft ie me beloofd het uit te zoeken en me er morgen over terug te bellen
Dat is heel bijzonder...... als er niets instaat dan zou je zomaar kunnen denken dat je helemaal geen parkeerplaats hebt gekocht. Er hoort toch echt duidelijk in zowel je koopovereenkomst als in de notariële akte te staan welke kavels je koopt (en ook hoe groot ze ongeveer zijn).

Maar is de akte al gepasseerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Yowzawood op 05-10-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Stichtingen/burger initiatieven kunnen ook leidingen aanleggen over de openbare weg. Kijk bijvoorbeeld maar naar de aanleg van bijv glasvezel netwerken in verscheidene dorpen. Misschien bied dit een ingang...

Persoonlijk zeg ik: "Leiding gewoon leggen en geen slapende honden wakker maken" onder de grond ziet niemand dit evt. op >90cm diep met een raket die 6m overbruggen.

Let op wel ff klic melding maken... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:56:
[...]

Dat is heel bijzonder...... als er niets instaat dan zou je zomaar kunnen denken dat je helemaal geen parkeerplaats hebt gekocht. Er hoort toch echt duidelijk in zowel je koopovereenkomst als in de notariële akte te staan welke kavels je koopt (en ook hoe groot ze ongeveer zijn).

Maar is de akte al gepasseerd?
Het verhaal heeft een hele andere wending gekregen

Na mijn zoektocht is gebleken dat de parkeerplaats helemaal niet is geleverd, bij mij niet en bij mijn overige 8 buren ook niet. De projectontwikkelaar geeft aan dat de pp op gemeentegrond staat en dat wij een parkeervergunning krijgen.

Letterlijk in alle verkoopdocumentatie staat dat de woning geleverd wordt met een eigen parkeerplaats. Ik en al mijn buren zijn verrast omdat we zowel van de makelaar als de notaris medegedeeld hebben gekregen dat de pp in eigendom geleverd zou worden. Ik heb zowel de makelaar als de notaris om een schriftelijke reactie gevraagd. Aan de hand daarvan evt. de rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:15:
[...]Na mijn zoektocht is gebleken dat de parkeerplaats helemaal niet is geleverd, bij mij niet en bij mijn overige 8 buren ook niet. De projectontwikkelaar geeft aan dat de pp op gemeentegrond staat en dat wij een parkeervergunning krijgen.
Dat is inderdaad een hele bijzondere wending...... dat is wel een hele forse domper.

Ik vrees dat je van de notaris weinig te verwachten hebt. Die passeert gewoon de akte zoals die wordt aangeleverd en die heeft geen enkele verantwoordelijkheid om iets met de commerciële verkoop documentatie te doen.

De makelaar en de projectontwikkelaar (als dat 2 partijen zijn) hebben wel wat uit te leggen. Maar ik verwacht dat je daar uiteindelijk ook niet heel veel gaat halen. Alle verkoop documentatie kent de mooie kreet dat je er geen rechten aan kan ontlenen. Daar is de overeenkomst en het bestek voor.

Maar proberen compensatie of een andere oplossing te krijgen kan natuurlijk nooit kwaad, de informatie was natuurlijk al veel eerder bekend. En het is niet dat de verkoopdocumentatie helemaal niets waard is.

Het is ook wel bijzonder dat de kavels voor het parkeren dan wel eerst een eigen nummer hebben gekregen. Ik zou als een razende naar het kadaster gaan (vooruit online dan) om op te vragen wie nu de eigenaar is van alle perceelnummers en wanneer de transacties hebben plaatsgevonden.

Maar persoonlijk snap ik niet heel goed dat dit je zomaar kan overkomen. Bij zo'n belangrijke aankoop lees je toch de koop/aanneemovereenkomst tot de laatste letter. Als daar alleen iets instaat over het kavel waarop gebouwd gaat worden en niets over de parkeerplaats (en je weet dat die separaat zijn) dan zou dat toch iemand op moeten vallen.

Het is en beetje als dat er blijkbaar over een VVE is gesproken. Maar niemand mist dan documentatie zoals een splitingsakte.....

Maar het zal een enorme domper voor je zijn, sterkte met het vervolg.

