Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een (game) laptop 17 inch bakbeest uit 2012 die langzaam
gedateerd raakt en behoorlijk lawaaiig is bij zelfs relatief kleine en simpele taken. Voor mijn werk mag ik gebruik maken van een Surface 4 en mijn partner gebruikt een Macbook Air uit 2017.
Ik wil een Game PC samenstellen die nu makkelijk meekomt in spellen zoals COD, Anno 1800, CIV, Red Dead Redemption, Total War, etc. Daarnaast wil de ik randapparatuur van de Game PC gebruiken voor een betere werkomgeving wanneer wij werken met de Surface of Macbook zoals:
- 1440p monitor (nieuw zie lijst)
- Speakers (nieuw zie lijst)
- Printer (bestaand via USB)
- Draadloos toetsenbord en muis (nieuw zie lijst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mij budget is alles inclu, 2000,- euro. Ik zal de assemblage zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer, verder begin ik bij scratch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil, met name gewenst tijdens normale belasting.
- Futureproof, met name de kast, voeding, monitor en Mobo. Zodat deze mee kunnen naar een toekomstige upgrade; dit wordt waarschijnlijk het vervangen van de CPU en GPU. Om binnen het budget te blijven, en omdat de GPU en niet de CPU overal het algemeen de bottleneck is, ben ik voor de Ryzen 5 3600 gegaan. Natuurlijk houd ik de Zen 3 in de gaten aangezien ik toch moet wachten op de RTX 3070.
- RGB en dergelijke hoeft niet, moet vooral praktisch zijn. Zit het er voor hetzelfde geld op, prima
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb 3 vragen voor jullie:
1. Wat vinden jullie van mijn build? In verhouding te goedkope of juist dure onderdelen, of is de build in balans? Ik ben onzeker over de voeding en de airflow in de kast, wat vinden jullie daar specifiek van?
2. Hoe kan ik met de Surface en Macbook zo optimaal gebruik maken van de randapparatuur van de Game PC zonder tientallen kabels te hoeven in en uitpluggen? Ik snap dat je er niet aan ontkomt enkele kabels in en uit te pluggen
. Ik had zelf het volgende bedacht, ik weet alleen niet of het ook zal werken:
- LG monitor via displayport naar PC en via HDMI met adapter naar surface/macbook. Deze kabel moet dus in/uit geplugd worden.
- USB hub LG: USB poort 1; toetsenbord en muis. USB poort 2; Printer. USB upstream kabel zal gewisseld moeten worden.
- PC speakers via 3.5mm jack op LG aansluiten. Input geluid PC via Displayport en Surface/Macbook via HDMI
3. Ik heb op de overloop van de 1e verdieping een AP hangen evenals op de BG. Op zolder heb ik in de 2.4 ghz wel signaal, maar het is niet super, de 5ghz is ronduit slecht
Ik kan geen ethernetkabel naar zolder trekken. Ik zat te denken om een goede powerline adapter te kopen en deze vanuit de meterkast aan te sluiten en op een stopcontact op zolder. Of hebben jullie een beter idee/optie? Misschien zoiets: pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter
Edit 30/09 Met dank aan @Djarune voor nu opgelost.
Concept build
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik heb een (game) laptop 17 inch bakbeest uit 2012 die langzaam
Ik wil een Game PC samenstellen die nu makkelijk meekomt in spellen zoals COD, Anno 1800, CIV, Red Dead Redemption, Total War, etc. Daarnaast wil de ik randapparatuur van de Game PC gebruiken voor een betere werkomgeving wanneer wij werken met de Surface of Macbook zoals:
- 1440p monitor (nieuw zie lijst)
- Speakers (nieuw zie lijst)
- Printer (bestaand via USB)
- Draadloos toetsenbord en muis (nieuw zie lijst)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mij budget is alles inclu, 2000,- euro. Ik zal de assemblage zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer, verder begin ik bij scratch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil, met name gewenst tijdens normale belasting.
- Futureproof, met name de kast, voeding, monitor en Mobo. Zodat deze mee kunnen naar een toekomstige upgrade; dit wordt waarschijnlijk het vervangen van de CPU en GPU. Om binnen het budget te blijven, en omdat de GPU en niet de CPU overal het algemeen de bottleneck is, ben ik voor de Ryzen 5 3600 gegaan. Natuurlijk houd ik de Zen 3 in de gaten aangezien ik toch moet wachten op de RTX 3070.
- RGB en dergelijke hoeft niet, moet vooral praktisch zijn. Zit het er voor hetzelfde geld op, prima
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb 3 vragen voor jullie:
1. Wat vinden jullie van mijn build? In verhouding te goedkope of juist dure onderdelen, of is de build in balans? Ik ben onzeker over de voeding en de airflow in de kast, wat vinden jullie daar specifiek van?
2. Hoe kan ik met de Surface en Macbook zo optimaal gebruik maken van de randapparatuur van de Game PC zonder tientallen kabels te hoeven in en uitpluggen? Ik snap dat je er niet aan ontkomt enkele kabels in en uit te pluggen
- LG monitor via displayport naar PC en via HDMI met adapter naar surface/macbook. Deze kabel moet dus in/uit geplugd worden.
- USB hub LG: USB poort 1; toetsenbord en muis. USB poort 2; Printer. USB upstream kabel zal gewisseld moeten worden.
- PC speakers via 3.5mm jack op LG aansluiten. Input geluid PC via Displayport en Surface/Macbook via HDMI
3. Ik heb op de overloop van de 1e verdieping een AP hangen evenals op de BG. Op zolder heb ik in de 2.4 ghz wel signaal, maar het is niet super, de 5ghz is ronduit slecht
Ik kan geen ethernetkabel naar zolder trekken. Ik zat te denken om een goede powerline adapter te kopen en deze vanuit de meterkast aan te sluiten en op een stopcontact op zolder. Of hebben jullie een beter idee/optie? Misschien zoiets: pricewatch: Asus USB-AC68 Wi-Fi adapter
Edit 30/09 Met dank aan @Djarune voor nu opgelost.
Concept build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3070 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 88,25 | € 88,25 |
| 1 | Access points | TP-Link AC1750 Draadloze Dual-band Gigabit Access Point Voor Plafondmontage EAP245 v3 (set van 1) | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 438,76 | € 438,76 |
| 1 | PC speakersets | Logitech Z130 | € 28,49 | € 28,49 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 9,06 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech MK270 (Qwerty US) | € 31,60 | € 31,60 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 108,38 | € 108,38 |
| 1 | Voedingen | Enermax Revolution D.F. 650 watt | € 91,69 | € 91,69 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,90 | € 101,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.332,27 | ||
Alvast bedankt voor het meedenken
[ Voor 3% gewijzigd door kerath op 30-09-2020 22:01 ]