• Boaznoij
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-10-2020
Hoi allemaal,

ik heb vandaag voor het eerst een computer gemaakt. Maar hij gaat aan, de fans doen het ook maar ik krijg maar geen beeld en dan gaat hij weer uit en weer aan dat de hele tijd door.

wat ik er in heb zitten:

moederbord: Asrock B450 Pro4
CPU: AMD Athlon 200GE
voeding: ewent 600w pfc
ssd: kindton A400 120gb sata

ik heb geen idee wat het kan zijn want ik heb er niet veel verstand mee.

als je kan helpen graag.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:12
Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:30:
Hoi allemaal,

ik heb vandaag voor het eerst een computer gemaakt. Maar hij gaat aan, de fans doen het ook maar ik krijg maar geen beeld en dan gaat hij weer uit en weer aan dat de hele tijd door.

wat ik er in heb zitten:

als je kan helpen graag.
Er zit geen werkgeheugen in en de slechtste voeding die er is welke garandeert dat het systeem een korte levensduur heeft.

• Boaznoij
wat bedoelt u precies met werkgeheugen

• Uszka
Je hebt toch werkgeheugen (DDR4 ram) in de geheugensloten van het moederbord geprikt of niet?

Alle benodigde connectors van de bom aangesloten op het moederbord?

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:05
@Boaznoij, misschien verstandig om even een eigen topic aan te maken en de richtlijnen te volgen :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• Boaznoij
Hoe doe ik dat?

alvast bedankt

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 03:08

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:39:
wat bedoelt u precies met werkgeheugen
Je hebt zelf je pc gebouwd maar je weet niet wat werkgeheugen is?
Zegt de term RAM je iets?

Welkom op Tweakers, laat ik je vast even adviseren de Quickstart even door te nemen en niet iemand anders zijn topic te kapen met een ongerelateerd probleem.
Ook is er hier op Tweakers meeeer dan genoeg informatie te vinden en de zoekfunctie is bijzonder handig.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Uszka
Processors, Moederborden & Geheugen rechtsboven 'Nieuw topic' maar misschien wil @dion_b of een andere moderator jou een eigen topic geven.

• Boaznoij
Hoi allemaal,

wat ik er in heb zitten:

als je kan helpen graag.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 16:55

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe heb je het scherm aangesloten? Heb je een lsose videokaart maar deze niet vermeld? Heb je proberen te booten buiten de kast om en met 1 geheugenreep en zonder ssd?

[Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 30-04-2020 22:53]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Boaznoij
ik heb geen videokaart. ik heb gewoon de hdmi kabel in mijn monitor gestopt.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40
Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:50:
Hoi allemaal,

wat ik er in heb zitten:

als je kan helpen graag.
Ik mis geheugen? Welk geheugen zit er in?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer eens via vga.
dan gaat hij weer uit en weer aan dat de hele tijd door.
Grondingsprobleem.

[Voor 68% gewijzigd door PcDealer op 30-04-2020 22:59]

• Boaznoij
ram geheugen komt pas later. ik heb er een besteld maar dacht dat het ook wel zonder zou lukken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:58:
ram geheugen komt pas later. ik heb er een besteld maar dacht dat het ook wel zonder zou lukken.
Is er wel ram aanwezig maar vastgesoldeerd dan? Zonder ram geen werkende pc.

[Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 30-04-2020 22:59]

• Boaznoij
@PcDealer dat heb ik ook al geprobeert.

• Boaznoij
@PcDealer Grondingsproblemen?

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40
Nee, dan is het heel logisch dat de pc het niet doet...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk eerst naar het kennelijk niet aanwezige geheugen. Als dat er wel is, uitbouwen en dan booten.

• Boaznoij
wat betekend booten? het is een echte vraag.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:16
Hierdoor dus, zonder geheugen gaat je PC niet starten.

Noormaal gezien branden er tijdens het starten enkele lampjes of zijn er pieptonen te horen die je hiervoor waarschuwen. In de handleiding kun je vinden wat deze precies betekenen.

Maar eerst dus geheugen erin.

• Boaznoij
@pickboy ik hoor geen pieptonen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:02:
wat betekend booten? het is een echte vraag.
Starten van de pc.
Maakt voor nu ook niet uit. Het kan een indicatie zijn voor een probleem. Verschillende piepjes of knipperende leds geven dan aan wat het probleem is. Voor meer info -> zie handleiding.

Zonder geheugen, start de pc niet.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:46
foto's
foto's
foto's
foto's

oh, en wat foto's

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47
Zonder geheugen doet je computer het niet. Punt

En als je Mainboard geen speaker heeft hoor je ook geen piepjes.

Wachten op je spullen en dan nogmaals testen

• Boaznoij

• Boaznoij
oke @Mektheb ga ik doen.

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 20:50
Kijk eens een filmpje op Youtube over de basics van in elkaar zetten van een systeem en de valkuilen. Genoeg te vinden en zo krijg je een beetje referentiekader van wat je aan het doen bent.

