Trouwfilm overzetten via LG tv opname

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasasx
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-06-2023
Mijn vraag
...Wie weet raad??

We hebben onze trouwfilm (vhs video) via AV aansluiting afgespeeld op een LG tv en met die tv meteen opgenomen op stickie. (Stickie in de tv dus) Als we het bestand van het stickie weer afspelen via de tv dan lukt dat prima op dezelfde tv. Maar........ als het stickie ergens anders in gestopt wordt kan ik het bestand niet afspelen op mij laptop. Dus is die zo ook niet te converteren als dat eventueel mogelijk is. Ik zou graag mijn film bewerken en daarna bewaren als MP4 of zo. Het bestand wat op het stickie staat bestaat uit alleen nullen met een paar letters. Zie hieronder. Dat herhaalt steeds met oplopend cijfer. 2,3,4,5. Etc.

00000001DIF
00000001PIF
000000010000000aIDX
000000010000000aSTR
000000010000000aTHM

En daar kan ik niks mee.

Wat doe ik fout? Wat zou een oplossing kunnen zijn? Of kun je het bestand dat LG tv gebruikt aanpassen? Ik denk dat het een beveiliging is tegen kopieeren, maar mijn eigen film mag ik toch wel op stickie zetten?!

Wie heeft een idee?

Alvast heel erg bedankt voor hulp.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Op een Poolse site vond ik dit....

_--------------------

Miraski!
Ik speel oude VHS-banden af ​​op de LG TV en neem ze op een externe schijf op. Helaas hebben deze opnames een aantal vreemde formaten - weet u hoe u ze kunt converteren naar een computer? Er is geen internet over dit onderwerp ...

@pharmaceut: een of andere Chinese decoder nam normaal op op .avi, maar de nc + decoder nam al op in zijn eigen formaat, bovendien was hij zo gecodeerd dat alleen deze ene decoder het kan afspelen. Misschien is het hier ook vergelijkbaar

farmacie 1 jaar 4 maanden geleden 0
@seeksoul: Na het opnemen ontvangt het de map "LG Smart TV", daarin "lg_dvr", en er zijn bestanden zoals:
00000001DIF
00000001PIF
000000010000000aIDX
000000010000000aSTR
000000010000000aTHM

Blijkbaar staat er een film in deze STR, maar ik weet niet hoe ik daar moet komen

het ergste is dat ik het ooit, 3-4 jaar geleden, heb verloren -_- maar ik weet niet meer hoe ik het deed ...

seeksoul 1 jaar 4 maanden geleden 0
@pharmaceut: https://www.quora.com/How...o-to-a-mkv-avi-MP4-format

iets van deze thread misschien?

https://forum.videohelp.c...r-reverse-engeneering-%29

@seeksoul: de eerste ziet eruit als willekeurig geüploade programma's voor reclame; P hebben beide al gezien, geprobeerd en ass

mateusza 1 jaar 4 maanden geleden + 1
@farmaceut: Neem een ​​kort voorbeeld op en upload de bestanden ergens zodat we ze kunnen downloaden en proberen te converteren.

------------------

en dat gaf me wat hoop.

[ Voor 82% gewijzigd door Thomasasx op 02-10-2020 18:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vertel eerst eens hoe het bestand op het stickie heet, daar kunnen we wellicht al iets mee.

Edit: gaat je niet lukken zo te zien, de tv versleuteld deze bestanden.
https://www.forum-3dcente...e/index.php/t-570025.html

[ Voor 45% gewijzigd door Microkid op 02-10-2020 17:28 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 22:10
Google vertaling https://pcforum.hu/tudast...elvett-anyag-konvertalasa
Meerdere forums zeggen hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVXTovOwWd78h6NtEyqITZmGW54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3m20SaljncgkfBMaaDZxYRIN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasasx
Mercy. Dank jullie wel voor de supersnelle hulp. Helaas. Ik zou er blij mee geweest zijn als er wel een mogelijkheid was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oftewel, ik zou alsnog even je trouwfilm op een andere manier converteren van VHS-tape naar een wat meer courant formaat / container zoals H.264 MP4 bijvoorbeeld. Echter, dat gaat met extra apparatuur / inzet dus ga er even vanuit dat er geld mee gemoeid is.

Want wat nu als over een jaar je stick kapot gaat of je TV?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2020 17:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 22:10
Informatie over zelf VHS (Video-)banden digitaliseren

Of door een bedrijf laten doen bijv: https://www.certo-certius...tapes-video8-hi8-dvd.html

Voor de goede orde: Ik heb geen ervaring met het bedrijf, was een eerste zoek hit.

[ Voor 59% gewijzigd door Zap_pa op 02-10-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasasx
Ik heb er ook al aangedacht om het te laten doen, maar als dit gelukt zou zijn had ik nog meer oude videobanden willen omzetten. Een soort van uitdaging om er achter te komen wat er mogelijk is, dus. Maar iedereen bedankt voor het meedenken.

Ook had ik al lopen nadenken m.b.t. aanschaf van :

Elgato EyeTV Hybrid DVB-T, DVB-C TV-stick Met DVB-T antenne, Met afstandsbediening,

Dat is volgens mij, een stick waaraan via een av ingang antenneplug de video afgespeeld wordt. Afspelen via pc en dan op de pc of laptop opnemen en klaar is Kees. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Thomasasx op 02-10-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Thomasasx schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:18:
Elgato EyeTV Hybrid DVB-T, DVB-C TV-stick Met DVB-T antenne, Met afstandsbediening,
Dat is een TV tuner. Daar kan je geen videoband mee omzetten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat bijv. pricewatch: LogiLink Audio + Video Grabber USB 2.0 meer kans van slagen geeft

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnicron1
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 12:43
Bestaande opname gewoon afspelen op je lg TV, en dan via de Hdmi/out streamen naar een opname apparaat. dat kan al dmv een standaard HDMI naar een mini HDMi audio video grabber, of andere( dat is trouwens beter ) mbv een camera. je kan nl ook opnemen via HDMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@Omnicron1 let even op de leeftijd van een topic. 2 jaar na dato reageren heeft weinig zin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.