Ik ben benieuwd naar jullie retour ervaringen van amazon(Nederland) mbt geopende producten. Volgens de website is er sprake van 30 dagen retour, daarbij gelden een aantal eisen:
Nu kan er een hele discussie volgen over het recht om iets te testen bij koop op afstand. Maar ik vroeg mij vooral af hoe lastig Amazon in de praktijk met retour zending om gaat. Bij Coolblue/Bol bestel ik weleens 2 muizen of 2 monitoren en dan maak ik daarna een keuze. Gaat dit werken bij Amazon?Notitie: Houd er rekening mee dat je elk item moet retourneren in dezelfde staat als waarin je het item hebt ontvangen. Dit betekent dat je nieuwe items moet terugsturen als nieuw, ongebruikt en intact. Tweedehands items mogen geen nieuwe tekenen van gebruik of beschadiging vertonen.
Op onze retourgarantie zijn dezelfde uitsluitingen van toepassing als op je herroepingsrecht. De volgende producten vallen niet onder onze retourgarantie (tenzij ze defect zijn):
Producten die niet kunnen worden teruggezonden om hygiënische redenen en producten waarvan de verzegeling is verwijderd na bezorging of die door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere producten na bezorging
Audio- of video-opnamen of computersoftware in verzegelde verpakking, als de verzegeling is verwijderd na bezorging
Producten die snel kunnen bederven of waarvan de houdbaarheidsdatum binnenkort zal verlopen
Bepaalde services die de leverancier volledig heeft uitgevoerd
Kranten, tijdschriften of geïllustreerde publicaties, met uitzondering van abonnementen
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.