Zoiets: YouTube: First Person View PC BUILD Guide! (POV)

• Mektheb
  • Laatst online: 22:47
En nog een tip

Schroef het Mainboard vast op alle plekken waar het moet, ik zie je al meerdere plekken geen schroeven heb gedaan.

En bevestigend geen geheugen geen werkende pc ;)

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:22

Hier hoort dus het RAM geheugen. Volgende keer beter inlezen voordat je begint ;)

• Boaznoij
Bedankt allemaal ik ga wachten op mijn ram dat is trouwens de: Crucial Ballistix Sport LT 4GB DDR4 2400MHz (1 x 4 GB)

Als je nog tips hebt hoor ik het graag.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-05 03:08

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:42:
Bedankt allemaal ik ga wachten op mijn ram dat is trouwens de: Crucial Ballistix Sport LT 4GB DDR4 2400MHz (1 x 4 GB)

Ik weet niet wat je precies wil gaan doen met je PC maar 4GB ram is tegenwoordig wel bare minimum om ook maar Windows 10 te kunnen draaien en erg weinig als je ook nog iets als Chrome open hebt.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Zit de kabel die ik rood gemarkeerd heb vast aan het deel wat ik groen gemarkeerd heb toevallig? Dat is niet geheel duidelijk, maar als dat wel het geval is moet het sowieso los.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lees de handleiding van je moederbord eerst eens door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zonder geheugen komt hij in een start lus. Dus aan... geen beeld.... uit.... aan.... geen beeld.... uit .......

Omdat deze CPU een interne GPU heeft zal er zonder geheugen ook geen beeld zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Mijn reactie op @Boaznoij toen zijn vraag nog in het topic van een ander stond
Uszka schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:38:
[...]

Er zit geen werkgeheugen in en de slechtste voeding die er is welke garandeert dat het systeem een korte levensduur heeft.
Werkgeheugen is inmiddels wel duidelijk, nu de voeding nog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De offtopic replies in het andere topic gemerged hiermee.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Boaznoij schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:42:

Druk die dan in bankje2 vanaf cpu bekeken.(DDR4-A2) grote kans dat ie dan wel opstart.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 20-05 21:01
Ik merk dat je echt een beginner bent. Wanneer je een pc bouwt, moet je eerst goed weten wat je nodig hebt en hoe alles in elkaar steekt.
Ook moet je ervoor zorgen, dat je de hardware componenten niet beschadigt. Eerlijk gezegd ben ik blij dat je er nog geen geheugenmodule in hebt gezet. Dit is namelijk het onderdeel dat het snelst kapot gaat.
Je moet namelijk voorkómen dat er statische electriciteit van jou via naar de hardware componenten gaat. Dat heet: ESD (Electro Static Discharge). Je hebt vast weleens iets of iemand aangeraakt en dan een schokje gevoeld. Dat is statische electriciteit (of eigenlijk: het vrijkomen daarvan). Wanneer je zoiets kunt voelen, gaat er minimaal 2000 mV door jou heen. Maar een geheugenmodule gaat al kapot vanaf zo'n 50 mV. Oftewel, je kunt ongemerkt de geheugenmodule kapot maken. Het beste om dit te voorkomen is door middel van een ESD polsbandje die vastzit aan de computerkast. Maar mocht je dit niet hebben, dan kun je het volgende doen bij het plaatsen van de geheugenmodule:
- stroop de mouw op van je linker arm (mocht je rechts zijn, anders dus de andere arm). Maak met de ontblote onderarm continu contact met de metalen computerkast en ga dan voorzichtig de geheugenmodule toevoegen.

Edit 6 mei 2020: @Boaznoij Hoe gaat het met jouw pc? Lukt het?

Make music, not war

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boaznoij
Hallo, ben ik weer.

Ik heb mijn ram nog niet want de bestelling was geannuleerd. Maar ik heb nu 50 euro voor een ram. Ik weet zelf wel een beetje van wat een optie maar ik vraag het maar aan jullie. Weten jullie een goede ram of meededen onder de 50 euro? Moet ddr4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://tweakers.net/gehe...CpLzFGyilYyNDMwUYqtra0FAA

DDR4 en selecteren op prijs ?
Ik zou minimaal 2x4GB = 8GB ( je kan met dit moederbord tot 4x16GB gaan = 64GB )
In het kader van toekomst, pak je nu 1x8GB ( en over een half jaar als je gespaard hebt, nog eenzelfde 8GB module erbij )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 15:38
pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB3K2/8
Komt met verzenden wel iets over de 50 euro, maar dan heb je direct 8GB op een fatsoenlijke snelheid.

Hier een overzicht van alles wat enigzins fatsoenlijk is (8GB, 2 modules en vanaf 2666 MT/s).

https://tweakers.net/gehe...y72VVdkrXfwek1noTlOEcKaUv

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
-foutje-

[Voor 93% gewijzigd door ECP0WERS op 11-05-2020 13:28]

AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550-I GAMING EDGE WIFI | Crucial Ballistix 32G 3000C15 @ 3800C16 | AMD Radeon RX6800XT Midnight Black | Samsung PM9A1 2TB NVMe | Crucial P5 2TB NVMe | Coolermaster NR200p | Custom waterloop

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee