Beginner setup kopen - PC of PS5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637597

Topicstarter
Beste,

Aangezien ik door mijn zelfstandige activiteit niet meer actief kan gamen (shooters vooral) zou ik me graag verdiepen in de SIM racing. Ben een autofanaat, rij zelf met een A35AMG met 380pk.

Ik zat te denken om te beginnen met SIM racing voor als ik eens een uurtje of 2 over heb of lekker op zondag.

Nu mijn vraag is:

PC of PS (met de PS5 die eraan komt)

PS5: makkelijk aan te sluiten, spel kopen en stuur-pedalenset
PC: Ik kan zelf PC's bouwen maar wat zijn goeie specs voor SIM? Moet je dan echt naar high end gaan? Wil zeker genoeg fps
PC: VR of 2-3 schermen setup?

Op wat is de multiplayer het leukst? Haat single player dus zou echt wel amusement willen tegen andere online spelers.

Dacht aan begin met playseats challenge en een G29 logitech of zijn er betere dingen om met te starten?

Ik hoor het graag en wil jullie alvast bedanken voor de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Denk dat de belangrijkste afweging die je moet maken voor het platform is.

Wil je pure simulatie of wil je sim-cade.

Daarmee wil ik zeggen dat het aanbod pure race simulaties veel groter is op de PC dan op consoles. Ik heb het dan over titels als:
  • iRacing
  • Automobilista(1/2)
  • Assetto Corsa (Competizione)
  • rFactor 2
Op consoles zijn genoeg race titels verkrijgbaar maar die zijn over het algemeen leunen die iets meer naar het toegankelijke. (Gran Turismo, Forza etc) Uitzondering hierop is Assetto Corsa Competizione die is er ook voor de PS4.

En ander ding wat je mogelijk kan beperken is het aantal input devices wat je kan gebruiken op de consoles. De PC kan zo'n beetje alles slikken met een USB poort. Waar de Playstation (of Xbox) officieel ondersteuning moet hebben voor device.

Kies je voor de standaard consumenten spullen van Logitech, Thrustmaster en Fanatec die werken prima ook op de consoles. Maar mocht je in de toekomst willen upgraden naar meer high-end gear heb je op de PC simpelweg meer keuze. Anders ben je gelimiteerd aan Fanatec voor high-end spullen (waar niks mis mee is overigens)

Tot slot VR en meedere schermen ondersteuning is heel minimaal of niet aanwezig op de consoles uiteraard op de PC heb je hier geen beperking op.

Maar goed ik heb het nu misschien wel beetje over toekomst muziek. Stel je zet je eerste stappen in de sim-race wereld dan zit je voorlopig prima met een Logitech G29 of Thrustmaster T300 bijv. Zo is bijna elke sim-racer begonnen. (Ik ook)

Wat betreft multiplayer ook hier hangt het vanaf wat je zoekt in multiplayer. Wil je competitief rijden, waar het racen erg serieus genomen wordt. Of mag het van je wat losser zijn.

iRacing / rFactor en Assetto Corsa (Comopetitzione) hebben een vrij serieuze community als het gaat om simracen.

F1 2020 bijv kan soms wat rommeliger zijn in public lobby's.
Gran Turismo Sport is al wat serieuzer.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Otherside schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:22:
Denk dat de belangrijkste afweging die je moet maken voor het platform is.

Wil je pure simulatie of wil je sim-cade.

Daarmee wil ik zeggen dat het aanbod pure race simulaties veel groter is op de PC dan op consoles. Ik heb het dan over titels als:
  • iRacing
  • Automobilista(1/2)
  • Assetto Corsa (Competizione)
  • rFactor 2
Op consoles zijn genoeg race titels verkrijgbaar maar die zijn over het algemeen leunen die iets meer naar het toegankelijke. (Gran Turismo, Forza etc) Uitzondering hierop is Assetto Corsa Competizione die is er ook voor de PS4.

En ander ding wat je mogelijk kan beperken is het aantal input devices wat je kan gebruiken op de consoles. De PC kan zo'n beetje alles slikken met een USB poort. Waar de Playstation (of Xbox) officieel ondersteuning moet hebben voor device.

Kies je voor de standaard consumenten spullen van Logitech, Thrustmaster en Fanatec die werken prima ook op de consoles. Maar mocht je in de toekomst willen upgraden naar meer high-end gear heb je op de PC simpelweg meer keuze. Anders ben je gelimiteerd aan Fanatec voor high-end spullen (waar niks mis mee is overigens)

Tot slot VR en meedere schermen ondersteuning is heel minimaal of niet aanwezig op de consoles uiteraard op de PC heb je hier geen beperking op.

Maar goed ik heb het nu misschien wel beetje over toekomst muziek. Stel je zet je eerste stappen in de sim-race wereld dan zit je voorlopig prima met een Logitech G29 of Thrustmaster T300 bijv. Zo is bijna elke sim-racer begonnen. (Ik ook)

Wat betreft multiplayer ook hier hangt het vanaf wat je zoekt in multiplayer. Wil je competitief rijden, waar het racen erg serieus genomen wordt. Of mag het van je wat losser zijn.

iRacing / rFactor en Assetto Corsa (Comopetitzione) hebben een vrij serieuze community als het gaat om simracen.

F1 2020 bijv kan soms wat rommeliger zijn in public lobby's.
Gran Turismo Sport is al wat serieuzer.
toon volledige bericht
Bedankt voor al je informatie!

Ik zit zelf ook sowieso te denken aan PC en dan aan AC uiteraard multiplayer. Ik ben een beetje een PS hater (vanwege de specs en fps).

Een PC Setup van 2000€ (i9 - 2080gtx of nu zelfs de 3070) zou opzich genoeg moeten zijn om zeer smooth AC enzo te spelen?