[ Voor 24% gewijzigd door Yowzawood op 06-10-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Da's nogal een wending...

Volg al een tijdje vol verbazing een topic waarbij de woningen verkeerd op het kavel zijn geplaatst. Evt vanwege gedeeltelijk waterkavel. Daar heeft nog een tweaker zich gemeld met ongeveer hetzelfde.

Maar bij jou wordt gewoon een gedeelte niet geleverd... Hoe wilde de partijen een carport leveren op gemeente grond. Of levenslang geldende parkeervergunningen afkopen voor jou en alle toekomstige bewoners.

Aanvulling:
Mijn notaris heeft mij wel eens verteld dat ze onderzoek moeten doen of het gepasseerde in eigendom is van de verkoper. Dus lijkt me dat hij wel een steekje heeft laten vallen. (*) Ben niet juridisch onderlegd dus kan dit niet verder onderbouwen maar zou meteen alle krachten bundelen als kopers zijnde.

Veel succes met de verdere afhandeling.

* Edit:
Uit onderstaande onderbouwde reactie van @Yowzawood _/-\o_ blijkt het niet zo eenvoudig te zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Delakhan op 06-10-2020 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
Delakhan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:54:
Mijn notaris heeft mij wel eens verteld dat ze onderzoek moeten doen of het gepasseerde in eigendom is van de verkoper. Dus lijkt me dat hij wel een steekje heeft laten vallen. Ben niet juridisch onderlegd dus kan dit niet verder onderbouwen maar zou meteen alle krachten bundelen als kopers zijnde.
Een notaris doet onderzoek of degene die jou een kavel verkoopt ook de eigenaar is en of er geen andere plichten of schulden op rusten. Dat is het. Verder is het de adminstratieve afhandeling met inschrijvingen en eventuele hypotheken.

Een notaris krijgt hier gewoon een koopovereenkomst voor een kavel die door alle partijen voor akkoord is getekend. Hij heeft geen enkele plicht, en kan dat ook helemaal niet, om dingen buiten de overeenkomst (zoals niet vastgelegde beloftes over een parkeerplaats) te gaan onderzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 06-10-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Is de weg wel echt gemeentegrond? Bij sommige nieuwbouwwijken dient de projectontwikkelaar namelijk de grond van de hele wijk te kopen, dan bepaald die uiteindelijk ook wat wel en niet mag.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yowzawood
[...] Ik heb zowel de makelaar als de notaris om een schriftelijke reactie gevraagd. Aan de hand daarvan evt. de rechtsbijstand inschakelen.
Nog een aanvulling: Niet wachten op een antwoord van makelaar of notaris. Gelijk je rechtsbijstand informeren en hen de zaak laten oppakken of je in ieder geval laten informeren wat je zelf nog moet doen.

Nooit wachten, ook hier kan je te laat zijn.
DutchKel schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:02:
Is de weg wel echt gemeentegrond? Bij sommige nieuwbouwwijken dient de projectontwikkelaar namelijk de grond van de hele wijk te kopen, dan bepaald die uiteindelijk ook wat wel en niet mag.
Dat komt echt hoogst zelden voor..... anders zouden alle wegen in zo'n wijk privé bezit zijn.

Er is nagenoeg altijd een deal met de gemeente dat zij de grond eerst in eigendom nemen tegen prijs x, daar dan kavels van doorverkopen aan een projectontwikkelaar tegen een prijs x+ (van het verschil spekken zij de kas en maken het bouwrijp/leggen de (toekomstige) infra aan) en die verkoopt het dan weer door aan 1 of meerdere kopers tegen een prijs x++.

Daarom is het ook verstandig om nu snel bij het kadaster alle gegevens van de kavels op te vragen. Dan is te traceren wie en wanneer je hier een oor heeft aangenaait. Niemand geloven maar zelf de feiten achterhalen want in dit soort situaties zijn vaak de contacten tussen gemeente, projectontwikkelaar en makelaar veel groter dan je denkt. En blijken het allemaal leugenaars te zijn die er beter van worden.

