Ik zoek een?
Mijn oude vertrouwde 450W Gold Seasonic voeding heeft het begeven. Ik ben dan ook op zoek naar een vervanger. Echter heb ik hier een vraag over, zie het gedeelte over mijn systeem
Wat is je budget?
Tussen de 60-90 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige eis die ik eigenlijk heb is dat de voeding Gold gecertificeerd moet zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hier mijn huidige systeem:
Zoals jullie kunnen zien, een gedateerd systeempje uit 2015. Omdat mijn voeding kapot is wil ik natuurlijk wel z.s.m. mijn PC weer kunnen gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook een keer mijn PC een upgrade geven. Ik wil hier alleen nog even mee wachten i.v.m. financiën + de aankomende nieuwe generatie AMD CPU's. Misschien zit hier namelijk wel iets veel interessanter tussen, of dalen de prijzen van de huidige Ryzen's. Ik ben voor nu dus opzoek naar een voeding die voor nu genoeg power levert, maar ook een beetje 'upgrade-proof' is. Mijn upgradeplan was om een 3600 te kopen, wanneer deze (hopelijk) in prijs is gedaald door de nieuwe generatie CPU's. Daarnaast wil ik mijn MSI 970 4G graag houden omdat deze voor mij nog prima meegaat. Voor de rest komt er dan een nieuw moederbord bij + 16GB RAM. Voor de rest blijft mijn build zoals die is!
Om het even samen te vatten:
Is het handiger om voor iets minder geld een 550W voeding te kopen, of vinden jullie dat 650W wel nodig is als ik deze nog voor lange tijd wil houden? En welke voeding zouden jullie aanraden?
Mijn oude vertrouwde 450W Gold Seasonic voeding heeft het begeven. Ik ben dan ook op zoek naar een vervanger. Echter heb ik hier een vraag over, zie het gedeelte over mijn systeem
Wat is je budget?
Tussen de 60-90 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige eis die ik eigenlijk heb is dat de voeding Gold gecertificeerd moet zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hier mijn huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 103,33 | € 103,33 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide SPEC-03 Red Led | € 79,86 | € 79,86 |
| 1 | Monitoren | Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Samsung Syncmaster 226CW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 105,27 | € 105,27 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 288,46 | ||
Zoals jullie kunnen zien, een gedateerd systeempje uit 2015. Omdat mijn voeding kapot is wil ik natuurlijk wel z.s.m. mijn PC weer kunnen gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook een keer mijn PC een upgrade geven. Ik wil hier alleen nog even mee wachten i.v.m. financiën + de aankomende nieuwe generatie AMD CPU's. Misschien zit hier namelijk wel iets veel interessanter tussen, of dalen de prijzen van de huidige Ryzen's. Ik ben voor nu dus opzoek naar een voeding die voor nu genoeg power levert, maar ook een beetje 'upgrade-proof' is. Mijn upgradeplan was om een 3600 te kopen, wanneer deze (hopelijk) in prijs is gedaald door de nieuwe generatie CPU's. Daarnaast wil ik mijn MSI 970 4G graag houden omdat deze voor mij nog prima meegaat. Voor de rest komt er dan een nieuw moederbord bij + 16GB RAM. Voor de rest blijft mijn build zoals die is!
Om het even samen te vatten:
Is het handiger om voor iets minder geld een 550W voeding te kopen, of vinden jullie dat 650W wel nodig is als ik deze nog voor lange tijd wil houden? En welke voeding zouden jullie aanraden?
[ Voor 5% gewijzigd door change1001 op 30-09-2020 23:04 ]
/f/image/yTi78C2V97pUSFjs1w9clBzA.png?f=fotoalbum_large)