Zou inderdaad beginnen met een G92 en een Playseat Challenge of misschien nog iets duurder en kwalitatiever.

De community is inderdaad veel leuker had ik al gelezen via PC en wil na een tijdje idd ook wel serieus (amateur) races meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
Ga eerst bedenken wat je ongeveer wil uitgeven. Tofste is een fanatec stuur met heusinkveld pedalen, bewegende stoel met hydrauliek en een vr bril.

Maar dat is duurder dan je wil waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Als het je gaat om het multiplayer racen, dan staat er 1 titel ver boven de rest, dat is iRacing. Andere titels zijn beter in FFB / bandenmodel (rFactor / AMS / Raceroom) of als je heel erg fan bent van GT kampioenschappen, dan is de wereld van ACC iets waar je je weg in wilt vinden.

Geen enkele racesim is slecht, maar ze hebben allemaal hun sterke punten t.o.v. elkaar. Natuurlijk kan je alles een keer proberen, maar ik zou in het begin aanraden om je te focussen bij 1 titel als je een beetje competitief wilt gaan racen.
De verschillende titels hebben hier allemaal hun eigen topic, dus een community om mee te racen is zo gevonden.

Qua hardware; zoals de heren hierboven zeggen, afhankelijk van je budget kan je het zo gek maken als je wilt. (dit geldt trouwens ook voor de software kant :9 )

Om even in perspectief te zetten, mijn uitgaven sinds januari '20;
- 2e hands rig; Rseat RS1 - Fanatec CSW2.5 - Heusinkveld sprints - Fanatec F1 v2 stuur - Samsung 49" ultrawide (2300€)
- Februari; Rseat verkocht & simlab GT1 evo gekocht + Cupseat (250€)
- April; Game PC gekocht 1600€) - 2070s - 3700x - 16gb geheugen
- Juli; Simucube Sport gekocht + stuur 2e hands (1500€), Fanatec spul verkocht (+650€)
- Augustus; Audi GT3 stuur gekocht (850€)

iRacing tot op heden ben ik daar 600€ aan kwijt geweest, dat is 50€ voor 1 jaar abbo en daarnaast aanschaf van allerlei auto's en banen. Ik ben dus tot op heden zo'n 6000€ kwijt geweest voor alle hardware en software naar wens. Nu is het voornamelijk nog kleine upgrades die ik t.z.t. wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:30:
Ga eerst bedenken wat je ongeveer wil uitgeven. Tofste is een fanatec stuur met heusinkveld pedalen, bewegende stoel met hydrauliek en een vr bril.

Maar dat is duurder dan je wil waarschijnlijk.
Aan welke prijzen zit je hier dan?

Ik zou een pc bouwen voor 2-2,5K en dan ongeveer nog kleine 800 voor de materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Aan welke prijzen zit je hier dan?

Ik zou een pc bouwen voor 2-2,5K en dan ongeveer nog kleine 800 voor de materialen.
Ik zou die balans echt anders leggen. Een 10700k met RTX3070 heb je wel voor 1500-1800. Leuk stuur is al gauw 400-500 euro. Stoel 500. Dan zit je aan hetzelfde bedrag en heb je meer plezier van je geld. Moet je er alleen nog schermen/VR bril bij doen

Wat heb je aan een modervette pc als je op een veredelde campingstoel zit met een matig stuur?

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 02-10-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Ik zou die balans echt anders leggen. Een 10700k met RTX3070 heb je wel voor 1500-1800. Leuk stuur is al gauw 400-500 euro. Stoel 500. Dan zit je aan hetzelfde bedrag en heb je meer plezier van je geld. Moet je er alleen nog schermen/VR bril bij doen

Wat heb je aan een modervette pc als je op een veredelde campingstoel zit met een matig stuur?
Dat klopt zeker!

iRacing ziet mij er idd ook wel top uit.

Met een Logitech G29 ofzo kan ik gewoon plug&play of moet je ook echt settings gaan instellen en dergelijke?
of is zo'n G29 toch niet zo goed om te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

Dat klopt zeker!

iRacing ziet mij er idd ook wel top uit.

Met een Logitech G29 ofzo kan ik gewoon plug&play of moet je ook echt settings gaan instellen en dergelijke?
of is zo'n G29 toch niet zo goed om te beginnen?
Beetje afstellen moet wel als je het goed wil hebben, maar dat is niet super complex. G29 kan je nog wel mee beginnen, maar met jouw budget moet je geen playseat nemen.

V&A aangeboden: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edi...

zulke stoelen kom je regelmatig tegen. Kan je vast voor 500 wel krijgen. 500 voor een Reverb G2 en dan heb je 1500 eu over voor een dikke pc :) Qua stoel ben je dan wel klaar. Enige wat je dan nog hoeft/kan upgraden is een stuur

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 02-10-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Beetje afstellen moet wel als je het goed wil hebben, maar dat is niet super complex. G29 kan je nog wel mee beginnen, maar met jouw budget moet je geen playseat nemen.

V&A aangeboden: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edi...

zulke stoelen kom je regelmatig tegen. Kan je vast voor 500 wel krijgen. 500 voor een Reverb G2 en dan heb je 1500 eu over voor een dikke pc :) Qua stoel ben je dan wel klaar. Enige wat je dan nog hoeft/kan upgraden is een stuur
Dat klinkt idd logisch!

Dan nog de keuze VR of schermen kopen? Gehoord dat VR echt wel leuk is maar niet voor urenlang (ogen - nek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Dat klinkt idd logisch!