Hopelijk heeft het kadaster alles al verwerkt. De taktiek die helaas ook vaak wordt gebruikt is om transacties niet gelijk volledig te registreren zodat lang onduidelijk blijft hoe schimmig de handel tussen gemeente en projectontwikkelaar is geweest. Dan zie je alleen grove schetsen zonder definitieve kavelnummers van het omliggende perceel zodat het lastig is om de eigenaar en de eerdere verkopen te achterhalen.

Je instelling moet zijn dat het allemaal leugenaars en bedriegers zijn en pas als het zwart op wit staat dat je er enige waarde aan kan hechten.

Vandaag ook weer een mooi voorbeeld van leugens van gemeente en projectontwikkelaar: https://www.nieuwnieuws.n...-idioot-geplaatst-gemaal/

[ Voor 70% gewijzigd door Yowzawood op 06-10-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
[...]

Het verhaal heeft een hele andere wending gekregen

Na mijn zoektocht is gebleken dat de parkeerplaats helemaal niet is geleverd, bij mij niet en bij mijn overige 8 buren ook niet. De projectontwikkelaar geeft aan dat de pp op gemeentegrond staat en dat wij een parkeervergunning krijgen.
Dit snap ik niet helemaal. Je hebt toch zelf bij de notaris de leveringsakte getekend? Dan kan het nu toch geen verassing voor je zijn als dat er toen niet bijgezeten heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Dat is inderdaad een hele bijzondere wending...... dat is wel een hele forse domper.

Ik vrees dat je van de notaris weinig te verwachten hebt. Die passeert gewoon de akte zoals die wordt aangeleverd en die heeft geen enkele verantwoordelijkheid om iets met de commerciële verkoop documentatie te doen.

De makelaar en de projectontwikkelaar (als dat 2 partijen zijn) hebben wel wat uit te leggen. Maar ik verwacht dat je daar uiteindelijk ook niet heel veel gaat halen. Alle verkoop documentatie kent de mooie kreet dat je er geen rechten aan kan ontlenen. Daar is de overeenkomst en het bestek voor.

Maar proberen compensatie of een andere oplossing te krijgen kan natuurlijk nooit kwaad, de informatie was natuurlijk al veel eerder bekend. En het is niet dat de verkoopdocumentatie helemaal niets waard is.

Het is ook wel bijzonder dat de kavels voor het parkeren dan wel eerst een eigen nummer hebben gekregen. Ik zou als een razende naar het kadaster gaan (vooruit online dan) om op te vragen wie nu de eigenaar is van alle perceelnummers en wanneer de transacties hebben plaatsgevonden.

Maar persoonlijk snap ik niet heel goed dat dit je zomaar kan overkomen. Bij zo'n belangrijke aankoop lees je toch de koop/aanneemovereenkomst tot de laatste letter. Als daar alleen iets instaat over het kavel waarop gebouwd gaat worden en niets over de parkeerplaats (en je weet dat die separaat zijn) dan zou dat toch iemand op moeten vallen.

Het is en beetje als dat er blijkbaar over een VVE is gesproken. Maar niemand mist dan documentatie zoals een splitingsakte.....

Maar het zal een enorme domper voor je zijn, sterkte met het vervolg.
toon volledige bericht
Ik heb contact gezocht met de makelaar, die snapt er nu ook niks meer van en meldt dat ze inmiddels contact heeft gezocht met de ontwikkelaar en dat ook de ontwikkelaar heeft bevestigd dat de parkeerplaatsen in eigendom geleverd hadden moeten worden. De bouwer echter (die de grond van de woning aan ons heeft verkocht) beweert dat de grond van de carport gemeentegrond betreft.

De makelaar gaat nu contact opnemen met de notaris om te kijken waar het allemaal fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:15
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Ik heb contact gezocht met de makelaar, die snapt er nu ook niks meer van en meldt dat ze inmiddels contact heeft gezocht met de ontwikkelaar en dat ook de ontwikkelaar heeft bevestigd dat de parkeerplaatsen in eigendom geleverd hadden moeten worden. De bouwer echter (die de grond ten tijde van de verkoop in eigendom had) beweert dat de grond van de carport gemeentegrond betreft.

De makelaar gaat nu contact opnemen met de notaris om te kijken waar het allemaal fout is gegaan.
Oei...! Dat is een behoorlijke fout. Eigen parkeerplaats of juist niet, daar betaal je namelijk wel voor.

