If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Vraag
Alle reacties
Sorry, vergeten te melden, ook al geprobeerd.99ruud99 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:38:
In teams een andere microfoon selecteren. Soms lost dat het al op.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Is de microfoon geselecteerd als standaard communicatie apparaat in windows.Mad-Matt schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Sorry, vergeten te melden, ook al geprobeerd.
Dat is in principe geen normale instelling, toch? Dan heb je misschien vlak voor je vakantie iets veranderd zoals in dit topic waardoor Teams er niet meer correct mee om gaat ofzo.Mad-Matt schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:31:
... en ik hoor mezelf ook in m'n headset.
[ Voor 12% gewijzigd door Patrick_6369 op 05-10-2020 15:59 . Reden: opmaak ]
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Start > Settings > zoek naar: "Microphone Privacy Settings" > Enable: Allow apps to access your microphone
Eventueel kijken of Teams in de lijst er onder staat en aanzetten.
Mijn vrouw blijft ook con-ti-nu tegen headset problemen lopen. Omdat ik al een legio aan opties heb geprobeert (zoals ook hierboven beschreven) zou ik jou topic graag willen aanvullen met een vraag vanuit onze situatie.
Voorheen een Dell XPS 13 9350 met een Beoplay H9i (B&O) via bluetooth en apart een JBL T110 in-ear headset via jack als backup of voor bepaalde meetings.
Het Beoplay was echt een drama! Want Windows/Dell software bleef het apparaat niet volledig ondersteunen.
Met name de microfoon. Telkens werd terug gevallen op de microfoon in de laptop zelf.
Mijn conclusie was dat de bluetooth controller gewoon niet geschikt was icm deze headset.
Nu heeft ze de Dell XPS 13 9300 (nieuwe generatie) met dezelfde randapparatuur en nu werkt de Beoplay gewoon zoals het zou moeten! Let wel, geen Dell software geinstalleerd.
Echter werkt haar JBL headset niet in Teams. De microfoon blijft (ondanks dat deze wordt aangegeven "Realtek audio") niet werken in Teams.
Heeft een van jullie toch nog andere ideeën in hoe je dit zou kunnen de buggen?
Het voelt zo ouderwets dat je met gekruiste vingers maar moet hopen dat je voor een belangrijke call of sollicitatie, je headset werkt.
p.s: ik ben nog aan het onderzoeken, dus zal later nog meer bevindingen toevoegen.
Ik hoop dat in de tussentijd mensen nog ideeen of ervaringen hebben.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Nee, nog steeds geen oplossing, Windows registreert geluid, maar blijft aangeven dat microfoon niet werkt.RoelZ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:27:
@Mad-Matt is je probleem inmiddels verholpen? Zo ja, wat heeft jou geholpen?
Mijn vrouw blijft ook con-ti-nu tegen headset problemen lopen. Omdat ik al een legio aan opties heb geprobeert (zoals ook hierboven beschreven) zou ik jou topic graag willen aanvullen met een vraag vanuit onze situatie.
Voorheen een Dell XPS 13 9350 met een Beoplay H9i (B&O) via bluetooth en apart een JBL T110 in-ear headset via jack als backup of voor bepaalde meetings.
Het Beoplay was echt een drama! Want Windows/Dell software bleef het apparaat niet volledig ondersteunen.
Met name de microfoon. Telkens werd terug gevallen op de microfoon in de laptop zelf.
Mijn conclusie was dat de bluetooth controller gewoon niet geschikt was icm deze headset.
Nu heeft ze de Dell XPS 13 9300 (nieuwe generatie) met dezelfde randapparatuur en nu werkt de Beoplay gewoon zoals het zou moeten! Let wel, geen Dell software geinstalleerd.
Echter werkt haar JBL headset niet in Teams. De microfoon blijft (ondanks dat deze wordt aangegeven "Realtek audio") niet werken in Teams.
Heeft een van jullie toch nog andere ideeën in hoe je dit zou kunnen de buggen?
Het voelt zo ouderwets dat je met gekruiste vingers maar moet hopen dat je voor een belangrijke call of sollicitatie, je headset werkt.
p.s: ik ben nog aan het onderzoeken, dus zal later nog meer bevindingen toevoegen.
Ik hoop dat in de tussentijd mensen nog ideeen of ervaringen hebben.
Enorm irritant.
Windows geeft dit aan, zoals je ziet herkent hij mijn microfoon, registreert het geluid, maar er staat wel bij "probleem oplossen". Vervolgens komt daar bij te staan "probleem kan niet vastgesteld worden" en einde oefening.
Bij privacy heb ik bij alles microfoon toegestaan, dus ik ben ten einde raad.
(Heel raar dat hij het van de een op andere dag niet meer doet)
Voice recorder en andere software werken wel?
Oude controlpanel en dan Sound options tonen je device ook?
Ook instellingen bekeken bij Teams neem ik aan?
/testcall geprobeerd?
Heb je ook webapp geprobeerd van Teams?
[ Voor 8% gewijzigd door RoelZ op 16-10-2020 11:54 ]
- Creating more joy for people who interact with our digital world
voicerecorder werkt wel, maar Zoom via Chrome werkt ook niet. Teams zowel via de browser als via het programma geen succes.RoelZ schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:53:
Het is dus echt puur Teams die jouw mic niet registreert?
Voice recorder en andere software werken wel?
Oude controlpanel en dan Sound options tonen je device ook?
Ook instellingen bekeken bij Teams neem ik aan?
/testcall geprobeerd?
Heb je ook webapp geprobeerd van Teams?
En testcall ook geprobeerd, geeft ook aan geen microfoon
Ga naar apparaatbeheer, deinstalleer het audioapparaat, herstart de PC.
Geef windows een momentje om de drivers weer te installeren.