Dan nog de keuze VR of schermen kopen? Gehoord dat VR echt wel leuk is maar niet voor urenlang (ogen - nek)
Aan VR zal je moeten wennen, maar de ervaring is wel veel beter. Voor het geld van een VR Bril heb je 1 leuk scherm, dat is toch wat anders dan volledig zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Aan VR zal je moeten wennen, maar de ervaring is wel veel beter. Voor het geld van een VR Bril heb je 1 leuk scherm, dat is toch wat anders dan volledig zicht :)
Dus kort

PC: 2000€
Oculus 600€
Stoel - Stuur - Pedalen 800€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wat voor pc heb je nu?

Zo heel veel pc heb je namelijk niet nodig om te beginnen...koop er vervolgens een Thrustmaster T300 stuurtje bij...en kijk op die manier of het iets is wat je in ieder geval leuk vind..

Lijkt me beter dan gelijk een vermogen uit te geven, wat vervolgens over een half jaar weer te koop staat in de V&A.

Vind je het leuk dan kun je dat uitbouwen, koop er een stel Fanatec pedalen bij...koop een stoel...upgrade je pc... etc etc...

maar begin gewoon eenvoudig...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Dus kort

PC: 2000€
Oculus 600€
Stoel - Stuur - Pedalen 800€
PC kan wel goedkoper, dat kan je voor 1500 euro wel bij elkaar verzamelen.

En stoel, stuur pedalen kan je 2e hands vaak ook goedkoper krijgen, zie die advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Devian schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:49:
Wat voor pc heb je nu?

Zo heel veel pc heb je namelijk niet nodig om te beginnen...koop er vervolgens een Thrustmaster T300 stuurtje bij...en kijk op die manier of het iets is wat je in ieder geval leuk vind..

Lijkt me beter dan gelijk een vermogen uit te geven, wat vervolgens over een half jaar weer te koop staat in de V&A.

Vind je het leuk dan kun je dat uitbouwen, koop er een stel Fanatec pedalen bij...koop een stoel...upgrade je pc... etc etc...

maar begin gewoon eenvoudig...
Ik heb een informatica winkel dus ik heb altijd het zwaarste gehad.
Zou dus nu terug 1 bouwen met leuke specs, altijd beter om wat meer te investeren en langer kan meedraaien.

Zo'n T300 is beter dan een G29?

Dan heb ik enkel nog de VR en een stoel nodig waar deze t300 op kan gezet worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 20:48
T300 of TS-PC met T-LCM pedalen en je hebt een veel leukere set dan de logitech. Het belang van pedalen (vooral de rem) wordt meestal zwaar onderschat....

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat zijn zowat goeie specs voor met een VR te gaan spelen? Kan me voorstellen dat je gewoon stabiel 60 fps moet kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:55:
Wat zijn zowat goeie specs voor met een VR te gaan spelen? Kan me voorstellen dat je gewoon stabiel 60 fps moet kunnen draaien?
5700x met rtx3070 zou genoeg moeten zijn

VR Racing

Daar kan je ook kijken wat mensen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:15:
[...]

5700x met rtx3070 zou genoeg moeten zijn

VR Racing

Daar kan je ook kijken wat mensen draaien
met een i7 8700k en 2070 gtx ofzo ga je het niet redden? Kon anders wel wat goedkoop op de kop tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:16:
[...]

met een i7 8700k en 2070 gtx ofzo ga je het niet redden? Kon anders wel wat goedkoop op de kop tikken...
Kom je ook een eind mee, maar dat zou ik niet meer nieuw kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:17:
[...]

Kom je ook een eind mee, maar dat zou ik niet meer nieuw kopen
Ik zie dat je zo oneindig veel kan instellen op PC.
is een PS5 met leuk stuurtje en goeie stoel ook niet goed genoeg om te beginnen? Zie de bomen door het bos niet meer.

Twijfel dan wel aan VR want dat lijkt niet zo super te werken.

Twijfels twijfels twijfels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 637597 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:20:
[...]

Ik zie dat je zo oneindig veel kan instellen op PC.
is een PS5 met leuk stuurtje en goeie stoel ook niet goed genoeg om te beginnen? Zie de bomen door het bos niet meer.

Twijfel dan wel aan VR want dat lijkt niet zo super te werken.

Twijfels twijfels twijfels!
Volgens mij wil je gewoon af en toe een kwartier racen, dan zou ik geen vr nemen. Wel een pc, want een console heeft vaak niet veel racegames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:22:
[...]

Volgens mij wil je gewoon af en toe een kwartier racen, dan zou ik geen vr nemen. Wel een pc, want een console heeft vaak niet veel racegames
Zie de leukere games (ac, forza, f1) wel allemaal beschikbaar op ps... iRacing niet heb ik al gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

Nibbz

Postmaster General

Anoniem: 637597 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:37:
[...]

Zie de leukere games (ac, forza, f1) wel allemaal beschikbaar op ps... iRacing niet heb ik al gezien...
KartKraft is PC only. Dat is echt een leuke kart sim. Lekker hotlappen en een beetje racecraft krijgen :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nibbz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:55:
[...]

KartKraft is PC only. Dat is echt een leuke kart sim. Lekker hotlappen en een beetje racecraft krijgen :)
Ziet er top uit haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een vraagje

Stel dat ik toch voor een PC zou gaan (2de hands eventueel) met een 1070 gtx i7 8700k ofzo.
Deze sluit ik dan aan op mijn TV (QLED samsung 2020 100hz).

Is dat speelbaar of is dat te groot? (55") Of moet ik dan toch al beter gaan kijken naar bv een 32" 144hz scherm ofzo? Want ik veronderstel dat je geen 144 fps haalt in die games..

iets zoals dit zou Assetto volgens recommended settings goed moeten draaien.

