Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Mijn vraag
hoe kan ik het maken

Relevante software en hardware die ik gebruik
msi afterburner en msi gaming app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
als ik hem op de overclock modus zet krijg ik een bewegende lijn in beeld. en hij werkt zonder lijn alleen op gaming modus.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal echt ff wat duidelijker moeten zijn man. Hier is geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
het probleem is eigelijk als ik een spel start en hij komt rond de 90 procent of hoger ik weet niet prcies maar dan chrached hij. dat is eigelijk het probleem ik heb het sinds vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boaznoij schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:05:
het probleem is eigelijk als ik een spel start en hij komt rond de 90 procent of hoger ik weet niet prcies maar dan chrached hij. dat is eigelijk het probleem ik heb het sinds vandaag.
Maar wat komt tot 90%? Temperatuur, load? En waar meet je dat mee? En wat zijn dan je temperaturen? En is dat met iedere game?

En welke bewegende lijn? Waarvan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Terug naar de instellingen van 3 dagen geleden dan maar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Boaznoij schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:05:
Kun je misschien een overzicht maken van alle componenten in je pc? Processor, videokaart, voeding etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
ik heb een ryzen 3 3100
Corsair DDR4 Vengeance LPX 1x8GB 3000 Geheugenmodule
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
MSI R9 270X gaming 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
overclock modus
Niet verrassend dat OC niet altijd het gewenste resultaat heeft. Zonder enige info over de rest van je systeem is er geen zinnig woord over te zeggen wat proecies het probleem is.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik gok dat TS het systeem uit zijn vorige post (Eerste zelfgemaakte computer geeft geen beeld) nog heeft, maar dan met de videokaart die aan dit topic gekoppeld is als videokaart (en inmiddels met geheugen)

edit: nvm, had de post van TS net hierboven niet gezien.

Er is nog steeds weinig info over waar het nou precies mis gaat....

@Boaznoij kan je een lijst maken met de pricewatch, en die in je inventaris zetten en hier als RML neerzetten? Dan hebben we een snel overzicht van wat je aan hardware hebt.

Daarnaast het verzoek om uit te leggen welk(e) spel(len) je wil starten en wat er dan precies mis gaat.
Heb je de laatste tijd nog updates gedraaid? Dan kan je proberen die ongedaan te maken, en kijken of dat helpt.
Ook kan je nog een andere/oudere versie van je videokaartdrivers installeren en kijken of dat helpt.

In het algemeen is het aan te raden om veel meer informatie te geven, en aan te geven wat er precies fout gaat (krijg je foutmeldingen, maak daar dan een screenshot van, Google ze en leg uit wat je al geprobeerd hebt).

[ Voor 65% gewijzigd door gwystyl op 01-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
nee ik game al heel lang
maar vandaaag heb ik dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
1 specfiek spel of bij meerdere?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
Ik game al heel lang en haal het maximale uit mijn videokaart dus rond de 100 of 90 procent gebrijk.
Sindt vandaag heb ik een probleem als ik de 100 of 90 procent aanrijk dan sluit het spel af of chrached mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
bij elk spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
90 of 100% gebruik zegt helemaal niets. Ik zie ook hoge percentages op mijn 2080Ti in combinatie met lage frequenties.
Maar op de gewone gamemodus doet hij het dus wel als ik het goed begrijp.

[ Voor 10% gewijzigd door arbraxas op 01-10-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01

Nielless

Born at a very young age.

System restore naar gisteren?

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
het is raar om uitteleggen, want ik heb een probleem al heel lang maar dat wad weg gegaan dus daar door kon ik mijn kaart overclocken, toen had ik ik de goede instellingen had gevinden was er niks aan de hand en ik heb deze hele week gegamed. sinds vandaag dus na een week krijg ik dat oude probllem weer bij de insttelingen die goed waren teruch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
@Nielless hoe doe je dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je overgeclockt hebt: draai dat terug. Is de boel dan wel stabiel?
Zelfs als een oc een tijd stabiel heeft gedraaid, kan dat later veranderen, bv. door veranderende omstandigheden zoals koelpasta die uitdroogt, andere temperatuur in de kamer, ... .

Download een programma om de temperatuur van je GPU en CPU in de gaten te houden rond de crash (MSI afterburner heeft temps).
Als er een temperatuur sterk oploop, is dat een hint dat koeling niet goed is.
Als temp niet wezenlijk verandert of niet echt hoog wordt, is de oc zelf waarschijnlijker als oorzaak.
Je zou evt. ook naar voeding/voltages kunnen kijken, maar daarvoor zijn referentiewaarden wat lastiger te vinden. In ieder geval kan een brakke oude voeding ook veel problemen opleveren.
Verder kunnen er tussen driverversies verschillen zitten. Zorg dat je update naar de laatste versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Vaudtje op 01-10-2020 15:36 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
nee het gaat alleen fout als mijn gpu veel werk moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boaznoij
alles wat ik probeer gaat fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Geef eerst maar eens wat cijfers over je temparaturen. die 90% load zegt niks.
En doet hij het zonder overclock nou wel of niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je post niet echt wat je wel doet; je post alleen continu wat je ziet gebeuren. Zelfs een "basis optie" als een System Restore, die @Nielless aanraadt, zit gewoon in Windows. En als je een retail-versie van Windows hebt, kan je zelfs bellen met Microsoft ervoor.

Ik ben de lastigste niet dus https://www.windowscentra...system-restore-windows-10 maar dat is alleen voor Windows 10; ik weet niet of je Windows 10 hebt. Je topic, hoe vervelend ook voor jou, bevat echt 0 info:

- welk OS + welke build + welke recente updates
- complete & correcte onderdelenlijst
- welke drivers & firmwares aanwezig

Daarnaast, je zegt Afterburner te hebben en roept dan willekeurig "ergens 90% crash". Afterburner kan vrij exact loggen "wat" er druk is of "waar" er load is en soms ook "hoeveel Volts" er ergens overheen gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 12:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
De openingspost is nogal summier en reacties daaropvolgend idem dito. "alles wat ik probeer gaat fout" is niet heel constructief. Daarom sluit ik hierbij het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.