Succes!

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
Maverick schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Je hebt toch zelf bij de notaris de leveringsakte getekend? Dan kan het nu toch geen verassing voor je zijn als dat er toen niet bijgezeten heeft :?
Het is zo gegaan:
Ik aan notaris: waarom staat de parkeerplaats niet in de akte genoemd?
Notaris: Verwijzend naar koopakte; Deze is gekoppeld aan je woning, in de koopakte wordt een verwijzing gemaakt naar de situatietekening. Op de situatietekening is zowel je woning als je parkeerplaats met bouwnummer XX aangeduid. Dus je krijgt zowel de woning als de parkeerplaats in eigendom geleverd, deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
De Verkoper verkoopt aan de Koper, die koopt van de Verkoper:
een perceel/de percelen grond bestemd tot bouwterrein gelegen in het Project, ter grootte van circa m² overeenkomstig de bij notaris notarissen te Amsterdam: “de Notaris”, gedeponeerde situatietekening

aangeduid met het/de bouwnummer XX gelegen in Zaandam met de – voor zover aanwezig – daarop in aanbouw zijnde opstallen, kadastraal bekend als onder meer gemeente Zaandam sectie L nummer xxxx (gedeeltelijk) (hierna te noemen: “het Verkochte”).
situatietekening:
https://imgshare.io/image/N9Rysx

Maar nu achteraf, blijkt dus dat de pp gewoon een eigen perceelnummer heeft in de kadastrale registers en helemaal niet gekoppeld is aan de woning. Hoe moet ik zoiets vooraf kunnen weten?

Als een notaris met die uitleg komt, ga je er van uit dat het gewoon klopt

[ Voor 9% gewijzigd door assassin85 op 26-10-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:39:
[...]Als een notaris met die uitleg komt, ga je er van uit dat het gewoon klopt
Nee, niemand geloven maar controleren en zaken zwart op wit stellen.

Gewoon nu heel snel bij het kadaster achterhalen op wie zijn naam die percelen van de parkeerplaats staan en dan gelijk naar je rechtsbijstand.

Niet vriendelijk blijven, maar actie ondernemen en mensen juridisch aanspreken als de parkeerplaats niet op jouw naam staat.

Het verhaal klopt anders gewoon niet, je krijgt namelijk van het kadaster ook nog een bevestiging met welke percelen op jouw naam zijn overgeschreven, en dat gebeurt op basis van wat de notaris doorgeeft. En een notaris weet als geen ander dat dit 2 perceelnummers moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 06-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Gewoon nu heel snel bij het kadaster achterhalen op wie zijn naam die percelen van de parkeerplaats staan en dan gelijk naar je rechtsbijstand.

Niet vriendelijk blijven, maar actie ondernemen en mensen juridisch aanspreken als de parkeerplaats niet op jouw naam staat.

Het verhaal klopt anders gewoon niet, je krijgt namelijk van het kadaster ook nog een bevestiging met welke percelen op jouw naam zijn overgeschreven, en dat gebeurt op basis van wat de notaris doorgeeft.
Ik heb inmiddels vanmiddag contact gehad met de rechtsbijstandsverzekering, ze willen eerst afwachten wat de makelaar hierover te verklaren heeft om vervolgens te kijken welke stappen er genomen kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:58:
[...]

Ik heb inmiddels vanmiddag contact gehad met de rechtsbijstandsverzekering, ze willen eerst afwachten wat de makelaar hierover te verklaren heeft om vervolgens te kijken welke stappen er genomen kunnen worden
Heb je van het kadaster nu wel/niet een bevestiging welke perceelnummers op jouw naam staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:00:
[...]

Heb je van het kadaster nu wel/niet een bevestiging welke perceelnummers op jouw naam staan?
Ja, alleen de woning en niet de pp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Is er wel sprake van dat er nog een carport wordt opgeleverd of zijn ze dat ook vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Wolly schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:08:
Is er wel sprake van dat er nog een carport wordt opgeleverd of zijn ze dat ook vergeten?
Tja, de kopersbegeleider zegt dus dat die carport niet aan ons wordt geleverd (omdat het volgens hen op gemeentegrond staat) en dus daarom niet in onze akte voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

Illusion

(the art of)

Maar hoe kan iemand een carport op gemeentegrond bouwen? Dat kan natuurlijk zomaar niet. Dus óf de grond is van iemand, óf de carport staat daar onrechtmatig óf iemand moet de rest van z’n leven erfpacht betalen voor de gemeentegrond onder die carport.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Illusion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:25:
Maar hoe kan iemand een carport op gemeentegrond bouwen? Dat kan natuurlijk zomaar niet. Dus óf de grond is van iemand, óf de carport staat daar onrechtmatig óf iemand moet de rest van z’n leven erfpacht betalen voor de gemeentegrond onder die carport.
Het is heel vreemd, de makelaar en ontwikkelaar zeggen dat de parkeerplaatsen gesplitst zijn en hadden geleverd moeten worden in recht v eigendom aan de kopers. De bouwer zegt dat het gemeentegrond is en dat de kopers een eigen toegewezen pp krijgen met parkeervergunning (kentekenbordje).

Ik weet niet wat de bouwer en gemeente onderling hebben afgesproken? Misschien dat de bouwer een carport gaat bouwen voor de gemeente op dat stuk grond?

[ Voor 10% gewijzigd door assassin85 op 06-10-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat @Yowzawood zegt dus...

Het lijkt erop alsof iemand gewoon die carports over het hoofd heeft gezien en die grond niet gekocht heeft.
En net naargelang hoe lang geleden het is, is er nog een kans om die grond te laten kopen.
Als deze zaak een half jaar loopt, dan voorspel ik dat niemand meer aan die grond kan komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Het verhaal klopt anders gewoon niet, je krijgt namelijk van het kadaster ook nog een bevestiging met welke percelen op jouw naam zijn overgeschreven, en dat gebeurt op basis van wat de notaris doorgeeft. En een notaris weet als geen ander dat dit 2 perceelnummers moeten zijn.
Edit..

[ Voor 26% gewijzigd door assassin85 op 25-08-2021 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Laatst online: 21:23
Goed dat je nu aan de slag bent gegaan met de laadpaal, anders was de oplevering die leuk moet zijn een zuur moment geworden.

Als iedereen aangeeft dat het erbij zit moet jij daar ook vanuit kunnen gaan. Notaris en makelaar zijn deskundigen in deze, op basis van de verkoop brochure mag je ook bepaalde verwachtingen hebben ( bij ons huis waren oorspronkelijk andere schuttingen geleverd dan in de verkoop brochure getekend, op basis van de brochure heeft de aannemer alle schuttingen moeten aanpassen).

Op basis van jouw verhaal zou ik samen met de buren en de rechtsbijstand optrekken. Voor mij lijkt het heel simpel: Voor de prijs die jij betaald hebt heb je bepaalde verwachtingen, daar moet aan voldaan worden, of de prijs moet aangepast worden en je moet de optie krijgen om ervan af te zien.

(Mogelijk kunnen ook buren hun rechtsbijstand en of vereniging eigen huis raadplegen. Indien de vraag van meerdere kanten komt voelen de ontwikkelaar en aannemer mogelijk meer druk. Ook weet een rechtsbijstandverzekering niet alles, meerdere kan dus beter zijn.)

[ Voor 14% gewijzigd door peter13579 op 06-10-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
peter13579 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:58:
Goed dat je nu aan de slag bent gegaan met de laadpaal, anders was de oplevering die leuk moet zijn een zuur moment geworden.

Als iedereen aangeeft dat het erbij zit moet jij daar ook vanuit kunnen gaan. Notaris en makelaar zijn deskundigen in deze, op basis van de verkoop brochure mag je ook bepaalde verwachtingen hebben ( bij ons huis waren oorspronkelijk andere schuttingen geleverd dan in de verkoop brochure getekend, op basis van de brochure heeft de aannemer alle schuttingen moeten aanpassen).

Op basis van jouw verhaal zou ik samen met de buren en de rechtsbijstand optrekken. Voor mij lijkt het heel simpel: Voor de prijs die jij betaald hebt heb je bepaalde verwachtingen, daar moet aan voldaan worden, of de prijs moet aangepast worden en je moet de optie krijgen om ervan af te zien.

(Mogelijk kunnen ook buren hun rechtsbijstand en of vereniging eigen huis raadplegen. Indien de vraag van meerdere kanten komt voelen de ontwikkelaar en aannemer mogelijk meer druk. Ook weet een rechtsbijstandverzekering niet alles, meerdere kan dus beter zijn.)
We zijn idd allemaal bezig met het verhaal aanhangig te maken bij de rechtsbijstand nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Inmiddels heb ik de eigendomsinformatie opgevraagd.

Stichting Bewaarder Gouwpark is de eigenaar van de grond van de parkeerplaats sinds 31 okt 2017. Dat is een stichting waarvan zowel de ontwikkelaar als de bouwer de aandelen in eigendom hebben. De Gemeente is hier dus geen partij in als ik het zo mag stellen
Op zich mooi. Dit vereenvoudigt levering. Immers is het indirect in bezit van de partij die moet leveren.

Ook mooi dat de koopovereenkomst duidelijk het huisnummer benoemt en er een tekening is met dat nummer.

Een stichting heeft overigens geen aandeelhouders. Wel bestuurders en statuten.

Lijkt me dat als je de bouwer confronteert met de feiten dat deze het zonder veel verder gedoe regelt. Het heeft immers geen wezenlijk belang om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Rukapul schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Op zich mooi. Dit vereenvoudigt levering. Immers is het indirect in bezit van de partij die moet leveren.

Ook mooi dat de koopovereenkomst duidelijk het huisnummer benoemt en er een tekening is met dat nummer.

Een stichting heeft overigens geen aandeelhouders. Wel bestuurders en statuten.

Lijkt me dat als je de bouwer confronteert met de feiten dat deze het zonder veel verder gedoe regelt. Het heeft immers geen wezenlijk belang om dat niet te doen.
Je hebt gelijk, bestuurders had het moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Goed dat je stappen hebt gezet en naar de eigenaar hebt gezocht....

Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden, zowel vanuit de bouwer maar ook dat jullie er als kopers nu pas mee komen. Maar laten we wellicht even van het beste scenario uitgaan (hoewel dat in de bouwwereld zelden van toepassing is).

De verschillende perceelnummers van jullie beoogde parkeerplaatsen lijken toch wel een betekenis te hebben. Als de grond van de gemeente zou zijn dan had splitsing ervan in meerdere nummers niet veel toegevoegde waarde. Met een beoogd gezamenlijk eigendom en een splitsingsakte mogelijk wel.

Als ik even snel google op de huidige eigenaar dan zie ik dat er recent (10/08/2020) op dat adres ook een VVE Parkeerhof Gouwpark - Albert Huismanpad 148-170 (even nrs) is ingeschreven. Als jullie dat zijn dan lijkt de intentie er te zijn om daar iets mee te gaan doen.

Als dat echt zo zou zijn dan zou ik het wel een enorme miscommunicatie vinden en ook wel ongebruikelijk dat niet gelijk bij het tekenen van de aktes jullie hiervan op de hoogte zijn gebracht. En eigenlijk ook dat de eigendomsoverdracht had plaatsgevonden. Je hebt neem ik aan wel de volledige (!) grondprijs al betaald?

Maar ik zou zeker vanaf nu alles goed documenteren en via de rechtsbijstand laten lopen. En dat is inclusief al je contacten met de rechtsbijstand trouwens. Overal kan het fout gaan.

Maar snelle duidelijkheid en goede antwoorden van de projectontwikkelaar lijkt wel het minste.

[ Voor 3% gewijzigd door Yowzawood op 06-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Yowzawood schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:35:

Als ik even snel google op de huidige eigenaar dan zie ik dat er recent (10/08/2020) op dat adres ook een VVE Parkeerhof Gouwpark - Albert Huismanpad 148-170 (even nrs) is ingeschreven. Als jullie dat zijn dan lijkt de intentie er te zijn om daar iets mee te gaan doen.
Nee, die had ik ook gezien idd, dat is de vve die straks het parkeerhof van de blokken naast en tegenover ons zal beheren.