V&A aangeboden: Gaming PC i5 4690k GTX970 16GB RAM 500GB SSD

V&A aangeboden: Game PC i7 4790K Quadcore, 4x 4,4GHZ Turbo Haswell ,32gb DDR3...

V&A aangeboden: Compacte Game PC | Ryzen 5 2600 | RX 580 8GB

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 637597 op 28-11-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Upje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
Assetto corsa (niet ACC) draait bij mij met een ryzen 3600 en gtx 1070 op 100fps op high detail op 3440x1440. om een idee te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arfalas schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:17:
Assetto corsa (niet ACC) draait bij mij met een ryzen 3600 en gtx 1070 op 100fps op high detail op 3440x1440. om een idee te geven
Nog groot verschil met Comp?
Dus met bovenstaande setups zou ik het makkelijk moeten kunnen draaien op bv 1920x1080?
Wat met mijn TV? Is die geschikt aangezien die 100hz paneel heeft?

Twijfel nu nog

TV
PC monitor 144HZ (32")
of VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog iets

Om te beginnen

G29 (zelf vast gehad bij vriend van mij en niet onder de indruk, ziet er goed uit maar voelt zo cheap)
T300RS ziet er mij beter uit als instapmodel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-05 13:57
ACC vraag wel meer, ik draai nu op medium high settings ~85FPS, ook op 3440.
Dus op HD moet dat geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arfalas schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:09:
ACC vraag wel meer, ik draai nu op medium high settings ~85FPS, ook op 3440.
Dus op HD moet dat geen probleem zijn
Oh oké op die manier. En qua monitor?

Hoe zit dat met een Samsung QLED 2020 55" met 100HZ?
Of is dat gewoon te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Anoniem: 637597 schreef op maandag 30 november 2020 @ 00:34:
[...]

Oh oké op die manier. En qua monitor?

Hoe zit dat met een Samsung QLED 2020 55" met 100HZ?
Of is dat gewoon te groot?
Ik zal de keuze voor u maken want je maakt het jezelf moeilijk. -.-

- T300RS
- PC minimaal intel 8700k of AMD 3600x (zelfs een GPU 1080ti draait makkelijk 3 schermen) Niets mis met 2de hands.
- Monitor minimaal 27". Als je voor 1 scherm gaat misschien 34" ultrawide kiezen. (1080p of 1440p, > 100hz). Afstappen van TV aub -> te groot + de afstand maakt immersion tegenvallen.
- Voor de Rig zou ik opteren voor rig van 80/20 alu profielen. Zelf moduleerbaar en future proof!

Kijk eens naar de "show je rig" thread voor ideeën

[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 30-11-2020 02:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scifo83 schreef op maandag 30 november 2020 @ 02:15:
[...]

Ik zal de keuze voor u maken want je maakt het jezelf moeilijk. -.-

- T300RS
- PC minimaal intel 8700k of AMD 3600x (zelfs een GPU 1080ti draait makkelijk 3 schermen) Niets mis met 2de hands.
- Monitor minimaal 27". Als je voor 1 scherm gaat misschien 34" ultrawide kiezen. (1080p of 1440p, > 100hz). Afstappen van TV aub -> te groot + de afstand maakt immersion tegenvallen.
- Voor de Rig zou ik opteren voor rig van 80/20 alu profielen. Zelf moduleerbaar en future proof!

Kijk eens naar de "show je rig" thread voor ideeën
Bedankt voor de info!

Maar dus een 6700K (zo veel verschil niet met 8700k) en bv een 1070 met 1 ultra wide scherm zou ook al voldoende moeten zijn? (boven 100 fps halen veronderstel ik) en een scherm bv 34" 144hz?

Qua rig heb je een voorbeeld? Rig is volledig met stand voor monitor enzo? Want dat budget zal mss net te hoog gegrepen zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
+ is VR dan niet gewoon een optie ipv een monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-06 15:42
Anoniem: 637597 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:17:
+ is VR dan niet gewoon een optie ipv een monitor?
Vraagt zeer stevige grafische kaart.
Je wil dan 90FPS halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobbieHifi schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:15:
[...]

Vraagt zeer stevige grafische kaart.
Je wil dan 90FPS halen
bv 6700k met een 2070 gtx haalt dat volgens mij wel? :)

Dan steek ik liever geld in een dikke GPU dan bv een duur scherm? Want de beleving lijkt me toch wel leuker op VR dan een Ultrawide 32" 144hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Anoniem: 637597 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:44:
[...]

Bedankt voor de info!

Maar dus een 6700K (zo veel verschil niet met 8700k) en bv een 1070 met 1 ultra wide scherm zou ook al voldoende moeten zijn? (boven 100 fps halen veronderstel ik) en een scherm bv 34" 144hz?

Qua rig heb je een voorbeeld? Rig is volledig met stand voor monitor enzo? Want dat budget zal mss net te hoog gegrepen zijn voor mij.
Rigs alu profielen:
https://www.aluxprofiel.nl/sim-racing-rig/complete-sim-rig
https://sim-lab.eu/shop/category/cockpits-3

Ik draai vlotjes nog met mijn 8700k en 1080 GTX 3 27" schermen 1440p ter info. Natuurlijk niet op highest setting maar +100 fps in iracing.

Kheb ook ACC maar speel ik niet zo veel. Race games zijn ook niet zo veeleisend behalve ACC dan. Ik haal daar 50fps ofzo met tripples

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Anoniem: 637597 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:20:
[...]

bv 6700k met een 2070 gtx haalt dat volgens mij wel? :)

Dan steek ik liever geld in een dikke GPU dan bv een duur scherm? Want de beleving lijkt me toch wel leuker op VR dan een Ultrawide 32" 144hz?
vr is geweldig. maar een 2070 redt vr wel. Alleen welke vr headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobbieHifi schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:40:
[...]

vr is geweldig. maar een 2070 redt vr wel. Alleen welke vr headset
Oculus rift niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-06 18:11
Wat het stuur betreft, Je gaf aan niet onder de indruk te zijn van de logitech.

