Amazon retour ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.826 views

Vraag

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:28
Ik ben benieuwd naar jullie retour ervaringen van amazon(Nederland) mbt geopende producten. Volgens de website is er sprake van 30 dagen retour, daarbij gelden een aantal eisen:
Notitie: Houd er rekening mee dat je elk item moet retourneren in dezelfde staat als waarin je het item hebt ontvangen. Dit betekent dat je nieuwe items moet terugsturen als nieuw, ongebruikt en intact. Tweedehands items mogen geen nieuwe tekenen van gebruik of beschadiging vertonen.

Op onze retourgarantie zijn dezelfde uitsluitingen van toepassing als op je herroepingsrecht. De volgende producten vallen niet onder onze retourgarantie (tenzij ze defect zijn):

Producten die niet kunnen worden teruggezonden om hygiënische redenen en producten waarvan de verzegeling is verwijderd na bezorging of die door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere producten na bezorging
Audio- of video-opnamen of computersoftware in verzegelde verpakking, als de verzegeling is verwijderd na bezorging
Producten die snel kunnen bederven of waarvan de houdbaarheidsdatum binnenkort zal verlopen
Bepaalde services die de leverancier volledig heeft uitgevoerd
Kranten, tijdschriften of geïllustreerde publicaties, met uitzondering van abonnementen
Nu kan er een hele discussie volgen over het recht om iets te testen bij koop op afstand. Maar ik vroeg mij vooral af hoe lastig Amazon in de praktijk met retour zending om gaat. Bij Coolblue/Bol bestel ik weleens 2 muizen of 2 monitoren en dan maak ik daarna een keuze. Gaat dit werken bij Amazon?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou het niet werken?
WKAO is WKOA

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 30-09-2020 19:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Retour bij Amazon is geweldig. Bij goedkopere producten hoeven ze het vaak niet eens terug, maar daar krijg je wel je geld van terug. Ook garantieaanvragen na langere tijd gaan eigenlijk altijd naar tevredenheid. Ik ben fan.

Lekker!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:30
Bij amazon.nl heb ik twee producten geretourt. Een audio product en een muis.

Bij de eerste (audio product) had ik de keuze of ik via eigen koerier wou bezorgen of kosteloos via DHL. Toen had ik geen DHL punt in mijn buurt dus deed eigen koerier. Moest ik het naar een adres in Duitsland sturen :') *koekkoek* dacht ik. Amazon gebeld, medewerker deed haar best en veranderd naar kosteloos DHL versturen. Dus dat gedaan en de seconde dat het bij de DHL punt was stond het geld op mijn creditcard.

Bij de muis geleerd hiervan en DHL punt gekozen. Sinds een paar dagen was er eentje om de hoek. Even langsgegaan, retour track&trace werkte niet lekker maar na een aantal dagen wel mijn geld teruggekregen.

Bij mij is het ondertussen CoolBlue > Amazon (voornamelijk vanwege Prime) > Bol > de rest.

Met andere woorden, gewoon doen. :)

Edit: producten trouwens wel gebruikt maar niet tevreden. Dit kan je ook aangeven en is geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 30-09-2020 19:09 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06 12:41
inderdaad wat napsju zegt, tot nog toe enkel als tevreden klant weggegaan daar.
(moet ook eerlijk zeggen, pas 1x iets retour hoeven te sturen - was een foute beschrijving + afbeeldingen van product, bleek ipv een verlengsnoer een webcam aan te komen, amazon gaf meteen excuses).

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Amazon doet nooit moeilijk. Van Coolblue lees ik hier een boel gedoe mbt afterservice.

Kijk ook dit even: https://www.npostart.nl/v.../27-09-2020/VPWON_1310210

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 30-09-2020 19:12 ]

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Let wel even op dat je het echt bij Amazon koopt! Zelf had ik een item dat retour moest naar een marktplace verkoper en dan trekt de klantenservice van Amazon zelf haar handen er vanaf. Dat viel mij wel een beetje tegen omdat je in eerste instantie denkt, ik doe zaken met Amazon met de bijbehorende garanties.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:13
Amazon ist natuurlijk nieuw in Nederland? Relatief nieuw?

Hiero in Duitsland gebruiken we Amazon heel heel vaak en ook retouren gaan zonder probleem. Gewoon meegeven aan de DHL man (m/v) als ie wat komt brengen of als ie toevallig in de straat staat. :)

Hello. Is it me you're looking for?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zelfs als het 3rd party is doet Amazon niet moeilijk.
Heb iets besteld bij Amazon, was 3rd party leverancier.
Alleen is het niet geleverd terwijl op de website wel stond "geleverd".
Na contact via chat dit aangegeven zouden ze onderzoek doen bij DHL.
Het pakket zou als verloren worden beschouwd en ze hebben het volledige bedrag teruggestort.
Ik heb het daarna nog een keer besteld en werd toen wel geleverd.
Amazon probeert de klant echt tevreden te houden, in tegenstelling tot andere webshops.
Amazon.nl is nieuw, maar het distributiecentrum ligt in Duitsland of Frankrijk (afhankelijk wat je koopt) of 3rd party dus.

Bij Bol.com of Coolblue wordt meestal ook niet moeilijk gedaan bij retour, alleen zijn de verzendkosten wel voor eigen rekening.
Bij Amazon gaat het kosteloos via DHL retour.

[ Voor 12% gewijzigd door GoT op 30-09-2020 19:44 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 09:47

DarkKnight

Narf

polopolo150 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:08:
Moest ik het naar een adres in Duitsland sturen :') *koekkoek* dacht ik.
Waarom koekkoek? Wij hebben ook al meerdere dingen retour gedaan van Amazon in de afgelopen weken. En ja, dat ging via DHL naar Duitsland. Gewoon kosteloos. Dus geen probleem, maar ook nog nooit problemen gehad bij Bol of Coolblue. Het kan altijd fout gaan natuurlijk, toch gaat het voor ons eigenlijk altijd goed.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen (met aftersales) niet de bedoeling in SF. Hier zijn de shopreviews voor.

Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.