Onze parkeerplaatsen staan daar los van.

Ik ken één vd kopers uit die blokken persoonlijk. De kopers van de woningen in die blokken hebben het recht v eigendom van de percelen van hun parkeerplaatsen (middels een splitsingsakte) overigens wel gekregen via de notaris (wij dus niet).

Wij hebben idd wel al de volledige grondprijs betaald.

Bedankt voor alle tips trouwens

[ Voor 5% gewijzigd door assassin85 op 06-10-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Ik ken één vd kopers uit die blokken persoonlijk. De kopers van de woningen in die blokken hebben het recht v eigendom van de percelen van hun parkeerplaatsen (middels een splitsingsakte) overigens wel gekregen via de notaris (wij dus niet).
Ik zou heel goed opletten wat je wanneer nu daadwerkelijk zegt...

Hierboven zeg je dat je het niet van de notaris hebt gehad, terwijl je eerder zei dat je het wel van de notaris had gehad :
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:39:
[...]

Het is zo gegaan:
Ik aan notaris: waarom staat de parkeerplaats niet in de akte genoemd?
Notaris: Verwijzend naar koopakte; Deze is gekoppeld aan je woning, in de koopakte wordt een verwijzing gemaakt naar de situatietekening. Op de situatietekening is zowel je woning als je parkeerplaats met bouwnummer 36 aangeduid. Dus je krijgt zowel de woning als de parkeerplaats in eigendom geleverd, deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Ik zou goed nadenken welk pad je wilt volgen, want als je het niet van de notaris hebt gehad (en je accepteert dat) dan heb je het simpelweg niet gekocht en is het simpelweg niet van jou.

Heldere en eenduidige communicatie zijn heel belangrijk bij dit soort trajecten (anders worden het jaren durende gevechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 19:54
Als ik op de website van het project kijk is het stuk wat jouw parkeerplaats/ carport zou zijn een grijs vak zonder enige aanduiding....
https://www.gouwpark.nl/woningen/fase1/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FNfXKkzzMvEmoRTaAjmMW7ZOu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fayIU9c2pIKveFJX1MfOERRt.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
In de brochure staat dat er een “eigen parkeerplek per woning” is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXbcfpQR7OSa5hm7opryJlfvrw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfH7nOeqcJYBBtfpE50zJvQ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Guusz op 06-10-2020 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
Gomez12 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:28:
[...]

Ik zou heel goed opletten wat je wanneer nu daadwerkelijk zegt...

Hierboven zeg je dat je het niet van de notaris hebt gehad, terwijl je eerder zei dat je het wel van de notaris had gehad :

[...]

Ik zou goed nadenken welk pad je wilt volgen, want als je het niet van de notaris hebt gehad (en je accepteert dat) dan heb je het simpelweg niet gekocht en is het simpelweg niet van jou.

Heldere en eenduidige communicatie zijn heel belangrijk bij dit soort trajecten (anders worden het jaren durende gevechten)
Wat bedoel je precies? Ik zeg dat wij het recht van eigendom van de pp's niet hebben gekregen maar de blokken naast ons wel

Die conversatie met de notaris die ik daarboven heb toegelicht vond plaats tijdens het transport, achteraf bleek dat dat dus niet klopte en dat de pp's toch wél apart gesplitst zijn in afzonderlijke percelen die níet aan ons in recht v eigendom geleverd zijn

[ Voor 6% gewijzigd door assassin85 op 06-10-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Guusz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:28:
Als ik op de website van het project kijk is het stuk wat jouw parkeerplaats/ carport zou zijn een grijs vak zonder enige aanduiding....
https://www.gouwpark.nl/woningen/fase1/
[Afbeelding]

Edit:
In de brochure staat dat er een “eigen parkeerplek per woning” is
[Afbeelding]
klik op een vd bouwnrs, downloads en dan de situatietekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Tja, ik kan daar eerlijk gezegd niet echt wijs uit worden... Ik snap vanuit jouw situatie gezien wat jij zegt, maar ik vind het bijv een heel aparte tekening als ik dan ga kijken waar nr 28 is en waar die moet parkeren...

En nr 1/13 die hebben dan weer geen parkeerplek oid?