Nu heb ik zelf een logitech driving force gt en dat gedraai in dat tandwiel voelt gewoon niet lekker, Dus wilde ik een ander stuur.
Na een week research en reviews vandaag bij Amazon (.de maar ook bij .nl) voor €364,04 de Thrustmaster T300 blabla Alcantara besteld, Met de simpele redenering: Sowieso 2 jaar met garantie racen en daarna bij een eventueel defecte basis nog een los stuur en pedalen set over houden waar nog wel markt voor is. (+/- €100 per jaar om te racen ;) )

Andere optie was de standaard t300 kit voor €250 maar dan zou ik er qua pedalen en hoe het stuur aanvoelt niet op voorruit zijn gegaan, Loadcell pedalen kan later altijd nog.
Of Fanatec csl elite maar dat was duurder met pedalen (€500 zonder en €630 met Loadcell) en dan zou ik mezelf kennende toch altijd het gevoel blijven houden dat ik liever de csw 2.5 had gekocht met v3 of heusinkveld pedalen en een hoger kwaliteit stuur... Alleen dat kost dan €1200/€1500 en dan moets er van mij ook nog meteen een simrig bij.

Die Thrustmaster durf ik zonder schaamte nog op een wheelstand te zetten en dan kan ik nog even in de poäng van ikea blijven zitten tot ik zeker weet dat ik wekelijks genoeg sim race uurtjes draai om een vaste rig te verantwoorden. (Want voor een vaste sim rig moet de tv bij mijn bed of een groot deel van mijn andere hobby opgeofferd worden om de benodigde ruimte vrij te krijgen.)

Het is voor mij dus de Alcantara kit geworden mede omdat die een iets groter en prettiger stuur heeft (30cm vs 28cm) en ook wat betere pedalen tegenover de basis set, En dat voor maar €115 meer dan de basis kit en €30 meer dan de GT kit (zelfde stuur als basis kit en zelfde pedalen als de Alcantara kit.)

Misschien helpt het in je keuze.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sato schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:51:
Wat het stuur betreft, Je gaf aan niet onder de indruk te zijn van de logitech.

Nu heb ik zelf een logitech driving force gt en dat gedraai in dat tandwiel voelt gewoon niet lekker, Dus wilde ik een ander stuur.
Na een week research en reviews vandaag bij Amazon (.de maar ook bij .nl) voor €364,04 de Thrustmaster T300 blabla Alcantara besteld, Met de simpele redenering: Sowieso 2 jaar met garantie racen en daarna bij een eventueel defecte basis nog een los stuur en pedalen set over houden waar nog wel markt voor is. (+/- €100 per jaar om te racen ;) )

Andere optie was de standaard t300 kit voor €250 maar dan zou ik er qua pedalen en hoe het stuur aanvoelt niet op voorruit zijn gegaan, Loadcell pedalen kan later altijd nog.
Of Fanatec csl elite maar dat was duurder met pedalen (€500 zonder en €630 met Loadcell) en dan zou ik mezelf kennende toch altijd het gevoel blijven houden dat ik liever de csw 2.5 had gekocht met v3 of heusinkveld pedalen en een hoger kwaliteit stuur... Alleen dat kost dan €1200/€1500 en dan moets er van mij ook nog meteen een simrig bij.

Die Thrustmaster durf ik zonder schaamte nog op een wheelstand te zetten en dan kan ik nog even in de poäng van ikea blijven zitten tot ik zeker weet dat ik wekelijks genoeg sim race uurtjes draai om een vaste rig te verantwoorden. (Want voor een vaste sim rig moet de tv bij mijn bed of een groot deel van mijn andere hobby opgeofferd worden om de benodigde ruimte vrij te krijgen.)

Het is voor mij dus de Alcantara kit geworden mede omdat die een iets groter en prettiger stuur heeft (30cm vs 28cm) en ook wat betere pedalen tegenover de basis set, En dat voor maar €115 meer dan de basis kit en €30 meer dan de GT kit (zelfde stuur als basis kit en zelfde pedalen als de Alcantara kit.)

Misschien helpt het in je keuze.
toon volledige bericht
Bedankt voor deze top informatie!

Een rig = metalen basis altijd om te starten?
Een playseat bv met stoel ziet men niet als een rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stel nu als beginnersetje:

Scherm: https://www.coolblue.be/n...-eagle-gb3461wqsu-b1.html 34" 144hz
Stuur pedalen: https://www.amazon.de/Thr...ara&qid=1606761875&sr=8-1
Stoel: https://www.playseatstore.be/forza-motorsport.html

Wat kan er nog beter of wat is er zeker niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-06 18:11
Anoniem: 637597 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor deze top informatie!

Een rig = metalen basis altijd om te starten?
Een playseat bv met stoel ziet men niet als een rig?
Voor mij persoonlijk is een 'rig' een vaste opstelling die je niet makkelijk even afbreekt maar eventueel wel verplaatst kan worden met wieltjes eronder, Waar die van gemaakt is maakt dan verder voor mij niet uit:
Kunt een kant en klaar alu profiel pakket van bijv. sim-lab bestellen, Naar de bouwmarkt en zelf met hout aan de gang of een playseat of iets vergelijkbaars kopen.

Een playseat of iets vergelijkbaars daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, Je koopt jezelf namelijk vast in een systeem/fabrikant en bent dan van hun opties of zelf aanklooien afhankelijk als je later toch nog iets wil toevoegen. Daarnaast zit de prijs het betere/goede spul op de playseat markt zo dicht bij de prijs van een alu profiel kit dat je daar beter voor kunt gaan. En dan kun je ook makkelijker de stoel vervangen als die niet bevalt, rails aan de stoel toevoegen voor makkelijker in en uitstappen en ga zo maar door.

De playseat challenge en next level racing fgt lite zou je foldables kunnen noemen, Van deze twee is de playseat challenge overigens veel eenvoudiger te (ver)plaatsen en op te vouwen.

Dan heb je ook nog wheelstands, Daar ga ik nu zelf even rustig naar kijken want ook daar loopt kwaliteit, prijs, stevigheid en gebruiksgemak alle kanten op. (Populair betekend niet automatisch beste keuze ;) )
En ook hiervoor kun je naar de bouwmarkt om zelf met hout iets in elkaar te knutselen, Al wil ikzelf iets opvouwbaars en dat wordt wat lastiger te realiseren.

Op basis van de wheelstand die ik nu heb (en behoorlijk te wensen overlaat in stabiliteit) heb ik overigens nog wel een advies voor je, Indien mogelijk binnen je budget: Geen paal tussen je benen!
Dat is verre van ideaal voor de stabiliteit van het geheel en het hinderd je zowel bij het instappen als bij het remmen. (want het rem pedaal zit bij een drie pedalen set in het midden.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:22:
[...]

Voor mij persoonlijk is een 'rig' een vaste opstelling die je niet makkelijk even afbreekt maar eventueel wel verplaatst kan worden met wieltjes eronder, Waar die van gemaakt is maakt dan verder voor mij niet uit:
Kunt een kant en klaar alu profiel pakket van bijv. sim-lab bestellen, Naar de bouwmarkt en zelf met hout aan de gang of een playseat of iets vergelijkbaars kopen.

Een playseat of iets vergelijkbaars daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen, Je koopt jezelf namelijk vast in een systeem/fabrikant en bent dan van hun opties of zelf aanklooien afhankelijk als je later toch nog iets wil toevoegen. Daarnaast zit de prijs het betere/goede spul op de playseat markt zo dicht bij de prijs van een alu profiel kit dat je daar beter voor kunt gaan. En dan kun je ook makkelijker de stoel vervangen als die niet bevalt, rails aan de stoel toevoegen voor makkelijker in en uitstappen en ga zo maar door.

De playseat challenge en next level racing fgt lite zou je foldables kunnen noemen, Van deze twee is de playseat challenge overigens veel eenvoudiger te (ver)plaatsen en op te vouwen.

Dan heb je ook nog wheelstands, Daar ga ik nu zelf even rustig naar kijken want ook daar loopt kwaliteit, prijs, stevigheid en gebruiksgemak alle kanten op. (Populair betekend niet automatisch beste keuze ;) )
En ook hiervoor kun je naar de bouwmarkt om zelf met hout iets in elkaar te knutselen, Al wil ikzelf iets opvouwbaars en dat wordt wat lastiger te realiseren.

Op basis van de wheelstand die ik nu heb (en behoorlijk te wensen overlaat in stabiliteit) heb ik overigens nog wel een advies voor je, Indien mogelijk binnen je budget: Geen paal tussen je benen!
Dat is verre van ideaal voor de stabiliteit van het geheel en het hinderd je zowel bij het instappen als bij het remmen. (want het rem pedaal zit bij een drie pedalen set in het midden.)
toon volledige bericht
Ja de vriendin thuis wil ook niet te gekke dingen binnenhalen dus ik dacht ook aan eventueel playseat challenge maar lijkt op eerste zicht echt niet stevig maar toch wel al goeie commentaren van gezien.
Probleem alleen bij deze is dat je dus geen scherm kan aanhangen, dan moet je dus zws al meer naar een rig gaan? Daarom dat ik dacht aan VR eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:57:
[...]

Ja de vriendin thuis wil ook niet te gekke dingen binnenhalen dus ik dacht ook aan eventueel playseat challenge maar lijkt op eerste zicht echt niet stevig maar toch wel al goeie commentaren van gezien.
Probleem alleen bij deze is dat je dus geen scherm kan aanhangen, dan moet je dus zws al meer naar een rig gaan? Daarom dat ik dacht aan VR eventueel
Om dezelfde reden rij ik ook nagenoeg uitsluitend in VR en bevalt prima. De HTPC heeft een upgrade gekregen met een i7 9700k en de videokaart volgt binnenkort (is nu nog een GTX1070) en in de huidige setup werkt dat prima in VR voor de meeste games. ACC in VR wil niet echt, maar verder draait alles vrij soepeltjes op acceptabele settings. Rig heb ik op een platform met zwenkwieltjes gezet en ik rij m er zo naartoe, usb-kabeltje aansluiten en Oculus Rift pakken en rijden maar. Werkt prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:59:
[...]

Om dezelfde reden rij ik ook nagenoeg uitsluitend in VR en bevalt prima. De HTPC heeft een upgrade gekregen met een i7 9700k en de videokaart volgt binnenkort (is nu nog een GTX1070) en in de huidige setup werkt dat prima in VR voor de meeste games. ACC in VR wil niet echt, maar verder draait alles vrij soepeltjes op acceptabele settings. Rig heb ik op een platform met zwenkwieltjes gezet en ik rij m er zo naartoe, usb-kabeltje aansluiten en Oculus Rift pakken en rijden maar. Werkt prima.
Leuk om te horen!

Dus met een 9700k en 1070 red je het niet met VR ACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:10:
[...]

Leuk om te horen!

Dus met een 9700k en 1070 red je het niet met VR ACC?
Niet op acceptabel niveau. rFactor 2, AC, KartKraft etc is allemaal geen probleem (verwacht niet overal de hoogste settings, maar zeker wel voldoende om een mooi plaatje te krijgen), maar ACC was een no-go.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ACC al zeker een maand of 5 niet meer gestart heb, dus geen idee of er mogelijke updates zijn geweest die performance-problemen verholpen heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:12:
[...]

Niet op acceptabel niveau. rFactor 2, AC, KartKraft etc is allemaal geen probleem (verwacht niet overal de hoogste settings, maar zeker wel voldoende om een mooi plaatje te krijgen), maar ACC was een no-go.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ACC al zeker een maand of 5 niet meer gestart heb, dus geen idee of er mogelijke updates zijn geweest die performance-problemen verholpen heeft.
Ben ook nooit van plan om op high of ultra te spelen. Ben altijd competitief cs:go speler geweest en daar weet ik dat je op low de smoothest gameplay hebt. Zal bij racegames ook niet anders zijn (behalve ultra low of low).

ACC is wel een must... Dus daarvoor moet je zeker 90 fps kunnen draaien?
Ofwel zal het dan toch met een 32" ultrawide 144hz worden... Twijfel zit diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:19:
[...]

Ben ook nooit van plan om op high of ultra te spelen. Ben altijd competitief cs:go speler geweest en daar weet ik dat je op low de smoothest gameplay hebt. Zal bij racegames ook niet anders zijn (behalve ultra low of low).

ACC is wel een must... Dus daarvoor moet je zeker 90 fps kunnen draaien?
Ofwel zal het dan toch met een 32" ultrawide 144hz worden... Twijfel zit diep
De keuze van hardware hangt toch met name af van wat je precies wil spelen. Ga je voor iRacing, dan wil je met name een enorm snelle CPU hebben. Andere titels zoals RF2 en AC zijn weer wat minder veeleisend daarin, maar willen weer een wat betere GPU. ACC met name lijkt alle twee een behoorlijke load te geven. Maar ook dan weer hangt het af van je scherm. Een enkele 32" uw vraagt natuurlijk weer een stukje minder van het systeem dan een tripple-screen-setup of een vr-omgeving (en ook dan weer is de vraag of je dan bijvoorbeeld weer een rift gebruikt, of bijvoorbeeld een g2 want daar zit ook een wereld van verschil in).

Ik zou je dan ook adviseren om te beginnen met een solide basis te bouwen (dus goede cpu, moederbord, geheugen etc) en daar dan een videokaart bij te kiezen die voor het moment voldoet (desnoods van de 2e hands markt gehaald). Begin gewoon met een normaal scherm, eventueel je TV als je even niet iets anders voor handen hebt, en kijk eerst eens hoe dat bevalt. Dan kan je in ieder geval van start gaan en merk je vanzelf wel wat je nog niet bevalt, waar de performance bottlenecks zitten en ga dan daar vandaan weer upgraden naar hoe je het hebben wil. Misschien dat je het prima bevalt op 1 scherm, misschien dat je meer voelt voor een tripple screen, of dat je toch de stap naar VR gaat willen maken. Dat merk je dan vanzelf wel. Er zijn legio mensen die VR geweldig vinden en er zijn er minimaal net zo veel die er helemaal niets van willen weten. Ik behoor zelf tot de groep die het geweldig vindt, maar met een tripple screen setup kon ik er maar niet aan wennen. Anderen worden kotsmisselijk van VR en zweren bij een tirpple screen of bij UW

En dan speelt natuurlijk ook nog de vraag wat je er verder bij aansluit en waar je het op gaat monteren. Ook daar kan je weer alle kanten op gaan en je budget volledig in opblazen. Kies je voor een instap-setup (Thrustmaster / Logitech zijn dan meestal de logische keuzes) of wil je meteen een stapje naar wat hoger maken en ga je bij Fanatec shoppen? Hou dan wel rekening dat je voor de Fanatecs meestal niet weg komt met een rammelende rig. Een loadcell pedalensetje moet je al gauw een kilo of 80 op kunnen trappen, en als je rig daar niet tegen bestand is trap je alles krom / stuk. Ook voor het stuur is dat niet heel veel anders. De krachten die er komen zijn een stukje groter dan wat je met bijvoorbeeld een T300 zal ervaren. Een playseat voldoet in veel gevallen niet zonder enkele modificaties daarop te maken. Ik zou dan ook eerder adviseren om naar een echte rig te gaan kijken, zoals een sim-lab GT1-EVO. Kost wel iets meer, maar kan je wel echt op doorbouwen in de toekomst zonder dat je je daar weer druk om hoeft te maken. Hou er wel rekening mee dat die rigs vrijwel altijd zonder de stoel worden geleverd, dus je moet er dan nog wel ook een stoel bij zoeken. (en met name daarmee wordt het prijsverschil met de playseats wel een stuk groter).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:42:
[...]

De keuze van hardware hangt toch met name af van wat je precies wil spelen. Ga je voor iRacing, dan wil je met name een enorm snelle CPU hebben. Andere titels zoals RF2 en AC zijn weer wat minder veeleisend daarin, maar willen weer een wat betere GPU. ACC met name lijkt alle twee een behoorlijke load te geven. Maar ook dan weer hangt het af van je scherm. Een enkele 32" uw vraagt natuurlijk weer een stukje minder van het systeem dan een tripple-screen-setup of een vr-omgeving (en ook dan weer is de vraag of je dan bijvoorbeeld weer een rift gebruikt, of bijvoorbeeld een g2 want daar zit ook een wereld van verschil in).

