Opgelicht v&a

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramspawn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 00:27
Beste,

Ik heb het vermoeden dat ik ben opgelicht door gebruiker:
Ik heb een 1070ti gekocht en zijn overeen gekomen met 160€ incl verzending (goedkoop, maar niet te goedkoop voor een blower card). Anyway, het is nou eenmaal zo.

De gebruiker heeft netjes een pakketje online aangemeld, en ook binnen gekregen. Maar er zit een Voor mij onbekend printplaatje in maar geen grafische kaart. Nog even de track and trace nagekeken en deze kwam overeen.

Nu reageert de gebruiker niet meer op mijn berichten. Wat kan ik doen? Tweakers hebben jullie iets van gegevens?

Mvg
Bram

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 02-10-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
ik zou de man ook even de tijd geven om te reageren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 19:15
How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Lijkt op een (stepper/servo) motor controller boardje / arduino oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou alle gegevens even weghalen, complete T&T, adresgegevens...
Tevens reageert de gebruiker niet meer zeg je, maar moet dat in een kleine vijf uur?

Het klinkt wat gek, maar het kan net zo goed een foutje zijn... Even afwachten?
PS. als je T&T had staat daar ook gewicht bij toch, viel dat niet op qua laag gewicht?

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 02-10-2020 19:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
n9iels schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:56:
ik zou de man ook even de tijd geven om te reageren....
Tja, 99% zeker dat dit oplichting is. Iemand met 0 reviews, en je krijgt een printplaat. Is heus geen foutje. Maar goed, verkoper kan toch nog gewoon reageren? TS wil alleen info winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Om 15:13 vandaag een DM dat de zending niet goed is, om 19:53 een opgelicht topic starten?

Je geeft de tegenpartij wel alle tijd om te reageren zo, einde week, weekend, happy, vrij & even relaxen!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:03:
Om 15:13 vandaag een DM dat de zending niet goed is, om 19:53 een opgelicht topic starten?

Je geeft de tegenpartij wel alle tijd om te reageren zo, einde week, weekend, happy, vrij & even relaxen!
Het gaat hier wel om een nieuw(niet nieuw zie ik nu)/leeg account dat "per ongeluk" een goedkoop bordje stuurt?
Lijkt me dat alle alarmbellen hier af horen te gaan. Hier mag wel even naar gekeken worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

Tazzios

..

waarom als oplichter een pakket opsturen? kost geld en tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

fm77 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Het gaat hier wel om een nieuw/leeg account dat "per ongeluk" een goedkoop bordje stuurt?
Lijkt me dat alle alarmbellen hier af horen te gaan. Hier mag wel even naar gekeken worden.
Dus omdat iemand "nieuw" is en dus geen "sterren respect" is het automatisch oplichting als iemand 5 uur niet reageert? Iedereen die "nieuw" is wantrouw jij dus?

Wantrouw je dan ook de review door/ van proda in https://tweakers.net/aanbod/rating/836812/ ondanks dat die bijna 200 advertenties succesvol heeft afgerond?

Het is overigens niet de eerste en vast niet de laatste keer dat dit soort users & topics oppoppen; vorige keer was het 10 tegen 1 want opgelicht. Het eerste wat ik toen zei "zal wel gehackt" zijn. Nee, niemand met me eens. Puntje bij paaltje, toch wel.

Ik quote even en wie de schoen past, trekke 'm aan:
Volgende keer eerst alle feiten nalopen voordat je iemand vals beschuldigd

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2020 20:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramspawn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 00:27
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Dus omdat iemand "nieuw" is en dus geen "sterren respect" is het automatisch oplichting als iemand 5 uur niet reageert? Iedereen die "nieuw" is wantrouw jij dus?

Het is overigens niet de eerste en vast niet de laatste keer dat dit soort users & topics oppoppen; vorige keer was het 10 tegen 1 want opgelicht. Het eerste wat ik toen zei "zal wel gehackt" zijn. Nee, niemand met me eens. Puntje bij paaltje, toch wel.

Ik quote even en wie de schoen past, trekke 'm aan:

[...]
De titel had ik misschien anders moeten vernoemen maar in mijn bericht zet ik ook dat ik het vermoeden heb dat ik ben opgelicht. Of ik nu 5 uur wacht of het hele weekend, het zit me toch dwars en wou het delen, en vooral zien hoe andere mensen hierover denken en eventueel tips hebben.

We weten allemaal hoe dit overkomt. Print plaatje opsturen onder t mom dat er toch een pakket is uitgestuurd. Zijn woord tegen het mijne mocht er een onderzoek komen.

Ik kan niet bewijzen dat ik toch een videokaart zou hebben ontvangen, net als hij niet kan aangeven wat ie daadwerkelijk in het pakket heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht een beetje voorbarig om iemand na 5 uur radiostiltje direct van oplichting beschuldigen? Je zou ondertussen beter moeten weten dat je dit gewoon even via DM met de V&A admins kan bespreken.

Update: even graven levert op dat het hier inderdaad een oplichter betreft. De persoon is nu van Tweakers verbannen.

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 02-10-2020 20:46 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.