En nr 38 is dat nu een publieke plek (want geen nr erbij) of niet?
En 39/55 lijkt 2 parkeerplaatsen te hebben, terwijl 104 maar geen auto moet hebben ofzo?

Alleen wat wel voor jou spreekt is dat rond jullie overdekte parkeerplaatsen er ook weer stippellijntjes lopen, oftewel perceelgrenzen volgens de legenda.

Maar of ik mis hier iets, of ik zie een groot tekort aan openbare parkeerplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51

Illusion

(the art of)

Op de situatietekening "verkoopcontracttekening 1 okt 2019" staan de parkeervakken met nummers 29-37 op één gezamenlijk terrein. Er is daar géén onderlinge perceelgrens.

Het terrein voor parkeren van bouwnummer 17 t/m 28 en 56 t/m75 is óók niet gesplitst (één groot kavel) maar daarvoor is dus een splitsingsakte 'Splitsing parkeerhof in appartementsrechten" opgezet met een VVE.

Wat daarbij opvalt is dat dat laatste hof überhaupt geen ingetekende perceelgrens krijgt. Het behoort tot de openbare ruimte. Terwijl het stuk 29-37 een eigen perceel is.

Alle andere kavels hebben dan weer een parkeerplek bunnen hun eigen perceel. Wat een chaos.

[ Voor 7% gewijzigd door Illusion op 06-10-2020 23:13 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
Illusion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:10:
Op de situatietekening "verkoopcontracttekening 1 okt 2019" staan de parkeervakken met nummers 29-37 op één gezamenlijk terrein. Er is daar géén onderlinge perceelgrens.

Het terrein voor parkeren van bouwnummer 17 t/m 28 en 56 t/m75 is óók niet gesplitst (één groot kavel) maar daarvoor is dus een splitsingsakte 'Splitsing parkeerhof in appartementsrechten" opgezet met een VVE.

Wat daarbij opvalt is dat dat laatste hof überhaupt geen ingetekende perceelgrens krijgt. Het behoort tot de openbare ruimte. Terwijl het stuk 29-37 een eigen perceel is.

Alle andere kavels hebben dan weer een parkeerplek bunnen hun eigen perceel. Wat een chaos.
Dat is ook een vd verrassende dingen in dit verhaal, bij de verkoop werd aangegeven dat de parkeerplaatsen van 17 tm 28 geen eigendom zouden worden, en die van ons (29-37) wel, was ook een vd redenen dat onze voorkeur uitging naar een woning in het blok 29-37. Achteraf is er voor hun parkeerplaatsen een splitsingsakte opgemaakt en voor die van ons niet. Getuige ook de reactie van de makelaar en ontwikkelaar zijn er volgens mij flinke fouten gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door assassin85 op 07-10-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
assassin85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Zo dan, ik dacht dat van het gas af goedkoper zou moeten worden. Bijna €500 per jaar aan vastrecht :X
Dan heb je nog geen eenheden afgenomen...

Maar terug op het parkeerprobleem, de situatie tekening geeft idd aan dat het de plekken van de TS zijn.
Maar het merendeel van de woningen krijgt 2 plekken, een paar 1 plek, maar kavels 13 t/m 28 en 108 t/m 114 hebben sowieso een probleempje met parkeren :+

Niet echt over nagedacht lijkt het.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
BlakHawk schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Zo dan, ik dacht dat van het gas af goedkoper zou moeten worden. Bijna €500 per jaar aan vastrecht :X
Dan heb je nog geen eenheden afgenomen...

Maar terug op het parkeerprobleem, de situatie tekening geeft idd aan dat het de plekken van de TS zijn.
Maar het merendeel van de woningen krijgt 2 plekken, een paar 1 plek, maar kavels 13 t/m 28 en 108 t/m 114 hebben sowieso een probleempje met parkeren :+

Niet echt over nagedacht lijkt het.
13-28 en 108-114 hebben de woningen gekocht in de wetenschap dat ze geen pp zouden krijgen, zij kunnen een parkeervergunning aanvragen

De woningen die 2 pp's krijgen zijn de herenhuizen (carport onder hun terras op eigen grond) en de 2onder1 kap woningen
Pagina: 1 2 Laatste