Ik zou je dan ook adviseren om te beginnen met een solide basis te bouwen (dus goede cpu, moederbord, geheugen etc) en daar dan een videokaart bij te kiezen die voor het moment voldoet (desnoods van de 2e hands markt gehaald). Begin gewoon met een normaal scherm, eventueel je TV als je even niet iets anders voor handen hebt, en kijk eerst eens hoe dat bevalt. Dan kan je in ieder geval van start gaan en merk je vanzelf wel wat je nog niet bevalt, waar de performance bottlenecks zitten en ga dan daar vandaan weer upgraden naar hoe je het hebben wil. Misschien dat je het prima bevalt op 1 scherm, misschien dat je meer voelt voor een tripple screen, of dat je toch de stap naar VR gaat willen maken. Dat merk je dan vanzelf wel. Er zijn legio mensen die VR geweldig vinden en er zijn er minimaal net zo veel die er helemaal niets van willen weten. Ik behoor zelf tot de groep die het geweldig vindt, maar met een tripple screen setup kon ik er maar niet aan wennen. Anderen worden kotsmisselijk van VR en zweren bij een tirpple screen of bij UW

En dan speelt natuurlijk ook nog de vraag wat je er verder bij aansluit en waar je het op gaat monteren. Ook daar kan je weer alle kanten op gaan en je budget volledig in opblazen. Kies je voor een instap-setup (Thrustmaster / Logitech zijn dan meestal de logische keuzes) of wil je meteen een stapje naar wat hoger maken en ga je bij Fanatec shoppen? Hou dan wel rekening dat je voor de Fanatecs meestal niet weg komt met een rammelende rig. Een loadcell pedalensetje moet je al gauw een kilo of 80 op kunnen trappen, en als je rig daar niet tegen bestand is trap je alles krom / stuk. Ook voor het stuur is dat niet heel veel anders. De krachten die er komen zijn een stukje groter dan wat je met bijvoorbeeld een T300 zal ervaren. Een playseat voldoet in veel gevallen niet zonder enkele modificaties daarop te maken. Ik zou dan ook eerder adviseren om naar een echte rig te gaan kijken, zoals een sim-lab GT1-EVO. Kost wel iets meer, maar kan je wel echt op doorbouwen in de toekomst zonder dat je je daar weer druk om hoeft te maken. Hou er wel rekening mee dat die rigs vrijwel altijd zonder de stoel worden geleverd, dus je moet er dan nog wel ook een stoel bij zoeken. (en met name daarmee wordt het prijsverschil met de playseats wel een stuk groter).
toon volledige bericht
Oké dan gaan we kijken voor een deftige balanced setup (cpu-gpu), kan zelf wel iets in elkaar steken.

Zijn er ook betaalbare rigs waar een 32" UW al opgezet kan worden? Triple ga ik nooit doen, al eens getest en zegt mij niks. VR lijkt mij inderdaad leuk maar kan ook serieus tegenvallen.

Zou dus toch opteren dan voor een setup met T300RS alcantara (zoals hier gepost) in combinatie met 32" 144hz UW monitor op een "betaalbare" rig. Op een 55" TV lijkt het mij ni te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:01:
[...]

Oké dan gaan we kijken voor een deftige balanced setup (cpu-gpu), kan zelf wel iets in elkaar steken.

Zijn er ook betaalbare rigs waar een 32" UW al opgezet kan worden? Triple ga ik nooit doen, al eens getest en zegt mij niks. VR lijkt mij inderdaad leuk maar kan ook serieus tegenvallen.

Zou dus toch opteren dan voor een setup met T300RS alcantara (zoals hier gepost) in combinatie met 32" 144hz UW monitor op een "betaalbare" rig. Op een 55" TV lijkt het mij ni te doen...
Sim-Lab GT1 Evo kan je een Single Screen Holder of Monitor Mount op monteren.
Wieljtes eronder en je rijdt het ding zo de hoek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:01:
[...]

Die GT1 EVO is al een van de meer betaalbare rigs eerlijk gezegd. Anders kom je al gauw in het playseat-segment uit en daar kan je dus later weer niet meer op upgraden als je zou willen. Dan moet je alsnog de hele rig vervangen.

Voor wat betreft GPU / CPU, als je geen tripples gaat doen en VR is geen eis, dan kan je natuurlijk al weer met een stukje minder zware hardware-eisen af, maar dat lijkt me voor zich spreken

[ Voor 10% gewijzigd door kroegtijger op 01-12-2020 12:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobbieHifi schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:12:
[...]

Sim-Lab GT1 Evo kan je een Single Screen Holder of Monitor Mount op monteren.
Wieljtes eronder en je rijdt het ding zo de hoek in.
Oh dat is zeer interessant!

Zo eentje kan er dus op voor een 32" UW? https://sim-lab.eu/shop/p...r-448?category=5#attr=366

Wieltjes zijn dan ook nog apart te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:18:
[...]

Oh dat is zeer interessant!

Zo eentje kan er dus op voor een 32" UW? https://sim-lab.eu/shop/p...r-448?category=5#attr=366

Als je een VESA 100x100 of 200x200 op het scherm hebt wel. VESA 75x75 dus niet. Qua gewicht moet het ook geen probleem zijn

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:20:
[...]

Als je een VESA 100x100 of 200x200 op het scherm hebt wel. VESA 75x75 dus niet. Qua gewicht moet het ook geen probleem zijn
Deze zou dus passen: https://www.coolblue.be/n...ml#product-specifications

Alleen is deze wel niet curved, is dat aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Anoniem: 637597 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:18:
[...]

Simlab heeft wieltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helemaal top. Nu nog kijken voor een monitor en dan kan ik het budget eens bekijken in totaal.

Topicstarter
https://www.coolblue.be/n...89#product-specifications

Wat denken jullie van zoiets?

Moet toch wel voldoende zijn voor ACC ?

Mvg
Pagina: 1